• Nieuwe Topic

    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=142060

    [ bericht aangepast op 24 sep 2012 - 16:32 ]


    ©1998

    (het is avond)
    Sarah

    Het is al laat wanneer ik eindelijk klaar ben met het praten met de directeur. Ik loop naar buiten en zie Floris op een bankje zitten. Heeft hij al die tijd op mij gewacht?! Ik loop naar hem toe en hij stopt zijn hand in zijn tas. Hij haald er twee broodjes uit. Hij geeft er een aan mij. Wat lief! Ik weet niet wat ik er van moet denken maar ik neem het aan. We lopen en praten. Ik heb geen flauw idee waarheen maar ik geniet ervan en het mag van mij eeuwig duren.


    Don't be a salad, be the best goddamn brocoli you could ever be!

    Sherina

    Het meisje was heel gezellig, en blijkbaar een vampier. Maar ik hoefde me geen zorgen te maken, omdat ik een halfgod was, zei Rose. Ik ging naar buiten om te wandelen en kwam een konijntje tegen. Het zat me stil aan te kijken en huppelde toen weg. Konijntjes zijn zo schattig. Ik kwam bij een meertje met een prachtige grote boom er naast. Ik klom erin en dacht even dat ik iets hoorde. Maar ik negeerde het en deed mijn ogen dicht.


    You start to think killing people might make them like you, but it doesn't. It just makes people dead.

    Floris

    Nadat we ons broodje op hebben lopen we naar buiten en gaan op het bankje onder de treurwilg zitten. De zon is al onder gegaan. Het is erg donker en je kan bijna niks zien. Ik buig naar Sarah toe en ik geef haar een kus op haar lippen. Ze schrok en trok zich terug. Wat stom van me dit had ik niet moeten doen. Ik wou opstaan maar ze zoende me terug. Het was de mooiste avond van mijn leven.


    Don't be a salad, be the best goddamn brocoli you could ever be!

    clair
    Ik praatte nog een hele tijd met Roos en Sherina en ik merkte dat ik roos heel erg aardig begon te vinden. Ik vertelde over de vele verleidingen hier en het was een opluchting dat ze me precies leek te begrijpen. Natuurlijk vertelde ik het ook weleens aan de anderen als iets lastig was maar die begrepen de pijn minder goed. Ik dacht aan mijn eigen jacht methode. Ik dronk bijna nooit bloed omdat vrijwel iedereen in mijn omgeving ervan walgde en ik ook gewoon kon eten. Maar als ik jaagde dan deed ik dat vaak niet vegetarisch. Soms (zoals toen ik net gemarteld was) was mensen voedsel gewoon niet genoeg en dan hunkerde ik naar meer. Gelukkig had ik deze momenten steeds minder. Aan haar ogen te zien jaagde zij ook op mensen en dat was echt een opluchting. Nou ja, niet voor die mensen natuurlijk maar wel voor mij. Dierenbloed was echt niet te harden. Ik snap niet dat sommige vampiers dat volhouden op het bunny diet.


    ice cream for everyone! YES - camel? yes!

    Rose

    Sherina zei dat ze naar buiten ging om te wandelen, en eigenlijk wou ik wel mee. Maar ik was te verlegen om het te vragen, dus dacht ik erover na om haar te volgen. Uiteindelij deed ik dat ook , maar op de gang kwam ik Sarah en de jongen tegen. De geur van Sarah deed me veel, maar omdat ik met net gevoed had kon ik het aan. Ik vroeg hoe het was bij de directeur en of ze me misschien wat uitleg kon geven over de lessen, welke er allemaal waren enz. Ze legde me alles uit en toen besloot ik toch nog even achter Sherina aan te gaan, en ik kon haar geurspoor nog duidelijk ruiken. Ze zwom in een meertje, dus ik trok mijn broek uit en hield de rest maar aan, want ik kreeg het toch niet koud (vampieren krijgen dat nooit) en klom behendig in het meertje een stukje van Sherina af, want ik wou haar niet laten schrikken. Toen zwom ik naar haar toe, en moest me inhouden niet onderwater te gaan om de laatste paar meter af te leggen en haar te laten schrikken, maar ik vond dat ik het niet kon maken nu ik haar zo kort kende. Dus ik zwom langzaam door tot ik bij haar kwam, en zei: 'Hey! sorry als ik je gevolgd ben, maar ik ben nogal overbeschermend en ik wou niet dat je iets overkwam'.

