• Vandaag heb ik - veronderstel ik zo, een einde gemaakt aan heel wat dingen, zelfs al was dat niet mijn bedoeling. Met name aan vriendschappen.
    Ik ga de hele situatie proberen te schetsen. De persoon in kwestie waarmee ik even, mondig dat ik ben, een woordje heb gewisseld, ga ik even als "A" voorstellen en haar moeder als "B".
    Ik kom al jaren niet overeen met A, dat weet iedereen. Vorig jaar is het zelfs zo ver gekomen dat we tegen elkaar begonnen schreeuwen tijdens Geschiedenis - het vak dat ook door onze Godsdienstleerkracht gegeven werd. Leuke, lieve, überawesome leerkracht, even voor de duidelijkheid, maar je moet het niet wagen ruzie te maken in klas.
    Goed, story began with A's mother, B. Ik zat bij B in klas - zij was mijn leerkracht en om alles positief te verwoorden was ze vrij schijnheilig. Sindsdien hebben A en ik nooit overeen gekomen, vooral omdat ik vind dat zijn verdomd veel op B lijkt wat karaktereigenschappen betreft en omdat zij mij ook alles behalve mag.
    Nu hadden we gisteren dus P.O. en er was een incident gebeurt waarbij ik een hele plas water had gemorst. Ik ging het dus opruimen, maar ik wilde eerst mijn bank afkuisen, omdat die vol hing met verf.
    Goed, A bleef dus maar zagen over dat ik het moest opkuisen "Leah, kuis dat oooooop!", "Leah, is dat nu zo moeilijk om dat op te ruimen!", "Ruim dat toch in vredesnaam op!", "Leah, ruim dat op!", ... Negeren werkte niet, dus heb ik haar gevraagd of ze in godsnaam twee seconden haar mond kon houden en ik zei erbij dat ze een goede pot kan zagen, gezien ik echt wel van plan was het te doen als zij me niet voor was met een gezicht alsof ze stront rook - dat heb ik niet gezegd ^^
    Nou, goed, ik had er dus genoeg van - van al dat gezever, dus ben ik na het laatste lesuur vandaag gewoon naar haar gegaan. Ik denk dat het het gemakkelijkst te volgen is als ik gewoon even het gesprek post.

    Ik: (Naam), ik zou het appreciëren moest ik even iets kunnen zeggen.
    A: Ja?
    Ik: Als je echt wilt weten waarom ik je niet mag, je haat, ...
    *Hier komt de wiskundeleerkracht er even tussen om me een opdracht ivm sinus en cosinus mee te geven. Ik ga terug naar haar*
    A: Zeg Leah, van gisteren trouwens, ik wilde wel nog even zeggen dat ik dat niet meende, het was eigenlijk uit frustratie.
    Ik: Nou, ik meen het wel.
    A: Ja ...?
    Ik: Ja, omdat je zo schijnheilig bent ...
    A: Ja maar Leah, dat ben ik niet alleen, jij doet exact hetzelfde.
    Ik: Ah ja? Ik zeg het toch recht in je gezicht dat ik het niet mag? Jij blijft het maar achterhouden en doen alsof het "niet waar" is, dat je me gewoon niet zo heel graag mag maar dat je niets tegen me hebt. Ik mag je niet/haat je omdat ...
    A: Ik denk dat we allebei al heel lang weten dat we elkaar niet mogen.
    Ik: Inderdaad, maar jij doet er zo schijnheilig over als maar kan zijn. Ik haat je daarom, ik wilde dat je dat wist zodat je je er in het vervolg geen vragen meer hoeft bij te stellen.
    A: Maar jij roddelt ook achter mijn rug, dat is exact hetzelfde. (Noot van mij: dat is niet waar, of toch in elk geval niet zoveel als dat zij bij mij doet. Ik denk dat ik de laatste twee jaar maximum drie keer op school achter haar rug over haar geroddeld heb. Als mensen over haar beginnen - negatief, ja, dan zeg ik er ook wel eens over, maar ik begin amper expres over haar tegen iemand.)


    Hier gaat ze weg en ik lach cynisch.
    Daarna zag ik haar met onze klassenleraar/mentor praten, dus ik vermoed dat ik er nog mee in de problemen kan komen.

    Ik kan niet zeggen dat ik er spijt van heb, want dat heb ik helemaal niet. Het gaat me vooral om de verkwiste vriendschappen (ik kwam vrij goed overeen met sommigen van haar vrienden en aangezien zij vrij populair is, trekken ze sowieso haar kant. En omdat ze niet doorhebben dat ze schijnheilig is, tja).
    Maar echt: Was dit bitchy van me?

