• Soof -Iluvia- en ik zijn beide naar Magic Mike geweest. Hmm, heerlijk. Het leek ons dan ook een leuk idee voor een RPG.



    Sinds de Xquisite Strip Club naar Miama verhuisd is, is het ontzettend gegroeid tot een grote, bekende en uiterst populaire Strip Club.
    Helaas wordt iedereen ouder, zo ook de vaste strippers van de club. Tijd voor vervanging.
    Dallas, de voormalige clubeigenaar, gaat met pensioen en er is maar één optie voor zijn vervanging: Mike Lane, beter bekend als Magic Mike.
    Met Mike Lane als clubeigenaar, een hoop nieuwe strippers, nieuwe mensen backstage én natuurlijk nieuwe acts, bloeit de Xquisite Strip Club weer helemaal op. Check it oud, ladies.


    Beschikbare rollen:
    Strippers, allemaal mannelijk:
    - Charles Matthew Alvida (Charming Charlie) | Iluvia
    - Matthew Adam Green (Amazing Adam) | Broadfields
    - Devon Blake Garcia (Captain Blake) | Frey
    - Daniël Emilio MacGreggor (Dangerous Daniël) | WillNotLearn
    - Andrew Cole (Dr. Drew) | quin98
    - Chad Demitri Austin Nidions (Casanova) | Risus
    - Aiden Sylvester Michael Nidions (Mysterious Aiden) | Sirens
    -

    Crew, zeven meisjes, drie jongens:
    - Mary-Lyn Alvida | Iluvia
    - Maxime Emma Nicole Walker (Manusje van alles) | Broadfields
    - Ruby Anastasia Tate (Bar) | Frey/Cocon
    - Erza Scarlet (serveerster) | Vasilios
    - Casey Florence Bennett (Muziek) | Lahey
    - Sky Fields (bar) | Jaimyhoi
    - Felicia Kiara Mancini (bar) | Depay
    - Jongen gereserveerd voor WillNotLearn
    -
    -

    (Vaste) klanten, onbeperkt:
    - Rosali Caeli Romérez | Sirens
    -
    ...


    Regels. LEZEN!
    > RPG Ervaring zou fijn zijn, maar is niet verplicht.
    > Geen kleine post. Minimaal 4 regels, doe je dat niet, kun je echt een waarschuwing verwachten. Wees niet bang, we zullen je niet zomaar uit de RPG gooien.
    > Sluit anderen niet buiten!
    > Alleen Soof - Iluvia - of ik maken nieuwe topics,voor vragen kun je ook bij haar en mij terecht.
    > Een hele lange tijd niet gepost, is eruit. Je personage zal te komen overlijden. Dit is natuurlijk niet het geval als jij je afwezigheid van te voren hebt aangegeven.
    > 16+ is toegestaan, tot in de verste en vieste hoekjes, betreffen deze dingen ook andere personages, dan moet je eerst overleggen met die persoon.
    > Geen perfecte personages!
    > Geen ruzie maken!
    > Speel niet voor andere personages.
    > Je personage mag familie zijn van een ander personage, maar overleg dit eerst met de speler van het andere personage.
    > Je mag maximaal twee personages hebben, het liefst wel van allebei de geslachten één, of in ieder geval niet twee strippers/twee crewleden etc.
    > Meedoen kan altijd! Aanmelden doe je natuurlijk in het rollentopic.


    Most important thing: have fun. A lot of fun!

    [ bericht aangepast op 26 aug 2012 - 19:15 ]


