• National Novel Writing Month is begonnen c:
    En hier kan je je aanmelden.



    Wat is Nano?

    Nano is een project waarin schrijvers uitgedaagd worden om 50.000 woorden te schrijven in dertig dagen tijd, dit vindt plaats in de maand November.


    Welke Q'ers doen er allemaal mee?

    Thornfield - Peyrac - Vuur om mee te spelen
    Reid - JanaAusten - Vaarwel, Cameron
    CrazyChicken - CrazyChicken - Superhelden
    Tiame - Miiiek - Wind
    Square - Squares -
    Lillium - LadyMoirae - Battle scars
    Noyade - Progeny - De man die mijn moeder verving
    Memoria - Witlow - Autumn Leaves
    Mulford - GreyWolfMoon - Zoete wraak, zoute tranen
    PercyWood - ElfCitadel - Kleuren der natuur
    Descartes - Chanice -
    HallowsEve - soulkey - Meesteres van Bloed en Schaduw
    TheseWords - TheseWords - Wild Hearts
    Yggdrasil - Rowena - A Different Kind of Crazy
    Requille - Vaitille - Mists of spirits
    Emrys - Taraluis - Long road home
    Snowwhite - AnnaEvermore - Alleen zonder jou
    ImAwesome - Sushita -
    Ayumi - AurbiéAurorette - Falling


    Naamsveranderingen doorgeven, aub!

    Doe jij ook mee? Meld het even dan zet ik je erbij. (Vermeld ook even je username op NaNoWriMo en de titel van je verhaal.)



    In dit topic kan je over NaNoWriMo praten, elkaar tips geven, etc. En ofcourse, je verhaal en je vooruitgang neer zetten.


    Word wars om:

    1) 13:00-14:00
    2) 15:00-16:00
    3) 16:30-17:30
    4) 20:00-21:00
    5) 21:30-22:30

    Succes iedereen!


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 4 nov 2012 - 20:21 ]


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Found it!


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Nou, de mentale gezondheid van mijn personage is er nu ook aan, aangezien ze net door haar overleden vriend verteld wordt dat het oké is als ze huilt en als ze het niet kan om te speechen in de kerk. (': God, wat doe ik mijn personages toch aan?

    By the way, guys, ik heb eventjes een vraagje voor jullie. Binnen ongeveer 50K gaat ze naar Amerika verhuizen, hoewel ze normaal Nederlands spreekt. Zou ik dan de coversaties die ze in Amerika aanhoort in het Engels zetten?


    comfort in c h a o s

    Ik merk nu al dat ik met dit verhaal niet verder kom. Ik vind het helemaal niet boeiend om aan te schrijven ):
    Ik ga op zoek naar een nieuw idee vandaag en ga dit weekend hopelijk beginnen met een ander verhaal! ;D


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Reid schreef:
    Nou, de mentale gezondheid van mijn personage is er nu ook aan, aangezien ze net door haar overleden vriend verteld wordt dat het oké is als ze huilt en als ze het niet kan om te speechen in de kerk. (': God, wat doe ik mijn personages toch aan?

    By the way, guys, ik heb eventjes een vraagje voor jullie. Binnen ongeveer 50K gaat ze naar Amerika verhuizen, hoewel ze normaal Nederlands spreekt. Zou ik dan de coversaties die ze in Amerika aanhoort in het Engels zetten?

    Dat is wel logisch, maar je kan ook altijd neerzetten 'zei hij in het Engels' of antwoordde ik in mijn beste 'Engels', dat soort dingen.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Even een lunchpauze, ik heb al 1000 woorden geschreven vandaag


    Ex astris, sciencia

    Mulford schreef:
    Even een lunchpauze, ik heb al 1000 woorden geschreven vandaag

    Ik heb er in twee uur tijd 435 geschreven... HOE DOEN JULLIE DAT?!


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Damn, dan heb ik een naam nodig en dan weet ik er geen... Eh..?


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    PercyWood schreef:
    Damn, dan heb ik een naam nodig en dan weet ik er geen... Eh..?

    Probeer deze site eens.


    comfort in c h a o s

    Reid schreef:
    (...)
    Probeer deze site eens.

    Oeh, dank je (:


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    PercyWood schreef:
    (...)
    Ik heb er in twee uur tijd 435 geschreven... HOE DOEN JULLIE DAT?!

    I have absolutely no idea. Echt niet.


    Ex astris, sciencia

    Oké. Ik heb voorlopig dit, maar wat denken jullie dat ik er nog aan zou kunnen toevoegen?

