• Het is bijna kerstmis. Er ligt op veel plaatsen sneeuw en de kerstbomen stralen in eigenlijk elk huis al volop. YouTube heeft samen met de BBC daarom iets heel bijzonders bedacht: De bekenste YouTubers zullen samen de hele kerst verschillende shows doen voor hun geliefde publiek over de hele wereld. Dit is zowel te volgen live vanaf YouTube, maar ook live op BBC1 radio en BBC3 op televisie. De YouTubers worden allemaal uitgenodigt om in een blokhuitjespark in een bos net buiten Aberdeen te blijven om vanuit daar hun programma's te maken. Hoe zal het lopen?

    Alle bungalows beschikken over wifi, 3 slaapkamers, een badkamer en een keuken/woonkamer. Het is niet heel erg groot, maar wel erg knus. In de woonkamer staat een al opgetuigde echte kerstboom in zilver en rood en een openghaard waarvoor buiten genoeg hout ligt.
    Het geboied eromheen ligt vol met een pak sneeuw van zo'n halve meter dik, waar paden doorheen zijn geschept. Er lopen ook echt herten en rendieren rond, en andere bosdieren die niet in winterslaap zijn.
    Er is een hoofdgebouw waar alle YouTubers samen kunnen komen voor eten en gezelligheid. Dit heeft ongeveer dezelfde groote als een bungalow maar bestaat uit een grote zaal met ook eenzelfde openhaard en kerstboom, maar dan groter, vooral omdat er geen slaapkamers of keukens zijn, natuurlijk wel wifi en knusse banken en zitjes.

    YouTubers:
    - Daniel Howell 'Dan' - Sylvesti
    - Alexa Losey 'Lex' - Seaver
    - Jackson Frayn Harries 'Jack' - Bonacieux
    - Zoë Sugg 'Zoella' - Lifeisajoke
    - Matt Greening 'Matt' - RabidKiller
    - Carli Bybel 'Carli' - xkimx124
    - Kennedy Bandit 'Bandit' - MASTERCHIEF
    - Haley Nelson 'Nell' - Sasquatch
    - Phillip Lester 'Phil' -
    - Finnegan Harries 'Finn' - Ademir

    Bungalow indeling(per 3):
    Bungalow 1:
    - Dan
    - Phil
    -

    Bungalow 2:
    - Lex
    - Matt
    - Bandit

    Bungalow 3:
    - Zoella
    - Carli
    - Nell

    Bungalow 4:
    - Jack
    - Finn
    -

    Rollentopic
    Topic 2
    Topic 3

    Regels:
    - Minimaal 8 regels schrijven, dat is niet heel erg moeilijk. Voeg dingen toe zoals: Omgeving, gebruik tekst van andere, gevoelens, gebeurtenissen van vroeger, ...
    - Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    - OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    - Er mag best liefde tussen mensen die zelf verzonnen zijn en niet echt een karakter hebben maar natuurlijk ook tussen de rest van de schrijvers. Liefde kan niet binnen 2 uur van het ontmoeten van elkaar ontstaan. Dat groeit. Wees dus realistisch.
    - Het blijft zo lang kerst als dat deze RPG duurt, misschien dat het rond Pasen of de zomer verandert in zoiets, maar vorlopig niet
    - Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    - Graag personages die verschillend zijn, qua karakter etc.
    - Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    - 16+ is geoorlooft.
    - Geen personages van anderen besturen. Dat is echt super irritant.
    - Alleen ik, Sylvestri, maak nieuwe speel en kletstopics aan.

