• Midden in de peel zit een klein dorpje. Het dorpje leeft van het turf steken in de peel. Ondanks dat is het dorpje heel erg arm. Het word zwaar onderdruk gezet door de burgemeester. Kinderen kunnen hun school niet afmaken want die moeten op jonge leeftijd al helpen met turfsteken of hun moeder helpen met het verzorgen van enorme gezinnen. Meisjes worden op hun 18e al uitgehuwelijkt waar hun ouders waarschijnlijk ook nog een schijntje voor krijgen Daarnaast kent het hele dorp elkaar wat de druk nog hoger maakt.. Tot de grote opstand komt..
    Deze rpg gaat over een aantal jongeren die in de peel wonen. Een aantal rijken, een aantal arme en een aantal uitgehuwelijkten. Hoe gaan zij met de druk van de armoede en het dorp en de opstand om?


    Regels goed lezen
    -16+ mag zowel sex als geweld
    -Niet buiten sluiten,
    -niemand is perfect
    -minstens 4 regels
    -ik keur de rollen goed, en ik maak de topics, tenzij ik iemand aanwijs wie dat mag doen.
    -max 2 rollen per persoon.
    -ik begin pas als ik vind dat er genoeg Jongens en meisjes zijn.
    -Als je aangegeven hebt of je bent uitgehuwelijkt (zowel jongens als meisjes) deel ik in wie met wie, zodat er niemand alleen achter blijft.
    -beschrijving van het dorp goed lezen
    -OOC met [](){}

    het dorp
    Het is een klein dorpje met in het midden een groot plein. Daar staat het dorpshuis waar de mannen die turf steken aan het eind van de week betaald krijgen. Om het plein staat een kerk waar iedereen op zondag heen moet, een schooltje, een kleine bar, een bakkerij en een slagerij en een groentenman, al maken en verbouwen de meeste armen het zelf aangezien ze geen tot weinig geld hebben. Aan de linkerkant van het plein beginnen de rijke en grote huizen tot de grote weg richting de grote dorpen, rechts de arme kleine krotjes tot aan het begin van de peel. ééns per jaar is er een kermis, die is op een groot grasveld aan de linkerkant van het plein


    meisjes
    Shylina dablues/18/arm/uitgehuwelijkt met James Eduward Katcherton Rechazame
    Eden Florence Morales/17/arm/uitgehuwelijkt met Alexander Samuel Johnson Amorphous
    Carmen Mayrose White /17/arm/uitgehuwelijkt met Nathan Drew Hope/HurtedHeart
    Destiny Fivianne Kalvorny/16/rijk/ MyMisery
    Amare Felicia Ramirez/17/arm/uitgehuwelijkt met Aiden Jayson Bright IHeartMusicc
    Doréne Veronique Adams/18/arm/uitgehuwelijkt met Damen Michel Night Aragog
    -uitgehuwelijkte dames vol, niet uitgehuwelijkte kan miss nog, ligt er aan hoeveel jongens nog komen-

    jongens
    James Eduward Katcherton/19/rijk/uitgehuwelijkt met Shylina dablues ShallNotPass
    Aiden Jayson Bright/19/rijk/uitgehuwelijkt met Amare Felicia Ramirez HurtedHeart
    Nathan Drew Hope/Arm/ Uitgehuwelijkt met Carmen Mayrose White MyMisery
    Alexander Samuel Johnson/19/rijk/uitgehuwelijkt met Eden Florence Morales IHeartMusicc
    Damen Michel Night/19/rijk/uitgehuwelijkt met Doréne Veronique Adams ShallNotPass
    Liam Oliver Sanz/18/arm Chaim

    Je kan Altijd nog inspringen

    Rollentopic
    Rollenstory.

