• Nadat de (ex)vriend van mijn moeder ons uit huis heeft gezet, ongeveer 4 weken geleden, woon ik in het weekend bij mijn moeder, opa en oma, en doordeweeks bij een vriendin (wegens school). Nu liggen mijn Opa en Oma al jaren niet met elkaar en maken ruzie en zo, zelfs nu, om 6:10 in de morgen hoor ik nog gestommel en gekibbel. Maar gisteren begon de hel voor mij pas echt.
    Vlak voor etenstijd, de soep stond al aan en we zouden over 5 minuten gaan eten, belde Adri, een vriendin van mijn opa en oma naar mijn oma, omdat we niet waren verschenen op een feestje, terwijl er een afspraak was om naar dat feestje toe te gaan. Mijn Oma raakte direct helemaal overstuur, toen hadden ze het nog over de datum van de verhuizing, mama en ik krijgen namelijk aankomende week de sleutel van ons nieuwe huisje, en toen zei mijn oma de dag verkeerd en verbeterde mijn moeder dat, zodat mijn Oma vervolgens huilend de telefoon in mama's handen duwt, tegen mijn moeder schreeuwt: 'IK BEN GEK! IK BEN HARTSTIKE GEK! EN NU IS HET GENOEG GEWEEST!' waarna ze de trap op loopt, de deur achter zich dichtknalt, die vervolgens weer open springt omdat het een deur met een gebruiksaanwijzing is, en nog een keer zegt dat het genoeg geweest is. Na een tijdje gaat mijn moeder met haar praten, en komen ze weer beneden voor het avondeten, mijn opa vind het echter nodig om nog een kersje op de appeltaart te zetten, mompelt dat 'dat mens' gek is, en gaat zonder zijn eten op te eten naar boven. De hele avond gaat het verder wel goed, ik heb zelfs nog even op Q gezeten en mijn moeder en oma keken gekke dingen als CSI enzo. Al met al een normale avond. En we gingen die avond ook gewoon naar bed. Rond half 2 in de nacht word ik wakker van geritsel en al, en om drie uur (mijn moeder heeft een wekker op de logeerkamer gezet) begint mijn opa in de kamer naast me opeens te zeggen: 'Jaja je houd van me, rot nou maar op, ja jij hebt nooit iets gedaan rot nou maar op, Ja ik weet het jij hebt gelijk, ROT OP!' Wat mijn