• If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison





    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.



    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 7000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.



    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    - Amused
    - Ephesus (Last first kiss - One direction + Mirror on the wall - Harry Styles)
    - Junns (I can almost touch you, almost
    - Memoria
    - Emrys (Long road home)
    - Interceptor
    - Oczy
    - Scientia
    - Petrificus
    - Reid
    - Journalist
    - Koraki (Incendi)
    - Mohawk
    - Gilmore (The tearing)
    - Silverlance
    - Penelopy
    - Lilium
    - Aotearoa (The quest of the human animal)
    - Merrow
    - Souvenir (Als de trein vertrekt)
    - Theep
    - Billielogie (Sometimes enough energy - Twilight story)
    - TeamDerek
    - Wiarda
    - Kaller (Doomed)
    - WillNotLearn
    - Alduin (Little white lie - Paul Lahote + Short stories)
    - Audacity
    - Ahri
    - Utlapa (Stories from a criminal mind)
    - Daemon (The other side)
    - PeaceKeeper (Tomorrow dies today)
    - PercyWood (Wolf moon - Aaron Hotchner)
    - Insurgent
    - Nurgle
    - Nadal
    - Camel
    - Amity (Stand Alone's en meer)
    - Aurorae
    - Katl1


    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!


    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 14000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de maand krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.


    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven!



    Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

    * 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30

    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.

    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 5 okt 2012 - 19:21 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Kaller schreef:
    (...)

    Waarschijnlijk wel. Ik weet niet of ik het helemaal red, maar ik ga het in ieder geval proberen :Y)


    Prima ^^

    Camel: ik zet je erbij!
    Junns: Je story komt ook in de lijst (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Little white lie ~ Paul Lahote
    Short stories
    Wil je deze er voor mij bijzetten, alsjeblieft?


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Ik schrijf wel vast de proloog, maar die tel ik niet mee :3


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Oeh ik sta er zelfs al bij ;D Wat best logisch is aangezien ik heb gezegd dat ik mee ging doen maar dan nog. Mijn verhaal gaat trouwens dezelfde worden waar ik met CampNaNo ook mee bezig ben geweest
    Long road home
    Die dus =3


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Alduin schreef:
    Little white lie ~ Paul Lahote
    Short stories
    Wil je deze er voor mij bijzetten, alsjeblieft?

    Oeh, dat verhaal *neemt een abo*


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    haha, ik kom er net achter dat ik vanmiddag ook al iets van 700 woorden heb geschreven. Dat vind ik heel fijn, want het voelde helemaal niet als zoveel woorden, het ging gewoon vanzelf.
    en ik wil niet vervelend zijn, maar ik geloof dat ik nog niet op de lijst sta


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    PercyWood schreef:
    Ik schrijf wel vast de proloog, maar die tel ik niet mee :3


    Waarom niet?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik begin pas na mijn toetsweek(/ken), dus in november (:
    En ik moet eens op inspiratie komen, want heb geen verhaal of personages of ook maar enig idee.


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Sorry Amity, het is hier nogal druk (; je staat erbij!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Het is hier echt superactief zeg :3 echt wel tof dat er zoveel mensen zijn die meedoen (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Frodo schreef:
    (...)

    Waarom niet?

    Omdat ik een proloog en een epiloog altijd wel bij het verhaal vindt horen, maar in dit geval vindt ik het leuker om ook echt pas morgen te beginnen met tellen :3

    Voor als iemand een titel weet (:


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Welk verhaal zou ik doen?

    Als de 18-jarige Mathijs net een harde break-up heeft gehad met zijn geliefde ex-vriendin, heeft hij nog steeds sterke gevoelens voor haar en probeer haar op advies van zijn 3 beste vrienden terug te winnen. Hij maakt haar stikjaloers door een ander meisje aan de haak te slaan, een meisje waarop zijn ex-vriendin nog vreselijk jaloers zou kunnen zijn. Om het allemaal wat makkelijker te maken zorgt zijn beste vriend Valentijn voor een speciaal verkregen lijst, iets dat alles vertelt over wat je maar zou willen weten over meisjes. ‘’Werkt perfect,’’ waren de precieze woorden van Valentijn. Als hij eindelijk zijn zin heeft gekregen en zijn ex-vriendin als een blok aan zijn benen hangt om hem terug te nemen, blijkt alles helemaal mis te zijn gegaan. Zijn leven lijkt een puinhoop te worden. Hij wil zijn ex-vriendin niet meer terug, hij wil de 17-jarige Fenna die er zonet achter is gekomen dat het allemaal een één grote grap was.


