• © Firebolt




    Het is het derde jaar van Harry, Ron en Hermelien. Ron ligt in bed in de ziekenzaal en Harry en Hermelien staan op het punt met behulp van de tijdverdrijver Sirius te gaan redden. Maar... Het gaat iets anders... Ron, die nieuwsgierig is, staat op en loopt hinkend naar Harry en Hermelien toe. Hij struikelt, houdt zich nog net vast aan Harry en slaat perongeluk, maar erg hard, tegen de tijdverdrijver. Het zandlopertje begint te draaien en te draaien, verschrikkelijk hard. Elkaar verschrikt vasthoudend beginnen ze terug te gaan in de tijd. Jaren en jaren terug...

    Zo komen Harry, Ron en Hermelien terug op Zweinstein. Maar dan... In de tijd dat James, Sirius, Remus en Peter er op zaten. Krijgen ze met z'n drieën uitgelegd wat er is gebeurd? Komen ze er achter wie ze zijn. Blijven ze? Of willen ze zo snel mogelijk terug? En... Wordt dit vriendschap of geloven the Marauders hen niet en... gebeurd er iets vreselijks? Dit alles wordt in deze RPG beschreven.



    Regels
    - Minimaal 4 regels per post
    - Mensen met ervaring! Echt, hier wordt vaak om gevraagd en toch komen er nieuwelingen in de RPG. Hier wil ik dat dus NIET. Echt mensen met een hoop ervaring, ook op Quizlet, er zijn namelijk maar een paar personages.
    - Vermoord elkaar niet, vechten mag maar niet doden.
    - Geen afgesproken liefdes, niet gelijk verliefd worden in het eerste topic of iets dergelijks. Komt erg onwaarschijnlijk over.
    - Als je meedoet, weet zeker dat je goed kan meedoen en niet maar een paar posts
    - 16+ toegestaan, maar houd het netjes a.u.b.
    - GEEN zelfverzonnen namen.
    - Alleen IK open nieuwe topics
    - HEB PLEZIER! het lijkt een grote lap regels, maar dit is echt alleen om het leuk en netjes te houden.



    Personages:

    Oude tijd

    James Potter Firebolt

    Sirius Zwarts Bastard

    Remus Lupos WillNotLearn

    Peter Pippeling Firebolt

    Lily Evers Rider

    Nymphadora Tops annickemiek


    Emily Purder –Moeder Katja Bell-

    Charles Bell –Vader Katja Bell-

    Emma Lyssanie –Moeder Loena Leeflang-

    Xenofilus Leeflang –Vader Loena Leeflang-

    Lucius Malfidus

    Severus Sneep DreamerN

    Bellatrix van Detta Bastard

    Narcissa Malfidus


    Nieuwe Tijd

    Harry Potter Kwijt

    Ron Wemel

    Hermelien Griffel Kwijt



    Inschrijven kan in dit topic.



    In dit kader hou ik bij wat er is gebeurd in de rpg. Handig voor als je een keer weg bent en je wilt weten wat er is gebeurd:
    -De kerstvakantie begint op Zweinstein.
    -Harry, Ron en Hermelien komen in het jaar 1976, de tijd van de marauders.
    -Hermelien ontmoet Tops, Lily, James, Sirius, Remus en Peter.
    -Severus ontmoet Harry



    VEEL PLEZIER!

    [ bericht aangepast op 7 jan 2013 - 19:11 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    {I'm in}


    Tijd voor koffie.

    Hermelien Griffel
    Ik kijk schichtig om me heen, en trek haar mee. De vraag negerend. "Het doet er niet toe, vertrouw me Tops. Maar alsjeblieft, vertel me in welk jaar ik zit," zeg ik, de wanhoop nabij. We staan in een gang die wat verlatener is dan de andere gang. De verbazing is van Tops' gezicht af te lezen, maar ik heb geen tijd om het allemaal uit te leggen.

    {Het spijt me van de korte stukjes, maar ik kom echt inspiratie tekort}


    Tijd voor koffie.

    ( ben er weer, ahw, nog niet gereageerd door bastard): )


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    (ik ga flikken kijken en als er dan nog niet gereageerd is ga ik reageren)


    Happy Birthday my Potter!

