• • Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry: The Marauders Era. •


    Hogwarts, 1976.
    Het King's Cross station was overbevolkt door de vele jonge tovenaars en heksen. Ze duwden krakende karretjes voor zich uit volgestouwd met hutkoffers, metalen kooien en dikke, stoffige boeken. Allen gingen ze naar dezelfde plek, namelijk de Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry. Het enthousiasme was niet te stoppen en ouders duwden hun kibbelende kinderen ongeduldig richting de muur waarachter het perron 9¾ lag en daar zich ook de Hogwarts Express bevond die hen naar het kasteel zou brengen. Één van die vele tovenaars in wording was James Potter, een jongen van volbloed afkomst die nog geen idee had van de toekomst die hem tegemoet zou komen. Maar dat waren zaken voor later. Nu zou hij genieten van de jaren op Hogwarts en hij zou een bekende tovenaar worden. Dat was zeker.

    • Gryffindor •
    - James Potter | MadEyeMoody
    - Sirius Black | Sylvesti
    - Remus John Lupin | Emrys
    - Peter Pettigrew | Bastard
    - Caspar Raphael Castellan | Rowboats

    - Lily Evans | Demustachana
    - Hell Diana Bryn Farelley | SorrowPayne

    • Slytherin •
    - Severus Snape | Kwijt
    - Lucius Malfoy | Bastard

    - Bellatrix Black | Bastard
    - Iphigenia Free Layton | Rowboats
    - Narcissa Black | Demustachana
    - Liz Harkness | lanto

    • Ravenclaw •
    - Sylvio Joël White | SorrowPayne
    - Daphne Vintan | sundanceke
    - Meria Douglass | MrsShelley
    - Melrose Evelynn Jones | Saturnus

    • Hufflepuff •
    - Logan Michell | MadEyeMoody
    - Rose Wakefield | LexLover
    - Laurie Donaro | MrsShelley


    • Quidditch teams •
    || Gryffindor
    - Captain: Hell Diana Bryn Farelley | SorrowPayne
    - Chasers: 3
    - Beaters: 1 Hell Diana Bryn Farelley | SorrowPayne
    - Keeper: Caspar Raphael Castellan | Rowboats
    - Seeker: James Potter | MadEyeMoody

    || Slytherin
    - Captain: Iphigenia Free Layton | Rowboats
    - Chasers: 3
    - Beaters: Iphigenia Free Layton | Rowboats
                      Narcissa Black | Demustachana
    - Keeper: Liz Harkness | lanto
    - Seeker: Lucius Malfoy | Bastard

    || Ravenclaw
    - Captain: Meria Douglass | MrsShelley
    - Chasers: 2 Daphne Vintan | sundanceke
    - Beaters: 1 Sylvio Joël White | SorrowPayne
    - Keeper:
    - Seeker: Meria Douglass | MrsShelley

    || Hufflepuff
    - Captain:
    - Chasers: 3
    - Beaters: 2
    - Keeper:
    - Seeker: Laurie Donaro | MrsShelley

    • Regels •
    - OCC tussen haakjes
    - 16+ is toegelaten zoals het niet te beschreven is
    - Naamveranderingen doorgeven
    - Er is een minimum van 5 lijntjes. Haal je dat niet vraag ik op z'n minst er 3
    - Wanneer ik niet online ben mag de laatste die gepost heeft een nieuw topic openen mits hij of zij een bericht plaatst in het rollentopic met de link naar het nieuwe topic en mij een gastenboekbericht stuurt.

    Rollentopic
    Story
    Praattopic

    Maar het belangrijkste van allemaal: Heb plezier!

    Het begin: Iedereen word geacht naar perron 9¾ in het King's Cross station te gaan. Die bereik je door door de muur tussen perron 9 en perron 10 te lopen. Oude bekenden kunnen elkaar wederzien en nieuwelingen kunnen anderen ontmoeten. De trein vertrekt stipt en wacht op niemand. Eenmaal op de trein trekken de leerlingen hun uniformen aan met de kleuren van hun afdeling en maken zich klaar voor de reis naar Hogwarts.

