• Nadat de (ex)vriend van mijn moeder ons uit huis heeft gezet, ongeveer 4 weken geleden, woon ik in het weekend bij mijn moeder, opa en oma, en doordeweeks bij een vriendin (wegens school). Nu liggen mijn Opa en Oma al jaren niet met elkaar en maken ruzie en zo, zelfs nu, om 6:10 in de morgen hoor ik nog gestommel en gekibbel. Maar gisteren begon de hel voor mij pas echt.
    Vlak voor etenstijd, de soep stond al aan en we zouden over 5 minuten gaan eten, belde Adri, een vriendin van mijn opa en oma naar mijn oma, omdat we niet waren verschenen op een feestje, terwijl er een afspraak was om naar dat feestje toe te gaan. Mijn Oma raakte direct helemaal overstuur, toen hadden ze het nog over de datum van de verhuizing, mama en ik krijgen namelijk aankomende week de sleutel van ons nieuwe huisje, en toen zei mijn oma de dag verkeerd en verbeterde mijn moeder dat, zodat mijn Oma vervolgens huilend de telefoon in mama's handen duwt, tegen mijn moeder schreeuwt: 'IK BEN GEK! IK BEN HARTSTIKE GEK! EN NU IS HET GENOEG GEWEEST!' waarna ze de trap op loopt, de deur achter zich dichtknalt, die vervolgens weer open springt omdat het een deur met een gebruiksaanwijzing is, en nog een keer zegt dat het genoeg geweest is. Na een tijdje gaat mijn moeder met haar praten, en komen ze weer beneden voor het avondeten, mijn opa vind het echter nodig om nog een kersje op de appeltaart te zetten, mompelt dat 'dat mens' gek is, en gaat zonder zijn eten op te eten naar boven. De hele avond gaat het verder wel goed, ik heb zelfs nog even op Q gezeten en mijn moeder en oma keken gekke dingen als CSI enzo. Al met al een normale avond. En we gingen die avond ook gewoon naar bed. Rond half 2 in de nacht word ik wakker van geritsel en al, en om drie uur (mijn moeder heeft een wekker op de logeerkamer gezet) begint mijn opa in de kamer naast me opeens te zeggen: 'Jaja je houd van me, rot nou maar op, ja jij hebt nooit iets gedaan rot nou maar op, Ja ik weet het jij hebt gelijk, ROT OP!' Wat mijn oma zegt kan ik niet verstaan, want die is wel zo slim om zich te bedenken dat 3 uur een tijdstip is dat mensen slapen. Als mijn oma niet gaat gaat mijn Opa naar beneden, maar mijn oma gaat er achteraan om het uit te praten, hier gaat mijn opa echter niet op in, wat ik wel begrijp want het is midden in de nacht en mijn oma gaat altijd veel te veel in op details, dus dan zouden ze nu nog bezig zijn geweest. Mijn oma komt huilend terug naar boven, en huilt tegen mijn moeder dat 'die man' helemaal geschift is en dat mama maar met hem moet praten, mijn moeder zucht, want alles komt altijd op haar schouders: (O er moet gekookt worden, dat kan jij wel ff doen, o het toilet moet schoongemaakt worden, dat doet zij wel even) Mijn oma zegt dat we nu toch allemaal wakker zijn. Mijn moeder gaat naar beneden, en laat mij in haar bed liggen, moe als ik ben laat ik onze hond in mijn armen liggen en rust met mijn hoofd op haar lichaam. Als mijn moeder terugkomt zegt ze tegen Oma dat opa naar beneden is gegaan voor zijn rust en dat oma opa maar even met rust moet laten, dit maakt oma weer overstuur en ze vlucht haar kamer in. Mama komt bij mij en we gaan samen slapen. Mij lukt dit echter niet, en om wat ik denk dat half 5 'ofzo' is ga ik weer naar mijn eigen bed, pak de laptop en komt op Quizlet. Dan beginnen de geluiden opnieuw en besluit ik dit te schrijven.
    Dus hier zit ik, om 6:26 in de morgen, mijn nek doet pijn omdat ik niks heb om tegen te leunen, ik kan niet slapen en ik ben verveeld. En oja, dan is er ook nog de kwestie van mijn opa en oma en het feit dat ik te moe ben om ook maar te gapen. En dat met net een schoolreisje achter de rug, en het vooruitzicht dat ik weer met AL mijn spullen een uur in de auto moet zitten om naar Ashley te gaan.
    Ik ben dodelijk shagerijnig nu.
    ilana


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    Awh dat is niet leuk.
    Sterkte voor famillie, het komt hopelijk snel goed.


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Memoria schreef:
    Awh dat is niet leuk.
    Sterkte voor famillie, het komt hopelijk snel goed.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Memoria schreef:
    Awh dat is niet leuk.
    Sterkte voor famillie, het komt hopelijk snel goed.

    Dat sucked erg :c Misschien moeten je opa en oma gaan scheiden? Want dit is ook niet leuk voor je oma. Veel sterkte c:


    Pretty is just a pretty word.