• De stelling van deze week luidt:
    Zangers en zangeressen kunnen tegenwoordig niet meer goed live zingen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Olive

    nightlocks schreef:
    nog een tip : ga metal luisteren, dan vind je geen band die live niet kan zingen/ of slechter dan op cd, dit klinkt algemeen genomen veel en veel beter dan op cd

    Nightwish (cat). Ik was daar, en het was gewoon vals. Bah.


    I am an idiot, I move.

    ik zie veel mensen zeggen disneysterren niet maar Demi Lovato zing live ook goed hoor en dat is toch ook een disneyster ook Miley Cyrus zing live goed vind ik en zij is ook een disneyster ik bedoel te zeggen niet alle disneysterren zijn hetzelfde

    Oneens, het is gewoon ook moeilijk om te dansen en zingen tegelijk + op een podium voor meer als 1000 mensen staan geeft super veel zenuwen... Daardoor klinken ze soms een beetje minder stemvast... Maar waarom zou iemand een platenconctract krijgen als die niet kan zingen?


    I hope my enemies live long so they can watch me progress - Vic Fuentes

    Oneens, vaak verwachten mensen gewoon teveel. De stemmen op de cd's worden namelijk vaak zo erg bewerkt, dat je het orgineel niet meer kan waarderen. Maar zeg nou zelf een eerlijk, alsof je het zelf beter zou kunnen?


    Don't find love. Let love find you.

    BellatrixL schreef:
    Oneens, het is gewoon ook moeilijk om te dansen en zingen tegelijk + op een podium voor meer als 1000 mensen staan geeft super veel zenuwen... Daardoor klinken ze soms een beetje minder stemvast... Maar waarom zou iemand een platenconctract krijgen als die niet kan zingen?

    Vreemd dat ze het vroeger dan wel konden, Ik heb genoeg live cd´s van de jaren ´60/´70/´80, van voor de digitale bewerking, en toen konden ze het ook. Queen, 30000 man, en Freddie´s stem klinkt live beter dan op de cd´s. Deep Purple, Rolling Stones, zelfde verhaal.
    Dankzij die digitale shit kan iedereen een platencontract krijgen die er maar een beetje goed uitziet, wat je tegenwoordig toch vaak ziet. En helaas worden nu ook steeds vaker goede beginnende zangers/zangeressen bewerkt, terwijl dat niet nodig is. Dat is toch zonde van de stem.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Floyd schreef:
    (...)
    Vreemd dat ze het vroeger dan wel konden, Ik heb genoeg live cd´s van de jaren ´60/´70/´80, van voor de digitale bewerking, en toen konden ze het ook. Queen, 30000 man, en Freddie´s stem klinkt live beter dan op de cd´s. Deep Purple, Rolling Stones, zelfde verhaal.
    Dankzij die digitale shit kan iedereen een platencontract krijgen die er maar een beetje goed uitziet, wat je tegenwoordig toch vaak ziet. En helaas worden nu ook steeds vaker goede beginnende zangers/zangeressen bewerkt, terwijl dat niet nodig is. Dat is toch zonde van de stem.


    Daar heb je wel een punt da ze et vroeger wel konden... Had daar even niet aan gedacht xp.


    I hope my enemies live long so they can watch me progress - Vic Fuentes

    BellatrixL schreef:
    Oneens, het is gewoon ook moeilijk om te dansen en zingen tegelijk + op een podium voor meer als 1000 mensen staan geeft super veel zenuwen... Daardoor klinken ze soms een beetje minder stemvast... Maar waarom zou iemand een platenconctract krijgen als die niet kan zingen

    Niet mee eens. Hangt er van af. Singer-songwriters zijn meestal degene die het beste live kunnen zingen, omdat die zich veel meer bezighouden met hun stem en dus geen onnozele halfnaakte dansjes waarvan je doodmoe wordt gaan doen op het podium. Volgens mij is het gewoonweg ook heel erg vermoeiend om vier uur of langer aan een stuk onder die spots te staan. En het is dan nog eens freaking warm in die zaal ook, dus daar wordt je automatisch ook moe van.


    help

    Floyd schreef:
    (...)
    Vreemd dat ze het vroeger dan wel konden, Ik heb genoeg live cd´s van de jaren ´60/´70/´80, van voor de digitale bewerking, en toen konden ze het ook. Queen, 30000 man, en Freddie´s stem klinkt live beter dan op de cd´s. Deep Purple, Rolling Stones, zelfde verhaal.
    Dankzij die digitale shit kan iedereen een platencontract krijgen die er maar een beetje goed uitziet, wat je tegenwoordig toch vaak ziet. En helaas worden nu ook steeds vaker goede beginnende zangers/zangeressen bewerkt, terwijl dat niet nodig is. Dat is toch zonde van de stem.


    I like you now.


    help

    oneens, ik kan niet echt goed horen wanneer iets vals of niet is maar als je bijvoorbeeld Jessie J accoustisch en live hoort zingen, zij is echt goed!


    You never know what you've got, untill you clean your room.

    BlueRiver schreef:
    De 'fake' artistjes van disney enzo kunnen dat echt niet!

    Maar voor de rest oneens!


    Sommige wel. Demi Lovato klinkt harstikke mooi als ze live optreed.


    DIBBS ON JAMES MASLOW :D

    verschilt echt heel erg per persoon , het ligt niet aan deze eeuw ofzoiets , vind ik .'
    adele (H)


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Katy perry kan egt niet live zingen:$
    Dus eigenlijk wel eens(A)


    “I don't think it's going to work out. Winning..won't help in any case. Because she came here with me.- Peeta Mellark

    LovelyLonely schreef:
    Onjuist.

    Alleen Katy perry kan gewoon niet live zingen. En 1D trouwens ook niet zo goed.
    De disneysterren en nog een paar andere artiesten


    ik vind 1D live wel goed:$
    http://www.youtube.com/watch?v=BK1X0zGjejM

    [ bericht aangepast op 28 juni 2012 - 19:48 ]


    “I don't think it's going to work out. Winning..won't help in any case. Because she came here with me.- Peeta Mellark

    Niet juist! Er zijn echt veel artiesten die playbacken, maar de echte goeie kunnen het wel ! ;) xx


    Stay calm, love one direction ;) <3