    ©Bastard

    [ bericht aangepast op 29 dec 2012 - 16:21 ]


    kindness is never a burden.

    Sirius
    Ik legde mijn hand op James' schouder. "Ze zijn gewoon vrienden. Laat ze gewoon. Als jij haar echt leuk vind zal ze dat uiteindelijk echt wel doorkrijgen en ik denk ook wel voor jou vallen. Maak je geen zorgen. Ze zijn gewoon vrienden." Dat laatste benadrukte ik nog eens. Ik zag Lily nog niet zo snel haar lippen op die Slytherin drukken, zelfs als ik haar niet heel goed kende. Ik haalde een hand door mijn haar en keek hoe de laatste kinderen gesorteerd werden. Dat betekende dus dat het eten er zo eten zou komen. Mijn maag gromde nog harder dan eerst. "Sssssh, iedereen kan je horen." gromde ik tegen mijn maag.


    Bowties were never Cooler

    James
    'Ze zijn gewoon vrienden. Laat ze gewoon. Als jij haar echt leuk vind zal ze dat uiteindelijk echt wel doorkrijgen en ik denk ook wel voor jou vallen. Maak je geen zorgen. Ze zijn gewoon vrienden.' Zei hij en benadrukte dat ze gewoon vrienden waren, 'wie wil er nou vrienden zijn met secretus' mompelde ik waarna ik ook even omkeek en zag dat Perkamentus opstond en begon te preken en moest grijnzen toen Sirius zijn maag weer begon te grommen. 'Je maag is hondsdol' Zeg ik met een grijns, hij snapte de grap wel. 'Hoe zouden mensen reageren als er een hert en een hond door Hogwarts zouden lopen?' Vraag ik vervolgens met een grijns, dat had ik altijd al willen proberen.


    Don't be like the rest of them, darling

    Sirius
    Ik haalde mijn schouders op. "Geen idee. Lily is gewoon heel lief." Ik keek even naar Perkamentus. Ik had best veel ontzag voor die man, als een van de enige mensen. Ik grinnekte toen James mijn maag hondsdol noemde. "Ik weet het, gast. Ik weet het." Ik snapte wel dat hij het als grap bedoelde, en anders zou ik het nogsteeds als grap opvatten. Zo was ik wel. Toen kwam James met een geniaal idee. Een stralende en stoute grijns verscheen op mijn gezicht. "Zullen we naar de gang gaan en uitzoeken wat er zal gebeuren?" Mijn ogen straalde stout mee. Nee, ik was geen braaf knulletje, dat zeker niet.


    Bowties were never Cooler

    (Zou ik hier nog aan mee kunnen doen?)

    Saturnus schreef:
    (Zou ik hier nog aan mee kunnen doen?)


    |Natuurlijk, de link naar de rollenstory staat in de beginpost. (: |


    kindness is never a burden.

    Peter Pettigrew
    Peter liep meteen richting de grote zaal. Hij had honger als een paard. Dat verwachtte je niet zo van een rat. Peter plofte neer aan de Gryffindor tafel op de vaste plekken van de Marauders. Sirius en James zaten al aan de tafel en Peter wachtte dus enkel nog op Remus terwijl hij ondertussen naar de rest van de tafels keek. De Slytherins waren natuurlijk weer opvallend luid en Peter zag Lucius ook aan die tafel zitten omringd door een heleboel andere Slytherins.

    [ bericht aangepast op 29 dec 2012 - 12:53 ]


    kindness is never a burden.

    (Sirius en James zitten er al en Severus nog niet :p)


    Bowties were never Cooler

    Sylvesti schreef:
    (Sirius en James zitten er al en Severus nog niet :p)



    |Sjojjie. ): |


    kindness is never a burden.

