• • Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry: The Marauders Era. •


    Hogwarts, 1976.
    Het King's Cross station was overbevolkt door de vele jonge tovenaars en heksen. Ze duwden krakende karretjes voor zich uit volgestouwd met hutkoffers, metalen kooien en dikke, stoffige boeken. Allen gingen ze naar dezelfde plek, namelijk de Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry. Het enthousiasme was niet te stoppen en ouders duwden hun kibbelende kinderen ongeduldig richting de muur waarachter het perron 9¾ lag en daar zich ook de Hogwarts Express bevond die hen naar het kasteel zou brengen. Één van die vele tovenaars in wording was James Potter, een jongen van volbloed afkomst die nog geen idee had van de toekomst die hem tegemoet zou komen. Maar dat waren zaken voor later. Nu zou hij genieten van de jaren op Hogwarts en hij zou een bekende tovenaar worden. Dat was zeker.

    • Gryffindor •
    - James Potter | MadEyeMoody
    - Sirius Black | Sylvesti
    - Remus John Lupin | Emrys
    - Peter Pettigrew | Bastard
    - Caspar Raphael Castellan | Rowboats

    - Lily Evans | Demustachana
    - Hell Diana Bryn Farelley | SorrowPayne

    • Slytherin •
    - Severus Snape | Kwijt
    - Lucius Malfoy | Bastard

    - Bellatrix Black | Bastard
    - Iphigenia Free Layton | Rowboats
    - Narcissa Black | Demustachana
    - Liz Harkness | lanto

    • Ravenclaw •
    - Sylvio Joël White | SorrowPayne
    - Daphne Vintan | sundanceke
    - Meria Douglass | MrsShelley
    - Melrose Evelynn Jones | Saturnus

    • Hufflepuff •
    - Logan Michell | MadEyeMoody
    - Rose Wakefield | LexLover
    - Laurie Donaro | MrsShelley


    • Quidditch teams •
    || Gryffindor
    - Captain: Hell Diana Bryn Farelley | SorrowPayne
    - Chasers: 3
    - Beaters: 1 Hell Diana Bryn Farelley | SorrowPayne
    - Keeper: Caspar Raphael Castellan | Rowboats
    - Seeker: James Potter | MadEyeMoody

    || Slytherin
    - Captain: Iphigenia Free Layton | Rowboats
    - Chasers: 3
    - Beaters: Iphigenia Free Layton | Rowboats
                      Narcissa Black | Demustachana
    - Keeper: Liz Harkness | lanto
    - Seeker: Lucius Malfoy | Bastard

    || Ravenclaw
    - Captain: Meria Douglass | MrsShelley
    - Chasers: 2 Daphne Vintan | sundanceke
    - Beaters: 1 Sylvio Joël White | SorrowPayne
    - Keeper:
    - Seeker: Meria Douglass | MrsShelley

    || Hufflepuff
    - Captain:
    - Chasers: 3
    - Beaters: 2
    - Keeper:
    - Seeker: Laurie Donaro | MrsShelley

    • Regels •
    - OCC tussen haakjes
    - 16+ is toegelaten zoals het niet te beschreven is
    - Naamveranderingen doorgeven
    - Er is een minimum van 5 lijntjes. Haal je dat niet vraag ik op z'n minst er 3
    - Wanneer ik niet online ben mag de laatste die gepost heeft een nieuw topic openen mits hij of zij een bericht plaatst in het rollentopic met de link naar het nieuwe topic en mij een gastenboekbericht stuurt.

    Rollentopic
    Story
    Praattopic

    Maar het belangrijkste van allemaal: Heb plezier!

    Het begin: Iedereen word geacht naar perron 9¾ in het King's Cross station te gaan. Die bereik je door door de muur tussen perron 9 en perron 10 te lopen. Oude bekenden kunnen elkaar wederzien en nieuwelingen kunnen anderen ontmoeten. De trein vertrekt stipt en wacht op niemand. Eenmaal op de trein trekken de leerlingen hun uniformen aan met de kleuren van hun afdeling en maken zich klaar voor de reis naar Hogwarts.