    everything, in time

    Maxime Walker
    Ik ben nog altijd bezig met wat administratieve dingen. Normaal gesproken doe ik dit pas wanneer iedereen weg is, maar op dit moment heb ik geen zin in de drukte van de club. Bovendien is daar de kans groter dat ik Devon tegenkom, iets wat ik juist probeer te vermijden. Dus doe ik het nu. Het is ontzettend vervelend en saai werk, vandaar ook dat ik verrast opkijk als er op mijn deur geklopt wordt. Het is echter een grote tegenvaller als ik zie dat het Shelly is die in de deuropening staat. Wat doet zij hier? Ze mag hier officieel niet eens komen en er zijn ook geen bordjes die naar deze ruimte wijzen, dus ze moet echt naar me gezocht hebben.
    Met een valse glinstering in haar ogen kijkt ze me aan.
    ‘Aw, wat ben je alleen meid,’ zegt ze op een toon die duidelijk aangeeft dat ze het helemaal niet zielig voor me vindt en dat ze dan ook geen medelijden zal tonen. Ik wil haar negeren en richt me weer op het werk, maar Shelly is het er niet mee eens. In plaats daarvan stapt ze mijn kantoor binnen en sluit de deur achter zich. Voor de tweede keer kijk ik op, deze keer verbaasd en met gefronste wenkbrauwen.
    ‘Ik ben bezig met werk,’ zeg ik kortaf. Shelly wappert met haar hand alsof ze wil zeggen “pft, werk”. Ze heeft vast een ontzettend makkelijk baantje, waarbij het geld haar gewoon aan komt waaien. Verwend nest.
    Het is mijn bedoeling Shelly te negeren, maar ze lijkt niet van plan weg te gaan en dus leg ik mijn pen zuchtend neer.
    ‘Kan ik je helpen?’ ‘Ik dacht dat je het nooit zou vragen.’ Shelly staat op, loopt naar mijn bureau en buigt zich er een beetje overheen, naar mij toe. Ik moet me echt focussen op haar gezicht, want als mijn ogen ook maar iets naar beneden zouden afzakken zou ik vrijwel tot aan haar buik in haar shirtje kunnen kijken. Niet echt iets waar ik op zit te wachten.
    ‘Ik weet niet precies wat je tegen Blakie hebt gezegd, maar je hebt hem veranderd. Bijna verpest, maar dat ga ik niet toelaten, want hij is van mij. Hij was altijd al van mij en dat zal hij blijven ook.’ Ik grinnik een beetje, puur omdat haar gezicht op onweer staat terwijl haar woorden gewoonweg belachelijk zijn. O, en natuurlijk het feit dat ze hem ‘Blakie’ noemt. Dat is echt om te kotsen. Voor ik haar antwoord, sta ik op. Ik laat niet toe dat zij zo over mij heen gebogen staat.
    ‘Technisch gezien, Shelly,’ begin ik en spreek haar naam uit alsof het iets vies is. ‘Is jouw “Blakie” van mij. Ik zorg ervoor dat hij werk heeft, ik sta boven hem. Buiten het werk is hij echter van niemand, wanneer hij na een show naar jou toe komt, hoort dat voor hem waarschijnlijk nog steeds bij het werk. Ik weet het niet. Ik lees zijn gedachten niet en dat wil ik graag zo houden. Misschien moet je eens een beetje afstand doen van hem, je maakt hem gek.’ Ik moet even kort lachen om dat laatste, het is vast haar bedoeling om hem gek te maken, maar dan gek op haar. Pas als ik Shelly’s woedende gezicht zie, trek ik mijn gezicht weer in de plooi en vormt mijn mond zich weer tot niets meer dan een streepje. Shelly zet een pas mijn kant op en geeft me een zacht duwtje.
    ‘Jij denkt zeker dat dit grappig is?’ ‘Wil je me niet aanraken?’ Het is even stil, Shelly verwacht nog steeds een antwoord op haar vraag, maar die krijgt ze niet. Het is een onzinvraag en onzinvragen verdienen geen antwoord. Het duurt Shelly blijkbaar te lang, want ze geeft me een tweede duwtje.
    ‘Oh, je vindt dit dus vervelend. Nou ik vind het vervelend wat je met Blakie doet, wat je ook met hem doet,’ zegt ze en ze wil me nog een duwtje geven, maar deze keer lukt het me haar handen op tijd weg te duwen.
    ‘Ik wil hier geen problemen om, alsjeblieft zeg. Ik verzoek je vriendelijk om mijn kamer te verlaten, anders moet ik maatregelen ondernemen.’ Het is dat ik op het werk ben, anders was ik haar allang aangevallen. Nu sta ik wel boven het grootste deel van de werknemers hier, er staan nog altijd net zo goed mensen boven mij en ook ik zou mijn baantje dus kwijt kunnen raken.
    Shelly lacht spottend en schudt haar haren op een tuttige manier om er meer volume in krijgen.