    Rider schreef:
    (ik ga flikken kijken en als er dan nog niet gereageerd is ga ik reageren)


    (Is goed,
    Ik ga even douchen(: )


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Firebolt schreef:
    James Potter

    Ze kijkt alsof ik haar gekwetst heb, het is waarschijnlijk ook zo, maar het is wel zo. Secretus gaat met enge mensen om. 'Nou, jullie kennen hem ook niet zo lang als ik. Bovendien heeft hij mij vanaf het begin gesteund toen mijn zus mij een monster noemde,'zegt ze. Ik kijk haar verbaast aan. 'Waarom noemt jouw zus je een monster?' Zeg ik. 'En trouwens, mensen kunnen veranderen. Hij gaat echt met rare mensen om.' Dat met mensen kunnen veranderen, sloeg ook op ons. Ik zie dat ze tegen tranen aan het vechten is, en niet wetend wat ik moet doen, kijk haar bezorgd aan. Ze kijkt me aan en kijkt meteen weer weg. 'Hij zou mij waarschijnlijk ook wel verdedigen tegen die dooddoeners,' zegt ze en ik staar haar aan. Ze kijkt terug. 'Hij heeft mij immers nog nooit... uhm... modd... zo genoemd.' - 'Denk je dat echt?' Vraag ik verbaast. 'Ik denk dat hij het weinige eer dat hij nog heeft probeert te beschermen en... Jou laat vallen.' Ze kijkt me weer aan. 'Niemand in Griffoendor heeft je ooit zo genoemd.' Zeg ik dan en dan, geheel perongeluk, leg ik mijn hand op haar schouder.


    Lily Evers

    Ik ging James echt dat hele verhaal van mijn zus niet vertellen. Dan had hij nog iets om mee te pesten, als hij weer zichzelf was in plaats van deze serieuze jongen. Hij had gezegd dat mensen konden veranderen, ja, maar dat had op Sev geslagen. In ieder geval, dat nam ik aan. Ik ging in ieder geval het risico niet nemen.
    'Denk je dat echt?' Ik hoorde de verbazing in zijn stem. Zenuwachtig beet ik op mijn lip en knikte. Dat dacht ik toch? Ik kende Sev langer dan vandaag en dat zou hij echt nooit doen. Zijn verbazing zou mij daar niet aan laten twijfelen. Potter haatte Sev en dus zou hij nooit goed over hem denken. 'Ik denk dat hij het weinige eer dat hij nog heeft probeert te beschermen en... Jou laat vallen.' Ja, natuurlijk denk je dat. Je mag hem niet en daarom denk je dat, ging er door mij heen. Langzaam begon ik mij te beseffen dat ik hier met Potter stond te praten alsof ik bevriend met hem was.
    'Niemand in Griffoendor heeft je ooit zo genoemd.' En daar kwam het weer. Griffoendor was goed en Zwadderich was slecht. Ik wist wel dat hij er zo over dacht. Oppervlakkig en hij scheerde iedereen uit Zwadderich over één kam. Ik voelde langzaam mijn woede jegens hem weer terugkomen en schudde zijn hand dan ook ruw van mijn schouder.
    'Ja, Potter. Natuurlijk denk je dat hij mij zou laten vallen na een vriendschap van zes jaar. Het is immers iemand uit Zwadderich toch? Secretus. Ja, die zou Lily wel laten vallen,' beet ik hem boos toe. 'Want iedereen uit Griffoendor is zó geweldig! Vooral jij, hè?'


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter

    Ruw schudt ze mijn hand van haar schouder. Ik zet een paar passen achteruit en kijk haar verbijsterd aan. 'Ja, Potter. Natuurlijk denk je dat hij mij zou laten vallen na een vriendschap van zes jaar. Het is immers iemand uit Zwadderich toch? Secretus. Ja, die zou Lily wel laten vallen,' bijt ze me toe. 'Want iedereen uit Griffoendor is zó geweldig! Vooral jij, hè?' Ik schud mijn hoofd. 'Niet iedereen.' Ik voel toch wat woede in mij opkomen, probeerde ik eens aardig te zijn, is het nig niet goed. 'Degene die niet geweldig is, maar toch in Griffoendor zit, ben jij Evers!' Dat was natuurlijk gelogen. Lily was wel geweldig. 'Maar ja, ik ben inderdaad geweldig. Heb je daar problemen mee!?' Zeg ik wat luider. 'Waar is Secretus Viespeuk nu? Is hij in zijn smerige hol bij zijn ouders of zit hij angstig in een hoekje omdat hij weet dat hij nog wat tegoed krijgt van mij?' Onwillekeurig stop ik mijn hand in mijn zak en grijp mijn stok vast zonder hem uit mijn zak te halen. 'Je hebt ons niet eens serieus bedankt voor het brengen voor je boek. Je zei alleen sarcastisch dankje. Nou, aardig is dat.' Zeg ik terwijl ik weer een stap dichterbij zet.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2013 - 22:20 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evers