    [ bericht aangepast op 18 feb 2013 - 16:46 ]


    Bowties were never Cooler

    Finnegan Harries ‘Finn’
    ' Jij weet nog. Wel meer niet van mij. Normaal heb ik ook gewoon lenzen in, maar als ik ga slapen of mezelf ga opmaken, doe ik ze even uit, anders kunnen ze beschadigen' Hoorde ik opeens Carli’s stem, maar ik kon haar gezicht niet zien door het feit dat Jack half op me lag en Zoë’s hoofd in de wegzat. ‘Ohja, wat dan?’ Vroeg ik geamuseerd en daarna voelde ik hoe Zoë me een stamp in mijn zij gaf en zei dat ik niet mocht zeuren. Net toen ik mijn mond wilde openen om wat terug te zeggen, voelde ik opeens hoe het gewicht op ons nog meer vermeerderen. ‘Sweet mother of god!’ Hoorde ik Zoë pijnlijk roepen en onmiddellijk ging er ook een pijnkreet uit mijn mond. Daarna voelde ik opeens hoe het gewicht verminderde, en zag hoe Dan, Jack wegsleurde en zag hoe hij daarna bijna viel in de kerstboom. ‘What the fuck, Dan?!’ Riep ik terwijl ik daarna pijnlijk over mijn borst wreef en hoorde hoe Zoë het moeilijk kreeg met ademen, en nadat ze terug rustig haar adem had gevonden daarna opstond en zichzelf voorstelde. ‘Trouwens, Finn, jij brengt ongeluk!’ Hoorde ik opeens Zoë’s stem terwijl ik nog steeds met een pijnlijke blik over mijn borst wreef. Ik keek haar even beduusd aan, ‘You know I'm Finn, right?' Vroeg ik terwijl ik daarna wees naar mezelf, 'I didn't do anything?'

    [ bericht aangepast op 23 dec 2012 - 22:42 ]


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Finn keek me wat beduusd aan nadat hij eerst pijnlijk over zijn borst had zitten wrijven. Die had geluk dat hij geen vrouw was, ik zeg het je !
    "You know I'm Funn, right ?" vroeg hij waarna hij even naar zichzelf wees. Zag ik er dan zo dom uit of wat was dat ?
    "I didn't do anything ?". Ik hield mijn hoofd wat schuin en keek hem sarcastisch aan, "Oh nee ? Hoe komt het dan dat ik net onder 2 en een half mensen lag als ik net naast, half onder, jou lag, huh ?". Ik sloeg mijn armen over elkaar en bleef hem afwachtend aankijken.
    "Oké, whatever, I'm hungry". Vrolijk huppelde ik naar de keuken en begon alle kastjes te doorzoeken. Blijkbaar hadden ze zich er niet op voorzien dat er mensen kwamen. Wat een bullshit, natuurlijk wisten ze dat er mensen kwamen, konden ze de kastjes dan niet eens deftig vullen ? Ik zuchtte en opende opnieuw alle kastjes, alsof er wonder boven wonder andere dingen in zaten dan ervoor.
    Een andere zucht verliet mijn mond waarna ik op de tafel ging zitten en naar de kastjes staarde. Wat kon ik juist allemaal bakken of maken ? Juist ja, niet veel. Ik sloeg mijn armen over elkaar en keek, als een kindje van 5, boos voor me uit, want dat ging me vooruit helpen, ja hoor Zoë.

    Finnegan Harries 'Finn'
    Ik zag hoe ze haar hoofd schuin hield en zag hoe de sarcasme af haar gezicht droop, 'Oh nee? Hoe komt het dan dat ik net onder twee en een half mensen lag als ik net naast, half onder, jou lag, huh?' Zei ze terwijl ze haar armen over elkaar sloeg en me afwachtend bleef aankijken. Nog voor ik kon antwoorden, hoorde ik haar vertellen dat ze honger had en liep huppelend naar de keuken, waar ik verschillende kastjes hoorde open en dicht slaan. Ik hoorde daarna hoe mijn maag ook begon te grommen, stond op en liep daarna ook naar de keuken waar ik een mokkende Zoë zag zitten op de tafel. 'It wasn't my fault? Ik kan er toch niets aandoen dat iedereen graag op me springt? Het is je eigen fout dat je naast me bent komen liggen.' Grijnsde ik en volgde daarna haar blik naar de open kastjes. 'You know you look like a five year old.' Plaagde ik, waarna ik daarna naast haar op de tafel ook ging zitten.

