• Midden in de peel zit een klein dorpje. Het dorpje leeft van het turf steken in de peel. Ondanks dat is het dorpje heel erg arm. Het word zwaar onderdruk gezet door de burgemeester. Kinderen kunnen hun school niet afmaken want die moeten op jonge leeftijd al helpen met turfsteken of hun moeder helpen met het verzorgen van enorme gezinnen. Meisjes worden op hun 18e al uitgehuwelijkt waar hun ouders waarschijnlijk ook nog een schijntje voor krijgen Daarnaast kent het hele dorp elkaar wat de druk nog hoger maakt.. Tot de grote opstand komt..
    Deze rpg gaat over een aantal jongeren die in de peel wonen. Een aantal rijken, een aantal arme en een aantal uitgehuwelijkten. Hoe gaan zij met de druk van de armoede en het dorp en de opstand om?


    Regels goed lezen
    -16+ mag zowel sex als geweld
    -Niet buiten sluiten,
    -niemand is perfect
    -minstens 4 regels
    -ik keur de rollen goed, en ik maak de topics, tenzij ik iemand aanwijs wie dat mag doen.
    -max 2 rollen per persoon.
    -ik begin pas als ik vind dat er genoeg Jongens en meisjes zijn.
    -Als je aangegeven hebt of je bent uitgehuwelijkt (zowel jongens als meisjes) deel ik in wie met wie, zodat er niemand alleen achter blijft.
    -beschrijving van het dorp goed lezen
    -OOC met [](){}

    het dorp
    Het is een klein dorpje met in het midden een groot plein. Daar staat het dorpshuis waar de mannen die turf steken aan het eind van de week betaald krijgen. Om het plein staat een kerk waar iedereen op zondag heen moet, een schooltje, een kleine bar, een bakkerij en een slagerij en een groentenman, al maken en verbouwen de meeste armen het zelf aangezien ze geen tot weinig geld hebben. Aan de linkerkant van het plein beginnen de rijke en grote huizen tot de grote weg richting de grote dorpen, rechts de arme kleine krotjes tot aan het begin van de peel. ééns per jaar is er een kermis, die is op een groot grasveld aan de linkerkant van het plein


    meisjes
    Shylina dablues/18/arm/uitgehuwelijkt met James Eduward Katcherton Rechazame
    Eden Florence Morales/17/arm/uitgehuwelijkt met Alexander Samuel Johnson Amorphous
    Carmen Mayrose White /17/arm/uitgehuwelijkt met Nathan Drew Hope/HurtedHeart
    Destiny Fivianne Kalvorny/16/rijk/ MyMisery
    Amare Felicia Ramirez/17/arm/uitgehuwelijkt met Aiden Jayson Bright IHeartMusicc
    Doréne Veronique Adams/18/arm/uitgehuwelijkt met Damen Michel Night Aragog
    -uitgehuwelijkte dames vol, niet uitgehuwelijkte kan miss nog, ligt er aan hoeveel jongens nog komen-

    jongens
    James Eduward Katcherton/19/rijk/uitgehuwelijkt met Shylina dablues ShallNotPass
    Aiden Jayson Bright/19/rijk/uitgehuwelijkt met Amare Felicia Ramirez HurtedHeart
    Nathan Drew Hope/Arm/ Uitgehuwelijkt met Carmen Mayrose White MyMisery
    Alexander Samuel Johnson/19/rijk/uitgehuwelijkt met Eden Florence Morales IHeartMusicc
    Damen Michel Night/19/rijk/uitgehuwelijkt met Doréne Veronique Adams ShallNotPass
    Liam Oliver Sanz/18/arm Chaim

    Je kan Altijd nog inspringen

    Rollentopic
    Rollenstory.

    BEGIN:
    Uitgehuwelijkte vrouwen: Je bent de laatste voorbereidingen thuis en voor jezelf aan het treffen, straks ontmoet je voor het eerst de man aan wie je uitgehuwelijkt bent, Je hebt geen idee wie het is of hoe hij eruit ziet. Hij komt langs met zijn ouders en je moet je beste indruk achterlaten. Je bent alleen met je vader en je moeder, je oudere broers/zussen zijn aan het werk en de jongere op school, tenzij je nog jongere heb die nog niet naar school gaan.
    Uitgehuwelijkte mannen: je bent onderweg naar het huis van de vrouw aanwie je uitgehuwelijkt bent of om wiens hand je hebt gevraagd. Je weet al hoe ze eruit ziet, je weet alleen nog niet echt hoe ze is. Na een gesprek met zn alle gehad te hebben ga je met haar naar buiten over het erf ofzo lopen terwijl jullie ouders dingen met elkaar bespreken en afspreken.
    Niet uitgehuwelijkte mannen/vrouwen: Jullie gaan aan het werk, thuis als je thuis moet helpen, of turf steken, misschien huishoudster bij de rijken?