    Sylvesti schreef:
    Sirius
    Ik haalde mijn schouders op. "Geen idee. Lily is gewoon heel lief." Ik keek even naar Perkamentus. Ik had best veel ontzag voor die man, als een van de enige mensen. Ik grinnekte toen James mijn maag hondsdol noemde. "Ik weet het, gast. Ik weet het." Ik snapte wel dat hij het als grap bedoelde, en anders zou ik het nogsteeds als grap opvatten. Zo was ik wel. Toen kwam James met een geniaal idee. Een stralende en stoute grijns verscheen op mijn gezicht. "Zullen we naar de gang gaan en uitzoeken wat er zal gebeuren?" Mijn ogen straalde stout mee. Nee, ik was geen braaf knulletje, dat zeker niet.


    James Potter
    'Geen idee. Lily is gewoon heel lief.' Andwoorde Sirius schouderophalend en ik zag hem naar Perkamentus kijken, hij zou best eens de enige man kunnen zijn waar we soms naar zouden kunnen luisteren. 'Ik weet het, gast. Ik weet het.' Zei Sirius grinnikend toen ik zijn maag hondsdol noemde. En er verscheen een stralende en stoute grijns op zijn gezicht toen ik met het de vraag kwam hoe mensen zouden reageren als er een hert en een hond door zweinstein zouden lopen. 'Zullen we naar de gang gaan en uitzoeken wat er zal gebeuren?' Vroeg Sirius en ik grijnsde. Sirius was altijd wel in voor mijn idee'en, zelfs als ze gek genoeg waren om ze als grapje te gebruiken. Ik zag Peter ook bij de tafel aanschuifen, 'Alleen in de gang of ben je ook vanplan de zaal in te gaan? Ik heb wel zin om het eten van de Slytherins een beetje te verpesten' Zeg ik met een grijns.


    Don't be like the rest of them, darling

    Remus Lupin
    'Jullie kunnen ook niet gewoon een keer rustig lopen is het wel?' James en Sirius waren nadat ze uit de koets waren gesprongen vrijwel gelijk naar het kasteel gesprint. En nu zaten ze al in de zaal, die overigens al helemaal vol was. Normaal gesproken was ik altijd een van de eersten die hier zat maar dit jaar dus niet. 'Heb ik iets belangrijks gemist?' ik nam plaats naast Peter en pakte een pen uit mijn jaszak. Het was een originele mugglepen die ik ooit lang geleden van iemand had gekregen toen ik over de straten in Londen liep. En toen ik hem deze vakantie weer vond heb ik besloten dat het een geweldig ding was om te betoveren. En nu zou iedereen die op het knopje drukte een gigantische stroomstoot krijgen. 'Ik heb nog een cadeau voor je Padfoot.'


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    // Ik zag pas net dat het eerste topic er was... :$ Schaam me nu dood omdat ik zover achterloop... Don't know what to do now... \\


    "You can't avoid death, when you're digging your own grave."

    Ianto schreef:
    // Ik zag pas net dat het eerste topic er was... :$ Schaam me nu dood omdat ik zover achterloop... Don't know what to do now... \\


    |Er is nog niet veel gebeurt. Je kan met je personage naar de Grote Zaal gaan en daar deelnemen aan het Feest. (: |


    kindness is never a burden.

    (Ik heb een rol ingevuld, is deze goedgekeurd, zodat ik kan meedoen? (: )

    Saturnus schreef:
    (Ik heb een rol ingevuld, is deze goedgekeurd, zodat ik kan meedoen? (: )


    |Zeker weten. (: |


    kindness is never a burden.

    Peter Pettigrew
    Remus ging naast Peter zitten die aandachtig luisterde naar de verwelkomingswoorden van Dumbledore, maar die was elk jaar hetzelfde dus zou met niet veel missen. Vervolgens werden de eerstejaars ingedeeld volgens afdeling en toen deelde Dumbledore mee dat het feest kon beginnen. Op de tafels verschenen schalen vol voedsel en Peter wachtte niet om aan te vallen. Hij hoorde Remus naast hem zeggen dat hij een cadeau had voor Sirius en met volle mond vroeg Peter,"Wat is dat?" Hij keek naar het kleine ding in de handen van Remus maar kon het niet thuiswijzen.


    kindness is never a burden.