• Midden in de peel zit een klein dorpje. Het dorpje leeft van het turf steken in de peel. Ondanks dat is het dorpje heel erg arm. Het word zwaar onderdruk gezet door de burgemeester. Kinderen kunnen hun school niet afmaken want die moeten op jonge leeftijd al helpen met turfsteken of hun moeder helpen met het verzorgen van enorme gezinnen. Meisjes worden op hun 18e al uitgehuwelijkt waar hun ouders waarschijnlijk ook nog een schijntje voor krijgen Daarnaast kent het hele dorp elkaar wat de druk nog hoger maakt.. Tot de grote opstand komt..
    Deze rpg gaat over een aantal jongeren die in de peel wonen. Een aantal rijken, een aantal arme en een aantal uitgehuwelijkten. Hoe gaan zij met de druk van de armoede en het dorp en de opstand om?


    Regels goed lezen
    -16+ mag zowel sex als geweld
    -Niet buiten sluiten,
    -niemand is perfect
    -minstens 4 regels
    -ik keur de rollen goed, en ik maak de topics, tenzij ik iemand aanwijs wie dat mag doen.
    -max 2 rollen per persoon.
    -ik begin pas als ik vind dat er genoeg Jongens en meisjes zijn.
    -Als je aangegeven hebt of je bent uitgehuwelijkt (zowel jongens als meisjes) deel ik in wie met wie, zodat er niemand alleen achter blijft.
    -beschrijving van het dorp goed lezen
    -OOC met [](){}

    het dorp
    Het is een klein dorpje met in het midden een groot plein. Daar staat het dorpshuis waar de mannen die turf steken aan het eind van de week betaald krijgen. Om het plein staat een kerk waar iedereen op zondag heen moet, een schooltje, een kleine bar, een bakkerij en een slagerij en een groentenman, al maken en verbouwen de meeste armen het zelf aangezien ze geen tot weinig geld hebben. Aan de linkerkant van het plein beginnen de rijke en grote huizen tot de grote weg richting de grote dorpen, rechts de arme kleine krotjes tot aan het begin van de peel. ééns per jaar is er een kermis, die is op een groot grasveld aan de linkerkant van het plein


    meisjes
    Shylina dablues/18/arm/uitgehuwelijkt met James Eduward Katcherton Rechazame
    Eden Florence Morales/17/arm/uitgehuwelijkt met Alexander Samuel Johnson Amorphous
    Carmen Mayrose White /17/arm/uitgehuwelijkt met Nathan Drew Hope/HurtedHeart
    Destiny Fivianne Kalvorny/16/rijk/ MyMisery
    Amare Felicia Ramirez/17/arm/uitgehuwelijkt met Aiden Jayson Bright IHeartMusicc
    Doréne Veronique Adams/18/arm/uitgehuwelijkt met Damen Michel Night Aragog
    -uitgehuwelijkte dames vol, niet uitgehuwelijkte kan miss nog, ligt er aan hoeveel jongens nog komen-

    jongens
    James Eduward Katcherton/19/rijk/uitgehuwelijkt met Shylina dablues ShallNotPass
    Aiden Jayson Bright/19/rijk/uitgehuwelijkt met Amare Felicia Ramirez HurtedHeart
    Nathan Drew Hope/Arm/ Uitgehuwelijkt met Carmen Mayrose White MyMisery
    Alexander Samuel Johnson/19/rijk/uitgehuwelijkt met Eden Florence Morales IHeartMusicc
    Damen Michel Night/19/rijk/uitgehuwelijkt met Doréne Veronique Adams ShallNotPass
    Liam Oliver Sanz/18/arm Chaim

    Je kan Altijd nog inspringen

    Rollentopic
    Rollenstory.