    [ bericht aangepast op 23 dec 2012 - 23:25 ]


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    "It wasn't my fault ? Ik kan er toch ook niet aandoen dat iedereen graag op me springt ? Het is je eigen fout dat je naast me bent komen liggen". Ik keek om en zag een grijnzende Finn. Ik rolde even met mijn ogen maar kon toch de lach op mijn gezicht niet tegengehouden.
    "You know you look like a five year old" zei hij, terwijl hij naast me kwam zitten. De manier waarop hij de zin zei deed me hoofdschudden lachen waarna ik hem een zacht duwtje gaf.
    "Jij bent ongelooflijk, je bent net verpletterd door 2 mensen, maar je ego blijft onaangetast" zei ik grijnzend, "Net als je plagende opmerkingen". Ik spring van tafel, iets te enthousiast want ik viel voorover op mijn gezicht.
    "Jij, Finnegan, hebt niets gezien !" riep ik waarschuwend, nog voordat ik was opgestaan. Ik draaide me op mijn rug en ging op mijn achterste zitten, wachtend op de enorme lachbui hij zou gaan krijgen. Ik wist heus wel dat ik mezelf nu ook heel hard aan het uitlachen was in mezelf, maar ik ging wachten om dat te uiten tot ik niet anders kon dan mee te lachen met Finn zijn oversexy lach.

    carli bybell

    Finn vroeg geamuseerd aan mij, wat hij dan nog niet van me wist. 'dat ga ik je lekker niet vertellen, daar zul je dan vanzelf wel achter komen he' zei ik grijnzend en begon mijn make-up spulletjes weer in te pakken, terwijl zoe en finn naar de keuken liepen en hoorde zoe wat in de kastjes rommelen. Ik liep even met mijn spullen in de hand naar de keuken. 'ik neem aan dat ze hier toch wel eten hebben, waar moeten we het anders vandaan halen' zei ik zuchtend tegen zoe. 'heb jij trouwens hayley, nog gezien, ik heb haar namelijk al een poosje niet meer gezien' ik kijk zoe en finn beide even aan. 'Jullie zijn echt een stel rare mensen bij elkaar' grinnik ik en loop met mijn make-up tas weer naar mijn slaapkamer, en zet het op een mooi plekje neer, dat het niet kan vallen ofzo, als het kapot zou vallen, zou ik serieus echt kunnen janken, weet je wel niet hoe duur dat allemaal is.

    Finnegan Harries 'Finn'
    Ik zag haar met haar ogen rollen, maar zag hoe ze toch moeilijkheden had om de lach op haar gezicht tegen te houden waardoor ik moest grijnzen. Daarna ging ik naast haar zitten en zei dat ze leek op een vijfjarige, waardoor ik meteen een zacht duwtje kreeg en ik haar hoofdschuddend zag lachen. 'Jij bent ongeloofelijk, je bent net verpletterd door twee mensen, maar je ego blijft onaangetast. Net als je plagende opmerkingen.' Ik wilde net een geniale opmerking maken toen ik haar opeens van de tafel zag springen en voorover op haar gezicht zag vallen. 'Jij, Finnegan, hebt niets gezien!' Hoorde ik haar zeggen met een waarschuwende toon en zag hoe ze me daarna afwachtend aankeek. Ik slikte een paar keer om mijn lach te kunnen inhouden, maar het was tevergeefs en voor ik het zelf nog maar wist, lag ik al helemaal plat op de tafel en zag het beeld van een vallende Zoë steeds opnieuw. Na enkele minuten kwam ik hikkend van het lachen en met mijn tranen in mijn ogen terug recht en liep naar Zoë en stak een hand uit om haar omhoog te helpen. 'I didn't see anything. I promise.' Grijnsde ik terwijl ik daarna zag hoe Carli net binnenkwam en vroeg naar eten en Haley, terwijl ik nog steeds hikkend mijn lach moest onderdrukken. 'Eten hebben ze hier in ieder geval niet, misschien moeten we zelf naar de stad gaan?' Zei ik met tussenpozen terwijl ik aan het lachen was, 'Haley heb ik trouwens laatst nog in bungalow 2 gezien.' Daarna hoorde ik hoe Carli zei dat we een stel rare mensen waren bij elkaar, 'Excuse me? It's little girl here who's strange.' Grijnsde ik waarna ik nog steeds naar mijn uitgestoken had keek en daarna gewoon Zoë bij haar arm nam en haar omhoog trok.