    Sherina

    Ik was lekker aan het zwemmen in het koele meertje, tot ik opeens een stem hoorde. Ik schrok en zag dat het Rose was. "Oh, maak je geen zorgen, ik kom hier iedere dag," zei ik, en ik zwom naar de kant. Ik wring mijn haren uit en keek naar de boom. Hoe lang had ze me dan gevolgd? Vroeg ik me af. En hoe deed ze dat zo stil? "Luister je zo ook mense af?" vroeg ik voorzichtig. Ik voelde me een beetje ongemakkelijk.


    You start to think killing people might make them like you, but it doesn't. It just makes people dead.

    Rose

    'Vampieren zijn altijd stil. Dat zijn onze... jachtinstincten' zei ik. Ik hoopte maar dat ze daar niet te veel achter zocht. 'Ik luister geen mensen af, maar zie je, ik heb een mega goed gehoor, ik hoor dat er nu een klein konijntje in de bosjes zit en ik hoor de vogels aan de overkant van het meer, en ik hoor zelfs de mensen in het dorp van een kilometer verderop... dus ja ik weet niet of je dat afluisteren noemt' zei ik en ik lachte mijn witte tanden bloot. Nu ik eens goed rook vond ik dat Sherina best lekker rook. Ik vroeg haar wat voor wezen zij was, want ik kende de geur niet.

    Beth

    Het was 03:54 en ik liep wankelend de discotheek uit. Een jongen volgde me en grijnsde. Hij zoende me en ik liet het toe. We praatte en lachte nog wat en daarna ging ik naar school. Vrolijk gooide ik de zolderdeur open. 'Ben er weer!' gierde ik van het lachen. Ik wist niet echt waarom ik lachte, maar het voelde goed. Ik liet me op mijn bed vallen en ik viel meteen in slaap.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Sherina

    Ik lachte om Rose's grapje en zei "ik ben een half-god. Eigenlijk is dat niet zo interessant, maar ik probeer wel een kracht te zoeken die diep in mij verborgen zit. De uitverkorenen van Artemis hebben allemaal wel een gave, maar ik heb het mijne nog niet gevonden."


    You start to think killing people might make them like you, but it doesn't. It just makes people dead.

    Rose

    Dus ze was een halfgod. Interessant. Ik hoopte voor haar dat ze haar kracht snel zou vinden. Toen stelde ik voor om naar binnen te gaan en naar bed te gaan, want ik ging er van uit dat zij wel sliep. Het leek haar een goed idee en we liepen gezellig kletsend naar boven. Toen we op de zolder aankwamen, lag Beth te slapen op haar bed. Ze rook erg sterk naar alcohol en ik trok mijn wenkbrauwen op. Toen ging Sherina met haar pyjama aan in bed liggen en ik vroeg of ik even bij haar mocht liggen en legde uit dat ik niet sliep en dat ik het interessant zou vinden om eens iemand te zien slapen. Ik glimlachte verlegen en hoopte dat ze het niet raar zou vinden. Ondertussen mompelde Beth in haar slaap, en zoals ze erbij lag en zo dronken was waarschijnlijk, zag ze er niet echt meer schattig uit, en ik vond haar nog steeds een beetje eng na wat er eerder gebeurd was.

    Sherina

    Ik zei dat Rose wel op een stoeltje mocht zitten, maar eigenlijk voelde ik me vreemd. Wat als ze niet alleen mensenbloed drinkt? Ik kon maar niet in slaap komen en vroeg me af of Rose er nog was.


    You start to think killing people might make them like you, but it doesn't. It just makes people dead.

