• Yay!
    De eerste, officiële trailer is vandaag uitgekomen;





    Verhaallijn, bevat veel spoilers;
    Voor degenen die dit verhaal niet kennen; het speelt zich af in Frankrijk, negentienhonderd. Jean Valjean komt na jaren eindelijk uit de gevangenis, naar vele pogingen om te ontsnappen, omdat hij brood had gestolen voor de kinderen van zijn zus. Hij probeert een nieuw leven op te bouwen, maar als ex-gevangene kan dat eigenlijk niet.
    Nogmaals wordt hij opgepakt, voor het stelen van een munt van een kind. Hij ontsnapt door te doen alsof hij verdronken in, waardoor hij hoopt opnieuw te beginnen. Hij heeft een bisschop ontmoet, waarvan hij eigenlijk wilde stelen, maar uiteindelijk geeft deze man hem het zilver en laat Jean Valjean de belofte te maken een goed man te zullen worden.
    Jaren later is Jean Valjean toch burgermeester geworden van een klein dorp, onder de naam monsieur Madeleine, omdat hij de vorige gered heeft uit het brandende stadhuis. Hij ontmoet deze prostitué, die ernstig ziek is en hem verteld over haar kleine meisje, die ze af heeft moeten staan aan een familie en hun herberg. Maandelijks stuurt ze een bedrag naar hen toe, ze heeft alles gegeven om te zorgen dat haar dochtertje in leven blijft, maar tevergeefs. Ze werkte eerst in de fabriek van deze man, maar werd eruit gestuurd, omdat ze erachter kwamen dat ze ongehuwd een kind had. Nu ze ziek is, probeert Jean Valjean dit goed te maken en voor ze sterft, belooft hij voor haar dochtertje te zorgen.
    Cosette wordt gered van de afschuwelijke familie die haar moeder voor de gek hielden en al het geld zelf in hun zak stopten, terwijl ze haar als slaafje gebruikte. Jean Valjean houdt van Cosette alsof het zijn eigen dochter is, maar moet op de vlucht voor Javert, een politieman die doorheeft wie Jean Valjean vroeger geweest is en niet kan geloven dat iemand zo kan veranderen.
    Hoewel Jean Valjean Cosette alles geeft wat ze maar wilt, ze kent de wereld niet werkelijk. Dan wordt ze verliefd op deze jongen, Marius Pontmercy. Stiekem proberen ze elkaar steeds te zien, maar dan wordt Jean Valjean gevonden en wilt hij vluchten naar Engeland.
    De revolutie is inmiddels losgebarsten en Marius, die eens uit een rijke familie kwam, maar door zijn ideeën over de politiek onterfd is, sluit zich aan bij zijn vriendengroep. Hij wordt naar de barricade gelokt door Eponine, één van de dochters van de herbergiers die Cosette hielden en nu vriend van Marius, omdat hij niet ziet hoeveel ze van hem houdt en hoopt daar samen met hem te sterven.
    Maar in tegenstelling tot Marius die sterft tussen alle anderen gesneuvelden scholieren, sterft zij in zijn armen om hem te redden van een schot. Net als de anderen vecht Marius tot het einde, maar wordt dan gered door Jean Valjean, die toch gekomen is om de jongen te redden waar zijn dochter zoveel van houdt.
    Tijdens de redding van Marius duikt Javert weer op. Jean Valjean mag Marius naar huis brengen en dan zal Jean Valjean zonder enige moeite meegaan met Javert. Maar als hij weer buiten is, is Javert nergens te bekennen. Javert die altijd deed wat hij juist achtte, doordat hij in de gevangenis is opgegroeid dankzij zijn moeder, is compleet verward dat iemand waarvan hij dacht dat hij zo slecht was, zoiets goeds kan doen. Hij verdrinkt zichzelf dan in de Seine.
    Na dit alles proberen de overlevenden hun leven weer op te pakken en uiteindelijk trouwen Marius en Cosette. Jean Valjean overlijdt tevreden, wetende dat hij uiteindelijk het juiste gedaan heeft.


    Dit is het verhaal van het boek, niet de musical en niet de film.
    Les Misérables is een groot succes geworden dankzij de musical van Cameron Mackintosh, het is de langst lopende musical wereldwijd. Dit jaar maar liefst al zesentwintig jaar. Nog altijd is de productie te zien in Londen, West End.
    Vele bekende West End sterren zitten in de film, zoals Samantha Barks die één van de hoofdrollen heeft, Gina Beck, Alistair Brammer, Killian Donnelly, Kerry Ellis, Hadley Fraser, Fra Fee en Caroline Sheen.
    Ze hebben ook mensen uit de originele musical cast van de film gestopt, zoals Frances Ruffelle en Colm Wilkinson.


