• Yay!
    De eerste, officiële trailer is vandaag uitgekomen;





    Verhaallijn, bevat veel spoilers;
    Voor degenen die dit verhaal niet kennen; het speelt zich af in Frankrijk, negentienhonderd. Jean Valjean komt na jaren eindelijk uit de gevangenis, naar vele pogingen om te ontsnappen, omdat hij brood had gestolen voor de kinderen van zijn zus. Hij probeert een nieuw leven op te bouwen, maar als ex-gevangene kan dat eigenlijk niet.
    Nogmaals wordt hij opgepakt, voor het stelen van een munt van een kind. Hij ontsnapt door te doen alsof hij verdronken in, waardoor hij hoopt opnieuw te beginnen. Hij heeft een bisschop ontmoet, waarvan hij eigenlijk wilde stelen, maar uiteindelijk geeft deze man hem het zilver en laat Jean Valjean de belofte te maken een goed man te zullen worden.
    Jaren later is Jean Valjean toch burgermeester geworden van een klein dorp, onder de naam monsieur Madeleine, omdat hij de vorige gered heeft uit het brandende stadhuis. Hij ontmoet deze prostitué, die ernstig ziek is en hem verteld over haar kleine meisje, die ze af heeft moeten staan aan een familie en hun herberg. Maandelijks stuurt ze een bedrag naar hen toe, ze heeft alles gegeven om te zorgen dat haar dochtertje in leven blijft, maar tevergeefs. Ze werkte eerst in de fabriek van deze man, maar werd eruit gestuurd, omdat ze erachter kwamen dat ze ongehuwd een kind had. Nu ze ziek is, probeert Jean Valjean dit goed te maken en voor ze sterft, belooft hij voor haar dochtertje te zorgen.
    Cosette wordt gered van de afschuwelijke familie die haar moeder voor de gek hielden en al het geld zelf in hun zak stopten, terwijl ze haar als slaafje gebruikte. Jean Valjean houdt van Cosette alsof het zijn eigen dochter is, maar moet op de vlucht voor Javert, een politieman die doorheeft wie Jean Valjean vroeger geweest is en niet kan geloven dat iemand zo kan veranderen.
    Hoewel Jean Valjean Cosette alles geeft wat ze maar wilt, ze kent de wereld niet werkelijk. Dan wordt ze verliefd op deze jongen, Marius Pontmercy. Stiekem proberen ze elkaar steeds te zien, maar dan wordt Jean Valjean gevonden en wilt hij vluchten naar Engeland.
    De revolutie is inmiddels losgebarsten en Marius, die eens uit een rijke familie kwam, maar door zijn ideeën over de politiek onterfd is, sluit zich aan bij zijn vriendengroep. Hij wordt naar de barricade gelokt door Eponine, één van de dochters van de herbergiers die Cosette hielden en nu vriend van Marius, omdat hij niet ziet hoeveel ze van hem houdt en hoopt daar samen met hem te sterven.
    Maar in tegenstelling tot Marius die sterft tussen alle anderen gesneuvelden scholieren, sterft zij in zijn armen om hem te redden van een schot. Net als de anderen vecht Marius tot het einde, maar wordt dan gered door Jean Valjean, die toch gekomen is om de jongen te redden waar zijn dochter zoveel van houdt.
    Tijdens de redding van Marius duikt Javert weer op. Jean Valjean mag Marius naar huis brengen en dan zal Jean Valjean zonder enige moeite meegaan met Javert. Maar als hij weer buiten is, is Javert nergens te bekennen. Javert die altijd deed wat hij juist achtte, doordat hij in de gevangenis is opgegroeid dankzij zijn moeder, is compleet verward dat iemand waarvan hij dacht dat hij zo slecht was, zoiets goeds kan doen. Hij verdrinkt zichzelf dan in de Seine.
    Na dit alles proberen de overlevenden hun leven weer op te pakken en uiteindelijk trouwen Marius en Cosette. Jean Valjean overlijdt tevreden, wetende dat hij uiteindelijk het juiste gedaan heeft.


    Dit is het verhaal van het boek, niet de musical en niet de film.
    Les Misérables is een groot succes geworden dankzij de musical van Cameron Mackintosh, het is de langst lopende musical wereldwijd. Dit jaar maar liefst al zesentwintig jaar. Nog altijd is de productie te zien in Londen, West End.
    Vele bekende West End sterren zitten in de film, zoals Samantha Barks die één van de hoofdrollen heeft, Gina Beck, Alistair Brammer, Killian Donnelly, Kerry Ellis, Hadley Fraser, Fra Fee en Caroline Sheen.
    Ze hebben ook mensen uit de originele musical cast van de film gestopt, zoals Frances Ruffelle en Colm Wilkinson.


    Verder zeggen deze namen jullie waarschijnlijk meer;
    Hugh Jackman als Jean Valjean.
    Russell Crowe als Javert.
    Anne Hathaway als Fantine.
    Amanda Seyfried als Cosette.
    Eddie Redmayne als Marius Pontmercy.
    Samantha Barks als Eponine Thénadier.
    Sacha Baron Cohen als Thénardier.
    Helena Bonham Carter als Madame Thénardier.
    Aaron Tveit als Enjolras.


    Je moet er van houden. Persoonlijk vind ik de Franse revolutie verschrikkelijk saai, maar na het zien van de musical op West End en het boek te hebben gelezen, ben ik verkocht.
    Bovendien ben ik zo supertrots op Samantha Barks, zij is echt mijn role model en net als alle andere fans ben ik zo blij voor haar dat ze zo'n grote kans als deze heeft gekregen. Toen ik de musical zag, speelde zij beide keren Eponine en ze heeft zo'n ontzettend mooie stem.
    Dus ik zou zeggen, als de film eind dit jaar, begin volgend jaar hier uitkomt, zeker gaan kijken!

    [ bericht aangepast op 30 mei 2012 - 14:05 ]


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    De verhaallijn amar half gelezen, die letter zijn me te mini, maar het lied kende ik al /sort of/ en vind ik prachtig, plus het zou een zeer goede musical zijn. Dus ik ga hem denk ik zeker kijken. ^^


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Escritura schreef:
    De verhaallijn amar half gelezen, die letter zijn me te mini, maar het lied kende ik al /sort of/ en vind ik prachtig, plus het zou een zeer goede musical zijn. Dus ik ga hem denk ik zeker kijken. ^^

    Haha, ik heb het nog wel zo kort mogelijk gehouden!
    Het verhaal is gewoon te gecompliceerd om in vijf regeltjes uit te leggen.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Ik heb de musical gezien en ik vond het toen al een heel mooi verhaal maar sommige dingen snapte ik niet helemaal. Maar het lijkt me dat de film dus ook heel mooi zal zijn


    Physics is awesome

    Samantha Barks als Eponine <3
    I knew that and I was practically fangirling. Ik heb de musical namelijk gezien in London en Samantha speelde in die voorstelling ook de rol van Eponine. Zij is gewoon Eponine.

    [ bericht aangepast op 30 mei 2012 - 13:10 ]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Het lijkt me echt een goede film, alleen al omdat Anne Hathaway en Amanda Seyfried erin zitten :D Zij zijn echt mijn favoriete actrices ;)

    Dus ik wil hem zeker zien. Lijkt me echt een steen goede film. Kijk er nu al naar uit!


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Eyes schreef:
    Ik heb de musical gezien en ik vond het toen al een heel mooi verhaal maar sommige dingen snapte ik niet helemaal. Maar het lijkt me dat de film dus ook heel mooi zal zijn

    Ja, dat had ik ook de eerste keer.
    Zo had ik ook helemaal niet door dat Eponine de dochter was van de Thénardiers en dat Gavroche haar broertje was! O.o



    Cosette schreef:
    Samantha Barks als Eponine <3
    I knew that and I was practically fangirling. Ik heb de musical namelijk gezien in London en Samantha speelde in die voorstelling ook de rol van Eponine. Zij is gewoon Eponine.

    I know, right?!
    Ze is ook echt de liefste persoon die je kunt ontmoeten, valt gewoon niet met woorden te beschrijven!
    Sam verdiend deze rol meer dan wie dan ook!



    nerveus schreef:
    Het lijkt me echt een goede film, alleen al omdat Anne Hathaway en Amanda Seyfried erin zitten :D Zij zijn echt mijn favoriete actrices ;)

    Dus ik wil hem zeker zien. Lijkt me echt een steen goede film. Kijk er nu al naar uit!

    Haha, ze zijn zeker goede actrices, maar ben zelf wel een beetje bang of ze het verhaal niet zullen verpesten, juist doordat ze van zulke grote namen hebben.
    Wacht maar tot je Samantha Barks ziet, ze is geweldig; you'll be blown away! ^^
    Lieft je onderschrift trouwens, mijn andere favoriete script, haha!


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Gavroche is toch niet het broertje van Eponine?


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Ik heb de musical gezien :')
    Dus nu MOET ik gewoon die film zien omdat er zo veel goede acteurs en actrices in mee spelen*O*


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Wauw, ik vond die musical zó mooi, echt geweldig dat er een film van komt! Ik heb het boek laatst gelezen van Victor Hugo.
    Wauw, en die cast! Hugh Jackman, Russell Crowe, Helena Bonham Carter, Anne Hathaway, Amanda Seyfried... Ik wil hem nu zien*O*


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Cosette schreef:
    Gavroche is toch niet het broertje van Eponine?

    Jawel, maar daar kwam ik ook pas achter toen ik het boek gelezen had.
    Eponine had ook nog een zusje Azelma, Gavroche dus en nog tweelingbroertjes.
    Maar de Thénardiers wilden alleen maar meisjes hebben, dus hebben ze de drie jongetjes op straat gegooid; later zorgt Gavroche voor hen, zonder dat hij weet dat het zijn broertjes zijn.
    Als Eponine sterft in Marius zijn armen, hoort ze Gavroche zingen, zoals hij altijd doet en dan zegt ze iets als; 'Hoor je dat? Dat is mijn broertje.'


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Oh, maar ik heb het boek niet gelezen ^^


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Cosette schreef:
    Oh, maar ik heb het boek niet gelezen ^^

    Ya should!
    Truly beautiful! :3


    Weet nog wel dat mijn leraar geschiedenis zei dat het een geweldig boek was over de Franse Revolutie.
    Niemand naar luisteren natuurlijk, maar daar had ik jaren later dus wel spijt van, haha! (x


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Het is dus gewoon dat ik een hekel heb aan vertaalde boeken omdat ik vind dat er zoveel verloren gaat in de vertaling, en mijn Frans dus absoluut niet goed genoeg is om een Frans boek met plezier te kunnen lezen.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Ik hield zo van die boeken! In het Frans waren ze echt geweldig :3
    Dus ik moet de film echt zien! En die acteurs! Ik kan niet meer wachten =D Wanneer komt hij in de cinema? Of is er nog geen release date?


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Negligible schreef:
    Ik hield zo van die boeken! In het Frans waren ze echt geweldig :3
    Dus ik moet de film echt zien! En die acteurs! Ik kan niet meer wachten =D Wanneer komt hij in de cinema? Of is er nog geen release date?


    Ik geloof pas febuari (volgend jaar dus)


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.