    'Verdomme Beth!' Daar gaat mijn nacht rust door dat kutwijf. Ik spring mijn bed uit en schud haar door elkaar. Niet dat ze er iets van door heeft, ze is zo dronken als het maar kan. Ik laat haar op de grond zakken en besef dat het niet eerlijk is om te doen. Dat ik de emotie verdriet niet ken betekent niet dat ik andere verkeerd moet behandelen omdat ze dat niet goed kunnen beheersen. Voorzichtig begin ik haar uit te kleden, trek haar pyjama aan en slinger haar haar bedje in. 'Wat doe je.' met een ruk draai ik me om en kijk in de licht op lichtende ogen van Clair. 'Clair!' roep ik


    ©1998

    Rose

    Ik ging op een stoel naast het bed van Sherina zitten, en keek hoe ze sliep. Het zag er erg schattig en vredig uit. Ik pakt maar een boek uit de boekenkast en begon te lezen. Ik had niet eens door waar het over ging. Toen ik midden in het boek was, maakte beth ineens veel lawaai. Daardoor werd Jade wakker, en ik verschool me een beetje zodat ze me niet zo zou opmerken. Toen kwam clair binnen en glimlachte naar mij toen ze langs liep. Hierdoor ging in wat rechter op zitten en keek ik recht in de wilde ogen van Jade. Shit, nu had ik haar volledige aandacht. Ze keek me boos aan en liep naar me toe.

    clair

    Ik keek met grote ogen van Jade naar Beth. Beth rook zo sterk naar alcohol dat ik misselijk werd en een stapje naar achteren moest doen. 'Madame heeft natuurlijk teveel gedronken' mompelde Jade nijdig. 'Ohhh' ik hielp haar verder zwijgend om beth in bed te krijgen. 'Je ziet er moe uit' zei Jade spontaan vanuit het niets. 'Jij ook' ik keek naar de dikke wallen onder haar ogen. 'Je moet slapen. Tenslotte moet jij rust nemen voor twee' we lachten samen. Maar toen werden we weer serieus. 'Ik meen het, je bent nog niet weer helemaal genezen na dat je ziek was' zei jade met een vreemde bezorgde klank. 'Ik red het wel' ik wilde niet aan haar toegeven hoe moe ik was. Ze zag eruit alsof ze zelf ook bijna flauw viel. 'Je was bijna dood!' riep ze. 'En toch ben jij het nu harder nodig' 'Jullie zien er allebei moe uit' zei ineens een stem vanachter. Jade en ik maakten allebei een sprongetje van schrik. Helemaal vergeten dat Rose ook in de kamer was. 'Hi Rose' mompelde ik. 'Ja hallo' Jade's stem sloeg meteen om. Rose negeerde haar. 'Slaap jij?' vroeg ze me verbaasd. "Ja ik ben half weerwolf weet je nog?' 'oh' 'wat oh' vroeg ik. 'Ik had eigenlijk gehoopt dat we vannacht misschien wat kunnen praten. Ik ben best zenuwachtig voor mijn eerste lessen morgen' zei ze. Ik keek naar haar onzekere gezicht en besloot meteen dat nog een nachtje slapeloosheid niet zo'n ramp was. 'Oké, ik blijf wel wakker. Jade ik zou gaan slapen als ik jou was' Maar blijkbaar had ik dat beter niet kunnen zeggen want Jade beende meteen met een woest gezicht op Rose af. 'Wáárom zei je dat???'


    ice cream for everyone! YES - camel? yes!

    Beth

    In mijn slaap mompelde ik wat over Sam en jongens. Met een gil werd ik wakker. Ik barstte in het huilen uit. Iedereen keek me geschrokken aan. 'Nachtmerrie over Sam' mompelde ik toen ik was gestopt met huilen. Mijn tranen veegde ik weg en ik kroop naar Jade. 'Jade, wanneer ben je uitgerekend?' vroeg ik zachtjes aan haar. Ik maakte me zorgen om Jade.
    Toen realiseerde ik me dat Jade bezig was en kroop naar achter.

    [ bericht aangepast op 17 sep 2012 - 21:04 ]


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."