• De stelling van deze week luidt:
    Zangers en zangeressen kunnen tegenwoordig niet meer goed live zingen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Olive

    Creed schreef:
    (...)
    Nightwish (cat). Ik was daar, en het was gewoon vals. Bah.


    dan heb je het ook over iets, maar veel metal-luisteraars hebben het dan ook totaal niet op nightwish


    wiskunde is creatief

    Oneens de meeste kunnen heel goed live zingen sommige minder maar vals is het bijna niet


    Never give up on the things that make you smile

    Oneens, er zijn nu genoeg artiesten die wel goed kunnen zingen, zoals Demi Lovato en Rebecca Ferguson.

    Maar het hangt ook van het soort artiest af, er zijn genoeg artiesten die wel goed kunnen performen, maar waar de zang minder van is. Daar ligt dan de nadruk dan op het optreden in het geheel, en niet zoals bij Demi Lovato, op haar stem.


    Many things don't need to be understood ... just accepted - Zayn Malik

    Onjuist, dit verschilt per artiest, het is te makkelijk om alle artiesten over een hoop te gooien ;P


    Tijd voor koffie.

    Als jullie eens iets vreselijks vals willen horen, dan nodig ik jullie hierbij uit om van dit liedje de studioversie eens met de liveversie te vergelijken:



    Tip: Zet je volume niet al te hard, want deze 'zanger' heeft mij kippenvel bezorgd. Not a fan of this kind of music, btw.


    Simple, but effective.

    Er zijn artiesten die heel goed live zingen maar er zijn artiesten die minder goed live zingen, dat hangt van persoon tot persoon af.


    The artist is the kid that survived.

    Er zijn idd echt nog wel artiesten die live kunnen zingen, maar ik moet eerlijk zijn dat een groot deel van de grote artiesten vaak niet goed is... Zelf denk ik dat dat ook deels door de hoeveelheid concerten komt, gewoon de stem overbelasten, maar sommigen kunnen ook gewoon niet zingen!
    En dat alle disneysterretjes niet kunnen zingen is ook niet waar, er zitten best artiesten tussen die wel kunnen zingen, die zijn er wel minder, maar ze zijn er wel ;)


    I can't be no superman, but for you I'll be superhuman:)

    Oneens. Ligt aan de artiest en heeft niks te maken met deze tijd. En ook is het per persoon verscihllend; je kan een stem goed vinden klinken maar ook verschrikkelijk lelijk vinden.

    Beyoncé is geweldig live.
    Maar Katy Perry bijvoorbeeld... zij heeft een krachtige stem en met wat technologie erbij klinkt dat wel aardig in een lied, maar live is het niks.
    En le Disney enzo. Maar er zal wel een zekere kern van talent zitten, anders zouden ze niet staan waar ze nu staan.

    Oh, en; ik ben niet naar veel concerten geweest, maar ik ben naar een paar kpop concerten geweest en ik moet zeggen dat dat voor het grootste gedeelte great was live. (Hiermee bedoel ik niet dat die handvol kpop artiesten beter zijn, ik bedoel alleen dat ik van die paar dus als enige echt herinner dát ik ze live zag/hoorde)
    De rest van mijn meningen over of een artiest live goed of niet goed is zijn gebaseerd op optredens die ik op tv of op het internet heb gezien..

    Ik vind het vaak wel oneerlijk als een artiest die niet goed live kan zingen meer fans en fame heeft dan een artiest die wel goed live kan zingen met dezelfde soort liedjes.

    And bless Ailee

    [ bericht aangepast op 1 juli 2012 - 22:22 ]


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    ligt aan de artiest
    ik vind Katy perry echt niet kunnen zingen
    en Beyoncé dan weer wel

    [ bericht aangepast op 30 juni 2012 - 22:12 ]


    I Love You

    Istina schreef:
    Als jullie eens iets vreselijks vals willen horen, dan nodig ik jullie hierbij uit om van dit liedje de studioversie eens met de liveversie te vergelijken:

    Tip: Zet je volume niet al te hard, want deze 'zanger' heeft mij kippenvel bezorgd. Not a fan of this kind of music, btw.


    Haha ik ben het gedeeltelijk met je eens. Live zingt hij inderdaad vals, maar vooral op de hoge tonen. Hij heeft gewoon niet het bereik wat hij denkt te hebben. Daarbij is de akoestiek daar verschrikkelijk slecht, dat hoor je gewoon. Ik vind het zwaar zonde btw, want hij probeert een metal-achtige begeleiding te mengen met een veel te hoge stem. Voor mijn ervaring reikt lukt dit normaal alleen wannabee metal-zangeressen en de zanger van kamelot:

    wil je liever niet het hele liedje luisteren skip dan door naar 5:50 of 6:35
    Vooral in het laatste stukje hoor je goed zijn zuivere stem
    en een rustiger nummer


    Maar het blijft voorbeelden, en voorbeelden, maar het zal altijd een verdeling zijn van goede en slechte zangers


    wiskunde is creatief

    Oneens.
    Er zijn genoeg artiesten die alleen goed klinken met behulp van een hoop goede techniek, maar er zijn er zeker nog heel veel die ècht goed kunnen zingen. Jammer genoeg zijn de meesten alleen niet heel erg bekend/populair.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    nightlocks schreef:
    (...)

    Haha ik ben het gedeeltelijk met je eens. Live zingt hij inderdaad vals, maar vooral op de hoge tonen. Hij heeft gewoon niet het bereik wat hij denkt te hebben. Daarbij is de akoestiek daar verschrikkelijk slecht, dat hoor je gewoon. Ik vind het zwaar zonde btw, want hij probeert een metal-achtige begeleiding te mengen met een veel te hoge stem. Voor mijn ervaring reikt lukt dit normaal alleen wannabee metal-zangeressen en de zanger van kamelot:

    wil je liever niet het hele liedje luisteren skip dan door naar 5:50 of 6:35
    Vooral in het laatste stukje hoor je goed zijn zuivere stem
    en een rustiger nummer

    Maar het blijft voorbeelden, en voorbeelden, maar het zal altijd een verdeling zijn van goede en slechte zangers


    I gotta say, he's pretty good. Héél goed eigenlijk. (A)


    Simple, but effective.

    Heel veel kunnen het wel goed. alleen Katy Perry vond ik verschrikkelijk slecht tijdens de KCA maar veel kunnen het wel goed.


    Enjoy the rollercoaster that's life ~ Zayn Malik

    Russia schreef:
    Verschilt per persoon, maar dat heeft niet zo zeer iets met deze eeuw te maken.


    When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

    Ik ben het er niet mee eens want Ilse de Lange bijvoorbeeld kan wel mooi live zingen en Van Velzen ook.


    If I coulde be anything, well baby I'd be yours! - Ilse de Lange