    ‘Maatregelen? Wat, ga je me uit de club zetten of zo?’ Nu is het mijn beurt om te grijnzen. ‘Ja, dat ga ik inderdaad doen en zie dan nog maar eens bij je Blakie te komen.’ Blijkbaar maak ik Shelly nog bozer met deze opmerking, want ze duwt me deze keer zo hard, dat ik met mijn rug hard tegen de kast opbots. Met haar handen tegen mijn schouders houdt ze me tegen de kast en met grote, geschrokken ogen kijk ik haar aan. Niet dat ik bang voor haar ben, het is meer dat ik deze reactie niet had verwacht.
    ‘Niemand komt tussen mij en mijn Blake,’ sist ze vlak voor mijn gezicht. Dat ze hem nu ‘Blake’ noemt en niet langer meer ‘Blakie’ is voor mij een overduidelijk teken dat het serieus is geworden.
    ‘Luister,’ probeer ik haar te kalmeren terwijl ik de pijn in mijn rug negeer. ‘Ik zet je heus niet zomaar uit de club, maar als je me nu niet loslaat zal ik wel moeten. Ik ga niet om Dev- eh, Blake vechten, dat is belachelijk.’ Shelly grijnst haar tanden bloot. ‘Fijn, dat maakt dit alles voor mij alleen maar makkelijker,’ zegt ze op een enge toon, geheel anders als haar spottende toon vanaf het begin. Nu loopt er toch wel een rilling over mijn lichaam, maar voor ik nog iets kan zeggen pakt Shelly me bij mijn haar, trekt me van de kast vandaan en laat me in het midden van mijn kantoor weer los, waarnaar ze zelf voor de deur gaat staan. Uitdagend kijkt ze me aan en ik schud mijn hoofd. Mijn ademhaling versnelt iets, dit kan ze toch niet serieus menen? Ze begint me nu echt op mijn zenuwen te werken. Vreselijke aanstelster dat ze is, ik ga hier echt niet aan meedoen!
    Ik zet een paar stappen richting Shelly, alsof ik rustig ga lopen, maar als ik dichterbij ben, vlieg ik op haar af en duw haar aan de kant. Ik heb de klink al vast en wil deze naar beneden trekken, als Shelly me wederom aan mijn haren naar achteren trekt. Ik maak een hard, kreunend geluid en grijp achter me naar haar handen. Als ik deze los heb gekregen, draai ik me naar haar om en geef haar een flinke klap in haar maag. Ze klapt even dubbel, maar staat al snel weer overeind en haalt uit. Met haar lange nagels maakt ze een fikse kras op mijn gezicht en ik gil het even uit. Met mijn vingers glijd ik over mijn wang en kom tot de ontdekking dat het bloedt.
    ‘Nu ga je te ver, kutwijf!’ gil ik boos en storm op haar af. Shelly is klaar voor mijn aanval, vangt me als het ware op en vanwege de inpact vallen we op de grond. Ik zit bovenop en geef haar een flinke klap in haar gezicht. Hoewel ik heel anders vecht dan mijn tegenstandster, doet ze me echt pijn wanneer ze me met haar naaldhak in mijn buik van zich af duwt. Ik voel me ontzettend misselijk worden, maar zal niet opgeven. Shelly zit nu op mijn onderbuik en haalt een aantal keer hard uit. Drie keer slaat ze raak, maar de vierde keer lukt het me de klap tegen te houden en haar met de andere hand van me af te slaan. Allebei krabbelen we overeind en hijgend kijken we elkaar aan. Shelly’s lip bloed en haar neus staat een klein beetje scheef. Gekneusd waarschijnlijk, misschien zelfs gebroken. Mijn hele lichaam doet pijn en ik voel de warmte van het bloed nog altijd op mijn wang.
    ‘Laten we stoppen, alsjeblieft,’ kreun ik. Mijn rug doet namelijk nog pijn van de kast en de val op de grond en ook mijn buik voelt helemaal niet goed. De naaldhak heeft waarschijnlijk meer schade aangericht als dat ik oorspronkelijk dacht. Ik kan niet veel langer meer vechten.
    Shelly spuugt echter even op de grond en veegt haar mond met de rug van haar hand af. ‘En weglopen alsof er niets gebeurd is? Ik maak altijd alles netjes af.’
    Voor een tweede keer komt ze op me af gestormd, duwt me hard tegen de muur en wederom gil ik van de pijn. Deze positie geeft haar makkelijk de kans om mij een knietje te geven en daar maakt ze ook maar al te graag gebruik van. Ik sta machteloos nu. Haar arm drukt ze tegen mijn keel en ik sla mijn handen eromheen, in een poging haar weg te trekken. Het ademhalen is nu vrijwel onmogelijk geworden en ik voel de tranen over mijn wangen stromen. Ik doe niet eens meer mijn best om ze tegen te houden, daar heb ik de kracht niet voor. Lucht, ik moet lucht hebben!