    BEGIN:
    Uitgehuwelijkte vrouwen: Je bent de laatste voorbereidingen thuis en voor jezelf aan het treffen, straks ontmoet je voor het eerst de man aan wie je uitgehuwelijkt bent, Je hebt geen idee wie het is of hoe hij eruit ziet. Hij komt langs met zijn ouders en je moet je beste indruk achterlaten. Je bent alleen met je vader en je moeder, je oudere broers/zussen zijn aan het werk en de jongere op school, tenzij je nog jongere heb die nog niet naar school gaan.
    Uitgehuwelijkte mannen: je bent onderweg naar het huis van de vrouw aanwie je uitgehuwelijkt bent of om wiens hand je hebt gevraagd. Je weet al hoe ze eruit ziet, je weet alleen nog niet echt hoe ze is. Na een gesprek met zn alle gehad te hebben ga je met haar naar buiten over het erf ofzo lopen terwijl jullie ouders dingen met elkaar bespreken en afspreken.
    Niet uitgehuwelijkte mannen/vrouwen: Jullie gaan aan het werk, thuis als je thuis moet helpen, of turf steken, misschien huishoudster bij de rijken?

    [ bericht aangepast op 13 juni 2012 - 19:35 ]


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    James

    'als ik het nou heel lief vraag, ga je dan zeggen wat we gaan doen?' vraagt ze met een korte grijns, 'apsolut niet' zeg ik grijnzend, dit vond ik nou leuk, iemand anders verassen. 'als je het wilt weten zal je moeten wachten want ik zeg niets' vervolg ik terwijl ik naar de voordeur loop.


    Don't be like the rest of them, darling

    Skylina Dablues
    "Awhh Waarom niet" ik trek een pruillipje terwijl ik James weer volg. "Raden heeft ook geen zin zeker he?" Ik pak James zijn hand, die opvallend zacht is en kijk hem met knipperende oogjes aan. "please?" Ik grinnik eventjes en laat hem dan los. "oké verras me maar dan. Ik ben erg benieuwt" zeg ik glimlachend


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    James

    'Mooizo' zeg ik grijnzend, blij dat ze het opgeeft, zelf loop ik naar buiten en maak eerst de achterbak open om de man erin te zetten en ga dan vervolgens weer in de auto zitten en start hem


    Don't be like the rest of them, darling

    Skylina Dablues
    James zet het ding in de achterbak en ik ga zelf ook weer in de auto zitten. Ik kijk even nieuwschieig naar James als we ewegrijden. Hij verrast me iedere keer weer. "Je bent rijk" zeg ik na een tijdje. "Maar je gedraagt je helemaal niet zo verwaand als een rijke" besluit ik. Ik glimlach wel. "Dat is leuk aan je weetje. Je bent een lieve jongen"


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Wat is de laatste reactie van Damen? (:


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    James

    'Je bent rijk' zecht ze na een tijdje 'maar je gedraagt je helemaal niet zo verwaand als een rijke' Besluit zeen zie een glimlach op haar gezicht verschijnen, 'Dat is leuk aan je weetje. Je bent een lieve jongen' vervolgd ze nogsteeds met een glimlach, zelf verschijndag er ook een glimlach op mijn gezicht, en ik denk plots aan het doosje met de ring die bijna een gat ik mijn zak brand. 'Dankje' zeg ik grijnzend terwijl ik me kort tot de weg richt, na nog ongeveer 5 min. Rijden waren we uitgekomen bij een groot bos waarvoor de ik de auto parkeerde.


    Don't be like the rest of them, darling

    Skylina Dablues
    "Dankje" zegt James en ik glimlach weeer. Dan zie ik opeens het bos verschijnen. Ik hielt van het bos. Vroeger spijbelde ik wel eens van school om hier te kunnen zijn. Maar het is al bijna 10 jaar geleden dat ik van school ben gehaalt en ben dus ook al zo lang niet meer hier geweest. "Het bos!" Zeg ik verrukt als James de auto ervoor parkeert. "Was dit je verrassing?" Vraag ik stralend.


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    James

    'Deels' geef ik toe, ik was vaak te vinden in het bossen, ook doordat er weinig mensen kwamen, ik kende bijna het hele bos, ik wist waar wat was en hoe je ergens kon komen, en nog beter, ik wist waar de mooie en inderuk wekkende plaatsen waren. Ik zie dat Sky blij is met het fijt dat we naar het bos gingen, het was dus wel een goede keus geweest. Zelf stap ik uit en haal het and met het eroverheen gelsagen kleed uit de achterbak.

    [ bericht aangepast op 14 juni 2012 - 14:06 ]


    Don't be like the rest of them, darling

    Skylina Dablues
    "Deels" zegt James waarna hij uitstapt. "Wat is dat andere deel dan?" Vraag ik nieuwschierig als ik hem volg. "Je maakt me nog nieuwschieriger" ik grinnik even en snuif de geur op. "Ik houd van het bos!" Zeg ik. "Als ik kinderen heb later neem ik ze heel vaak hiernaartoe" zeg ik vastbesloten. Ik kijk James aan. "Goed idee?" Hij zou waarschijnlijk de vader worden dus moet zijn goedkeuring hebben.


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    James

    'Ik houd van het bos!' Zegt ze terwijl ik zelf zonder naar haar gezicht te kijken weet dat er op haar gezicht een stralende glimlach staat, 'Als ik kinderen heb later neem ik ze heel vaak hiernaartoe' Zegt ze vastbesloten, ergens leek het me wel grappig, ik had altijd kleine kinderen al schattig en grappig gevonden, en om ze in mijn verbeelding al door de bomen te zien rennen was een grappig idee. 'Leuk idee' Zeg ik glimlachend terwijl ik een stuk het bos in loop 'Als je nogsteeds wilt weten wat het andere deel is is het mischien handig om mee te komen' deel ik grijnzend mee.


    Don't be like the rest of them, darling

    Aragog schreef:
    Wat is de laatste reactie van Damen? (:


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Damen

    'Vertel eens wat over jezelf?' vraagt ze dan, enigsins enthousiast en kijkt me nieuwschierig aan, 'Wat doe je graag?' vraagt ze vervolgens, ergens moet ik over deze vraag nadenken, ik had verschillende dingen die ik graag deed. Een aantal jaar geleden had ik leren sufen toen we op vakantie waren, zinsdien was dat voor zover ik nu kon bedenken hetgene wat ik het leukst vond 'Ik surf graag' Andwoord ik gilmlachend, 'Wat doe jij graag?' Vraag ik haar.

    [ bericht aangepast op 14 juni 2012 - 15:41 ]


    Don't be like the rest of them, darling

    Skylina Dablues
    "Als je nog wilt weten wat het andere deel is is het misschien wel handig om mee te lopen" zegt James met een grijns. Ik grijns ook even en loop dan snel achter hem aan. "Ik zei nog tegen me moeder dat het niet handig was om een jurk aan te trekken" zeg ik met een grinnik. Ik pak snel James zijn hand om te voorkomen dat ik val. "Sorry" zeg ik snel en ik laat hem los. Slim sky erg slim...


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Doréne
    ''Ik surf graag.'' zei hij, en ik knikte. Gaaf.
    ''Wat doe jij graag?'' vroeg hij, en ik dacht even na. ''Eh- tekenen.'' zei ik, en ik tuitte nadenkelijk mijn lippen.
    ''..Zingen.'' voegde ik er met enige twijfel aan toe. Niet veel mensen wisten dat ik kon zingen, en niemand heeft het gehoord. Als ik alleen was deed ik het graag, ik kon er mijn gevoelens en emoties in kwijt. Heerlijk.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    {Oke.. Nu officieel een haar aan mn computer.. Ik was bijna klaar met beide post.. |Fout melding| Toen moesten al mn paginas opnieuw laden (no_chears)

    Maargoed.. Wie heeft zich aangemeld als Moderator?}


    Don't be like the rest of them, darling