• Link naar nieuwe rollentopic
    Link naar oude rollentopic
    Link naar het volgende topic

    Een klein groepje tieners heeft een groot geheim, niemand mag hier achter komen want als dat gebeurd kunnen er erge dingen gebeuren.
    Ze moeten zo onopvallend mogelijk blijven voor hun medestudenten.
    Wat hun geheim is vraag je? Ze zijn wolven, die bij volle maan zichzelf niet kunnen beheersen. Ze veranderen in hun werkelijke vorm en moeten er voor zorgen dat ze niet gesnapt worden. Van de alfa krijgen ze allerlei opdrachten. Sommige zijn gevaarlijk, sommige beangstigend.

    Voor deze groep tienerwolven is ook een groot gevaar. De Hunters. Zij zijn tieners die undercover zijn om de tienerwolven te vangen en te onderzoeken.
    Ze voeren pijnlijke proeven uit om erachter te komen hoe het mogelijk is dat zij bij volle maan in wolven kunnen veranderen. En of ze er iets tegen kunnen doen. De Hunters zetten alles op alles om de tienerwolven tegen te houden, voordat ze uitzaaien en een groter gevaar voor de mens worden dan ze al zijn.



    De tienerwolven [max 7] ;;
    Jongens ;;
    1- Tijdelijke Alfa ;; Cooper Henderson. - GleeManiac
    2- Memphis Grimmaud - Roane
    3- Cyril Nightingale - Eltham
    4- Vegangirl
    Roedelloos ;; Jack Willows - [qGleeManiac[/q]

    Meiden ;;
    1- Scarlet Morningstar - Jackxdaniels
    2- Ayla Hope Savage - Vesta
    3- Gwenx1D

    Hunters [max 12] ;; NODIG!

    Jongens ;;
    1- Beau James Sykes nessje
    2-
    3-

    Bounty hunter ;; Xander Dodge Outcast - Ninuturu

    Meiden ;;
    1- Marcy Jarvis - Morrowind
    2- Aowynn Rune Savan - Vesta
    3- Maia Felice Johnson Jaimes
    4-
    Rules;
    ~Minimaal 8 regels schrijven, dat is niet heel erg moeilijk. Voeg dingen toe zoals; Omgeving, gebruik tekst van andere, gevoelens, waarnemingen etc.
    ~OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    ~Er mag best liefde tussen tienerwolven en Hunters ontstaan, maar niet alleen maar die koppels.
    ~Reserveringen blijven twee dagen staan.
    ~Graag personages die verschillend zijn, qua karakter etc.
    ~Lol hebben, dat is de grootste regel hier!
    ~De tienerwolven kunnen veranderen in wolven wanneer ze willen, maar als het volle maan is zijn ze blijvend wolf tot de eerste zonnestralen de aarde verlichten.
    ~Houd rekening met andere, wacht tot vrijwel meer dan de helft gereageerd heeft voordat jij reageert. Het is zo voor mensen die minder vaak online zijn makkelijk om er weer in te geraken.

    [ bericht aangepast op 19 maart 2013 - 20:50 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ayla

    Jij bent mijn Alfa niet! roept de nieuweling en hapt vervolgens richting Cooper. Grommend stap ik dichte bij en ontbloot gevaarlijk mijn tanden. Niemand hapte naar een van mijn roedelleden, of Alfa. Langs me hoor ik Cooper vervolgens luid grommen en op de wolf afspringen zodat hij tegen de grond aan gewerkt wordt.
    Vertel me verdomme waar Memphis is, het maakt mij niets uit dat je het niet mag vertellen, maar het is mijn neef en ik moet weten waar hij is. Hij is de enige andere in mijn bloedlijn die over is, dus vertel het! En sla niet zo een toon tegen mij aan want je krijgt er problemen mee!
    Om Coopers woorden en houding steun bij te geven grom ik nogmaals terwijl mijn ogen nauwlettend op de jongen gericht zijn en mijn spieren gespannen zijn, klaar om aan te vallen wanneer nodig.
    En wat nu als ik niet eens weet waar hij precies is? Waarschijnlijk is hij allang weer weg samen met dat meisje dat hem leek te kennen en ze konden het volgens mij goed met elkaar vinden. Ik weet niet eens waar dat is, ik heb Memphis blind gevolgd!
    Enkele secondes dacht ik na over zijn woorden, ergens leek het me een beetje onlogisch maar aan de andere kant kon het goed zo zijn. Dan nog was ik van mening dat hij dan maar een herkenningspunt moest geven, want het leek me sterk dat hij helemaal niks had meegekregen van de omgeving waar hij was. Voor ik daadwerkelijk enige kans kreeg om ook maar te reageren hoorde ik jongen grommen en Cooper van zich af duwen, waarna hij op hem af sprintte en boven op hem vloog. Grommend en jankend rolde de twee weg terwijl ik een tevergeefse poging deed de jongen bij Cooper weg te krijgen. Zodra hij boven op Cooper stond, met zijn bek bij Coop’s nek, vloog ik grommend op hem af.
    Alsof hij in een soort trance was geweest kwam hij plots weer van Cooper af en rende vervolgens zo snel als hij kon weg. Aangezien de woede zijn toppunt had bereikt rende ik tevergeefs achter hem aan in een poging hém nu eens flink op zijn plek te zetten. Hij had mijn Alfa, mijn Cooper, aangevallen. Cooper! Abrupt kwam ik tot stilstand en gooide mijn kop omhoog waarop ik een diepe, woedende huil liet horen.
    Vervolgens draaide ik me om en rende terug naar Cooper, de jongen kwam nog wel. Hier mee weg komen ging in ieder geval niet gebeuren. Alles goed? piepte ik zachtjes en duwde mijn neus licht tegen hem, waarna ik me voor even terug veranderde in mijn mensenvorm. Het boeide me niet dat mijn kleren verscheurd waren en we midden in het bos zaten. Het enige wat nu voor mij telde was dat alles oké was met hem. Mijn vingers gleden licht over hem heen terwijl ik hem onderzoekend en bezorgd aankeek.