    Hij schudde zijn hoofd, wat mij mijn wenkbrauwen op deed laten trekken. 'Niet iedereen. Degene die niet geweldig is, maar toch in Griffoendor zit, ben jij Evers!' Er kwam een verontwaardigde kreet uit mijn mond. Serieus? Oké, nu was ik er echt klaar mee. Mij en vooral Sev meer dan vier jaar lang treiteren en dan ook nog eens zeggen dat ik minder ben dan alle andere Griffoendors? Wat een ongelooflijke eikel!
    'Maar ja, ik ben inderdaad geweldig. Heb je daar problemen mee!?' ging hij verder, waarop ik met mijn ogen rolden. 'Waar is Secretus Viespeuk nu? Is hij in zijn smerige hol bij zijn ouders of zit hij angstig in een hoekje omdat hij weet dat hij nog wat tegoed krijgt van mij?' Ik voelde mijn bloed naar mijn hoofd stijgen en kreeg de neiging om hem te slaan, wat ik sinds ik hier op school zit eigenlijk nooit meer gehad heb bij iemand. Hij wist helemaal niet hoe het thuis bij Sev was!
    'Je hebt ons niet eens serieus bedankt voor het brengen voor je boek. Je zei alleen sarcastisch dankje. Nou, aardig is dat,' zei hij en hij zette een stap dichterbij, alsof hij intimiderend over durfde te komen. Ik was er echter niet van onder de indruk en snoof.
    'Je wilt dat ik jullie vrolijk bedank voor het brengen van mijn boek na vier jaar treiteren van mijn beste vriend en het treiteren van mij met mijn beste vriend, net nadat jullie met een onderbroek naar mij gingen gooien? Dat wil je serieus? En je vindt jezelf nog steeds geweldig?' Ik keek hem hoofdschuddend aan. 'Je bent echt ongelooflijk Potter. En dan niet op de manier dat ik je geweldig vind of zo.' Ik sloeg mijn armen over elkaar en onwillekeurig ging mijn blik naar de hand in zijn zak waar hij zijn stok meestal hield. Een vreugdeloos lachje ontsnapte mijn mond, waarna ik hem weer recht aankeek.
    'Wat wilde je doen? Mij vervloeken? Veel succes ermee. Ik denk dat je dan eindelijk eens van school gestuurd zal worden. Ben ik eindelijk van je af. Weet je, laat ik eerlijk tegen je zijn. Ik vond het hartstikke leuk hoor, toen je even aardig en serieus leek. Bovendien had je gelijk toen je zei dat ik je warrige haar schattig vond, wat eigenlijk ook het enige is. Het punt is dat je verder gewoon een eikel bent en je mijn leven eigenlijk alleen zuur maakt. Dus vervloek mij maar voor het feit dat ik je verachtelijk vind, omdat je je altijd als een zak tegen mij en mensen waarom ik geef gedraagt. Dat zou echt heel nobel en dapper van je zijn. Dan ben je een echte leeuw.' Ik keek hm uitdagend aan. Eigenlijk was ik nu wel nieuwsgierig naar zijn reactie. Ergens was ik bang dat ik inderdaad te ver was gegaan en hij mij zou vervloeken, maar ik liet mij niet door mijn angst leiden. Ik zou als hij daadwerkelijk zijn stok zou gebruiken geen kik geven. Dat gunde ik hem niet.


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter

    Ze kijkt me woedend aan. 'Je wilt dat ik jullie vrolijk bedank voor het brengen van mijn boek na vier jaar treiteren van mijn beste vriend en het treiteren van mij met mijn beste vriend, net nadat jullie met een onderbroek naar mij gingen gooien? Dat wil je serieus? En je vindt jezelf nog steeds geweldig?' Ze kijkt me hoofdschuddend aan. 'Je bent echt ongelooflijk Potter. En dan niet op de manier dat ik je geweldig vind of zo.' Ik staat haar aan. Jep, ik heb het verpest. Ze slaat haar armen over elkaar heen en kijkt naar mijn hand in de zak. Ze lacht vreugdeloos. 'Wat wilde je doen? Mij vervloeken? Veel succes ermee. Ik denk dat je dan eindelijk eens van school gestuurd zal worden. Ben ik eindelijk van je af. Weet je, laat ik eerlijk tegen je zijn. Ik vond het hartstikke leuk hoor, toen je even aardig en serieus leek. Bovendien had je gelijk toen je zei dat ik je warrige haar schattig vond, wat eigenlijk ook het enige is. Het punt is dat je verder gewoon een eikel bent en je mijn leven eigenlijk alleen zuur maakt. Dus vervloek mij maar voor het feit dat ik je verachtelijk vind, omdat je je altijd als een zak tegen mij en mensen waarom ik geef gedraagt. Dat zou echt heel nobel en dapper van je zijn. Dan ben je een echte leeuw.' Mijn hart stopt bijna als ze zegt dat ze me toennet wel leuk vond en dat ze mijn warrige haar schattig vind. Aangezien ik geen idee heb wat ik moet doen, haal ik mijn stok uit mijn zak en zeg. 'Hulst, eenhoornhaar, 23,4 centimeter, redelijk buigbaar.' Ik buk, leg mijn stok op de grond en rol hem naar haar toe. Aangezien ik echt geen idee heb wat ik aan het doen ben en dit er enorm raar uit ziet zeg ik. 'Als ik je de waarheid zou vertellen waarom ik zo doe, zou je er niks van begrijpen en het nieteens geloven. ...En ik heb geen idee waarom ik mijn stok rolde.' Voeg ik er aantoe. Volgens mij heb ik koorts of zo, ik doe echt raar.


    (Oke, ik moest James even vaag laten doenXD en ik kan echt bijna niet geloven dat die twee over 5 jaar een zoon hebben)

    [ bericht aangepast op 5 jan 2013 - 20:18 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    (Beter dat hij vaag blijft doen en zijn arrogante zelf blijft, want het is echt super moeilijk om boos op hem te blijven met Lils als hij lief doet :') En ze hebben echt een haat/liefde relatie )


    Happy Birthday my Potter!

    Rider schreef:
    (Beter dat hij vaag blijft doen en zijn arrogante zelf blijft, want het is echt super moeilijk om boos op hem te blijven met Lils als hij lief doet :') En ze hebben echt een haat/liefde relatie )


    (Haha, lol. IddXD)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    (Ja nou, hij moet haar eerst nog minstens twintig keer mee uit vragen voor ze toegeeft. Weet je hoe lastig dat is? Vooral nu er geen Sev actief is om haar telkens weer tegen James op te zetten ;p)

    Lily Evers

    Mijn hardslag versnelde op het moment dat hij hij zijn toverstok uit zijn broekzak haalde. Ik moest uiterst mijn best doen om niks te laten merken van mijn angst. Potter had immers Zwarts achter zich en hem alleen had ik misschien nog wel aangekund, maar beiden zou nooit lukken. Mijn hand dwaalde langzaam af naar die van mij. Zou hij mij nu echt gaan vervloeken?
    'Hulst, eenhoornhaar, 23,4 centimeter, redelijk buigbaar.' Wacht... wat? Dat was geen spreuk, dat was de beschrijving van zijn stok. Verward staarde ik hem aan. Ik snapte er niks meer van. Ondertussen was Potter gebukt en rolde de stok naar mij toe. Mijn ogen volgden het houten ding, maar ik pakte hem niet op. Ik kon er alleen maar naar kijken, aangezien ik geen idee had wat ik nu moest doen.
    'Als ik je de waarheid zou vertellen waarom ik zo doe, zou je er niks van begrijpen en het nieteens geloven. ...En ik heb geen idee waarom ik mijn stok rolde,' zei hij. Ik opende mijn mond om iets te zeggen, maar sloot hem direct weer, omdat ik geen idee had wat. Mijn ogen gingen van de Potter, naar de stok en weer terug naar Potter. Toen bedacht ik mij dat hij net ook wel ziek had geleken en het ontkende. Misschien had ik toch gelijk en deed hij daarom zo vreemd.
    'Oké, nu is het genoeg. Ik breng je naar madam Pleister, of je nou wil of niet,' besloot ik en ik pakte zijn stok op. Aangezien hij nogal raar deed, gaf ik deze echter niet aan hem terug, maar stopte ik hem in mijn eigen zak. Vervolgens stak ik mijn hand naar hem uit.
    'Kom je vrijwillig mee, of moet ik je dwingen?' Mijn stem klonk niet vriendelijk, maar ook niet boos meer. De beste manier om het te beschrijven was waarschijnlijk zakelijk.


    Happy Birthday my Potter!

    (Dat is idd irritant, en eigenlijk zijn er maar 4 of 5 karakters actief. Dat is ook irritant. Zou ik anders een nieuw rollentopic openen, maar dat jullie rollen gewoon blijven en dat we gewoon verder gaan in dit topic? )
    James Potter

    Ze kijkt me verward aan. Begrijpelijk, ik zou ook zo iemand aankijken als iemand dat bij mij zou doen. Ze kijkt naar mijn stok. Nadat ik had gezegd dat ik niks kon vertellen, doet ze haar mond open en daarna weer dicht. Haar mooie ogen gaan van mij, naar de stok en weer naar mij. 'Oké, nu is het genoeg. Ik breng je naar madam Pleister, of je nou wil of niet,' zegt ze. Ze raapt mijn stok op en steekt haar hand uit. Misschien was verliefdheid wel echt een ziekte: die rare kronkels in je buik, alles doen om aandacht te krijgen en een hoofd die maar aan een ding kon denken. Dit was nu al 5 jaar lang zo. Misschien was het wel helemaal niet gezond. Sirius had immers gezegd dat ik verliefd ben. Dan kon ik er maar inderdaad beter van genezen. Ik staar naar haar hand. Als ik hem pakte kon ik hand in hand lopen. Of ze laat me weer los, als ik tegenstribbel, moet ze me wel vasthouden. Laat ik eerst proberen gewoon te lopen, ik kan daarna altijd nog tegenstribbelen. Ik kijk weer naar haar prachtige ogen en pak dan haar uitgestoken hand. 'Ik wil wel mijn stok straks terug.' Deel ik dan mee. Ik werp een grijnzende blik op Sirius zonder dat Lily dat ziet.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    (Hmmm, ja. Aangezien Gb's sturen niet echt lijkt te werken.... Desnoods wil ik ook best op nieuw beginnen, maar dat zou zonde zijn van onze prachtige ruzie :') )

    Lily Evers

    Ik kon hem haast horen denken. Het was duidelijk dat hij zijn mogelijkheden overwoog en ergens zou ik het vervelend vinden, als ik hem daadwerkelijk zou moeten verlammen of zo om hem naar de ziekenzaal te krijgen. Hij staarde naar mijn hand en ik vroeg mij af wat er allemaal door zijn hoofd ging. Vast iets vreemds, want hij was al de hele tijd raar bezig.
    Uiteindelijk pakt hij dan toch mijn hand en ik verstengel stevig mijn vingers met die van hem, zodat hij niet zomaar los kan komen. Een opgeluchte zucht verliet mijn lippen en ik trok hem mee. Het was eigenlijk best vreemd om hand in hand te lopen met Potter, maar ik kon een zieke jongen ook niet zomaar laten staan. Zo was ik gewoonweg niet.
    'Ik wil wel mijn stok straks terug,' zei hij en ik knikte. Ik was ook niet van plan om dat ding lang bij mij te houden.
    'Je krijgt hem ook wel terug, maar ik vertrouw je er nu gewoon niet mee. Je doet zo raar. Straks verwond je jezelf of anderen nog,' legde ik aan hem uit en ik keek even bezorgd naar hem. 'Gaat het verder wel goed met je, James, of ben je ook misselijk of zo?' Shit, ik had hem weer James genoemd. Ik was ook veel te lief als ik bezorgd was. Ach ja, met een beetje geluk was hij zo raar bezig dat hij het weer vergat en nu niet alert genoeg was om erop in te gaan.


    Happy Birthday my Potter!

    (Haha, ja inderdaad:') Ik lig trouwens helemaal in een deuk om Lily en James, haha, komen ze nu Harry tegen:') dat lijkt me gewoon echt grappig.Harry was immers nog met Ron in de ziekenzaal. 'Hey jij lijkt op James, maar je hebt Lily's ogen.en een litteken op je kop' XD)

    James Potter

    Ze verstrengeld haar vingers met de mijne, serieus? Liep ik nou gewoon met Lily Evers hand in hand door de gang? Ze knikt. 'Je krijgt hem ook wel terug, maar ik vertrouw je er nu gewoon niet mee. Je doet zo raar. Straks verwond je jezelf of anderen nog,' zegt ze en ze kijkt weer bezorgd. 'Gaat het verder wel goed met je, James, of ben je ook misselijk of zo?' Ze noemt me weer James, valt me op. Doet ze dat alleen als ze bezorgd is, ofzo? Dan stop ik met lopen en kijk haar aan, haar vraag negerend, 'Ik heb een vraag, mevrouw Evers, ik wil dat je die eerlijk beantwoord.' Ik wacht even en kijk rond of ik iemand zie. Dan kijk ik weer naar haar en grijns. 'Wil je met me uit?' Zeg ik dan. Wauw, ik had gewoon Lily mee uit gevraagd. Ik was, net als gewoonlijk, best trots op mezelf.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!