    [ bericht aangepast op 1 sep 2012 - 17:34 ]


    everything, in time

    Matthew Adam Green
    'Nee,' vertelt Mary. 'Charlie schopt me het huis uit als ik dat zou doen. En hoogstwaarschijnlijk nemen ze me niet meer aan bij mijn dansscholen doordat ik ziek was. Ik heb toen een paar jaar niet meer mogen dansen, ook neit thuis of zo. Ik mocht bijna niets,' mompelt ze en gaat op een tafel zitten. Ik ga voorzichtig naast haar zitten en draai mijn hoofd om haar aan te kunnen kijken.
    'Jij moet wel echt ziek zijn geweest. Mag ik vragen wat je hebt gehad? Als je die vraag niet wilt antwoorden, begrijp ik dat best.' Nog voor ze kan antwoorden schud ik mijn hoofd. 'Het spijt me, dat had ik niet mogen vragen, dat was onbeleefd van me.'


    everything, in time

    Mary-Lynn Alvida

    Dan vraagt Matthew wat ik had. Nog voor ik ook maar iets kan zeggen gaat hij verder. 'Het spijt me, dat had ik niet mogen vragen, dat was onbeleefd van me.' Ik schud mijn hoofd. 'Nee het is aannemelijk dat je wilt weten wat ik had.' Ik kuch even. 'En ik denk aangezien jij en Charlie het wel goed met elkaar kunnen vinden dan hij het je toch wel zou gaan vertellen.' Ik sluit even mijn ogen en kijk hem dan aan. 'Ik heb ruim twee jaar in een clinic gezeten voor mijn anorexia.' Fluister ik dan. Ik was normaal erg open over mijn ziekte maar soms was het lastig uit te leggen.

