• De stelling van deze week luidt:
    De schrijfstijl van iemand op Quizlet, geeft een beeld over hoe die persoon in real life is

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Wel een beetje, maar niet alles

    [ bericht aangepast op 29 april 2012 - 10:14 ]


    It’s cold today, dress warmly on your way to heaven. You worked hard.

    Aurelia schreef:
    Yep.
    Of het klopt is een tweede.


    comfort in c h a o s

    Aurelia schreef:
    Yep.
    Of het klopt is een tweede.


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.

    Spotgaai schreef:
    Het kan wel een beetje vertellen over iemand, maar niet alles =)


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Nee, dat denk ik niet. Of toch zeker niet bij iedereen.
    Maar het zegt al wel iets iver iemand, als hij schrijft. (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Vast wel een deel ^^


    26 - 02 - '16

    Ergela schreef:
    Misschien wel een klein beetje, sommigen steken stukjes uit hun eigen leven in het verhaal, maar dan kan je daar nog niet weten of het uit haar/zijn leven is of fictie. Je kan ook moeilijk zeggen dat iemand die sordig schrijft ook slorig is in rl.
    Dus ik ben eerder oneens.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Ergela schreef:
    Misschien wel een klein beetje, sommigen steken stukjes uit hun eigen leven in het verhaal, maar dan kan je daar nog niet weten of het uit haar/zijn leven is of fictie. Je kan ook moeilijk zeggen dat iemand die sordig schrijft ook slorig is in rl.
    Dus ik ben eerder oneens.

    Ik denk het niet, aangezien ik op msn of dergelijke heel anders praat of typ dan op Quizlet of in mijn verhalen. (:


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ik denk dat je in je eigen verhalen wel dingen van jezelf kunt herkent, maar ik denk niet dat je als lezer zomaar een beeld van de schrijver kunt vormen, gewoon omdat je haar/zijn story leest, aangezien niet alles wat iemand schrijft zomaar overeen komt met haar/zijn eigen leven.
    Er zitten altijd elementen in een verhaal, die overeenkomen met de persoon die het geschreven heeft, maar er zijn ook dingen die sterk kunnen verschillen of het nu gaat om de schrijfstijl, de verhaallijn, de personages, het taalgebruik...
    De manier hoe iemand schrijft, vertelt wel iets over die persoon, maar wat er precies overeenkomt met de schrijver, kan denk ik alleen de schrijver zelf zien, lezers kennen de schrijver niet, dus weten ook niet welke elementen overeen komen en welke niet, dus een waarheidsgetrouw beeld kunnen ze niet echt vormen.
    Ik ben het oneens met deze stelling. Ik denk dat als je de schrijver kent in real live of als je zelf de schrijver bent, je wel dingen kunt herkennen, maar niet dat het omgekeerd ook werkt. Je kunt geen objectief beeld vormen over een schrijver gewoon door het lezen van haar/zijn story. Omdat je niet weet welke elementen overeen stemmen met de persoonlijkheid, taalgebruik, leven van de schrijver en welke niet.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Spotgaai schreef:
    Het kan wel een beetje vertellen over iemand, maar niet alles =)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik denk dat het niet zozeer verteld hoe iemand is, maar wat iemand heeft meegemaakt of waar iemands interesses liggen. Dus de stelling klopt -in mijn ogen- gedeeltelijk.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Aurelia schreef:
    Yep.
    Of het klopt is een tweede.


    Deep inside, I've never felt alive

    Aurelia schreef:
    Yep.
    Of het klopt is een tweede.

    Oneens, ik schrijf zoals ik eigenlijk dagdroom, maar ik dagdroom niet 24/7 :Y)


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.