    Het was weer tijd voor de ‘Dark Days’ en heel Birmingham was al in rep en roer. Ouders en hun baby’s waren al gevlucht en het was tijd om de kinderen achter te laten. Ze zouden moeten onderduiken om te overleven en elkaar moeten beschermen, koste wat het kost.
    Twee van die onderduikende tieners zijn Morgan en Ethan. Ze kennen elkaar al sinds hun 7e, toen ze nog handjes vasthielden in de zandbak van de kleuterschool. Nu, zo’n 10 jaar later, zijn ze nog steeds beste vrienden en tevens buren, dus de twee zien elkaar elke dag. Ethan heeft echter andere gevoelens voor zijn vriendin, maar het is hopeloos om wat te proberen, volgens hem. Wanhopig probeert hij zich al 4 jaar lang uit die besliste ‘’friendzone’’ te trekken, maar niks lijkt te werken.
    Samen met de andere niet vluchtende tieners uit hun dorpje, gaan Morgan, Ethan en hun 2 zusjes, naar de plaatselijke schuilkelder om zo ver mogelijk weg te blijven van de ‘Dark Days’ die zich buiten afspelen. Voor drie dagen lang zijn voorraden aangelegd en naar buiten gaan is alles behalve mogelijk. Nou ja.. er kunnen altijd fouten gemaakt worden.


    Als de drie Nederlandse meisjes besluiten na hun eindexamenperiode het eiland der vreselijke schoolleraren te verlaten, gebeurt er iets heel anders dan verwacht. Na wekenlange examenstress is het tijd om voor de drie meiden naar Ibiza te vertrekken. Hoewel… dat dachten ze. Ze komen er nooit aan. Hun droomvakantie loopt in duigen.
    Als er op gate F van hun vliegveld een terroristische aanslag worden gepleegd, proberen de meeste mensen van het vliegveld af te vluchten. Tevergeefs heeft de bende MDT alle uitgangen al afgesloten en is er geen enkele mogelijkheid van ontsnappen meer over. Al het personeel op de vliegvelden probeert de bende in bedwang te houden, maar elke seconde worden meer van de passagiers die op hun vliegtuig stonden te wachten gegijzeld en op het vliegtuig naar Zuid-Afrika gezet om ze te gebruiken en verkopen als slaven.
    Wanneer er rood alarm wordt afgegeven door de enkele bewakers die nog niet uit het hoofdkwartier van het vliegveld zijn verjagen, duiken vier onbekende jongens op. Na een uitnodiging en een heleboel paniek, besluiten de meiden te vertrekken naar de enige veilige plek van het vliegveld. Finn, die beweert dat zijn vader één van de gegijzelde medewerkers is van dit vliegveld, neemt ze mee naar een opslagplaats waarvan alleen werknemers weten waar die zit. Een klinkloze deur maakt ruimte voor een hol van zo’n 6 bij 6 meter en urenlang, misschien wel dagenlang zitten ze op elkaars lip. Als een radio bekend maakt dat er 7 tieners van de leeftijd 17 tot 21 vermist zijn, besluit de groep het zekere voor het onzekere te nemen. Maar wat als de bende plotseling opduikt tijdens hun ontsnappingsplan? Wat als de bende iemand anders is dan ze werkelijk hadden verwacht? En wat als MDT slechtere bedoelingen heeft als dat ze eigenlijk hadden gedacht?


    Eén van deze verhalen, of toch iets nieuws? Als jullie spel- of grammaticafouten vinden, please tell me (cat)

    [ bericht aangepast op 4 okt 2012 - 19:54 ]


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Kaller schreef:
    Welk verhaal zou ik doen?

    (...)

    Eén van deze verhalen, of toch iets nieuws? Als jullie spel- of grammaticafouten vinden, please tell me (cat)


    Of allemaal!
    Je hoeft jezelf niet te beperken met één verhaal. Bij mij blokkert dat juist mijn Creative Juices (cat)


    #WWED - What Would Emma Do?

    Kaller schreef:
    Welk verhaal zou ik doen?

    (...)

    Eén van deze verhalen, of toch iets nieuws? Als jullie spel- of grammaticafouten vinden, please tell me (cat)


    Ik vind ze allemaal geweldig (; het beste is als je natuurlijk het verhaal pakt waar jij het meest inspiratie voor hebt en welk jij het beste vindt klinken.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Junns schreef:
    (...)

    Of allemaal!
    Je hoeft jezelf niet te beperken met één verhaal. Bij mij blokkert dat juist mijn Creative Juices (cat)


    Ik heb lang geen tijd voor allemaal, haha. Ik vind 1 al meer dan genoeg!


    Just keep your head up. Stick on the ice.