    [ bericht aangepast op 13 juni 2012 - 19:35 ]


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    James

    'Geef haar de ring maar James' Zecht mijn moeder met een gilmlach als ze naar buiten loopt, zo te zien waren ze het samen eens geworden, en als het goed was zouden we zometeen samen iets moeten doen, als ik zou moeten trouwen dan deed ik het zoizo op mijn manier. 'Nou, ziet er naar uit dat we toch gaan trouwen he' Zecht ze met een zwak glimlachje, 'Nog niet' andwoord ik terwijl ik haar mee trek langs de zeikant van het huis waardoor je gemakkelijk bij de voorkant uitkwam, god zei dank hadden mijn ouders twee ouders meegenomen, natuurlijk was er eerst één voor mij bedoelt maar waren mijn vader en moeder allebij apart hierheen gereden, mijn vader vanaf zijn werk. De sleutels haalde ik uit de tas die over mijn schouder hing, gelukkig had mijn vader erop gestaan dat ik de reserve sleutels hielt, 'Stap in' Zeg ik glimlachend waarna mijn glimlach een beetje vervaagde, 'Of niet als je niet wil' voegde ik eraan toe.


    Don't be like the rest of them, darling

    TheRumIsGone schreef:
    Damen

    Ik keek hoe haar hakken uit trapte, ik had toch al nooit begrepen wat meisjes hadden met die dingen, of hoe ze er in elk geval op konden lopen. 'Ze zijn wel een stuk charmanter dan dat ik ben.' Mompelde ze volhoudend, het was in elk geval iets waar ze als het aan mij lag ongelijk in had, ze was volgens mij veel charmanter dan dat ze dacht. 'Mischien, mischien niet' Andwoorde ik.

    Doréne
    Ik wierp hem in de eerste instantie een vragende blik toe. Waarom zo mysterieus?
    Ik gaf het toe, mysterieuze jongens waren leuk. Ik liet het maar voor wat het was, en keek met een kleine zucht naar het meertje. ''Dus ehm-'' mompelde ik als begin, en tuitte nadenkelijk mijn lippen.
    ''Vertel eens wat over jezelf?'' vroeg ik hem, wat enthousiaster dan hiervoor, en keek hem nieuwsgierig aan.
    ''Wat doe je graag?''


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Skylina Dablues
    Ik kijk stom verbaast naar de auto's. Ze hadden er twee?! Wij hadden er niet eens een! Ik stap in als James het van me vraagt. "Waar gaan we heen?" Vraag ik nieuwschierig. Dan dringt het me pas door dat hij me de ring niet gegeven heeft en bijt op me lip "james?" Vraag ik na een kleine aarzeling. "Je weeet dat dit slechts de verloving is he? Dat we over een paar weken pas trouwen?" Vraag ik zacht. Dom van me om te denken dat hij het niet weet maar toch.


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    James

    Ik zie haar verbaast blik en ben blij dat ze instapt, als ik aan de bestuurders kant ga zitten hoor ik haar vragen waar we heen gaan, en vervolgt dan aarzelend of ik weet dat het de verloving maar is, en dat we over een paar weken pas trouwen. 'Ik weet het, ik zal je ook beloven dat je de ring wel krijgt, alleen niet hier, en ik ga je ook niet vertellen waar we heen gaan' Zeg ik met een korte glimlach, hopelijk hielt ze van verassingen. Dacht ik terwijl ik de auto starte en wegreed.