    Verder zeggen deze namen jullie waarschijnlijk meer;
    Hugh Jackman als Jean Valjean.
    Russell Crowe als Javert.
    Anne Hathaway als Fantine.
    Amanda Seyfried als Cosette.
    Eddie Redmayne als Marius Pontmercy.
    Samantha Barks als Eponine Thénadier.
    Sacha Baron Cohen als Thénardier.
    Helena Bonham Carter als Madame Thénardier.
    Aaron Tveit als Enjolras.


    Je moet er van houden. Persoonlijk vind ik de Franse revolutie verschrikkelijk saai, maar na het zien van de musical op West End en het boek te hebben gelezen, ben ik verkocht.
    Bovendien ben ik zo supertrots op Samantha Barks, zij is echt mijn role model en net als alle andere fans ben ik zo blij voor haar dat ze zo'n grote kans als deze heeft gekregen. Toen ik de musical zag, speelde zij beide keren Eponine en ze heeft zo'n ontzettend mooie stem.
    Dus ik zou zeggen, als de film eind dit jaar, begin volgend jaar hier uitkomt, zeker gaan kijken!

    [ bericht aangepast op 30 mei 2012 - 14:05 ]


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Nog niet helemaal gelezen.

    Lol, ik ken Les Misérables eigenlijk van Totally Spies, als ze daarvoor auditie gaan doen xD


    Tijd voor koffie.

    Het lijkt me echt een prachtige film. Vindt het alleen zo verschrikkelijk hoe dun Anna moest worden voor de rol.. Ik bedoel, ze was al zo dun en dan nog dunner? x3


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    xDesire schreef:
    Het lijkt me echt een prachtige film. Vindt het alleen zo verschrikkelijk hoe dun Anna moest worden voor de rol.. Ik bedoel, ze was al zo dun en dan nog dunner? x3

    Haha, en Sam dan?
    Haar middel is nog dunner dan die van Anne!
    Maar daar hebben ze expres voor gekozen, om niet te hoeven klieren aan het beeld of the fotoshoppen in de posters.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Seasons schreef:
    (...)
    Haha, en Sam dan?
    Haar middel is nog dunner dan die van Anne!
    Maar daar hebben ze expres voor gekozen, om niet te hoeven klieren aan het beeld of the fotoshoppen in de posters.



    Ja, dat wel, maar ik heb gehoord dat het niet een bepaald gezonde manier van afvallen is D:

    Anyway, lijkt me leuke film, nooit geweten dat Russel Crowe en Hugh Jackman konden zingen haha xD


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    xDesire schreef:
    (...)


    Ja, dat wel, maar ik heb gehoord dat het niet een bepaald gezonde manier van afvallen is D:

    Anyway, lijkt me leuke film, nooit geweten dat Russel Crowe en Hugh Jackman konden zingen haha xD

    Wel, als je dit al goed vind, ga de musical zien! :3
    Maar over dat afvallen, dat valt op zich wel mee, want Sam bleef heerlijk tweeten over alles wat ze lekker vind, zoals frozen yoghurt in de avond, haha.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo




    Awh, sweet!


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Ik heb de film in de voorpremiere gezien, en Ik heb vanaf de barricades tot het einde gehuild! De film was zo goed!!! I <33 Samantha


    Now life has killed the dream I dreamed

    Yeeeeeeey ik heb kaarten voor de ladies night! 9 Januari ga ik met m'n moeder de film zien ^^ can't wait!


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Ik had de trailer gezien en hij lijkt me echt geweldig. Ik ga er dus ook heen, hij komt 10 januari in nl uit.


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik wil hem zo graag zien. Kan iemand me vertellen welk nummer ze op het laatst zingen? Ik kan die niet vinden op YouTube.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Als je op youtube: les miserables epilogue opzoekt, klik je op de 1e en dan op het einde hoor je dat nummer

    [ bericht aangepast op 4 jan 2013 - 20:14 ]


    Now life has killed the dream I dreamed

    xDesire schreef:
    Yeeeeeeey ik heb kaarten voor de ladies night! 9 Januari ga ik met m'n moeder de film zien ^^ can't wait!

    Toevallig ook de Ladies Night in de CineMec? ^^


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Seasons schreef:
    (...)
    Toevallig ook de Ladies Night in de CineMec? ^^


    Geen idee wat dat betekent haha x'D is dat een bioscoopnaam? Ik ga in Steenwijk :3

    [ bericht aangepast op 4 jan 2013 - 22:00 ]


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    xDesire schreef:
    (...)

    Geen idee wat dat betekent haha x'D is dat een bioscoopnaam? Ik ga in Steenwijk :3

    Haha, ja.
    Daar hebben ze toevallig ook een Ladies Night, maar dat is in Ede!


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Trouwens, voor de liefhebbers …
    Dit tweette Killian Donnelly van de week, zo mooi;




    En als ik dan toch bezig ben, deze vind ik ook zo leuk;



    [Yes, I get too excited, but I love it when people love Les Mis!

    [ bericht aangepast op 4 jan 2013 - 22:22 ]


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo