• Een groep jongeren (16 – 24 jaar), die voor hun beroep schrijven, worden bij elkaar gezet in één huis. Er zijn camera’s in het huis geplaatst, het kan 24/7 online worden gevolgd. Het groepje krijgt de hele dag de kans om te schrijven, maar er is per week één challenge. De bewoners moeten dan bijvoorbeeld binnen drie uur iets schrijven. Ze hebben geen televisie in huis, maar wel per dag twee uur internet.
    Elke bewoner heeft een eigen werkkamer, die 24/7 beschikbaar is. De slaapkamer delen ze, net als de keuken, woonkamer en badkamer. Ook is er een kleine opslagkamer voor papier, blocnotes, pennen, potloden en al dat soort bureauartikelen. Voor de songwriters staan er in de werkkamers verschillende instrumenten.


    One Direction bestaat wel


    Personage
    Jongens

    Harry Styles - songwriter - Slade
    Liam Payne - songwriter - Purrfect
    Louis Tomlinson - songwriter - Realist
    Niall Horan - songwriter - kusjeAxel
    Zayn Malik - songwriter - cionegreen
    Nathaniel Henry Beaufort - songwriter* - Exposure
    Edward Kye Rodriquez - scriptwriter/acteur - Mygash
    Douglas Booth - songwriter/acteur - Realist

    Meisjes
    Mackenzie Lou Arretez - schrijfster/journalist - Curlies
    Abigail Irene Ellison- songwriter * - xClove
    Penelope Charlotte Stone - scriptwriter/actrice * - Pebble
    Olivia Greenwald - schrijfster * - TheSeasons

    * mag een beroemd persoon zijn

    Regels:
    - Géén oneliners. Probeer een stukje van ongeveer vijf regels te schrijven.
    - Maximaal tweepersonages per persoon, maar dan wel 1 jongen en 1 meisje. Geen andere combinaties
    - Reserveren mag
    - Probeer zo weinig off-topic te gaan. Als je wel off-topic gaat, zet het tussen haakjes; ( ), { } of [ ].
    - Meld het even als je voor minimaal vijf dagen niet kunt reageren.
    - Bij vragen kan er contact op worden genomen met mij, het liefst via privébericht.


    nieuwe foto nodig van het huis, de link deed het niet meer!
    Als je ideeën hebt over hoe de kamers er uit zien, stuur een foto! (:

    [ bericht aangepast op 16 dec 2012 - 15:24 ]


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Liam James Payne

    'Het gebeurd heus niet' mompelde ik. Ik was bang. Wat nou als het wel zo was? We waren pas tieners. Ik snapte Mackenzie wel. Ze wilde, als het zo was, niet weg laten halen. Ook niet laten adopteren. Maar.. nee, het zou niet gebeuren. Toch?


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Mackenzie Lou Arretez

    Ik beet op mijn lip en zag aan Liam dat hij moeilijk keek. Mijn hart begon sneller te kloppen. "Misschien wel. Je weet het helaas nooit. We moeten maar een paar dagen wachten." Mompelde ik zacht. Ik wilde het absoluut niet laten weghalen of adopteren, het verdiende gewoon een goed thuis.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Liam James Payne

    'Ik weet zeker dat het niet zo is' zei ik vastbesloten en ik keek naar de grond. Het was niet fijn om hierover te praten. Als het wel zo was, dan wist ik niet wat ik moest doen. Als het niet zo was, dan was ik doodgelukkig. Niet verkeerd bedoeld, maar hoe moest ik een vader zijn?


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Mackenzie Lou Arretez

    Ik schudde mijn hoofd. "Nee. Je moet het gewoon toelaten dat jij misschien vader wordt." Zei ik en keek hem strak aan. Hij liet het niet toe, wat ik wel begreep, maar het zit er niets anders op. "Liam. Je moet het toelaten. En mij niet in de steek laten." Zei ik. Misschien kwam ik wat streng over, maar ik had hem nodig.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Dinaggo schreef:
    Harry Styles.
    Ik maak een pruillipje. 'Vind je het me niet mooi staan, dan?' Ik glimlach als Louis zijn arm om mijn schouder heen slaat en loop vrolijk met hem mee naar beneden. 'Wat zullen we eens doen, boo?'


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Liam James Payne

    Nu werd ik een beetje kwaad. 'Hoe weet je het zo zeker, Mackenzie? Na één dag kan je toch geen test doen? Dalijk is het niet waar. En wat dan? Wat dan? Dan ben je teleurgesteld, of niet soms? Je houdt van iets, waarvan je niet eens zeker weet of het bestaat' zei ik bot. 'En denk je er bij na dat we het misschien geen eens aankunnen? Ik ben pas 19, ik ben er echt niet klaar voor om vader te worden. Ja, ik zal je steunen. Maar denk erbij na dat het misschien niet eens zo is' siste ik en ik zette Mackenzie van me af, waarna ik haar aankeek.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Mackenzie Lou Arretez

    Ik keek hem fronsend aan en stond op. "En wie zei dat ik ervan hield en het per se wil? Juist ja, niemand." Zei ik zuur. "Ik ken iemand die vijftien was toen hij vader werd. En hij had financiële problemen. Jij bent negentien en hebt zat geld. Denk na!" Ik kruiste mijn armen en ging op een kruk zitten. "En wie zegt dat ik teleurgesteld ga worden of juist blij? Wil jij dan liever je eigen kind dan laten adopteren? Zelfs al dat het niet van mij was?" Ik zuchtte. "En ik moet overr een paar dagen ongesteld worden. Dus we zien het wel." Mompelde ik.

    [ bericht aangepast op 21 dec 2012 - 22:43 ]


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Liam James Payne

    'Dus als het zo is, wil je het niet?' gromde ik. 'Misschien wel, ja! Moet je eens weten hoe het dan zal gaan' kefte ik. 'Ja, we zullen zien. Tot nu toe heb ik er genoeg van. We praten verdomme over wat niet eens echt is' mompelde ik en ik sloeg mijn armen over elkaar. Nadenkend keek ik naar de grond.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Mackenzie Lou Arretez

    "Verdomme Liam. Je begrijpt me gewoon niet. Laat gewoon." Mompelde ik. Ik beet op mijn lip en keek van Liam, naar de muur. En weer herhalend. "Weet je hoe dat heet? Ik namelijk wel, egoïsme. Misschien komt het wel door die beroemdheid dat je zo bent geworden." Zei ik bot tegen hem. "Je denkt alleen maar aan jezelf. Alsof jij zo belangrijk bent." Ik snapte dat ik Liam misschien wat boos kon maken, maar hij moest een weten.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Liam James Payne

    Ik balde mijn handen tot vuisten en keek woedend naar Mackenzie. 'Ja, misschien heb je wel gelijk. En misschien ben jij ook veranderd. Je lijkt net op Danielle. Precies hetzelfde' kefte ik en ik stond op. 'Nee, dat heet geen egoïsme. Dat heet bezorgdheid. Bezorgdheid omdat ik bang ben dat er wat met jou gebeurd. Maar laat ook maar. Ik was toch niet belangrijk? Dan kan je net zogoed jezelf redden' Ik liep weg en met een harde knal gooide ik de deur dicht, op naar buiten waar ik in mijn eentje op het gras ging zitten. Niet bewegend.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Mackenzie Lou Arretez

    Ik zuchtte en liet mezelf op de grond vallen. Heb ik het weer verpest, fijn. Ik beet hard op mijn lip, nadenkend wat ik nu moest doen. Hij was woedend, ik ook. Soms snapte ik mensen totaal niet. Hij dacht dat ik op Danielle leek, maar in welk opzicht? Ik keek naar de klok die boven de deur hangt, ik wist niet wat ik moest doen. Ik liep naar de deur en twijfelde een moment. Toch liep ik naar beneden en ging zitten op de bank. Vanuit mijn ooghoeken zag ik Liam op het gras zitten.

    (Ik voel me nu echt dom. Ik viel in slaap met mijn bril op en mijn telefoon in mijn handen. Toen ik wakker werd lag ik nog hetzelfde..)


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    [Haha. Ik werd wakker met mijn hoofd op mijn mobiel en mijn arm geslagen om mijn gitaar die nog op m'n bed lag. Ohgod. Het is onderhand iets van negen uur en mijn broertjes en zusjes zijn alleen beneden. N'ahh, het huis is toch al afgebroken.]

    Liam James Payne

    Ik liet me zuchtend achterover vallen en keek naar de wolken. 'Het zit me ook niet mee' mompelde ik. Gapend mompelde ik iets waar ik zelf ook niet echt wist wat ik zei. Soms wilde ik dat ik gewoon met mijn familie thuis zat. Lekker met z'n allen voor de tv. Mijn ogen deed ik dicht en ik liet mijn armen slap langs me heen liggen.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Mackenzie Lou Arretez

    Ik zag dat Liam bijna in slaap viel en ik pakte een deken van de bank af. Stilletjes liep ik naar hem toe en hurkte voorover. Hij zag er zo vredig uit, ik zuchtte. Ik drukte een kus op zijn wang en deed de deken om hem heen. "Weet je zeker dat je hier gaat slapen?" Mompelde ik zacht. Ik ging in een kleermakerzit bij hem zitten, hopend dat hij niet wakker zo worden.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Liam James Payne

    'Ja. Het ligt lekker en het is niet koud' mompelde ik en ik draaide me om met mijn rug naar Mackenzie. Ik was nu toch kinderachtig bezig, dus dat kon er ook wel bij. 'Waarom zei je dat?' mompelde ik toen ik mijn hoofd omdraaide, en haar met grote ogen aankeek. Ik kantelde mijn hoofd een beetje en liet een kleine zucht horen. 'Je weet dat ik het niet zo bedoelde' mompelde ik zacht.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Mackenzie Lou Arretez

    ''Ik weet dat je het niet zo bedoelde, maar ik ben gewoon kwijt om weer iemand kwijt te raken.'' mompelde ik. Ik ging ook maar liggen en keek hem recht in zijn ogen aan. Ik zuchtte en sloeg mijn ogen neer. Hard beet ik op mijn lip, eigenlijk bang om zijn reactie. Die ruzie ging nergens over, we waren allebei te ver gegaan, denk ik.


    I don't want you to die, I want you to suffer.