    BEGIN:
    Uitgehuwelijkte vrouwen: Je bent de laatste voorbereidingen thuis en voor jezelf aan het treffen, straks ontmoet je voor het eerst de man aan wie je uitgehuwelijkt bent, Je hebt geen idee wie het is of hoe hij eruit ziet. Hij komt langs met zijn ouders en je moet je beste indruk achterlaten. Je bent alleen met je vader en je moeder, je oudere broers/zussen zijn aan het werk en de jongere op school, tenzij je nog jongere heb die nog niet naar school gaan.
    Uitgehuwelijkte mannen: je bent onderweg naar het huis van de vrouw aanwie je uitgehuwelijkt bent of om wiens hand je hebt gevraagd. Je weet al hoe ze eruit ziet, je weet alleen nog niet echt hoe ze is. Na een gesprek met zn alle gehad te hebben ga je met haar naar buiten over het erf ofzo lopen terwijl jullie ouders dingen met elkaar bespreken en afspreken.
    Niet uitgehuwelijkte mannen/vrouwen: Jullie gaan aan het werk, thuis als je thuis moet helpen, of turf steken, misschien huishoudster bij de rijken?

    [ bericht aangepast op 13 juni 2012 - 19:35 ]


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Damen

    'Of jij rijk of arm bent maakt mij niet veel uit, rijke meisjes zijn ook niet alles, de meeste denken voornamelijk alleen maar aan zichzelf' Zeg ik met een korte lach, hopelijk voelde ze zich minder schuldig, zij was hier degene die het juist deed voor haar familie, iets waar ik best veel respect voor had, waarvoor deed ik dit? omdat het moest, waarschijnlijk hielp ik er verder niemand mee.


    Don't be like the rest of them, darling

    Doréne
    Ik glimlachte flauwtjes, en haalde mijn schouders op. Ik wou niet beleefd zijn, ik was mezelf niet. Beleefd zijn, jurkjes en hakjes dragen voor de rest van mijn leven.. Er gleedt een rilling over mijn rug, en ik trapte de hakken uit.
    ''Ze zijn wel een stuk charmanter dan dat ik ben.'' mompelde ik. Ik was een meisje waarvan haar vriendenkring enkel uit jongens bestond, een meisje dat zakkenrolde, een meisje dat het niet erg vond om vies te worden..


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Damen

    Ik keek hoe haar hakken uit trapte, ik had toch al nooit begrepen wat meisjes hadden met die dingen, of hoe ze er in elk geval op konden lopen. 'Ze zijn wel een stuk charmanter dan dat ik ben.' Mompelde ze volhoudend, het was in elk geval iets waar ze als het aan mij lag ongelijk in had, ze was volgens mij veel charmanter dan dat ze dacht. 'Mischien, mischien niet' Andwoorde ik.


    Don't be like the rest of them, darling

    Skylina Dablues
    Ik bekijk James even onderzoekend en glimlach dan. "Nu je me hebt gezien en heel eventjes heb gesproken. Vind je het nog steeds zo erg om met mij te trouwen?" vraag ik met een kleine glimlach. Ik ben eigenlijk nieuwschierig. Ben ik een erge kandidaat? of iemand die iedereen wilt?. ik ben weinig in het dorp dus ik weet het niet echt. ik weet dat ik nu ik weet dat ik met hem ga trouwen, het niet meer zo heel erg vind


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    James

    'Nu je me hebt gezien en heel eventjes hebt gesproken. Vind je het nog steeds zo erg om met me te trouwen?' Vraagt ze met een kleine glimlach, ik kijk haar nog een keer aan, vanaf haar hooft tot haar tenen, 'Nee, in ieder geval minder dan eest' Geef ik toe, ze leek me erg aardig, zoizo iemand waarma ik vrienden mee kon worden, toen ik hier heen ging wist ik niet wat ik er van moest denken, maar als het zou moeten zou ik het waarschijnlijk niet heel erg vinden.


    Don't be like the rest of them, darling

    Skylina Dablues
    Ik glimlach weer eventjes. "Nou is tenminste nog een beetje goed voor mijn Ego" grinnik ik. Ik heb helemaal geen ego, maar ach. Ik loop weg van de put als mijn broertje op me af komt rennen. "kijk voor jou" Ik glimlach. "Dankje Jonas" Ik pak het bloempje aan. "Mama doet je wat maar ik vind het erg lief van je" Ik buk me om hem een kus op zijn wang te geven en stop het bloemetje in mijn haar en glimlach stralend naar James. "Staat het me?"


