• Midden in de peel zit een klein dorpje. Het dorpje leeft van het turf steken in de peel. Ondanks dat is het dorpje heel erg arm. Het word zwaar onderdruk gezet door de burgemeester. Kinderen kunnen hun school niet afmaken want die moeten op jonge leeftijd al helpen met turfsteken of hun moeder helpen met het verzorgen van enorme gezinnen. Meisjes worden op hun 18e al uitgehuwelijkt waar hun ouders waarschijnlijk ook nog een schijntje voor krijgen Daarnaast kent het hele dorp elkaar wat de druk nog hoger maakt.. Tot de grote opstand komt..
    Deze rpg gaat over een aantal jongeren die in de peel wonen. Een aantal rijken, een aantal arme en een aantal uitgehuwelijkten. Hoe gaan zij met de druk van de armoede en het dorp en de opstand om?


    Regels goed lezen
    -16+ mag zowel sex als geweld
    -Niet buiten sluiten,
    -niemand is perfect
    -minstens 4 regels
    -ik keur de rollen goed, en ik maak de topics, tenzij ik iemand aanwijs wie dat mag doen.
    -max 2 rollen per persoon.
    -ik begin pas als ik vind dat er genoeg Jongens en meisjes zijn.
    -Als je aangegeven hebt of je bent uitgehuwelijkt (zowel jongens als meisjes) deel ik in wie met wie, zodat er niemand alleen achter blijft.
    -beschrijving van het dorp goed lezen
    -OOC met [](){}

    het dorp
    Het is een klein dorpje met in het midden een groot plein. Daar staat het dorpshuis waar de mannen die turf steken aan het eind van de week betaald krijgen. Om het plein staat een kerk waar iedereen op zondag heen moet, een schooltje, een kleine bar, een bakkerij en een slagerij en een groentenman, al maken en verbouwen de meeste armen het zelf aangezien ze geen tot weinig geld hebben. Aan de linkerkant van het plein beginnen de rijke en grote huizen tot de grote weg richting de grote dorpen, rechts de arme kleine krotjes tot aan het begin van de peel. ééns per jaar is er een kermis, die is op een groot grasveld aan de linkerkant van het plein


    meisjes
    Shylina dablues/18/arm/uitgehuwelijkt met James Eduward Katcherton Rechazame
    Eden Florence Morales/17/arm/uitgehuwelijkt met Alexander Samuel Johnson Amorphous
    Carmen Mayrose White /17/arm/uitgehuwelijkt met Nathan Drew Hope/HurtedHeart
    Destiny Fivianne Kalvorny/16/rijk/ MyMisery
    Amare Felicia Ramirez/17/arm/uitgehuwelijkt met Aiden Jayson Bright IHeartMusicc
    Doréne Veronique Adams/18/arm/uitgehuwelijkt met Damen Michel Night Aragog
    -uitgehuwelijkte dames vol, niet uitgehuwelijkte kan miss nog, ligt er aan hoeveel jongens nog komen-

    jongens
    James Eduward Katcherton/19/rijk/uitgehuwelijkt met Shylina dablues ShallNotPass
    Aiden Jayson Bright/19/rijk/uitgehuwelijkt met Amare Felicia Ramirez HurtedHeart
    Nathan Drew Hope/Arm/ Uitgehuwelijkt met Carmen Mayrose White MyMisery
    Alexander Samuel Johnson/19/rijk/uitgehuwelijkt met Eden Florence Morales IHeartMusicc
    Damen Michel Night/19/rijk/uitgehuwelijkt met Doréne Veronique Adams ShallNotPass
    Liam Oliver Sanz/18/arm Chaim

    Je kan Altijd nog inspringen

    Rollentopic
    Rollenstory.

    BEGIN:
    Uitgehuwelijkte vrouwen: Je bent de laatste voorbereidingen thuis en voor jezelf aan het treffen, straks ontmoet je voor het eerst de man aan wie je uitgehuwelijkt bent, Je hebt geen idee wie het is of hoe hij eruit ziet. Hij komt langs met zijn ouders en je moet je beste indruk achterlaten. Je bent alleen met je vader en je moeder, je oudere broers/zussen zijn aan het werk en de jongere op school, tenzij je nog jongere heb die nog niet naar school gaan.
    Uitgehuwelijkte mannen: je bent onderweg naar het huis van de vrouw aanwie je uitgehuwelijkt bent of om wiens hand je hebt gevraagd. Je weet al hoe ze eruit ziet, je weet alleen nog niet echt hoe ze is. Na een gesprek met zn alle gehad te hebben ga je met haar naar buiten over het erf ofzo lopen terwijl jullie ouders dingen met elkaar bespreken en afspreken.
    Niet uitgehuwelijkte mannen/vrouwen: Jullie gaan aan het werk, thuis als je thuis moet helpen, of turf steken, misschien huishoudster bij de rijken?