    ©Bastard

    [ bericht aangepast op 29 dec 2012 - 16:21 ]


    kindness is never a burden.

    Sirius
    Ik grinnekte. "Jij komt gewoon alleen langs als hij met het vlees bezig is. Het lijkt wel of je de tijden erop uitkiest. Zo van: Kneister is weer vlees aan het hakken, laat ik eens bij Sirius langs gaan." Ik schudde mijn hoofd lichtjes. Prongs trok gewoon problemen aan. Mijn ouders hadden trouwens maar weinig problemen met James als mijn vriend, omdat hij een volbloed was, ookal was hij dan 'maar een Gryffindor'. Hij kon dus af en toe gewoon langs komen bij mijn huis zonder vloeken naar zijn hoofd te krijgen gesmeten.

    [ bericht aangepast op 25 dec 2012 - 14:30 ]


    Bowties were never Cooler

    James Potter
    'Of jij krijgt gewoon steeds huis arest als je ouders Knijster opdracht geven om het vlees te snijen' Kaats ik terug, 'Er moet toch iemand zijn leven wagen, en als jij niet je kamer uit durft te komen kom ik naar jouw toe' Zeg ik met een grijns. Soms vielen zijn ouders wel mee, en soms moest ik stiekem naar binnen sluipen, meestal deed ik dit via het raam aangezien de stenen aan de voorkant van het huis onregelmatig en te haastig waren gedaan dat je op een aantal stenen makkelijk een voet kwijt kon.


    Don't be like the rest of them, darling

    Sirius
    Ik rolde met mijn ogen en besloot zijn best wel snijdende commentaar te negeren. Hij wist hoe mijn ouders tegenover mij deden. Dat non-stop huisarrest en hun geen vrienden belleid waren maar het topje van de ijsberg. Toch bleef ik het uitlokken, want wat ze me probeerden op te dringen wilde ik echt niet. Ik was niet geinterreseert in de zwarte kunsten, zoals de rest van mijn familie, ik wilde er zelfs helemaal niks mee te maken hebben. Ik verafschuwde ook iedereen die er wel iets mee te maken wilde hebben. Misschien was dat ook wel een reden waarom ik zo graag Severus bij de neus nam. Hij was een gluiperige zwarte tovenaar, net als mijn zussen. Ik rilde even terwijl ik erover nadacht.


    Bowties were never Cooler

    Peter Pettigrew
    Peter sprong meteen uit de koets toen die stopte. Hij was blij terug op Hogwarts te zijn. Om plezier te maken met de andere Marauders. "Prongs! Padfoot, Moony! C'mon you guys!" riep hij en wachtte op zijn vrienden. Hij keek naar het grote kasteel en dacht aan alle dingen die ze het vorige jaar gedaan hadden. Streken uithalen, naar the Shrieking Shack vluchtten en meisje versieren, of Sirius, Remus en James toch. Niemand was geïnteresseerd in Peter. Hij had nog maar 1 vriendin gehad en na 3 dagen maakte het al uit want ze was enkel met Peter omdat ze de aandacht van Sirius wilde.


    kindness is never a burden.

    Sirius
    Toen we stilstonden sprong ik van de achterkant van het rijtuig en glimlachte breed naar de school. Ik was thuis. Samen met mijn vrienden kon ik weer een heel jaar kattekwaad uithalen, door het verboden bos en de Shrieking Shack rennen en Severus pesten. Mijn schooljaar bestond eigenlijk daar uit. James, Remus en peter wilde ook nog wel eens op meisjes jacht gaan, Remus en Peter echt voor meisjes, James alleen voor Lily, maar mij kon het maar weinig schelen. ik was liever bij Hagrid of op onze kamer streken aan het plannen, dan dat ik met meisjes omging, al wilden die vreemd genoeg wel altijd rond mij hangen. Vervelend, maar ik leerde er wel mee leven. Ook een levende kikker of muis in je binnenzak hielp er goed tegen meisjes.