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    James

    Ik kijk glimlachend toe hoe haar broertje haar een bloemetje heeft, zelf had ik 4 kleine zusjes dus jammergenoeg geen mannelijke familie meer. Ik kijk hoe ze het bloemetje in haar haar doet en dan weer met een stralende gilmlach naar mij kijkt, en vraagt of het haar staat, 'Staat je goed' Zei ik terwijl er ook een glimlach op mijn gezicht verscheen.


    Don't be like the rest of them, darling

    Skylina Dablues
    "Staat je goed" zegt hij met een glimlach. Ik voel dat ik weer een beetje bloos. "Dankje" zeg ik zacht. Ik laat mijn blik even over het erf gaan. Het zag er vast erg armoedig uit voor hem. "Je bent vast wat anders gewent" vraag ik zachtjes. De glimlach verdwijnt niet van mijn gezicht. Ik glimlach altijd, hoe dan ook. Nouja, meestal. Bij vreemden iniedergeval. Ik wil mijn handen in mijn zakken stoppen maar in deze jurk zitten geen zakken. "Vraag me af, hoe het is daarzo. Uit deze buurt bedoel ik. Ik ben pas een of twee keer in het dorp geweest of zo"


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    (Mijn vader heeft een motor ongeluk gehad dus ik heb veel gemist sorry)

    (OMJ, wat erg. Het maakt niets uit datje wat gemist heb, hoor.)


    We've lived in the shadows for far too long.

    Chaim schreef:
    (Mijn vader heeft een motor ongeluk gehad dus ik heb veel gemist sorry)

    Oei! Hoe gaat het nu met hem? Veel sterkte! En daar hoef je geen sorry voor te zeggen, we zorgen er wel voor dat je gemakkelijk kan inspringen zodra je er tijd/zin in hebt ^^


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    IHeartMusicc schreef:
    Amare Felicia Ramirez

    Ik glimlach het was lief waar hij probeerde. Ik de knp om te zetten en even aan iets anders te denken. 'Ik hou. Van muziek. Mijn piano en gitaar. Ook wel van zingen maar daar ben ik nog en beetje onzeker over. '


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    IHeartMusicc schreef:

    Alexander Samuel johnson

    Ik glimlach als ik hoe wat ze leuk vind ook te doen. Dansen. 'Je hoeft niet ergens goed in te zij ook het leuk te vinden. 'Zeg ik met een glimlach. 'Het gaat erom dat jij plezier hebt. " zeg ik dan.inn tegen stelling tot wat asd zei dacht ik wel dat ze goed kon dansen.


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    Skylina Danlues
    Ik zie onze ouders met een tevreden blik naar buiten komen. Ze waren het dus eens geworden over de prijs. "Geef haar de ring maar James" zegt zijn moeder. De ring. Traditie getrouw krijg je die nadat je oudes het eens zijn geworden en zodra je die hebt moet je wat samen gaan doen, als een soort date. Wat hier een tripje naar het andere dorp of naar de kermis is aangezien dit dorp niet veel te bieden heeft.ik voel me bang en opgewonden tegelijkertijd.ik vind het dood eng, ik weet niet wat ik moet verwachten, maar aan de andere kant, james lijkt me een leuke jongen en hij is knap. Komt wel goed toch. Ik slik even. Kijk naar onze ouders en kijk James dan aan. "Nou, ziet er naar uit dat we toch gaan trouwen he" zeg ik zacht met een zwak glimlachje


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Eden Florence Morales
    'Je hoeft niet ergens goed in te zijn om het leuk te vinden,' glimlacht Alexander. 'Het gaat erom dat jij plezier hebt'.
    Ik haal lichtjes mijn schouders op. 'Ik heb er toch niet veel tijd voor dus wat maakt het ook uit,' zucht ik.
    Ik leg mijn hoofd in mijn nek en kijk even naar de wolken die voorbij komen. Er zijn al wat meer wolken als net. 'Wonen je broers eigenlijk nog thuis?' vraag ik dan waarna ik hem weer aankijk.

    [sorry, ben echt inspiratieloos]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered