• De stelling van deze week luidt:
    De nieuwe manier van "cremeren" (oplossen in chemicaliën) zou niet toegestaan moeten worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oneens.
    Iedereen mag zelf beslissen hoe hij of zij begraven wilt worden, en als hij of zij het zo wil, zou je dat moeten respecteren.


    Deep inside, I've never felt alive

    IEUW, Het is zo vies!!
    het idee al dat je lichaam uit elkaar gehaald wordt :|
    Dus van mijn kant oneens.
    Maar iedereen moet voor zichzelf kunnen beslissen.
    Dus ik hoop dat het nooit verplicht gaat worden.

    [ bericht aangepast op 3 juni 2012 - 3:24 ]


    -

    Het kan een keuze van iemand zijn, dus moet het gerespecteerd worden.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Oneens. Het is iedereen zijn eigen keuze en hoe vies wij het misschien wel vinden, dan hebben we ons daar eigenlijk nog niet over uit te spreken.


    Tears are words the heart can't say.

    Oneens. Iedereen moet zelf kunnen beslissen wat er met zijn lichaam gebeurt.
    En eigenlijk is het net zo erg als cremeren. Van beide dingen lossen je lichaam op.
    En of begraven nou zo lekker is, tientallen/honderden jaren duurt het voordat je botten zijn verteerd. Heerlijk al die tijd geknabbel aan je voelen.
    FOUT, want je voelt het toch niet. Dus heel erg anders of vies vind ik het niet.


    If it didn't matter. You wouldn't be thinking about it <3

    Ik vind dat iedereen mag beslissen hoe hij of zij zijn/haar lichaam wilt laten "verdwijnen", maar persoonlijk zie ik deze wijze toch als een vrij beestige manier. Het mag toegestaan worden, maar mijn sympathie heeft ze niet. Nogmaals echter, respect voor ieder's keuze.


    Na regen komt zonneschijn.

    Ook oneens.
    Dit is de eerste keer dat ik ervan hoor.
    Naja, die mensen moeten dat weten.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik snap sowieso niet waarom iedereen hier zo'n probleem van maakt 'hmm


    quidquid excusatio prandium pro

    Vandersteen schreef:
    Oneens.
    Iedereen mag zelf beslissen hoe hij of zij begraven wilt worden, en als hij of zij het zo wil, zou je dat moeten respecteren.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Vandersteen schreef:
    Oneens.
    Iedereen mag zelf beslissen hoe hij of zij begraven wilt worden, en als hij of zij het zo wil, zou je dat moeten respecteren.


    Where the light is, there will be darkness.Where the darkness is, there will be light.

    Tigger schreef:
    Ik snap sowieso niet waarom iedereen hier zo'n probleem van maakt 'hmm


    This. als die persoon er zelf voor kiest, zie ik het probleem niet.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ten schreef:
    (...)

    This. als die persoon er zelf voor kiest, zie ik het probleem niet.


    Nee, maar sowieso: WAt is uberhaupt het probleem ermee? Het is min of meer hetzelfde principe als cremeren, alleen word je lichaam opgelost met chemicalien in plaats van vuur. Je houdt dus vloeistof en een soort as over. Bij cremeren houdt je gas over (wat de schoorsteen uitgaat) en ook een soort as.


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik weet niet, als het heel milieuonvriendelijk is valt er nog wat voor te zeggen om het te verbieden, maar anders is het natuurlijk een eigen keus.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Vandersteen schreef:
    Oneens.
    Iedereen mag zelf beslissen hoe hij of zij begraven wilt worden, en als hij of zij het zo wil, zou je dat moeten respecteren.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Cloelia schreef:
    Ik weet niet, als het heel milieuonvriendelijk is valt er nog wat voor te zeggen om het te verbieden, maar anders is het natuurlijk een eigen keus.


    Een van de dingen waar ze het mee promoten is dat het milieuvriendelijker schijnt te zijn dan crematie, en beiden schijnen weer milieuvriendelijker te zijn dan een begravenis


    quidquid excusatio prandium pro