    [ bericht aangepast op 26 dec 2012 - 23:23 ]


    Bowties were never Cooler

    Rose Wakefield || Hufflepuff
    Rustig sprong ik uit het rijtuig, en keek even naar de lucht. Er vlogen wat vogels rond, en even hoopte ik dat Bella er tussen zou zitten. Ik wou graag gezelschap van mijn mooie kerkuil. Het gaf een veilig gevoel als ze op mijn schouder zat. Een paar seconden bleef ik naar de donkere lucht staren, en hoorde wat meisjes giechelen. Ik negeerde ze maar, als ik nu wat zou zeggen, zou ik zo rood als een tomaat worden, en zouden ze me nog harder uitlachen. Ik schudde mijn hoofd, alsof ik wakker werd uit een trance, en liep langzaam achter de rest aan naar het kasteel, ik zou Bella nog wel zien, waar een hopelijk heerlijk feestmaal klaarstond. Ik had honger, ik had niet veel gegeten vandaag.


    "Let's say I meet an alien, who, lucky enough, could speak English" - Vsauce, Youtube

    James Potter
    'Prongs! Padfoot, Moony! C'mon you guys!' Riep Peter en ik stapte uit om vervolgens naar het kasteel te kijken, Ik klopte op Sirius' zijn schouder 'Welkom thuis' Zeg ik vervolgens met een brede grijns. 'Mischien moet je dit jaar toch maar eens een vriendin zoeken' Zeg ik vervolgens, zelf had ik eigelijk alleen maar oog voor Lily, al waren er altijd andere meisjes die naar me toekwamen. Sirius had niet zo veel zin in meisjes en volgensmij vermeed hij ze ook liever.


    Don't be like the rest of them, darling

    Sirius
    Ik glimlachte naar James. "Thanks Prongs." Ik begon rustig naar het kasteel te lopen, maar hield direct halt toen James over meisjes begon. Ik draaide me om. "Dat jij graag een meisje aan je zij hebt..." Ik stak mijn tong naar hem uit. "Misschien probeer ik het dit jaar wel." wingman zijn moest je ook goed doen en als hij er nou blij van wedd om mij te koppelen, dan ging ik er wel in mee... Zo lang het een meisje was dat ik kon uitstaan.


    Bowties were never Cooler

    James Potter
    'Thanks Prongs' Zei Sirius glimlachend en we liepen samen richting het kasteel, in iedergeval liepen we tot hij stilstond toen ik over meisjes begon en hij draaide zich naar me om 'Dat jij graag een meisje aan je zij hebt...' Zegt hij maar maakt zijn zin niet af, daar integen steekt hij zijn tong naar me uit. 'Misschien probeer ik het dit jaar wel' Zei hij vervolgens. 'Ik wil niet een meisje aan mijn zij' Bracht ik er tegenin met de nadruk op een. Lily was namelijk niet zomaar een meisje, al wees ze me constand af maakte dat het juist leuk.


    Don't be like the rest of them, darling

    Sirius
    Ik schudde grijnzend mijn hoofd. "Jaja, Prongs. Het zal allemaal wel." Ik ademde eens diep in. Ik rook de pompoentaartjes al. "Kom op, jongens. Ik sterf van de honger." Ik keek even naar de jongens en begon te rennen. Mijn maag gromde. Het zou sneller gaan om te veranderen en het stukje te sprinten, maar dit moest geheim blijven. Ik rende dus maar gewoon zo hard als ik kon richting de grote zaal. Daar schoof ik aan en wachtte op de jongens. Ik had echt honger, maar de schalen waren nog leeg. Darn. Mijn maag bleef grommen. Echt hondengedrag, maar daar kon ik vrij weinig aan doen. Ik had het grootste deel van de vakantie geoefent op transformeren. Veel hond zijn dus.


