• • Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry: The Marauders Era. •


    Hogwarts, 1976.
    Het King's Cross station was overbevolkt door de vele jonge tovenaars en heksen. Ze duwden krakende karretjes voor zich uit volgestouwd met hutkoffers, metalen kooien en dikke, stoffige boeken. Allen gingen ze naar dezelfde plek, namelijk de Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry. Het enthousiasme was niet te stoppen en ouders duwden hun kibbelende kinderen ongeduldig richting de muur waarachter het perron 9¾ lag en daar zich ook de Hogwarts Express bevond die hen naar het kasteel zou brengen. Één van die vele tovenaars in wording was James Potter, een jongen van volbloed afkomst die nog geen idee had van de toekomst die hem tegemoet zou komen. Maar dat waren zaken voor later. Nu zou hij genieten van de jaren op Hogwarts en hij zou een bekende tovenaar worden. Dat was zeker.

    • Gryffindor •
    - James Potter | MadEyeMoody
    - Sirius Black | Sylvesti
    - Remus John Lupin | Emrys
    - Peter Pettigrew | Bastard
    - Caspar Raphael Castellan | Rowboats

    - Lily Evans | Demustachana
    - Hell Diana Bryn Farelley | SorrowPayne

    • Slytherin •
    - Severus Snape | Kwijt
    - Lucius Malfoy | Bastard

    - Bellatrix Black | Bastard
    - Iphigenia Free Layton | Rowboats
    - Narcissa Black | Demustachana
    - Liz Harkness | lanto

    • Ravenclaw •
    - Sylvio Joël White | SorrowPayne
    - Daphne Vintan | sundanceke
    - Meria Douglass | MrsShelley
    - Melrose Evelynn Jones | Saturnus

    • Hufflepuff •
    - Logan Michell | MadEyeMoody
    - Rose Wakefield | LexLover
    - Laurie Donaro | MrsShelley


    • Quidditch teams •
    || Gryffindor
    - Captain: Hell Diana Bryn Farelley | SorrowPayne
    - Chasers: 3
    - Beaters: 1 Hell Diana Bryn Farelley | SorrowPayne
    - Keeper: Caspar Raphael Castellan | Rowboats
    - Seeker: James Potter | MadEyeMoody

    || Slytherin
    - Captain: Iphigenia Free Layton | Rowboats
    - Chasers: 3
    - Beaters: Iphigenia Free Layton | Rowboats
                      Narcissa Black | Demustachana
    - Keeper: Liz Harkness | lanto
    - Seeker: Lucius Malfoy | Bastard

    || Ravenclaw
    - Captain: Meria Douglass | MrsShelley
    - Chasers: 2 Daphne Vintan | sundanceke
    - Beaters: 1 Sylvio Joël White | SorrowPayne
    - Keeper:
    - Seeker: Meria Douglass | MrsShelley

    || Hufflepuff
    - Captain:
    - Chasers: 3
    - Beaters: 2
    - Keeper:
    - Seeker: Laurie Donaro | MrsShelley

    • Regels •
    - OCC tussen haakjes
    - 16+ is toegelaten zoals het niet te beschreven is
    - Naamveranderingen doorgeven
    - Er is een minimum van 5 lijntjes. Haal je dat niet vraag ik op z'n minst er 3
    - Wanneer ik niet online ben mag de laatste die gepost heeft een nieuw topic openen mits hij of zij een bericht plaatst in het rollentopic met de link naar het nieuwe topic en mij een gastenboekbericht stuurt.

    Rollentopic
    Story
    Praattopic

    Maar het belangrijkste van allemaal: Heb plezier!

    Het begin: Iedereen word geacht naar perron 9¾ in het King's Cross station te gaan. Die bereik je door door de muur tussen perron 9 en perron 10 te lopen. Oude bekenden kunnen elkaar wederzien en nieuwelingen kunnen anderen ontmoeten. De trein vertrekt stipt en wacht op niemand. Eenmaal op de trein trekken de leerlingen hun uniformen aan met de kleuren van hun afdeling en maken zich klaar voor de reis naar Hogwarts.

    ©Bastard

    [ bericht aangepast op 29 dec 2012 - 16:21 ]


    kindness is never a burden.