    Rise and rise again until lambs become lions

    carli bybell

    Ik kwam terug uit mijn slaapkamer en finn vertelde dat we waarschijnlijk zelf eten zouden moeten gaan halen. 'Oke dan, en hoe wil je dan in de stad gaan komen, wat lopend lijkt me eerlijk gezegt een beetje ver finn' zeg ik lachend. Hij zegt dat hij hayley heeft gezien in huisje 2. 'Wat raar zeg, ik heb haar helemaal niet zien of horen weg gaan, maar dat zal dan wel aan mezelf liggen denk ik dan maar' finn kijkt me verontwaardigd aan als ik zeg dat hij en zoe een stel gekke mensen bij elkaar zijn. 'excuse me, its little girl here who is strange' ik begon te grinniken. 'dus jij wilt beweren dat jij niet gek bent?!, zoe valt nog reuze mee tegenover jou, jij maakt haar gewoon zo gek' zeg ik triomfantelijk. 'Damn ik heb echt medelijden, met die vrouw die je later krijgt, die zit dan de hele dag met zo'n gek als jou opgescheept, arme vrouw' ik kijk nep bedroefd

    (sorry voor korte stukje, maar zit op mn mobiel:) )


    Zoë Sugg aka Zoella.

    En daar ging hij. Hij had nog geprobeerd om zich in te houden hoor, maar tja, hij was nog altijd Finn. Hij was nu al aan het lachen voor 5 minuten terwijl ik hem daar afwachtend zat te bekijken, met een stomme grijns op mijn gezicht. Uiteindelijk kon hij toch rechtzitten en stond op terwijl hij naar me toeliep.
    "I didn't see anything" zei hij, met nog steeds een grijns op zijn gezicht. Hij stak zijn hand uit, die ik wou aannemen, toen Carli binnenkwam.
    "Ja, steek de schuld maar op mij Finn" zei ik. Ik was van plan om tegen zijn been te slaan, maar helaas. Hij nam mijn arm vast en trok me recht waardoor een verontwaardigd geluidje mijn lippen verliet.
    "En bedankt" zei ik waarna ik pijnlijk over mijn arm wreef. Hoelang was ik hier nu ? Ik had al meer pijn gehad dan in het laatste jaar !
    Ik keek Carli aan met opgetrokken wenkbrauwen. Met een sip gezicht greep ik Finn's arm vast met beide armen en wreef er erover, "Zo erg is hij nu ook weer niet hoor" zei ik serieus, met hetzelfde sippe gezichtje.
    Ik keek even rond, "Maar goed, ik heb nog altijd honger dus ik ga naar de stad, ik ben met een auto voor iets".