    [ bericht aangepast op 14 mei 2014 - 14:44 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Om heel eerlijk te zijn snap ik het gehele probleem niet – wanneer je iemand niet mag en vice versa, laat je diegene gewoon met rust en schenk je geen aandacht aan elkaar (zelfs wanneer die ander dat niet doet). Om dan een gesprek te beginnen om even uit te spreken dat je iemand haat en jij van mening bent dat diegene schijnheilig is, vind ik ontzettend overbodig en eerder iets wat op de basisschool wordt gedaan (':
    Laat elkaar gewoon in de waarde en richt je op dingen waar je wel gewoon plezier van kan hebben. Niemand is perfect.


    Om eerlijk te zijn snap ik het hele gesprek niet zo goed, maar om nou echt bot tegen elkaar te gaan zeggen dat je elkaar haat... dat snap ik niet. Je kan toch ook ervoor kiezen om het maar te laten en gewoon uit de buurt te blijven van die persoon.
    Dat deed ik in de tweede klas tenminste wel, toen had ik ruzie met iemand, maar we besloten gewoon beiden ons ding te doen en elkaar met rust te laten.

    Hm, ik weet het niet. Bitchy? Geen idee Ik heb er niet echt een goede kijk op. Maargoed, soms heeft het geen zin om langer 'vrienden' te blijven.
    Zolang je maar naar haar luistert en jij naar haar is er denk ik weinig anders te doen dan het op zijn beloop te laten.

    [ bericht aangepast op 14 mei 2014 - 14:56 ]


    Tijd voor koffie.

    Nee. Ik vind van niet.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Paracosm schreef:
    Om heel eerlijk te zijn snap ik het gehele probleem niet – wanneer je iemand niet mag en vice versa, laat je diegene gewoon met rust en schenk je geen aandacht aan elkaar (zelfs wanneer die ander dat niet doet). Om dan een gesprek te beginnen om even uit te spreken dat je iemand haat en jij van mening bent dat diegene schijnheilig is, vind ik ontzettend overbodig en eerder iets wat op de basisschool wordt gedaan (':
    Laat elkaar gewoon in de waarde en richt je op dingen waar je wel gewoon plezier van kan hebben. Niemand is perfect.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    @Elvenking en Paracosm: Begrijp ik, maar ik was het gewoon zo zat dat ze alles maar met een glimlach bleef doen, doen alsof ik een baby was die niets zelf kon, mij dagen door commandeerde, ik was het zat. Erbij uit de buurt blijven gaat nogal moeilijk als ze me overal bij lastigvalt en ik erbij in klas zit.
    Dat is ook de reden dat ik met C - een ander persoon die ik ook niet zo mag en zij mij ook niet, niet zoveel problemen had. Zij zegt gewoon dat ze me niet mag, in tegenstelling tot A.

    Bedankt om de moeite te nemen het te lezen, allemaal, in ieder geval (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Een oordeel vellen op basis van dat gesprek is nogal moeilijk en dat wil ik dus niet doen. Gewoon niet te veel van aantrekken, zou ik zeggen. Als die mensen echt met je bevriend zijn, zullen ze ook wel naar jouw kant van het verhaal willen luisteren en anders is het vast niet de moeite waard om er te veel aandacht aan te besteden.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Grohl schreef:
    @Elvenking en Paracosm: Begrijp ik, maar ik was het gewoon zo zat dat ze alles maar met een glimlach bleef doen, doen alsof ik een baby was die niets zelf kon, mij dagen door commandeerde, ik was het zat. Erbij uit de buurt blijven gaat nogal moeilijk als ze me overal bij lastigvalt en ik erbij in klas zit.
    Dat is ook de reden dat ik met C - een ander persoon die ik ook niet zo mag en zij mij ook niet, niet zoveel problemen had. Zij zegt gewoon dat ze me niet mag, in tegenstelling tot A.

    Bedankt om de moeite te nemen het te lezen, allemaal, in ieder geval (:


    Ik heb eerlijk gezegd meer respect voor A. en het gegeven dat zij normaal over probeert te komen, dan C. die gaat zeggen "ik mag jou niet". Op dat punt is A. een stuk meer volwassen bezig – je kan dat schijnheiligheid noemen, maar later kun je ook niet tegen iedereen waar je het toevallig niet zo mee kan vinden zeggen "ik mag jou niet". Het gaat er om dat je gewoon normaal doet tegen elkaar en niet overal iets achter gaat zoeken.


    Je had het ook anders kunnen brengen. Ik vind A niet schijnheilig omdat ze niet gelijk in je gezicht zegt dat ze je haat.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Paracosm schreef:
    (...)

    Ik heb eerlijk gezegd meer respect voor A. en het gegeven dat zij normaal over probeert te komen, dan C. die gaat zeggen "ik mag jou niet". Op dat punt is A. een stuk meer volwassen bezig – je kan dat schijnheiligheid noemen, maar later kun je ook niet tegen iedereen waar je het toevallig niet zo mee kan vinden zeggen "ik mag jou niet". Het gaat er om dat je gewoon normaal doet tegen elkaar en niet overal iets achter gaat zoeken.