    (Ik voel me vereerd. ^^)

    Iphigenia Free Layton || Zwadderich
    Effie glimlachte voldaan wanneer Lucius een twinkeling in zijn ogen kreeg.
    "We zullen zien," zei hij nadat hij zijn hoofd had geheven. Hij snoof. Effie keek even op haar zakhorloge - het was een antiek, maar het was het enige dat haar oma nog van haar moeder had gehad. Ze stond op en ging zich omkleden, om even later, vlak voordat de trein stopte, in een zwart traditioneel gewaad te verschijnen met de groenzilveren das van Zwadderich en het logo met de slang op haar borst. Daaronder had ze een simpele broek, een hemd en een zwarte trui aan. Haar gewaad was eerder een mantel. Ze deed hem nooit helemaal dicht omdat ze het een afgrijselijk kledingstuk vond.
    Ze trok haar koffer uit het rek terwijl Lucius Bellatrix beval om de zijne mee te brengen.
    "Lucius, doe niet zo verwaand," zei Effie giftig. Ze trok de hutkoffer uit Bellatrix' hand en smeet hem zo'n beetje op Lucius' tenen. "Een mens zou denken dat je te slap bent om ze zelf te dragen." Ze hield haar gezicht vlakbij dat van hem en zette dezelfde blik englimlach weer op als daarnet. "En dat zou je toch niet willen, he?"
    Ze liep het gangpad door om de trein af te stappen.


    help

    Rose Wakefield || Hufflepuff
    De trein kwam puffend tot stilstand. Ik borg mijn boek op in mijn hutkoffer, pakte hem uit het bagagerek en liep mijn coupe uit. Narcissa Black duwde me aan de kant, even voelde ik woede in me opkomen, maar al snel zakte dit weer. Met Narcissa Black wilde je geen ruzie. Ik stapte in één van de koetsen, met een paar anderen uit Hufflepuff. Niemand zei iets tegen mij, en ik was er tevreden mee. Ik hield er niet van om met onbekenden te praten, hoewel ik deze Hufflepuffers al wel eens had gezien in de leerlingenkamer. Ik staarde een beetje uit het kleine raampje van de koets, en zag het landschap voorbij trekken. Nog even, en ik zag Bella en mijn heerlijke hemelbed weer.


    "Let's say I meet an alien, who, lucky enough, could speak English" - Vsauce, Youtube

    Caspar Raphael Castellan || Griffoendor
    Caspar had niet echt geantwoord op Hells vraag. Er hing altijd wel een nogal ongemakkelijke sfeer tussen die twee en toen de trein tot stilstand kwam, kon Caspar het niet laten om even opgelucht te zuchten.
    "Wel, leuk om je nog eens gezien te hebben, ik wil niet echt te laat zijn voor de koetsen. Daag," zei hij een beetje veel te snel. "Ik zie je wel in het kasteel."
    Caspar stond op en bam zijn hutkoffer, liep het gangpad door en stapte de trein af.

    (sorry voor de kortheidshalve. Tablet makes it hard to type.)


    help

    (kortheidshalve? Dafuq tablet?)


    help

    [*dies of laughing*]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Lucius Malfoy | Slytherin
    "Lucius, doe niet zo verwaand," zei Effie giftig toen Lucius Bellatrix opdroeg zijn koffer te dragen. Ze trok de hutkoffer uit Bellatrix' hand en gooide hem tegen Lucius benen aan. "Een mens zou denken dat je te slap bent om ze zelf te dragen." Haar gezicht was niet veel van de zijne verwijderd terwijl ze hem met dezelfde blik en glimlach aankeek als daarnet. "En dat zou je toch niet willen, he?" Effie liep het gangpad op en verdween uit het zicht. Lucius gromde terwijl hij zijn koffer met een ruk vast nam en de gang instampte. Meteen weken verschillende Slytherins aan de kant terwijl Lucius Effie allerlei scheldwoorden naar het hoofd wierp.


    |Fooding myself. |

    [ bericht aangepast op 18 dec 2012 - 18:43 ]


    kindness is never a burden.

    James Potter
    'Ik ga alvast naar het Perron, ik zie jullie zometeen wel in de grote zaal' Deelde James mee aan zijn vrienden om vervolgens de deur van de coupe open te schuiven en vervolgens door de trein liep naar de uitgang, 'Heb je wat nieuwe scheldwoordjes geleerd in de vakantie Malfoy? Zelf bedacht of heeft je papie je gehoplen?' Vroeg hij aan Lucius terwijl die allemaal scheldwoorden naar een ander meisje wierp. Hij had een hekel aan Malfoy, net als aan Snape. En die haat was nou niet echt gekrompen toen hij vorig jaar gewonnen had met zwerkbal.