    Devon Blake Garcia, stripper Captain Blake.
    Mike had even kort gelachen en ik keek hem grijnzend aan. “Nou, wat is daarop je antwoord?” Hij grinnikte, haalde zijn wenkbrauw op en keek van het groepje meiden terug naar mij. “Ach ja, waarom niet?” Dit keer lachte ik kort en legde mijn hand vervolgens op zijn schouder, waar ik een paar keer vriendschappelijk op klopte. “Inderdaad, wat kan het voor kwaad? Kom.” Wanneer ik mijn hand van zijn schouder haalde, keek ik onopvallend om me heen.
          Ik zocht nog steeds naar Maxime, maar zoals het er nu uitzag, was ze hier niet en ik vroeg me af waar ze dan wel was. Misschien weer met administratieve dingen bezig? Saai hoor, dacht ik grinnikend, maar bedacht me toen dat Mike misschien wel wist waar ze was. Well, it’s all or nothing. Anders wist ik het morgen nog niet en eigenlijk was mijn plan om nu nog wel met Maxime te kunnen praten. Het verwarde me nog steeds, deze hele situatie.
          “Wat is er? Zoek je nog een bepaald meisje?” Grijnsde Mike, hij haalde mij onbewust uit mijn gedachten en ik vervloekte mezelf erom dat hij me om me heen zag kijken. “Nee, niet echt, alleen…” Ik zuchtte en stopte hem even voordat we bij het meidengroepje aan zouden komen. “Je weet vast wel waar Maxime is, nietwaar?” Hij keek me voor een klein moment wantrouwig aan, waarna hij hard bulderde van het lachen, maar mijn schouders hierna stevig vastpakte met een serieuze blik op zijn gezicht. “Ik weet waar ze is ja, maar als je haar pijn doet…”
          Het was inderdaad een bedreiging, zo klonk het ook. Ik zuchtte diep. “Nee, zo is het helemaal niet! Ik wil alleen kort iets met haar bespreken,” beantwoordde ik vrijwel gelijk, want alhoewel ik een gast was en eigenlijk niet geïntimideerd moest zijn… Het feit dat hij boven Maxime stond, ze familie waren en hij er nu best intimiderend uitzag, liet me toch voor een tweede keer goed nadenken. “Ah, dan is het goed!” zei hij en liet me weer los met hetzelfde glimlachje dat hij eerder had gehad. “Ga je me nog voorstellen? Dan mag je daarna naar Maxime gaan, want dan vertel ik je waar ze is.” Oh, gaat dat zo tegenwoordig? Volgens mij noemen we dat chantage nu, maar ik kan het ook fout hebben natuurlijk. Nou, nee, eigenlijk niet… Ik bedoel, ik ben toch niet voor niets Captain Blake? “Volgens mij herkennen ze je wel hoor, Mike, voorstellen is dus niet echt nodig.”
          Ik lach kort om mijn gedachten, tik mijn kapitein hoed aan wanneer we terug bij de dames staan. Er mist enkel iemand, Shelly, en ik frons. Waar zou zij nu weer uithangen? De meiden omringen ons beide en kijken van mij naar Mike en weer terug, zo gaat dat enkele minuten verder, met het gegiechel van hun erdoor. Het verbaast me hoe erg ik me er nu eigenlijk aan irriteer, hoe graag ik nu weg wil en met Maxime wil praten en… Nee, ik moet geen verdere perverse gedachte hebben – of zelfs maar iets dat daarbij in de buurt komt. Het is Maxime, kom op zeg!
          “Zeg, waar is Shelly?” vraag ik dan aan een meisje, welke vlakbij mij staat, ze keek me aan en vervolgens even om haar heen, fronsend. “Eh… Ze zei dat ze naar de wc ging, maar nu je het vraagt, ze is al best een tijdje weg. Misschien voelt ze zich wel niet lekker of zo,” Het bruinharige meisje keek terug naar mij en haalde vervolgens haar schouders even op, en alsof het haar ook niet verder kon schelen, praatte ze verder met de andere meiden en Mike. Ik tikte hem even verward aan, want ze zou echt niet weggaan zonder mij verder gestalkt te hebben. Dat klinkt gemeen of alsof ik een ego heb, maar het is echt zo, dat klinkt niet zoals Shelly gedaan zou hebben. Misschien is er wat? Vrouwen zijn echt raar, ik vraag me af waarom ik op ze val, ik kon net zo goed homo worden. “Mike, waar is ze?” fluister ik zacht.
          Hij kijkt even naar mij, excuseert zich bij de meiden, die allemaal zuchten en steunen, en draait zich vervolgens om naar mij. “Kantoor, administratieve dingen,” antwoordde hij kort naar mij terug met een grijnsje, waarna hij zich weer terugdraaide naar de meisjes. “I should have known…” mompelde ik, schudde met mijn hoofd en wurmde me door de menigte naar de gang, waarna ik diep zuchtte toen ik er eenmaal was en een hand door mijn haar haalde. Laat Mike maar lekker bij die meiden staan, kan hij Shelly vast ook straks ontmoeten. Over haar gesproken, ze is er nog steeds niet, waar is die meid? Zo lang duurt de wc echt niet en zomaar weggaan zonder mij doet ze ook niet.
          In gedachten loop ik verder, maar deze worden ruw onderbroken door een hard gestommel in een kamer. Wanneer ik opkijk en me besef dat de kamer waarin het harde gerommel plaatsvind het kantoor van Maxime is, storm ik er met grote passen naartoe en trek de deur open. “What the–” Ik had willen schreeuwen, roepen wat er aan de hand was, maar dit werd afgekapt wanneer ik zag dat het Maxime en Shelly waren. Dat verklaarde gelijk waarom ze zo lang weg was, maar dan was de tweede vraag waarom ze hier bij Maxime was? Ik observeer de situatie, merk gelijk hierbij op dat Maxime grote krassen op haar wang heeft staan en het bloed, haar ademhaling minder word door de arm van Shelly die stevig op haar keel ligt. Tranen stromen over haar wangen heen en gelijk verwijdden mijn ogen zich, want op de een of andere manier voel ik me er aansprakelijk voor, alsof het mijn schuld is. Al heb ik geen flauw idee wat er is gebeurd en waarom ze huilt, wat heeft Shelly tegen haar gezegd?
          Mijn blik vestigt zich boos op Shelly, die mij tegelijkertijd verslagen aankijkt en ze verslapt haar grip iets op Maxime haar keel, maar laat het nog steeds niet los. Shelly haar lip bloed en haar neus staat een klein beetje scheef, waardoor ik mijn hoofd moedeloos schud en met mijn vingers even in de rug van mijn neus knijp, als teken dat ik er genoeg van had. “Laat haar los.” Verzuchtte ik, nog steeds in dezelfde houding waar ik in stond. “Maar–!” Gelijk gromde ik, richtte mijn blik boos op Shelly. “Nu!” Al verhief ik mijn stem een klein beetje, het klonk nog steeds erg boos, kwaad zelfs en wanneer ik dat tegen haar had gezegd, liet ze gelijk los. Shelly keek verslagen en beschaamd naar de grond, waarbij ze even met haar hand over haar arm wreef, alsof ze het koud had.
          “Care to explain me what happened?” Mijn stem klonk vlak, emotieloos, toch was er een zekere kille ondertoon in door te horen, waar Shelly van leek te schrikken. Ze leek niet op te willen kijken in mijn ogen en flitste haar blik door de kamer heen. “Ze… ze v-verandert je gewoon, Blake.” Stamelde ze en onbewust knarsetandde ik. “Moest je haar daarom aanvallen?” Shelly deed haar mond al open om te antwoorden, echter was ik nog niet klaar met praten en onderbrak haar dan ook ruw.
          “Wie heeft gezegd dat je haar dat mag aandoen? Ik verander niet en je hebt het recht niet Maxime iets aan te doen.” Siste ik, het klonk beschermend en wanneer Shelly de toon hoorde, beet ze verdrietig op haar lip terwijl ze mijn kille, maar erg kwade blik ontmoette. “B-blakie…” Mijn mond was een streep van woede geworden en ik versperde mijn ogen terwijl ik me naar haar toe richtte met over elkaar geslagen armen, onbewust had ik mijn spieren aangespannen. “Ga nu, Shelly. Blijf uit de buurt van Maxime, ik wil je voorlopig even niet zien ook.” Er kwamen tranen over haar wangen toen ze dit hoorde en ze keek kwaad, nee, met een blik vol haat naar Maxime, waarna ze wegstormde het kantoor uit.
          Voor een enkel moment bleef ik stilstaan totdat ik zeker wist dat ze weg was, blikte toen richting Maxime met een intimiderende blik en observeerde haar even stil, voordat ik naar haar toe kwam met snelle passen en haar op een stoel hielp. Ik bukte bij haar neer en veegde plukken haar uit haar gezicht, deed deze achter haar oren en streelde zacht met mijn vingers over de krassen heen, waarna ik haar in de ogen keek. “Gaat het een beetje nu?” vroeg ik haar, op een totaal andere toon dan dat ik daarnet tegen Shelly had gepraat. Het kille en emotieloze was veranderd naar bescherm- en liefdevol.

    [ bericht aangepast op 1 sep 2012 - 19:26 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Matthew Adam Green
    Zodra ze het woord 'anorexia' uit het haar mond laat komen, kijk ik haar met grote ogen aan.
    'Wat erg voor je! Dat is inderdaad een serieuze ziekte waar je nog wel een tijdje aan vast zit. Vreselijk! Maar ik neem al mijn woorden van zojuist terug, ik kan me nu erg goed in Charlie en zijn dansverbod vinden, het spijt me dat ik het zeg.' Het verklaart ook waarom ze zo dun en tenger is. Dat en natuurlijk waarom haar handen zo vreselijk koud zijn.


    everything, in time

    Mary-Lynn Alvida

    Ik schud mijn hoofd. 'Het is gewoon mijn eigenschuld.' Ik haal mijn schouders op. 'Ik mag tenminsten weer dansen in mijn vrije tijd al zal ik nooit meer op les kunnen.' Het verbaast me eerlijk gezegt dat hij het zo goed opvat. Ik speel met een plukje van mijn haar om hem maar niet aan te hoeven kijken. 'K-kun je me beloven dat je het niet aan alle andere zult vertellen.' Vraag ik op een zachte hoopvolle toon.

    Maxime Walker
    Dit wordt mijn dood. Ik meen het, nog even en ik houd het niet meer. Uit mijn mond komen enkel nog piepende geluidjes. Paniek omarmt me. Dit is toch niet te geloven, mijn grootste angst is stikken en dat ik dan net op deze manier aan mijn einde moet komen. Ik wil nog helemaal niet dood, niet nu, niet zo en niet voordat ik alles heb uitgepraat met Devon.
    Ik probeer me op één punt te focussen, maar Shelly’s gezicht voor me begint steeds meer te vervagen en kleuren blijven niet meer binnen hun lijnen. De kleur van Shelly’s shirt vermengd zich met de kleur van haar huid. Het duurt nu vast niet lang meer.
    Ik merk vaag dat de deur opengetrokken wordt en dat de grip op mijn keel iets verslapt wordt. Ik gebruik deze kans gelijk om, voor zover het lukt, naar adem te happen. Het is Devon die de kamer is binnengelopen en nu een duidelijk gesprek met Shelly aangaat. Ik hoor en herken de stemmen wel, maar het lukt me niet de woorden te plaatsen.
    Ditmaal verheft Devon zijn stem iets en kan ik er een ‘nu’ uithalen, waarnaar Shelly me loslaat. Ik zak via de muur op de grond en begin gelijk een gevecht om lucht binnen te krijgen. Hijgend en happend naar adem probeer ik mezelf weer op orde te krijgen. Mijn zicht en gehoor komen langzaam terug en hoewel het ademhalen me nog steeds niet echt wil lukken, kan ik het gesprek nu iets beter volgen.
    Shelly staat er als een klein, verslagen schoolmeisje bij terwijl Devon een veel grotere indruk maakt.
    ‘Care to explain what happend?’ vraagt hij haar met een toon die nog erger is, dan de toon waarop hij praatte toen we samen buitenstonden. Ik zou nu absoluut niet graag in Shelly’s schoenen willen staan. Sowieso niet, maar nu helemaal niet. O, Maxime, concentreer je alsjeblieft op het ademhalen. Ik veeg met mijn handen langs mijn wangen om de tranen weg te vegen, maar ze blijven maar komen. Het idee dat ik zou stikken en –op die manier – zou sterven…
    ‘Ze verandert je gewoon, Blake.’ ‘Moest je haar daarom aanvallen?’ kaatst Devon gelijk terug. Ik zit weliswaar achter Shelly, maar ik kan aan haar kaken zien dat ze haar mond open doet. Devon geeft haar echter de kans niet en onderbreekt haar ruw.
    ‘Wie heeft gezegd dat je haar dat aan mag doen? Ik verander niet en je hebt het recht niet Maxime iets aan te doen.’ Shelly probeert het nog op een zielige toon, maar Devon trapt er niet in en stuurt haar duidelijk weg. Ze draait zich nog om en werpt me een dodelijke blik toe, ik ben gelijk op mijn hoede en wil achteruit deinzen, maar de kast houdt me tegen. Ik ben bang voor haar, dat is nu wel duidelijk. Gelukkig draait ze zich weer om en eindelijk druipt ze stilletjes af. Het voelt als een overwinning, een kleine weliswaar, maar het is wel degelijk een overwinning.
    Nu zijn alleen Devon en ik nog in de kamer, wat ik op dit moment ook erg beangstigend is. Volgens mij is hij net zo boos op mij, als dat hij is op Shelly. De blik in zijn ogen is namelijk nog altijd niet echt zachter geworden. Dan loopt hij met grote passen op me af en ik sluit mijn ogen. Hier komt vast de volle lading. Mijn portie, Shelly heeft het hare al gehad.
    Wanneer er niets komt, open ik mijn ogen weer. Devon zit vlak voor me, streelt wat plukken haar uit mijn gezicht en glijdt vervolgens met zijn vingers over de krassen op mijn wang. Ik trek mijn hoofd ietsjes terug omdat het pijn doet.
    ‘Gaat het een beetje nu?’ Zijn stem is totaal veranderd. Het klinkt, in tegenstelling tot de kille toon van net, ontzettend liefdevol en het is voor mij net de druppel. Ik schud mijn hoofd, sla mijn armen om zijn nek en stort me zo’n beetje in zijn armen. Het kan me niet schelen wat hij denkt, ik heb op dit moment een knuffel nodig. Iemand die me vasthoudt. Ik hoor mezelf hartverscheurend huilen en schaam me dood. Dat gehuil moet stoppen voor Devon nog denkt dat ik een watje ben. Ik laat hem weer los en veeg voor de tweede keer de tranen weg.
    ‘Het spijt me,’ fluister ik hees omdat mijn stem nog altijd niet optimaal is, aangezien er net constant druk op mijn keel heeft gestaan.
    ‘Het is mijn s-schuld.’ Een klein stemmetje in mijn hoofd zegt dat het niet zo is, maar dat het de schuld van Devon is. Onzin, grote onzin en dus negeer ik dat stemmetje. Het is niet Devon, hij heeft Shelly niet op me afgestuurd.
    ‘Shelly heeft gelijk, je was anders vandaag en dat is mijn schuld. Het spijt me, Devon.’ Regelmatig klinkt er nog een snik door mijn stem en hij klinkt nog altijd zachter, iets waar ik me dood aan irriteer. Het klinkt zwak. Op dit moment voel ik me ook zwak, maar dat betekent niet dat ik het ook moet tonen.
    Ik wil opstaan en zet mijn handen achter me neer om mezelf overeind te drukken, maar de minste beweging doet al pijn en dus blijf ik zitten. Ik trek wel degelijk een pijnlijk gezicht, maar de kreun die wilde ontsnappen kan ik inhouden. Mooi niet dat ik Devon nog meer zwakte en pijn zou laten zien. Al voel ik me niet goed, totaal niet goed. Zowel mijn rug en maag doen ontzettend pijn. Klote naaldhakken ook! Ik heb het gevoel dat mijn ruggenwervels allemaal los zijn geraakt en ik ieder moment kan gaan overgeven, maar ik doe niet aan overgeven, dus dat gaat niet gebeuren.
    Devon heeft mijn leven gered en ik heb hem daar nog niet eens voor bedankt. Dat komt heus nog wel, maar nu ben ik gewoon even dankbaar dat ik überhaupt nog leef. Bovendien weet ik niet of hij wel zit te wachten op mijn bedankje, ik kan me voorstellen dat hij ergens toch boos op me is dat ik mezelf zo in de nesten heb gewerkt en dat hij me weer heeft moeten redden. Vandaag is een rotdag, dit is al de tweede keer dat ik in een ongebruikelijke situatie kom met Devon en hopelijk voorlopig ook de laatste.