    Maar A doet niet normaal - naar mijn mening. Ze zit alles te doen om je de stuipen op het lijf te jagen zonder zelf echt iets te doen dat echt niet door de beugel kan en dat er dan bij jou ook nog eens goed in te wrijven, dat zij niets fout doet. Dan heb ik persoonlijk liever dat mensen zeggen dat ze je niet mogen en dat daarmee de kous af is, maar dat is uiteraard mijn persoonlijke mening.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Pabu schreef:
    Je had het ook anders kunnen brengen. Ik vind A niet schijnheilig omdat ze niet gelijk in je gezicht zegt dat ze je haat.


    Dat is ook niet de enige reden waarom ik haar schijnheilig vind ^^ Hierboven staat uitgelegd waarom nog.

    [ bericht aangepast op 14 mei 2014 - 15:06 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik zou me gewoon zo weinig mogelijk in haar buurt bevinden :p
    Nee, niet echt hoor, maar er bestaat denk ik ook iets als te eerlijk zijn.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Paracosm schreef:
    Om heel eerlijk te zijn snap ik het gehele probleem niet – wanneer je iemand niet mag en vice versa, laat je diegene gewoon met rust en schenk je geen aandacht aan elkaar (zelfs wanneer die ander dat niet doet). Om dan een gesprek te beginnen om even uit te spreken dat je iemand haat en jij van mening bent dat diegene schijnheilig is, vind ik ontzettend overbodig en eerder iets wat op de basisschool wordt gedaan (':
    Laat elkaar gewoon in de waarde en richt je op dingen waar je wel gewoon plezier van kan hebben. Niemand is perfect.


    Elvenking schreef:
    Om eerlijk te zijn snap ik het hele gesprek niet zo goed, maar om nou echt bot tegen elkaar te gaan zeggen dat je elkaar haat... dat snap ik niet. Je kan toch ook ervoor kiezen om het maar te laten en gewoon uit de buurt te blijven van die persoon.
    Dat deed ik in de tweede klas tenminste wel, toen had ik ruzie met iemand, maar we besloten gewoon beiden ons ding te doen en elkaar met rust te laten.


    Paracosm schreef:
    (...)

    Ik heb eerlijk gezegd meer respect voor A. en het gegeven dat zij normaal over probeert te komen, dan C. die gaat zeggen "ik mag jou niet". Op dat punt is A. een stuk meer volwassen bezig – je kan dat schijnheiligheid noemen, maar later kun je ook niet tegen iedereen waar je het toevallig niet zo mee kan vinden zeggen "ik mag jou niet". Het gaat er om dat je gewoon normaal doet tegen elkaar en niet overal iets achter gaat zoeken.


    Pabu schreef:
    Je had het ook anders kunnen brengen. Ik vind A niet schijnheilig omdat ze niet gelijk in je gezicht zegt dat ze je haat.


    ...



    Ook fijn om te horen hoe je het haar kwalijk neemt dat ze over je roddelt en vervolgens verteld dat je achter haar rug over haar roddelt en het goed praat en dan zegt dat zij schijnheilig is. Ik denk dat je dit stukken beter had kunnen aanpakken. Bovendien was het erg onnodig zoals de bovenstaande reacties aangaven.

    Grohl schreef:
    (...)

    Maar A doet niet normaal - naar mijn mening. Ze zit alles te doen om je de stuipen op het lijf te jagen zonder zelf echt iets te doen dat echt niet door de beugel kan en dat er dan bij jou ook nog eens goed in te wrijven, dat zij niets fout doet. Dan heb ik persoonlijk liever dat mensen zeggen dat ze je niet mogen en dat daarmee de kous af is, maar dat is uiteraard mijn persoonlijke mening.


    Ah, natuurlijk. Zij is superachterbaks bezig en jij bent tenminste zo eervol om haar recht in haar gezicht te vertellen dat je haar haat, hm?

    [ bericht aangepast op 14 mei 2014 - 15:35 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik vind van niet eigenlijk, ik denk dat als je nu niet zo direct had geweest, dit probleem nog langer had kunnen doorslepen.


    Life is hard and then we die

    Het niveau ligt inderdaad niet zo hoog, maar goed, met jouw leeftijd is dat dan ook gewoon te begrijpen. Ik denk dat mensen hier in het topic een beetje overdrijven en denken dat jullie allang volwassen zijn, of iets in die richting.
    Ik snap best dat je dat gezegd hebt, hoewel 'Ik haat je' zeggen behoorlijk overdreven is. Ik denk dat het wel goed is, soms moeten dingen er gewoon uit. Als je er problemen mee krijgt, kan je het tenminste misschien op een goede manier uitpraten.


    Your make-up is terrible