    Finnegan Harries 'Finn'
    'Dus jij wilt beweren dat jij niet gek bent?!, Zoë valt nog reuze mee tegenover jou, jij maakt haar gewoon zo gek' Hoorde ik Carli ik triomfantelijk zeggen, 'Damn ik heb echt medelijden. met die vrouw die je later krijgt, die zit dan de hele dag met zo'n gek als jou opgescheept, arme vrouw. Even ontsnapte er een verontwaardigd geluidje uit mijn mond, 'Ik ben niet gek? Ik ben gewoon grappig. And that's what people like about me.' Grijnsde ik triomfantelijk waarna ik daarna Zoë met haar arm omhoog trok, en haar verontwaardigd hoorde mompelen, 'Ja, steek de schuld maar op mij Finn. En bedankt.' Hoorde ik haar zeggen terwijl ze pijnlijk over haar arm wreef. 'Babe, ik heb je niet geduwd. Dit heb je helemaal aan jezelf te danken.' Grijnsde ik waarna ik daarna haar voelde hoe ze met beide armen mijn arm vastnam en in haar sippe gezicht keek. 'Zo erg is hij nu ook weer niet hoor.' Mijn mond viel open terwijl ik dit uit Zoë's mond hoorde komen, 'Zoë? Did you hurt yourself? Where does it hurt?' Zei ik plagend waarna ik daarna met mijn hand aan haar voorhoofd voelde om te zien of ze zogezegd koorts had. Daarna hoorde ik hoe ze zei dat ze naar de stad ging en daarom haar auto had meegenomen. 'Ik dacht exact hetzelfde. Maar mag ik rijden met mijn auto, pleaaaase?' Zei ik terwijl ik een pruillip trok en met puppy-ogen Zoë aankeek.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2012 - 14:11 ]


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Ik begon te lachen waarna ik Finn's hand wegduwde, "Finn, laat mijn voorhoofd met rust !" riep ik lachend. Ik liet zijn arm los en keek naar de pruillip en puppy-ogen. Hoe epic zou het zijn moest ik nu nee zeggen ? Oké oké, het zou enorm grappig zijn, maar ik had zo geen slecht karakter. Ik was op de nice-list dit jaar en ik wou het zo houden ook. Uh, die lijst betekende misschien leuke cadeautjes, wie wou er dan niet op blijven als je er eenmaal opstond ? Ik keek even naar mijn kledij en haalde mijn schouders op. Als ik mijn jas erover aanhad, en mijn Uggs, die ondertussen droog waren, dan zou niemand opmerken dat ik in een soort van pyjama was. Daarbij, ze zouden toch afgeleid zijn door mijn overschattige gezicht. Of die rare dude naast mij die altijd recht door mensen heen staarde. Ik begon te grijnzen om mijn eigen gedachten. Goddank dat ik deze dingen niet luidop zei. Ik zette mijn muts terug goed op mijn haren en deed, zoals ik gepland had, mijn Uggs aan en een jas.
    "Hup Finnegan, put on some clothes, this little girl is hungry !".

    Finnegan Harries 'Finn'
    Ik voelde hoe ze mijn hand wegduwde, 'Finn, laat mijn voorhoofd met rust!' Riep ze lachend en daarna zag ik hoe ze keek naar mijn pruillip en puppy-ogen. Eerlijk gezegd had ik verwacht dat ze weer tegendraads zou doen net zoals met dat kiezen van teams en me zou uitlachen en daarna gewoon me dwingen om in haar auto te gaan zitten. Ik zag hoe ze bedachtzaam naar me keek en vroeg me af aan welke dingen ze zou denken zijn, waarschijnlijk was het weer iets dat grappig en raar was bedacht ik mezelf lachend. Daarna zag ik hoe ze haar muts goed op haar hoofd zette en haar Uggs en jas aandeed. 'Hup Finnegan, put on some clothes, this little girl is hungry!' Hoorde ik haar roepen en onmiddellijk rolde er een lach uit mijn mond met het horen van haar laatste woorden. 'Euh, Zoë I don't want to ruin your fantasy but I'm already wearing clothes.' Grijnsde ik waarna ik daarna expres knipoogde. Daarna richtte ik me tot Carli, 'Ga je mee?' Vroeg ik glimlachend, waarna ik daarna zonder op haar antwoord te wachten haar aanspoorde om naar buiten te gaan. Nadat ik zelf mijn jas had aangedaan en de kraag wat hoger had gezet, volgde ik hen beide naar buiten met de woorden, 'WE ARE LEAVING!' gericht naar Jack en Dan. Daarna liep ik naar mijn auto, stapte in aan de bestuurderskant en keek ze daarna allebei vragend aan, 'What are you waiting for?'