    Bowties were never Cooler

    James
    'Jaja, Prongs. Het zal allemaal wel.' Zei Sirius en hij schudde grijnzend zijn hooft. 'Kom op, jongens. Ik sterf van de honger.' Zei hiij vervolgens en begon te rennen. Zelf rende ik achter hem aan, daarbij een paar andere leerlingen omver duwend of langsrennend maar daar bestede ik nooit echt aandacht aan.
    Toen ik in de grote zaal aankwam zat Sirius daar al en nam ik naast hem plaats. 'Waarom kunnen ze niet gewoon eerst eten neerzetten en dan een preek houden?' Klaagde ik, ik had honger en de geur van het eten kwam al uit de keuken. 'Wanneer is het weer volle maan trouwens?' Vroeg ik aan sirius.


    Don't be like the rest of them, darling

    Sirius
    James snapte me helemaal. "I know right. Met een volle maag kan ik ook veel beter opletten." Toen kwam James met een groter probleem. "Vanacht volgens mij en anders morgen." Dat was wel balen, maar alsnog vond ik het ook weer gezellig en fijn om met de jongens s nachts rond te banjeren over het terrein. Het voelde hier als thuis. Veel meer dan bij mijn ouders. Maar voor Moony zou het niet leuk zijn. Ik vond het altijd verschrikkelijk om te zien hoe hij veranderde. Het deed hem zo veel pijn. Ik kon er gewoon neit tegen om mijn vrienden te zien lijden, Severus daarintegen vond ik grappig om te zien lijden. Gluiperige Deatheater in spe.

    [ bericht aangepast op 28 dec 2012 - 0:28 ]


    Bowties were never Cooler

    James Potter
    'I know right. Met een volle maag kan ik ook veel beter opletten.' zei Sirius, 'Corectie, je zou veel beter kunnen opletten. Maar dat doe je toch niet' Zeg ik met een grijns, 'Vanacht volgens mij en anders morgen.' Andwoorde Sirius vervolgens op mijn vraag wanneer het weer volle maan was, 'Arme Moony' Mompelde ik waarna ik de Great Hall rondkeek, 'Onze lieve Secretus is er nog niet' Zei ik vervolgens. Het was altijd leuk om Severus te vervloeken. Moonly had altijd erg veel pijn bij volle maan, en de transformatie leek me ook totaal niet fijn, het deed veel meer pijn dan als wij moesten transformeren. Sirius veranderde in een grote zwarte hond, Peter in een rat en ik daarintegen in een hert.


    Don't be like the rest of them, darling

    Sirius
    "Jij wel dan, Prongs." Ik stootte hem aan en grinnekte zacht. Ondertussen was de preek en het sorteren begonnen. Ik was het met James eens. Moony ging elke maand door helse pijnen terwijl wij in een vingerknip zonder pijn of whatever konden veranderen. Ik keek even over mijn schouder toen hij zei dat Severus er nog niet was. "Die zal wel weer bezig zijn een of ander duister boek uit de bieb te verduisteren." De afkeur was duidelijk in mijn stem te horen. Ik mocht hem echt niet, en ik was gelukkig niet de enige, al uitte dit zich verschillend in verschillende mensen.


    Bowties were never Cooler

    James
    'Ik zei niet dat ik het wel deed, ik verbeterde je alleen even.' Andwoord ik met een grijns terwijl ik niet veel aandacht bestede aan het sorteren en de preken.
    ''Die zal wel weer bezig zijn een of ander duister boek uit de bieb te te verduisteren' Zei Sirius vol afkeer toen ik zei dat Secretus er nog niet was. 'Hmm.. Of hij is bij Lily, wat ziet ze toch in die verharige Slytherin' dat vroeg ik me al jaren af, wat Lily nou van Secretus vond.


    Don't be like the rest of them, darling