• Midden in de peel zit een klein dorpje. Het dorpje leeft van het turf steken in de peel. Ondanks dat is het dorpje heel erg arm. Het word zwaar onderdruk gezet door de burgemeester. Kinderen kunnen hun school niet afmaken want die moeten op jonge leeftijd al helpen met turfsteken of hun moeder helpen met het verzorgen van enorme gezinnen. Meisjes worden op hun 18e al uitgehuwelijkt waar hun ouders waarschijnlijk ook nog een schijntje voor krijgen Daarnaast kent het hele dorp elkaar wat de druk nog hoger maakt.. Tot de grote opstand komt..
    Deze rpg gaat over een aantal jongeren die in de peel wonen. Een aantal rijken, een aantal arme en een aantal uitgehuwelijkten. Hoe gaan zij met de druk van de armoede en het dorp en de opstand om?


    Regels goed lezen
    -16+ mag zowel sex als geweld
    -Niet buiten sluiten,
    -niemand is perfect
    -minstens 4 regels
    -ik keur de rollen goed, en ik maak de topics, tenzij ik iemand aanwijs wie dat mag doen.
    -max 2 rollen per persoon.
    -ik begin pas als ik vind dat er genoeg Jongens en meisjes zijn.
    -Als je aangegeven hebt of je bent uitgehuwelijkt (zowel jongens als meisjes) deel ik in wie met wie, zodat er niemand alleen achter blijft.
    -beschrijving van het dorp goed lezen
    -OOC met [](){}

    het dorp
    Het is een klein dorpje met in het midden een groot plein. Daar staat het dorpshuis waar de mannen die turf steken aan het eind van de week betaald krijgen. Om het plein staat een kerk waar iedereen op zondag heen moet, een schooltje, een kleine bar, een bakkerij en een slagerij en een groentenman, al maken en verbouwen de meeste armen het zelf aangezien ze geen tot weinig geld hebben. Aan de linkerkant van het plein beginnen de rijke en grote huizen tot de grote weg richting de grote dorpen, rechts de arme kleine krotjes tot aan het begin van de peel. ééns per jaar is er een kermis, die is op een groot grasveld aan de linkerkant van het plein


    meisjes
    Shylina dablues/18/arm/uitgehuwelijkt met James Eduward Katcherton Rechazame
    Eden Florence Morales/17/arm/uitgehuwelijkt met Alexander Samuel Johnson Amorphous
    Carmen Mayrose White /17/arm/uitgehuwelijkt met Nathan Drew Hope/HurtedHeart
    Destiny Fivianne Kalvorny/16/rijk/ MyMisery
    Amare Felicia Ramirez/17/arm/uitgehuwelijkt met Aiden Jayson Bright IHeartMusicc
    Doréne Veronique Adams/18/arm/uitgehuwelijkt met Damen Michel Night Aragog
    -uitgehuwelijkte dames vol, niet uitgehuwelijkte kan miss nog, ligt er aan hoeveel jongens nog komen-

    jongens
    James Eduward Katcherton/19/rijk/uitgehuwelijkt met Shylina dablues ShallNotPass
    Aiden Jayson Bright/19/rijk/uitgehuwelijkt met Amare Felicia Ramirez HurtedHeart
    Nathan Drew Hope/Arm/ Uitgehuwelijkt met Carmen Mayrose White MyMisery
    Alexander Samuel Johnson/19/rijk/uitgehuwelijkt met Eden Florence Morales IHeartMusicc
    Damen Michel Night/19/rijk/uitgehuwelijkt met Doréne Veronique Adams ShallNotPass
    Liam Oliver Sanz/18/arm Chaim

    Je kan Altijd nog inspringen

    Rollentopic
    Rollenstory.

    BEGIN:
    Uitgehuwelijkte vrouwen: Je bent de laatste voorbereidingen thuis en voor jezelf aan het treffen, straks ontmoet je voor het eerst de man aan wie je uitgehuwelijkt bent, Je hebt geen idee wie het is of hoe hij eruit ziet. Hij komt langs met zijn ouders en je moet je beste indruk achterlaten. Je bent alleen met je vader en je moeder, je oudere broers/zussen zijn aan het werk en de jongere op school, tenzij je nog jongere heb die nog niet naar school gaan.
    Uitgehuwelijkte mannen: je bent onderweg naar het huis van de vrouw aanwie je uitgehuwelijkt bent of om wiens hand je hebt gevraagd. Je weet al hoe ze eruit ziet, je weet alleen nog niet echt hoe ze is. Na een gesprek met zn alle gehad te hebben ga je met haar naar buiten over het erf ofzo lopen terwijl jullie ouders dingen met elkaar bespreken en afspreken.
    Niet uitgehuwelijkte mannen/vrouwen: Jullie gaan aan het werk, thuis als je thuis moet helpen, of turf steken, misschien huishoudster bij de rijken?