    [ bericht aangepast op 13 juni 2012 - 19:35 ]


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Skylina Dablues
    "Kan beter, hoe gaat het met jou?" Vraagt James. Ik glimlach even. "Wel oke" antwoord ik. Ik hielp tenslotte mijn familie ermee. Ze konden het geld goed gebruiken en James is knap dus het valt allemaal wel mee toch? Al ben ik nog nooit echt met jongens in aanraking geweest op mijn vader en broers na. Dat word misschien wel een probleem. Ik haal mijn handen door mijn haar. "Volgens mij vind je het maar niks he? Dat je met mij moet trouwen?"


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Nathan:

    Mijn moeder, die honderd, uit sprak over hoe geweldig het niet was dat we gingen trouwen, had de lijn overschreden. Wij Romeo en Julia. Tuurlijk, droom verder. Ik kuchte even en mijn moeder keek om. "Umh, moeten wij niet eens gaan? Ik wil niet onbeleefd zijn, mar ik denk dat hun ook willen eten." hoe graag mijn moeder me ook wou verbeteren ze deed het niet. "Je heb een punt. Het spijt me, lieverd. Maar er moet nog veel besproken worden." Lachte ze naar me. Zij viel nu ook uit haar rol.


    We've lived in the shadows for far too long.

    TheRumIsGone schreef:
    Damen

    'Willen jullie wat drinken?' Vroeg haar vader aan mij aan mijn ouders, zelf had ik geen dorst maar mijn ouders waren aan een tafel geschoven en andwoorden beide met 'Graag' terwijl ik een tijdje daarna met een gimlach beleeft 'Nee bedankt' zei. Dit was nou juist waar ik niet goed in was, praten en de hele tijd beleeft doen, ik had verschijdene vrienden, en de meeste tijd kon ik niet stil blijven zitten en deed ik wel iets geks of deed één iemand iets geks en moest de rest lachen. 'Zullen we naar buiten gaan?' Vroeg ik aan Doréne, ten eerste hielt ik het nooit lang vol binnen, en ten tweede zou er nooit iets zinnigs uit mijn mond komen als mijn ouders erbij zaten.

    Elisabeth
    Ik had het gevoel dat ik na een lange tijd weer kon ademen, en een opgeluchte zucht rolde over mijn lippen. Ik knikte, en zag dat mijn vader me een waarschuwende blik wierp voordat hij de keuken in liep.
    Ik knikte beleefd naar de ouders van Damen, en liep toen samen met hem naar buiten. Toen hij buiten stond, deed ik de deur achter me dicht.
    We liepen een stukje verder, en stopten uiteindelijk bij een bankje, dat uitzicht had op een open grasveld met een meertje.
    Ik ging op het bankje zitten, en glimlachte maar wat naar Damen. Wat moest je in godsnaam in zo'n situatie tegen elkaar vertellen?


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    James Eduward Katcherton

    Ik snapte waarom zij zou trouwen, ze zou haar familie helpen die het geld nodig hadden, ergens was het zonde dat zoiemand verplicht moest trouwen alleen om het geld want ze was apsolut niet lelijk. 'Volgens mij vind je het maar niks he? Dat je met mijj moet trouwen?' Vroeg ze plots, ik dacht er even over na maar had al snel mijn andwoord klaar 'Je lijkt me aardig maar ik zou niet weten wat ik moet doen, of dat ik er al klaar voor ben.' Andwoord ik eerlijk, het had ook totaal geen zin om erover te liegen.


    Don't be like the rest of them, darling

    Skylina Dablues
    "Je lijkt me aardig maar ik zou niet weten wat ik moet doen, of dat ik er al klaar voor ben." Antwoord hij. Ik knik even. "Dat is tenminste eerlijk" antwoord ik met een glimlachje. Ik zucht eventjes. Hij wou dus echt niet met me trouwen. Dat is erg slecht voor mijn Ego. "Dan ga ik ook eerlijk zijn" antwoord ik. "op mijn broers, broertjes, en vader na ben ik nog nooit in aanraking geweest met een jongen" Ik voel dat ik bloos. "geen handen geschud, niet aan gekeken, niet gezoent en al helemaal geen..." ik kan het niet eens uitspreken en ik kijk weg,


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Damen

    Het stukje vanaf de voordeur naar het bankje duurde maar kort maar mijn ogen vielen op veel dingen, zoals de beweging van het gras en de kleine golven in het water bij het meertje. Zelf ging ik ook op het bankje maken terwijl mijn hooft zat te bedenken wat mijn mond moest zeggen, wat zou je ooit moeten zeggen op z'n moment? 'Hoe gaat het?' Vroeg ik, als een soort van laatste hoop, ergens kon ik mezelf wel slaan dat ik met zo'n vraag kwam.


