• De stelling van deze week luidt:
    De schrijfstijl van iemand op Quizlet, geeft een beeld over hoe die persoon in real life is

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Mijn karakters lijken altijd op mij, eens.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Lol, what?

    Ligt het aan mij of lijkt het alsof in de stelling geconcludeerd wordt dat de schrijfstijl van 'echte' schrijvers ook zijn/haar persoonlijkheid verraadt?

    [ bericht aangepast op 30 april 2012 - 7:46 ]


    Intersectional feminist

    Ik vindt dat in elk personage een deeltje van de schrijver zit, want schrijven voor mij betekent dat ik die persoon dingen kan laten doen waar ik van droom, dingen kan laten beleven die ik verafschuw enz. Dus in een verhaal is het merendeel fictie en sommige dingen zijn deels waargebeurd of een droom van de schrijver. Dus in feite vertelt een verhaal wel iets over de schrijver.


    Chasing goals.

    Ik denk dat dat wel verschilt per persoon. Aan sommige schrijfstijlen kun je wel echt afleiden wat voor een soort persoon het is. Maar heel veel, vooral beginnende 'schrijvers', hebben nog niet echt een eigen stijl waardoor je er ook niet echt wat uit af kan leiden.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Spotgaai schreef:
    Het kan wel een beetje vertellen over iemand, maar niet alles =)


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Ik denk dat het met de onbekende personen-stories zeker zo is, daar komt namelijk veel meer fantasie bij kijken en vaak zijn mensen ernaar geneigd om iets te schrijven wat toch een béétje over hen gaat. Maar als dit ook gaat over de fanfictions, mag ik toch bidden en hopen dat het niet zo is want dan zou 80% van de meisjes hier een woest seksleven hebben met de leden van One Direction / Justin Bieber / (vul zelf iemand in).


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Ik denk het wel, iemands leven hoeft niet zo (heftig) te zijn maar aan de keus van woorden en de gedachten van hoofdpersonen weet je wel hoe die gene over bepaalde onderwerpen denkt. ;)

    heuy die stelling heb ik eerder voorbij zien komen XD
    en ik ben het er nog steeds mee eens


    Il est toujours l'heure de ne rien faire

    Mee eens ,want iedereen schrijft op zijn eigen manier en dat laat zie hoe je bent :D


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Nahh, deels eens en deels oneens.
    Je verwerkt altijd wel een stukje van jezelf in wat je schrijft, maar aan de andere kant; als je bijvoorbeeld dyslexie hebt schrijf je toch met meer spellingsfouten en heb je meer moeite met zinsopbouw en dan kan ik me wel voorstellen dat je toch wel anders schrijft.


    Pshht, I'm an angel undercover.

    Deels wel, als de schrijfstijl veel diepgang kent, zal de persoon veel emoties hebben en veel nadenken over vanalles. Dus het zegt wel veel denk ik, maar er blijft ook genoeg te raden over! c:


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Soms kan je wel merken of iemand vrolijk in het leven staat, of alles serieus neemt enzo. Maar over iemands personaliteit kan je denk ik niet veel te weten komen via zijn/haar schrijfstijl...

    Lol, dan zou ik van heel veel mensen een veel slechter beeld hebben nu. :'D
    Niet bepaald. Het kan soms wel wat zeggen over hoe origineel die mensen kunnen zijn (of juist niet).


    Til hug og blod.

    Spotgaai schreef:
    Het kan wel een beetje vertellen over iemand, maar niet alles =)


    Ex astris, sciencia