    [ bericht aangepast op 13 juni 2012 - 19:35 ]


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    [Ikkke ;D]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    {Awesome *O* Me to, I hope you will become one ;D}

    [ bericht aangepast op 14 juni 2012 - 16:25 ]


    Don't be like the rest of them, darling

    [hihi aww, ik hoop het ook voor jou! Misschien kunnen we allebei gezellig moderator zijn, haha :3]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Alexander Samuel Johnson

    Ik kijk haar aan en knik. Ik kon het me wel voorstellen. Isabelle zeurde er altijd over. Gewoon dat ze het ergste meisje was. Ik draaide me naar haar toe. Ik wierp even een blik achter en zag onze moeders naar ons gluren. Ik zucht. 'We zijn niet alleen. ' zucht ik en wenk naar onze moeders.


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    [ik niet]


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    James

    'Mischien was het inderdaad niet heel slim nee' Zeg ik grijnzend terwijl ik een blik op haar jurk werp, zelf hielt ik het liever bij een broek. Ik had niet door dat ze mijn hand had vastgepakt tot ze hem veronschuligend los liet, en was me toen pas bewust geweest van het warme gevoel dat zich door mijn lichaam had versprijt. 'Maakt niet uit' Andwoord ik glilmlachd terwijl we nog een paar bomen paseren voordat ze uitkomen bij een groot meer in het hard van het bos, één van de plekker waar ik het liefst heen ging.


    Don't be like the rest of them, darling

    Aragog schreef:
    Doréne
    ''Ik surf graag.'' zei hij, en ik knikte. Gaaf.
    ''Wat doe jij graag?'' vroeg hij, en ik dacht even na. ''Eh- tekenen.'' zei ik, en ik tuitte nadenkelijk mijn lippen.
    ''..Zingen.'' voegde ik er met enige twijfel aan toe. Niet veel mensen wisten dat ik kon zingen, en niemand heeft het gehoord. Als ik alleen was deed ik het graag, ik kon er mijn gevoelens en emoties in kwijt. Heerlijk.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Skylina Dablues
    "Misschien was het niet zo slim nee" grijnst James. "Maakt niet uit" antwoord hij op mijn verontschuldiging. Na een tijdje lopen komen we bij een open plek met een meer wat me mijn adem beneemt zo mooi. "Wauw" zeg ik als ik mijn spraakvermogen weer terug heb. Het is het eerste wat in me opkomt. "Zo mooi" fluister ik.


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    [ Amorphous --> Bisous ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    James

    'Wauw' Hoor ik Skylina zeggen, het was inderdaad een 'wauw' waard, mischien zelfs meer dan dat, als ze haar spraakvermogen terug heeft fluisterd ze zacht 'Zo mooi' iets waar ik het mee eens was, ik kwam hier al vaak toen ik klein was, iets wat enigsins veranderde toen ik ouder werd. 'Ik weet het, ik kwam hier vroeger vaak' Zeg ik terwijl ik onthul wat er onder het kleed zat, het kleed gooi ik uit aan de zijkant van het meer onder een grote boom en de mand zet ik ervoor terwijl ik met mijn rug tegen de boom ga zitten.


    Don't be like the rest of them, darling

    Damen

    'Eh- tekenen.' Andwoorde ze terwijl ze nadenkt, '..Zingen.' Voegde ze er met enige twijfel aan toe. Zelf tekende ik soms, al sufde ik liever, Zingen... Vroeger zeiden mensen altijd dat ik het kon maar ik heb nooit gedurft om het te doen bij mijn vrienden of andere mensen. Ik deed het soms, maar dan als ik zeker wist dat ik helemaal alleen was, 'Cool' Andwoorde ik glimlachend.


    Don't be like the rest of them, darling

    Skylina Dablues
    "Een picknickmand" zeg ik met een glimlach als James onthuilt wat er onder het kleed zit. Hij gooit het kleed aan de rand van het meer onder een grote boom. Hij zet de mand neer en gaat dan tegen de boom zitten. Ik ga naast hem zitten en kijk even over het meer. het is hier echt mooi. Denk ik terwijl een briesje door mijn blonde haren gaat


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Doréne
    Ik knikte glimlachend. ''Ja.'' mompelde ik uiteindelijk, en haalde lichtjes mijn schouders op. ''Wat vinden je ouders er van?'' vroeg ik hem. ''Ik bedoel.. Trouwen. Met míj. Had je trouwens niet liever een rijker persoon?'' mompelde ik, en keek Damen nieuwsgierig aan. ''Ik bedoel- De leefomstandigheden zijn anders, de families, de gewoontes..'' somde ik nadenkelijk op.
    Ik hoopte dat mijn vader een beetje normaal deed, straks had mijn hele schoonfamilie een hekel aan me. Ik grinnikte zachtjes. Dat zou wat zijn..


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    IHeartMusicc schreef:
    Amare Felicia Ramirez

    Ik glimlach het was lief waar hij probeerde. Ik de knp om te zetten en even aan iets anders te denken. 'Ik hou. Van muziek. Mijn piano en gitaar. Ook wel van zingen maar daar ben ik nog en beetje onzeker over. '

    Aiden
    'Ik hou. Van muziek. Mijn piano en gitaar. Ook wel van zingen maar daar ben ik nog en beetje onzeker over.' Ik kink jaar glunderend aan. 'Laat is wat horen.' Zeg ik vriendelijk. Ik zie haar moeder haar een Doe het nu blik even en ik zucht. 'Niet naar je moeder luisteren. Als je het niet wilthoeft het niet.' Zeg ik met een vriendelijke glimlach.

    MyMisery zei op 12 juni 2012 - 20:34:

    Nathan:

    Ik maate wat rare gebaren. "Dat lijkt me geweldig, bedankt mevrouw." Zei ik. Ik liep zo vrolijk mogelijkhet huis binnen en zuchtte even. Kon er nu niet 1 keertje iets goed gaan. "Ik heb ook zo een honger."Zeiik sarcastisch. Mijn moeder verontschuldigde zich en ging zitten. "Drew, gedraag je! We zijn hier te gast." Ik zette enfakeglimlach op, voor dezoveelstekeer deze avond. "ik zal mijn best doen." Ik keek nors voor me uit en sloeg mijn armen over elkaar.

    Carmen
    Mijn moeder trok me mee de keuken in. 'Goede Move hen je werk laten zien.' Zegt ze trots. Ik kijk haar geïrriteerd aan. 'Nu maak mama trots en maak het eten.' ik knik geïrriteerd ja en loop naar de keuken en begin met snijden. Ondertussen hoor ik mijn moeder kwebbelen. 'Vinden jullie haar werk in de schuur niet mooi. Ze kan ook nog is geweldig koken. Jullie zullen het zien.' kwek kwek kwek. Stel dat ik hè nu zal verpesten? Nee ik hadgeen zin in gezeik. Ik maakte als voorgerecht een Zelfmade tomatensoep van mezelf als Hoofdgerecht Gebraden Lambsbout van Jamie Oliver. En als nagerecht een Merinque taart met rode vruchten en marquepone. Dit was mijn eigen recept. Natuurlijk had mijn moeder al de Soep laten trekken en alles half klaar gelegt zodat ik zo klaar zou zijn. Gelukkig ook maar. Ik had nu maar 20 minuten nodig voor de Zelf gemaakte tomatensoep. Op zo een opdienkarretje legde ik de soepkommen en reed ik de eetkamer binnen. Ik glimlach liefjes naar de mensen en leg bij iedereen een kommetje neer. 'Dit is tomatensoep met zelfgemaakte tomaten uit onze groente tuin en stukjes munt. Eet smakelijk.' Zeg ik vriendelijk. Mijn kom was niet helemaal gebukt omdat ik terug moest naar de lamsbout. Die was nu lekker bezig. Als mijn moeder langzaam begint e ten begin ik ook.

    [Sorry dat ik nu pas reageer. Ik Moest heel hard leren. En lol bij Nathan en Carmen heb ik het avond gemaakt :)]


    I'm finally back, Finally after a Year break

    Amare Felicia Ramirez

    Ik keek even op. Hij wou dat ik wat liet horen? Mijn moeder zag ik nog een waarschuwende blik geven en ik rolde met mijn ogen. Ik stond op. 'Kom.' Zei ik met een klein glimlachje. 'Dan hebben we iets meer .. privacy. ' Ik stond op waarna mijn hand zachtjes die van hem vast pakte. Ik kneep er even en trok hem mee verder de achtertuin in. We kwamen uit bij een overdekt stukje waar een grote vleugel stond. Ik glimlacht waarna ik erachter ging zitten. Ik klopte op de plek naast me zodat hij daar zou zitten. 'Wat wil je horen?'


    The duty of youth, is to challenge corruption.