    Don't be like the rest of them, darling

    Doréne
    ''Hoe gaat het?'' vroeg hij na een stilte, en ik lachte eventjes.
    Hij was mijn toekomstige echtgenoot, en hoe verschrikkelijk ik het ook vond, er was geen ontkomen aan. Liegen had geen zin.
    ''Ik ben gesloopt.'' zei ik, en grinnikte even. Het was waar. Gesloopt van de zenuwen, de druk, van alles..
    ''En met jou?'' vroeg ik hem, en keek hem aan.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Carmen Mayrose White
    Ik ben blij dat die vrouw weggaat maar minder blij dat Nate weggaat. Ik leid ze uit mijn scheur weer naar binnenbij ons huis omdat we geen achterdeur hadden. 'Waar gaan jullie heen.' Vroeg mijn moeder verbaasd. 'We zullen weggaan en jullie gerust laten eten.' Zei Nate zijn moeder. Mijn moeder keek ademloos toe. 'Jullie kunnen hier wel blijven eten. Ik had dat namelijk verwacht en heb meergemaakt.' Ik kon mijn moeder wel vermoorden. 'Dat lijkt mij een zeer goed idee.' Zei Nate zijn moeder voordat ik iets kon zeggen. Ugh. Ik trok dit niet meer.


    I'm finally back, Finally after a Year break

    James

    'Dan ga ik ook eerlijk zijn, op mijn broers, broertjes, en vader na ben ik nog nooit in aanraking geweest met een jongen.' Verteld ze en ik zie dat haar wangen een beetje rood kleuren, ondannks de situatie zag het er grappig uit, en ergens wel schattig. 'Geen handen geschud, niet aan gekeken, niet gezoent en al helemaal geen..' Vervolgd ze maar voor ze de zin af kan maken kijkt ze weg, 'Als het helpt, ik heb ook nog nooit een vriendin gehad, volgens mij was het enigste meisje waar ik goed mee op kon schieten en die is twee jaar geleden verhuist' Vertel ik.


    Don't be like the rest of them, darling

    Skylina Dablues
    Ik grinnik even en kijk James weer aan. "hoe zou dat moeten helpen dan James?" vraag ik met een glimlach. "Maar, als je niet met me wilt trouwen" zeg ik na een tijdje aarzelend. "Dan..dan kun je dat toch gewoon tegen je ouders zeggen?" vraag ik nieuwschierig. "Jij hebt er tenminste nog wat in te zeggen. Als ik het ook maar probeer krijg ik een klap voor mijn kanis" ik grinnik weer even en kijk James aan. "Maar jij bent geen slechte jongen"


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    James

    Wat zou ik daar om moeten andwoorden, bedacht ik me twijlfelend, mijn ouders waren op dat opzich net als die van haar, als ik er over zou beginnen dat ik het nieuw wauw zou ik vast een klap kunnen resceren. 'Mischien, mischien heb ik ook niet zo veel om te kiezen' Andwoord ik zonder verdere uitleg, ook doordat ik niet zou weten hoe ik het moest uitleggen, en ik geen idee had wat ik presies moest uitleggen.


    Don't be like the rest of them, darling

    Nathan:

    Ik maate wat rare gebaren. "Dat lijkt me geweldig, bedankt mevrouw." Zei ik. Ik liep zo vrolijk mogelijkhet huis binnen en zuchtte even. Kon er nu niet 1 keertje iets goed gaan. "Ik heb ook zo een honger."Zeiik sarcastisch. Mijn moeder verontschuldigde zich en ging zitten. "Drew, gedraag je! We zijn hier te gast." Ik zette enfakeglimlach op, voor dezoveelstekeer deze avond. "ik zal mijn best doen." Ik keek nors voor me uit en sloeg mijn armen over elkaar.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Damen

    'Ik ben gesloopt' Andwoord ze, dat was teminste eerlijk, dacht ik zelf wist ik neit echt hoe ik me voelde of hoe het met me ging, vaak dacht ik er niet veel over na, en vooral de laatste dagen was het meer opstaan en weer gaan slapen, de rest van de dag ging als een zucht voorbij. 'Gaatwel' Andwoord ik dan. ik hem, en keek hem aan.


    Don't be like the rest of them, darling

    nvm.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2012 - 20:35 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Doréne
    ''Gaat wel.'' mompelde hij, en ik voelde me gewoonweg verschrikkelijk. Ik vond het erg voor hem.
    Ik sloeg mijn ogen neer. ''Sorry.'' zei ik zachtjes. ''Dat je uitgerekend met míj moet trouwen. Ik begrijp het, hoor. Je had natuurlijk liever een meisje dat rijk was, met een complete familie en niet zoals.. Mij was.'' zuchtte ik, en keek naar mijn handen.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''