    “Ze hebben me gevraagd om iets over hem te vertellen, over de jongen die hier voor me in de kist ligt, over de jongen die me zo nauw aan het hart lag,” zei ik aarzelend,”maar eigenlijk weet ik niet zo heel goed hoe ik moet beginnen. Waar ik moet beginnen. Ik heb hem niet zo heel lang gekend. Enkel maar van de dag dat hij onze klas binnen liep op één september 2002. Hij zag er een beetje slungelig uit, als ik eerlijk mag zijn, maar het misstond hem niet. Helemaal niet. We waren niet van dag één een koppel, zoals je sommigen nog wel hoort zeggen. Dat ze elkaar ontmoeten en bam, liefde op het eerste gezicht. Neen, maar het was wel vriendschap op het eerste gezicht. Beiden kenden we nog niemand in de klas buiten onszelf, bij wie moesten we dan tijdens de middag gaan zitten? Wie moest ons helpen met ons huiswerk of onthouden welke lessen we na de huidige hadden? We werden vrienden en pas één jaar daarna, in augustus 2003 een koppel. Ik denk dat heel veel mensen al wel doorhadden dat we al eventjes verliefd waren, maar zelf durfden we het elkaar niet te zeggen. Ik ben verliefd geworden op zijn lach, de twinkel in zijn ogen, zijn twee linkerhanden en misschien ook wel een beetje op zijn verschrikkelijke kledingsmaak van toen hij jong was.” Hier moesten enkele mensen om lachen, maar ik besteedde er geen tijd aan. Ik fixeerde me op de Cameron die vanachter in de kerk verschenen was en me met een glimlach aankeek. “Hij was een beetje een gek af en toe, maar hij was wel mijn gekkie. Hij was mijn Cam, of Cammy, zoals Laure hem altijd zo liefkozend noemt. Hij was niet meteen een romantische ziel, zoals je sommige jongens wel kunt noemen en hij was geen charmeur. Hij was wel heel down to earth. Ik denk niet dat we ooit gezegd hebben dat we voor altijd waren, zoals de laatste tijd zo vaak verteld wordt tegen elkaar. Dat was wat ik het meest in hem apprecieerde. Hij kon lachen, maar ook serieus zijn. Hij had gitaristenvingers en hield van reizen, hij genoot van de kleine dingen in het leven en leefde onder het motto: Carpe Diem of pluk de dag. Hij was altijd zo voorzichtig. Zou nooit rijden zonder te kijken oversteken, maar nu het wel gebeurd is, is het zijn dood geworden. Wat ik altijd zal onthouden, is dat hij me altijd vertelde dat alles wel goed zou komen, zolang dat je er zelf in geloofde. Ik ga je missen, Cam, maar neen, ik ga niet zeggen dat ik je nooit meer zal zien, want je leeft verder in mijn herinneringen en gedachten, in mijn hart. Tot ziens, ik hou van je.”

    [ bericht aangepast op 2 nov 2012 - 13:28 ]


    comfort in c h a o s

    @Reid:

    Waar ik moet beginnen.

    vraagteken

    Verder vind ik het wel heel mooi. Het is al heel knap dat ze ineens zo'n verhaal houdt als ze eerst nog helemaal niet kon, zeg maar. Dus het lijkt me wel genoeg.

    En over de Engels-vraag: je zou eventueel ook de gesprekken niet letterlijk kunnen opschrijven, maar bijvoorbeeld zo: Ik hoorde mensen praten over het weer en Brangelina. Ik verstond het maar bij vlagen, maar kon eruit opmaken dat ze weer een kind hadden geadopteerd.
    Ofzo XD
    En als je hoofdpersoon dan zelf gesprekken gaat voeren kun je in het (in het begin) in het Engels doen en bij langere stukken tekst misschien in het Nederlands en dan erbij zetten dat het Engels is, zoals PercyWood al zei.

    [ bericht aangepast op 2 nov 2012 - 13:37 ]


    Felix

    Lol, van wat ik gister heb geschreven loopt mn personage alleen nog maar in wat lelijke straatjes rond midden in de winter en pakte ze een stuk tuig aan. .__. Ik heb echt lange beschrijvingen enzo, zo kom ik nooit vooruit. :')


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Lilium schreef:
    Ik merk nu al dat ik met dit verhaal niet verder kom. Ik vind het helemaal niet boeiend om aan te schrijven ):
    Ik ga op zoek naar een nieuw idee vandaag en ga dit weekend hopelijk beginnen met een ander verhaal! ;D


    Dat is rot. (no_chears) Hopelijk gaat het dan met een ander idee wat beter.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    3417 woorden (:
    In ieder geval al het aantal gehaald dat ik vandaag sowieso moest hebben


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis