• Lieve users,

    Zoals vele van jullie de afgelopen dagen wel hebben gemerkt, zijn er wat documenten van het mod-forum verspreid over de site. Het ging hierom een lijst met mensen die sowieso geen mod zouden worden, en wat andere zaken om het verhaal van de lijst geloofwaardig te maken.
    Vanuit het mod-team is deze lijst tot nu toe altijd ontkend. Tot nu toe ja. Want zoals veel van jullie ook al wel doorhadden, is de lijst niet fake, net zoals de andere zaken die verspreid zijn.
    Maar wij hadden ook onze redenen om te blijven ontkennen. Wij gebruiken die lijst alleen als ondersteuning bij de aanmeldingen. En, hoewel jullie dat niet konden zien, er is flink gediscussieerd over de namen op die lijst. Het is niets persoonlijks dus! Zonder die lijst waren wij zeker weten tot het zelfde resultaat gekomen, aangezien wij bij de aanmeldingen ook zaken als het strafblad kunnen zien en wij bij de aanmeldingen ook echt wel meenemen hoe een user zich gedraagt op het forum of tegenover de mods.
    Wij zijn blijven liegen over die lijst omdat wij op dat moment niets beters wisten wat we moesten doen. Wij hadden geen idee waar of van wie de berichten kwamen en wilden dat eerst rustig uitzoeken. Dat hebben we inmiddels gedaan. Wij zijn erachter gekomen dat de site is gehackt en ook door wie. Daarover gaan we verder niet uitweiden. Maar wij waren allang blij dat geen van de mods uit de school is geklapt en dat het team dus te vertrouwen is.
    Dit was, achteraf gezien, niet heel erg verstandig, maar wij konden echt niets beters verzinnen. Wij hebben geprobeerd dit zo goed mogelijk op te lossen en proberen dat dus nu te doen door alles maar te bekennen. Ook niet alle mods waren het altijd eens met deze oplossing, wij hebben er aardig wat ruzie overgemaakt.
    Wij hopen dat jullie niet al te boos zijn en niet al het vertrouwen in ons zijn kwijtgeraakt.

    Met vriendelijke groet,
    De mods


    I am an idiot, I move.

    Ik ben blij dat jullie er nu toch wel eerlijk over uit komen. (:
    To be honest snap ik wel dat jullie zo een lijst hebben, sommige zijn nu eenmaal niet geschikt om mod te worden, en dat moeten ze dan maar begrijpen.


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Ik snap eerlijk gezegd best de reden achter die lijst zelf. Het is niet echt heel beledigend ofzo.
    Dus ik snap niet dat jullie het ontkent hebben :s DAt heeft juist voor alle problemen gezorgd volgens mij.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    BritishCandy schreef:
    Ik snap eerlijk gezegd best de reden achter die lijst zelf. Het is niet echt heel beledigend ofzo.
    Dus ik snap niet dat jullie het ontkent hebben :s DAt heeft juist voor alle problemen gezorgd volgens mij.

    Zoals in het topic al staat: wij zaten echt met onze handen in het haar, geen idee wat we moesten doen. We leefden zelfs nog met het idee dat een van ons aan het lekken was. Daarom zijn we het maar blijven ontkennen, achteraf niet zo handig.


    I am an idiot, I move.

    BritishCandy schreef:
    Ik snap eerlijk gezegd best de reden achter die lijst zelf. Het is niet echt heel beledigend ofzo.
    Dus ik snap niet dat jullie het ontkent hebben :s DAt heeft juist voor alle problemen gezorgd volgens mij.

    Het was helemaal niet de bedoeling dat die lijst openbaar werd gemaakt, we schrokken daar zo hard van dat we elkaar gingen beschuldigen en elkaar gingen controleren. We wisten echt niet wat we moesten doen, dat we het verzwegen is een grote fout, daarom dat we het nu ook toegeven en hopen dat jullie het ons niet al te kwalijk gaan nemen.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Het was ook niet handig, stom beter gezegd. Helemaal gezien de uitkomst.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Loop naar de hel. Die lijst boeit me niet, wel de maatregelen die jullie eisten voor geheimhouding en hoe ver jullie daarin gingen.