    Don't be like the rest of them, darling

    Skylina Dablues
    "Ik weet het en ik zal je ook beloven dat je de ring wel krijgt, alleen niet hier" antwoord James. Aangezien ik iemand ben die snel gehoorzaamt knik ik. "Oke" antwoord ik met een glimlachje. Ik kijk eventjes uit het raampje maar na een tijdje kijk ik weeer naar James. Op school keek ik altijd al stiekem. Nooit gedacht dat ik nu hier met hem zou zitten

    [ bericht aangepast op 13 juni 2012 - 19:36 ]


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    TheRumIsGone goes ShallNotPass *O*


    Don't be like the rest of them, darling

    Alexander Samuel Johnson

    Ik kijk haar aan. 'Nee, die is al uit huis. Mijn zusje wel. ' Zeg ik dan met een glimlachje. Ik ga achterover leunen tegen het bankje en kijk naar de lucht. 'Heb jij nog broers of zussen?' Vraag ik dan.

    (Ik ook en echt helemaal kapot)


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    [aangepast ^^, kun je zo reageren ^^]


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Eden Florence Morales
    'Nee, die is al uit huis. Mijn zusje wel,' zegt hij met een kleine glimlach. 'Heb jij nog broers of zussen?' vraagt hij daarna.
    '3 broers,' antwoord ik. 'Ik ben de jongste en het enigste meisje,' voeg ik er nog aan toe. 'Soms is het wel irritant maar ik daardoor wel een kamer voor mezelf,' glimlach ik dan. 'Mijn broers moeten hun kamer delen'.
    Ik tik met mijn vingers op het bankje en kijk wat om me heen. Ik zou niet weten waar ik met hem over moet praten.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    James

    Vanuit m'n ooghoek zie ik haar naar me kijken, kijken.. Dat had ik best vaak gedaan toen ik haar tegenkwam, welke plaats dan ook en zo on opvallent mogelijk, in m'n schetsboek wist ik zeker dat ik haar een keer van een afstandje had nagetekent. Toen we bij mijn huis aankwamen parkeerde ik de auto voor het huis, bleef even zitten even vervolgde toen, 'niet te snel huigen, het is maar een tussenstop' deel ik glimlachend mee terwijl ik uitstap.


    Don't be like the rest of them, darling

    Skylina Dablues
    "Niet te snel juichen, het is maar een tussenstop" zegt hij glimlachend. Ik twijfel eventjes maar stap dan ook uit. "Wat gaan we doen dan?" vraag ik nieuwschierig aan James. Wat is hij van plan? Hij doet zo mysterieus. Ik vind het ergens wel leuk hoor. Maar ik ben zo nieuwschierig. Dat ben ik altijd al geweest dus echt iets aan doen kan ik niet. "Je maakt me wel erg nieuwschierig hoor James"


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    James

    'dat was de bedoeling' zeg ik grijnzend, Ik vond het altijd leuk om mensen te verassen of iets dergelijks, zelf loop ik naar de voordeur en haal die van het slot met een sleutel die ik uit mijn Tas haal, zelf loop ik naar binnen, het was tientallen keren groter dan haar huis, en de voordeur grensde aan een grote hal.


    Don't be like the rest of them, darling

    Skylina Dablues
    "Dat was de bedoeling" zegt James met een grijns. Hij loopt naar het gigantische huis en ik volg hem. Als hij de voordeur opent valt mijn mond een stukje open bij het zien van de gigantische hal. "wow" mompel ik zachtjes. Het was zo veel groter dan mijn huis. Hell, mijn huis die past volgens mij nog in elke kamer van dit huis. Plots begin ik me af te vragen in wat voor een soort huis hij en ik gaan wonen als we getrouwt zijn


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    James

    Zelf loop ik naar de keuken, daar Open ik een kastje en haal de man met eten eruit die ik er vanmorgen in gezet had, en zet deze tegen de muur en gooi er een kleed over, daarna loop ik via de trap naam mijn kamer en pak de jas van de stoel, als ik weer beneden ben zie ik Sky nogsteeds verbaast rondkijken. 'het is een beetje groot' zeg ik met een korte glimlach, ik pak de man die ik heb gecamoufleerd met het kleed en hou dat vast


    Don't be like the rest of them, darling

    Skylina Dablues
    "Het is een beetje groot" zegt James met een korte glimlach als hij van de trap loopt. "een beetje..." herhaal ik droogjes. "ik denk dat mijn huis zon beetje in elke kamer past" ik grinnik even maar voel toch mijn wangen rood worden. "Wat is dat??" vraag ik nieuwschierig als ik zie dat hij iets in zijn hand heeft. Ik kijk hem aan. "als ik het nou heel lief vraag, ga je dan zeggen wat we gaan doen??" ik grijns een beetje


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]