    [ bericht aangepast op 24 dec 2012 - 14:41 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    carli bybell

    Zoe en finn waren van plan om boodschappen te gaan halen. 'Nou veel succes ermee' zei ik tegen ze en liep naar de woonkamer waar ik op de bank plofde, en onderuit zakte. Ik verveelde me nu al hier in het huisje, ik was wel even bezig geweest met mijn make-up, maar ik zou echt niet meer weten wat ik nu zou moeten doen. Zoe en finn, waren toch alleen maar met elkaar bezig, als die elkaar niet leuk vonden, weet ik het ook niet meer, en jack die zat hier ook maar alleen op de bank, hayley was in een ander huisje, en van de mensen van de andere huisjes hier, heb ik ook niet echt veel gemerkt nog. Ik vraag me echt af, wat ik moet gaan doen om deze weken door te komen, misschien kan ik maar beter even gaan slapen ofzo, heb ik tenminste ook nog iets nuttigs te doen, zoe laat nou ook niet echt bepaald merken dat ze me aardig vind, hayley, finn en jack zijn eigenlijk de enige die een beetje normaal tegen mij doen. Ik snap het echt niet, ik bedoel, waarom zou ze gewoon niet normaal doen, maar vanaf nu zal ik haar en finn wel niet meer storen, kan ze lekker alleen met hem zijn. Daarna vroeg finn aan me of ik mee wilde gaan met boodschappen halen, ik twijfelde even. 'Nouja vooruit dan maar' zei ik en stond op van de bank

    [ bericht aangepast op 24 dec 2012 - 14:42 ]


    Zoë Sugg aka Zoella.

    "Zo bedoelde ik het toch niet !" riep ik hopeloos uit. Ik sloeg mijn hand voor mijn gezicht en zuchtte. Gewoon niets op zeggen. Rustig liep ik naar buiten, maar natuurlijk haalde Finn me in met zijn veel langere benen dan mijn korte beentjes. Dank je, kleinheid !
    "What are you guys waiting for ?" vroeg hij. Ik keek even om me heen en haalde mijn schouders op. Ik opende mijn mond om iets te zeggen maar sloot hem daarna grijnzend weer. Ik ging lekker niets zeggen. Dat maakte Finn enkel verwarder dan dat hij al was.
    "Jij mag vooraan !" zei ik vrolijk tegen Carli.
    Op een langzaam tempo ging ik vanachter in de auto zitten zodat Carli vooraan kon. Ik was zo goed in mensen pesten, zeker als het om de helft van een tweeling ging. Ik ging achter zijn stoel zitten en leunde met mijn hoofd tegen het raam aan.
    "Ik zou het appreciëren als je me levend en heelhuids in dat stad weet te brengen".

    [ bericht aangepast op 24 dec 2012 - 14:45 ]

    carli bybell

    Ik trek snel mijn jas aan, en doe nog snel even een sjaal om, en loop dan door de dikke pak sneeuw, naar de auto van finn toe.
    'What are you guys waiting for?' vroeg hij aan zoe en mij.
    'Doe eens niet zo ongeduldig joh, zoe en ik zijn kleiner dan jou, dus lopen we ook minder snel dan jou' zoe die zei tegen me dat ik wel voor in mocht. 'Dankjewel, dat had ik eigenlijk ook wel verwacht zoe, aangezien jij een paar cm kleiner dan mij bent' lach ik naar haar, en ga voorin zitten.
    "Ik zou het appreciëren als je me levend en heelhuids in dat stad weet te brengen". zegt zoe.
    'Ben ik het helemaal mee eens zoe' zei ik lachend en trok mijn jas even goed. 'Nou we kunnen gaan hoor' zei ik tegen finn.
    ik leunde ook even met mijn hoofd tegen het raam aan. Ik wist eigenlijk helemaal niet hoeveel mensen hier naar toe zouden gaan, maar tot nu toe heb ik er echt niet zo veel gezien.
    Ik voelde even in mijn zak of ik mijn portmonee wel bij had, anders zou het ook zo lullig zijn als de rest alles zou moeten betalen, maar gelukkig ik had hem mee.