    Don't be like the rest of them, darling

    Narcissa Black
    Ik grijnsde even zodra ik de bekende stem van Lucius Malfoy hoorde; hij vloekte. Ach, wanneer ook niet.
    Ik liep kalmpjes voorbij terwijl ik mijn koffer achter me aan trok.
    ''Lekker bezig, hoor ik,'' mompelde ik droogjes tegen hem, en passeerde hem.
    Ik keek even rond; ik wilde het niet toegeven, maar ik heb deze plek gemist.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Lucius Malfoy | Slytherin
    Lucius zuchtte geërgerd toen niemand minder dan Gryffindorheld James Potter naast hem ging lopen. "Heb je wat nieuwe scheldwoordjes geleerd in de vakantie Malfoy? Zelf bedacht of heeft je papie je geholpen?" vroeg die aan Lucius. Hij gromde naar James,"Let op je woorden, Potter, ik ben niet in de stemming." Bellatrix en Vince hobbelden wat achter Lucius aan die de trein uitsprong. Ook Narcissa mengde zich in het gesprek. ''Lekker bezig, hoor ik,'' mompelde zij droogjes terwijl ze hem passeerde. "Kun je nu al niet zonder me, Narcissa. Shame. We hebben elkaar nog geen half uur geleden gezien." Hij grijnsde naar haar en gebaarde naar Bella en Vince dat er een lege koets stond te wachten.


    kindness is never a burden.

    Narcissa Black
    "Kun je nu al niet zonder me, Narcissa. Shame. We hebben elkaar nog geen half uur geleden gezien."
    Ik trok een wenkbrauw op.
    ''Dat ik toevallig langs je loopt zegt niet gelijk dat ik niet zonder je kan,'' zei ik, en keek hem aan.
    ''Zal ik je een geheimpje verklappen? Ik ben juist liever van je af dan dat ik bij je ben,'' zei ik met een glimlachje. ''Het leven is hard, Lucius, maar als je zo door gaat maak ik het jouwe harder.''
    Met die woorden stapte ik in een koets, hopelijk een andere dan die van Malfoy. Nadat ik een blik had geworpen op een Gryffindor was deze weggerend, wat me opnieuw liet grijnzen.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Sirius Black
    Ik knikte naar James en treuzelde nog even met mijn koffer. Ik had echt geen zin om zelfs nu vader en moeder er niet meer waren Bella of Sissi tegen te komen. Toch moest ik de trein uit. "Komen jullie ook?" vroeg ik aan Peter en Remus terwijl ik mijn koffer uit het rek tilde en naar de cabinedeur liep. Ik had heel erg veel zin in dit schooljaar. De leraren, en Severus, zagen er volges mij een stuk minder naar uit om ons vieren, James, Remus, peter en mijzelf, weer door de gangen te zien zwerven. Dit jaar was ook het jaar waarop ik hoopte mijn animatus te perfectioneren, zodat ik hem niet meer met mijn stem hoefte op te roepen, net als mijn patronus. Ik was niet slim of knap of wat dan ook, gewoon een straatschoffie dat zijn eigen weg ging buiten de normale paden.


    Bowties were never Cooler

    Rowboats schreef:
    Caspar Raphael Castellan || Griffoendor
    Caspar had niet echt geantwoord op Hells vraag. Er hing altijd wel een nogal ongemakkelijke sfeer tussen die twee en toen de trein tot stilstand kwam, kon Caspar het niet laten om even opgelucht te zuchten.
    "Wel, leuk om je nog eens gezien te hebben, ik wil niet echt te laat zijn voor de koetsen. Daag," zei hij een beetje veel te snel. "Ik zie je wel in het kasteel."
    Caspar stond op en bam zijn hutkoffer, liep het gangpad door en stapte de trein af.

    (sorry voor de kortheidshalve. Tablet makes it hard to type.)


    Hell Diana Bryn Farelley
    Ik pak mijn zooi en loop achter Caspar aan. 'Caspar, mag ik eens iets vragen? Is er iets mis met mij? Want niemand blijft langer met mij praten dan tien minuten,' zeg ik als ik hem heb ingehaald. Ik tik de maat van een liedje mee met mijn hak en in mijn hoofd zing ik mee terwijl ik wacht op zijn antwoord.
    Ik zie de eerste jaars al in de bootjes stappen en ik kijk naar de koetsen die al onderweg zijn. Ik zie de ringen al staan voor de Quidditch waar ik over een paar weken het team weer mag aanvoeren en de Beukers weg moet slaan als Beater zijnde.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    {Wacht, zijn we nu al aangekomen op Zweinstein? D:}


    Tijd voor koffie.

    Kwijt schreef:
    {Wacht, zijn we nu al aangekomen op Zweinstein? D:}


    |Yes, we are. (:
    Ik wil er niet doorrushen maar dacht dat het beter zou zijn moest de trein al aankomen. Dan kan iedereen met iedereen praten in de scholen. (: |

    [ bericht aangepast op 19 dec 2012 - 18:35 ]


    kindness is never a burden.

    [*Yes we have.

    Iemand voor Effie, of is Lucius haar nog steeds aan het uitschelden?]


    help