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik vind het echt jammer dat we niet te weten krijgen wie de hacker is, ik vind dat we best het recht hebben om dat te weten.

    Maar verder vind ik dat jullie dan voortaan ook niet meer moeten zeggen dat iedereen gelijke kansen heeft. Er wordt dan hoop opgewekt, terwijl jullie toch wel naar het strafblad kijken.

    Verder ben ik niet boos of zo, ik stond er namelijk niet op of zo, maar ik vind het gewoon een beetje vaag.

    [ bericht aangepast op 1 juli 2012 - 14:02 ]

    Ik snap ergens wel dat jullie het hebben verzwegen. Het heeft voor veel ophef gezorgd en ik denk dat, als je het in eerste instantie meteen had toegegeven dat die lijst echt was, dat enkel maar ging escaleren en dan hadden wij ook niet meer geweten of jullie te vertrouwen waren of niet.
    Nu weten jullie hoe het komt dat de lijst is uitgelekt en kunnen jullie er meteen een reden bijgeven zodanig dat wij toch weten dat jullie het beste met ons en de site voorhebben.


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Oké. Eindelijk eerlijk dus.
    Ach ja. Tegenwoordig is iedereen die de baas is aan het liegen, het verbaast me niets.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Mijn vertrouwen in jullie is wel zwaar gedaald. Ik heb jullie werk altijd gerespecteerd, maar dit vond ik echt niet kunnen.
    Daarbij vraag ik me af hoe jullie er in hemelsnaam op zijn gekomen dat ik mijn werk als beta-reader niet goed heb gedaan, terwijl ik nooit beta geweest ben.


    i put the fun in funeral

    Liegen heeft het alleen maar erger gemaakt. Mijn vertrouwen in de mods heeft echter wel een flinke deuk gekregen. Maar uiteindelijk zijn jullie ook maar mensen en die zijn nu eenmaal niet perfect. Iedereen maakt fouten.


    Ex astris, sciencia

    Bingley schreef:
    Ik vind het echt jammer dat we niet te weten krijgen wie de hacker is, ik vind dat we best het recht hebben om dat te weten.

    Maar verder vind ik dat jullie dan voortaan ook niet meer moeten zeggen dat iedereen gelijke kansen heeft. Er wordt dan hoop opgewekt, terwijl jullie toch wel naar het strafblad kijken.

    Verder ben ik niet boos of zo, ik stond er namelijk niet op of zo, maar ik vind het gewoon een beetje vaag.


    Als er binnen dit en een paar uur iemand een ban heeft die best actief is op het forum weten we het? :'D


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Orchideous schreef:
    (...)

    Als er binnen dit en een paar uur iemand een ban heeft die best actief is op het forum weten we het? :'D


    Oh, dat is superslim. Daar had ik nog niet eens aan gedacht! Je bent een genie!

    Bingley schreef:
    (...)

    Oh, dat is superslim. Daar had ik nog niet eens aan gedacht! Je bent een genie!


    Ty. :') Maar ergens is het wel te begrijpen dat we het niet te weten krijgen, toch? Ook al ben ik momenteel heel erg nieuwsgierig naar wie het kan zijn.


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Amused schreef:
    (...)
    Het was helemaal niet de bedoeling dat die lijst openbaar werd gemaakt, we schrokken daar zo hard van dat we elkaar gingen beschuldigen en elkaar gingen controleren. We wisten echt niet wat we moesten doen, dat we het verzwegen is een grote fout, daarom dat we het nu ook toegeven en hopen dat jullie het ons niet al te kwalijk gaan nemen.

    Ja, het is inderdaad wel ff stressen als er ineens zoiets gebeurd.
    Ik ben niet boos ofzo maar misschien hadden jullie beter niets kunnen zeggen, totdat jullie echt wisten wat er precies aan de hand was en wat jullie wel moesten doen.
    Maar zoals jullie al zeggen, was het meer een soort actie uit paniek.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran