• Hallo
    Ik heb een beetje een probleem. Ik heb namelijk meerdere vriendinnen (dit is niet het probleem) en ze zijn allemaal van verschillende "vriendengroepjes". Het is nu niet zo dat ik steeds naar verschillende groepjes heen en weer loop, maar meer toeval dat ik ze heb leren kennen. Een vriendin ken ik al sinds de brugklas, en we lijken heel erg op elkaar (innerlijk) en we praten echt overal over en hebben heel veel lol. We zitten in hetzelfde vriendengroep en zien elkaar elke pauze. In die groep zit ook een meisje die ik wel zie als een vriendin, maar niet als een heel erg "close" vriendin. En dan is er nog een andere die twee jaar geleden bij mij in de klas heeft gezeten en nu weer bij mij, samen met de semi-close vriendin. Het probleem is dat ze allebei niet echt iemand anders hebben om mee om te gaan in de klas dan met mij, en dat ze niet echt met elkaar omgaan. Nu is het zo dat de vriendin waarbij ik in de klas heb gezeten wel echt een close vriendin is, dus ik ga duidelijk veel met haar om. Maar dat voelt heel erg lullig tegenover de andere, zeker als we met z'n tweeën moeten werken en ik steeds moet kiezen. Daarbovenop moet ik ook steeds kiezen in de pauze tussen haar (semi-close)en de vriendin uit de brugklas.
    En ik heb geen idee hoe ik dit een jaar moet volhouden, zonder iemand te kwetsen.


    If you're going to hell, keep going

    Hmm, das lastig. Jammer dat ze elkaar niet leren kennen en vriendinnen worden?
    Ik heb eigenlijk geen idee hoe je dit moet oplossen, maar probeer [als je beide vriendschappen wil behouden] het een beetje af te wisselen ; dan ga je weer met die wat doen en dan weer met die.


    Aan niets denken is ook denken.

    Dat is behoorlijk lastig. Kun je ze niet helpen met elkaar in contact te komen? Of mogen ze elkaar om een of andere reden niet?


    You are beautiful, you are love.

    Omnivium schreef:
    Dat is behoorlijk lastig. Kun je ze niet helpen met elkaar in contact te komen? Of mogen ze elkaar om een of andere reden niet?


    Ze hebben (gelukkig) geen ruzie of zo, maar de twee die bij mij in de klas zitten zijn allebei redelijk stil. Ik ben redelijk sociaal bij mijn vriendinnen, en ze zijn bij mij ook veel opener dan bij anderen, maar ze verschillen wel heel erg van elkaar en zijn bij elkaar ook echt heel erg stil; ik heb een keer geprobeerd ze beiden in een gesprek te betrekken, en het kwam er op neer dat ik de hele tijd aan het woord was en ze afwisselend iets tegen mij zeiden, en niet per se tegen elkaar. Ze gingen dus niet op elkaar in of zo en het gesprek niet laten verzwakken is erg vermoeiend.

    [ bericht aangepast op 19 sep 2012 - 17:33 ]


    If you're going to hell, keep going

    Lexus schreef:
    Hmm, das lastig. Jammer dat ze elkaar niet leren kennen en vriendinnen worden?
    Ik heb eigenlijk geen idee hoe je dit moet oplossen, maar probeer [als je beide vriendschappen wil behouden] het een beetje af te wisselen ; dan ga je weer met die wat doen en dan weer met die.


    Dat doe ik nu ook, maar ik voel me er steeds schuldig over omdat als ik naast de een ga zitten (in de klas), zit de ander automatisch alleen.


    If you're going to hell, keep going

    Ayumi schreef:
    (...)

    Dat doe ik nu ook, maar ik voel me er steeds schuldig over omdat als ik naast de een ga zitten (in de klas), zit de ander automatisch alleen.


    Dat snap ik helemaal. Toch moet je je van dat schuldgevoel afzetten, want het is helemaal niet jou schuld.


    Aan niets denken is ook denken.

    That sucks ;o
    Ik zou, als ik jou was, het proberen bespreekbaar te maken.


    26 - 02 - '16