    everything, in time

    Matthew Adam Green
    Tja, dat vind ik altijd een moeilijk keerpunt. Is Anorexia wel je eigen schuld? Deels wel, jij bent begonnen met lijnen en jij bent ook degene die de eerste stappen in de verkeerde richting van het lijnen hebt gezet. Toch ben ik van mening dat, wanneer het stemmetje in je hoofd het overneemt, het buiten jouw controle ligt. Arme Mary, hier zit ze nog een hele tijd van haar leven aan vast. Misschien zelfs wel voor altijd.
    'Ik mag tenminste weer dansen in mijn vrije tijd, al zal ik nooit meer op les mogen.' Ik weet hier niet zo goed wat ik moet antwoorden, maar gelukkig praat ze al verder.
    'K-kun je me beloven dat je het niet aan alle andere zult vertellen.' Ik knik en glimlach.
    'Ik zal mijn best doen, maar wanneer we in een situatie komen waarin het echt niet anders kan, zal ik het wel moeten vertellen. Dat begrijp je hopelijk wel. Je kunt waarschijnlijk ook wel begrijpen dat ik je nu ook iets meer in de gaten zal houden en misschien vind je dat niet zo leuk, maar daar wen je dan maar aan.' Ik grinnik kort. 'Geen zorgen, ik houd mijn afstand wel, je zult het bijna niet merken.'


    everything, in time

    Mary-Lynn Alvida

    'Ik zal mijn best doen, maar wanneer we in een situatie komen waarin het echt niet anders kan, zal ik het wel moeten vertellen. Dat begrijp je hopelijk wel. Je kunt waarschijnlijk ook wel begrijpen dat ik je nu ook iets meer in de gaten zal houden en misschien vind je dat niet zo leuk, maar aan. Geen zorgen, ik houd mijn afstand wel, je zult het bijna niet merken.' Ik knik meganisch. 'Ja dat begrijp ik.' piep ik zachtjes en kijk hem dan aan. 'Maar bedankt dat je het zal proberen voor je te houden. Dat betekend veel voor me.' Geen idee waarom of hoe maar ik geef hem een knuffel. Gewoon omdat het goed voelt en enigsinds vertrouwd om de een of andere rare reden. Na een tijdje laat ik hem los. 'Sorry.' Fluister ik en voel me licht rood kleuren.

    Matthew Adam Green
    Mary zegt dat ze het begrijp dat ik het zal vertellen van haar ziekte, wanner ik denk dat het echt nodig is. Ik glimlach en vind het fijn dat ze dat begrijpt, het zou niet leuk zijn als we hier ruzie over zouden krijgen.
    'Maar bedankt dat je het zal proberen voor je te houden. Dat betekent veel voor me.' 'Kleine moe-' ik stop met praten als Mary me een knuffel geeft en weet even niet wat ik moet doen. Dan haal ik mijn handen uit mijn zakken en plaats ze voorzichtig op haar rug, waarnaar ik er voorzichtig over streel. Uiteindelijk laat ze me weer los en kijkt me met rood gekleurde wangen aan.
    'Sorry,' fluistert ze en ik klop op haar schouder.
    'Het is goed joh, maak je toch niet de hele tijd zo druk. We worden collega's, dat gaat natuurlijk niet werken als je zo verlegen blijft,' probeer ik haar aan te moedigen, in de hoop dat ze iets losser zal worden. Bijvoorbeeld zoals net met het dansen, toen straalde ze, maar dat was dan ook iets wat ze echt leuk vindt.


    everything, in time

    Mary-Lynn Alvida

    'Het is goed joh, maak je toch niet de hele tijd zo druk. We worden collega's, dat gaat natuurlijk niet werken als je zo verlegen blijft,' ik glimlach naar hem. Hij had ook gelijk. 'Weet ik, maar ik ben gewoon bang dat mensen me niet zullen mogen ofzo.' Prevel ik en lach een beetje opgelaten. 'Ik wou dat ik zo spontaan als jij kon zijn.' Grinnik ik dan naar hem. 'Dan zouden zoveel dingen veel makkelijker zijn.'

    Matthew Adam Green
    'Dat is waar, de dingen zijn inderdaad een stuk makkelijker als je spontaner bent. Dat kun jij ook prima leren, ik was heus ook niet altijd spontaan. Als klein kind was ik juist ontzettend verlegen,' beken ik lachend. 'Mensen mogen jou echt wel, Mary,' zeg ik dan terwijl ik een hand op haar bovenarm leg en haar doordringend aankijk, in de hoop dat wat ik zeg echt bij haar binnenkomt. 'Je bent een prima meid, de spontaniteit komt vanzelf wel.' Dan laat ik haar weer los en haal een hand door mijn haar. 'Ik ga geen namen noemen, maar enkele barmeisjes waren ook verlegen toen ze hier kwamen werken. De sfeer hier verandert je vanzelf wel, je zult niet eens de kans krijgen om verlegen te zijn.'
    Ik kijk de kamer even rond waarnaar mijn blik weer bij Mary uitkomt. 'Het spijt me, ik praat te veel. Dat is echt een verschrikkelijke gewoonte van me.'


    everything, in time

    Mary-Lynn Alvida

    Ik luister naar wat hij allemaal zegt en knik. 'Het spijt me, ik praat te veel. Dat is echt een verschrikkelijke gewoonte van me.' Ik schiet in de lach. 'Nee, je praat niet te veel. Ik praat juist te weinig.' Eerlijk gezegt vond ik het gewoon fijn om zijn stem te horen maar dat zou ontzettend stom zijn om te zeggen. 'Dus..' Ik kijk terug naar hem. 'Over die scene. Wie gaan die nu doen en hoe wil je dat het eruit gaat zien dan kan ik vast een ontwerp maken voor ik stof mee neem.' Ik pak mijn spullen erbij en kijk hem afwachtend aan.

    Matthew Adam Green.
    Mary schiet in de lach, ze heeft echt een heerlijke lach om naar te luisteren en ik lach dan ook als automatisch mee.
    'Nee, je praat niet te veel. Ik praat juist te weinig.' Daar zit wat in, moet ik eerlijk zeggen, maar dat doe ik niet. Zij wil leren om spontaner te worden, prima, maar ze moet dat deels zelf doen. Daarom schud ik enkel lachend mijn hoofd.
    'Dus. Over die scene. Wie gaan die nu doen en hoe wil je dat het eruit gaat zien? Dan kan ik vast een ontwerp maken voor ik stof meeneem.'
    'Pfoeh,' zeg ik en denk even na. 'Als het aan mij ligt, ga jij gewoon mee het podium op. Dat moet ik alleen wel met Maxime en eventueel met Mike overleggen, dus dat kan ik nu nog niet met zekerheid zeggen. Mijn kostuum moet in ieder geval makkelijk zijn, want ik moet niet te veel gezeik hebben terwijl ik me uitkleed. Het zou het mooist zijn als het in de kleuren van de kleding van een ziekenhuis is. Van dat vage blauwgroen achtige, verder heb ik geen idee. Aan jou de eer om alle creativiteit uit je hoofdje los te laten.' Bij mijn woorden leg ik mijn handen op Mary's hoofd en schud er even voorzichtig mee.


    everything, in time

    Mary-Lynn Alvida

    Ik lach als hij mijn hoofd vast neemt en er licht mee schud. Ik leg mijn handen op die van hem om ze weg te laten en gniffel nog een beetje. 'Goed.. Ik neem aan dat jij de patient ben en ik dan eventueel de art of zuster of wat het dan ook is. ' Ik tik met mijn pen licht tegen mijn wang en denk na. 'Goed het moet dus makkelijk uit te krijgen zijn? Dan stel ik zo'n typisch patienten pakje aan van blauwe stof dat bestaat uit een shirt en een broek met eventueel schoenen. Voor de zuster denk ik zo'n pakje met een rokje etc.' Ik kijk hem aan. 'Moet je eigenlijk ook decor hebben?'