    [ bericht aangepast op 6 feb 2013 - 9:02 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Maia Felice Johnson || Hunter
    Ik sta eventjes te wachten wanneer ik een auto hoor aankomen. In eerste instantie kijk ik er niet voor om, totdat ik hoor dat de auto niet verder rijdt. Jammer, de deur biedt geen weerspiegeling, dus kijk ik achterom. Het is een jongen, van mijn leeftijd schat ik, en hij stapt zijn auto uit. Zou hij ook hierheen gaan? Misschien hoort hij ook wel bij de andere hunters.. Ik heb namelijk zelf geen idee wat voor mensen ik moet verwachten, misschien zijn het wel allemaal jongens? Nee, ik heb contact gehad met een meisje. Wat was haar naam ook alweer? Ik ben niet zo goed met namen, die doen er nooit zo toe. Hij heeft een cap op, waardoor ik eigenlijk minder goed naar zijn ogen en gezicht kan kijken, maar hij loopt op me af en al snel zie ik een glimlach en vooral zijn groene ogen vallen me op. Mijn eigen grijze ogen vallen niet zo op, tenzij ik je echt recht aankijk, wat ik bijna nooit doe. De reden dat ik iemand niet aankijk, is omdat iemand dan de harde blik in mijn ogen zou kunnen zien. Dat doet erg af aan mijn voor de rest onschuldige uiterlijk. 'Hi, ik ben Beau,' stelt hij zichzelf voor en al snel is hij alweer verdwenen, voordat ik überhaupt mijn naam gezegd heb. Hij moet zijn mobiel uit zijn auto pakken en ik knik even. 'Ben je ook nieuw?' vraagt hij dan als hij weer bij me staat en tegen de deurpost neemt. 'Ik ben Maia en ja, ik ben nieuw. Jij dus denk ik ook?' vraag ik dan, aangezien hij het woordje 'ook' gebruikte.
    De voordeur wordt dan opengedaan en ik kijk er gelijk in de richting. Even glimlach ik naar de gestalte in de deuropening, het is een meisje. Ze begroet ons kort en noemt ons bij onze namen. Ik knik. 'Ja zeker, ik ben Maia,' bevestig ik alsnog. Haar ogen glijden over me heen en ook over Beau, terwijl ze zichzelf voorstelt. 'Dat is zeker niet erg, hoe eerder de meeting begint, hoe beter.' Ik begroet dan ook nog het andere meisje, Marcy. Ik zal mijn best doen om deze drie namen te onthouden, want dat kan zeker van pas komen. 'Zijn wij nu al compleet?' vraag ik dan, aangezien ik had verwacht dat er meer waren, maar misschien dat die nog moeten komen. Mijn hand gaat even kort door mijn lange haren, terwijl mijn ogen onderzoekend door de ruimte kijken wat ik al kan zien. Aangezien ik toch nog enige beleefdheid heb, wacht ik tot Aowynn eerst gaat lopen, om haar dan te volgen. Sowieso omdat ik ook niet weet waar ik heen moet.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Memphis

    Ik verslik me door het schrikken wanneer ik Aurora's vingertoppen over mijn arm en buik voel cirkelen. Het is waarschijnlijk hoogst oncharmant, om niet te zeggen zielig. Ik blijf op wat gesnik na muisstil zitten, omdat ik geen idee heb wat ik nu moet doen. Er gaat zoveel door me heen en ik zou liegen als ik zeg dat de meer dan drie vierden ervan dingen zijn die mijn pas gemaakte belofte zouden breken. In plaats van mijn gedachten te volgen, trek ik haar nog wat dichter tegen me aan terwijl ik me afvraag of het mijn verbeelding is of dat Ro me echt wat harder streelt.
    "Stil maar, Memphis. Het is al goed, ik had nooit zo mogen doen, zoveel van je mogen vragen. Het spijt mij juist, echt waar, ik wist niet wat ik deed. Stil maar…"
    Ik probeer het snikken te stillen, waardoor ik tot zo'n vreemde, trekkerige ademhaling kom. Ik haal een van mijn mijn armen om Ro vandaan en veeg met de rug van mijn hand mijn wang droog. Aurora's zoete stem kalmeert me enigszins en ik koester de zachte klanken die zo verschillen van degene die ik de afgelopen dagen al over me heen gegoten heb gekregen, al moet ik toegeven dat het niet allemaal onverdiend was ookal waren mijn bedoelingen niet slecht.
    "Ik wist niet dat je het zo zwaar had. En ik bleef maar zeuren en dingen van je vragen die je niet kan waarmaken. Stil maar, we gaan naar huis."
    Ik druk mijn wang zachtjes wat meer tegen Aurora's hand aan en zucht zachtjes. Alle vermoeidheid die ik verdrongen heb komt plots als een bulldozer over me heen gewalsd. Ik voel ook een flinke hoofdpijn opkomen en plots klinkt het idee van naar huis gaan aantrekkelijker dan ooit. Ik knik zachtjes en hou Ro weer stevig vast zodat ze niet van mijn schoot valt wanneer ik recht ga staan. Mijn ogen gaan even op zoek naar een agent en wanneer ze die gevonden hebben knik ik even als afscheid. Met Aurora opnieuw in mijn armen, loop ik naar buiten. Een gevoel van opluchting overmeestert me wanneer ik de taxi zie staan. Ik wandel er in sneltempo heen en eens we er zijn zet ik Ro voorzichtig op de grond. Daarna hou ik de deur van de achterbank voor haar open zodat ze als eerste in kan stappen. Wanneer dat gebeurd is, stap ik zelf ook in en vertel de chauffeur waar we heen moeten. Ik gooi een briefje van vijf op zijn schoot en vraag hem om de muziek wat luider te zetten. Ik wil ongestoord kunnen praten met Ro.
    "Cooper neemt het even over, zoals je waarschijnlijk daarnet al begrepen had. Ik moet even... mijn gedachten op rij krijgen. En ik moet een vriend kunnen zijn voor degenen die dat nodig hebben, in plaats van een leider," zeg ik zachtjes. "Ik ga Cooper bijstaan en volgens mij zal ik sommige dingen wel blijven doen, alleen minder dominant dan eerst. We zien wel hoe het gaat."
    Voorzichtig laat ik mijn hand naar Aurora toe glijden en neem de hare zachtjes vast. Met mijn duim streel ik over de rug ervan terwijl ik door het raampje staar. Ondanks de woordenwisseling die we net hadden hoop ik dat Scarlet me net zo snel zal gaan missen als ik haar en dat ze spoedig terug komt, niet perse naar de roedel maar gewoon naar ons als vriendengroep, als klasgenote. Want ik weet dat ondanks het feit dat ze net zo wispelturig en onvoorspelbaar is als ik ben, ze wel te vertrouwen is. Een geheim zal ze niet verder vertellen, hoe kwaad ze ook is. Soms lijkt het alsof iemand een kopietje van me heeft genomen en het is een vrouwelijk lichaam heeft gestopt. Ik zucht even en kijk met een zacht glimlachje naar Ro.
    "Zullen we zo naar een film kijken?" stel ik dan voor. "We kunnen de anderen bellen en het gezellig maken."
    Ik heb namelijk zo'n vermoeden dat de hele roedel wel wat ontspanning kan gebruiken. Waarschijnlijk loopt Coop 'm nu helemaal te stressen en ook die nieuwe knul verdient een opkikkertje na de bruutheid waarmee zowel Scar als ik hem behandeld hebben.
    "Jij mag kiezen, als het moet onderga ik zelfs braafjes zo'n chickflick," voeg ik er aan toe. Ik zou luchtig willen klinken, maar ik heb zo het gevoel dat ik er grandioos in faal.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Aurora Elizabeth Morningrose

    De opluchting die door mijn lichaam spoelt op het moment dat Memphis tranen veranderen in snikken, en uiteindelijk zijn ademhaling enkel nog schokkerig heen en weer gaat – uit zich in een zachte zucht die over mijn lippen rolt. Diep binnen in mezelf stormden de gevoelens van schaamte en schuld alle kanten op ; ik wist ze echter te weerhouden naar buiten te komen, in wat voor vorm dan ook. Mijn gezicht bleef rustig en kalm, liet geen enkel spoortje emotie zien ; waardoor ik lichtelijk blij was dat Memphis op dit moment zijn ogen had gesloten en geen kans had zijn blik op mijn gezicht te werpen.
    Voorzichtig – alsof hij bang was dat ik zou vallen, waar ik mezelf inderdaad voor aan zag – staat Memphis vervolgens op, knikt zachtjes naar een politieagent en loopt vervolgens naar buiten. Op het moment dat ik opnieuw vaste grond onder mijn voeten voel ben ik voor een aantal seconden bang dat ik vol tegen de vlakte zou gaan, de taxi draait voor mijn ogen maar ik slik het wazige gevoel dapper weg en snauw mezelf in mijn gedachten toe dat ik niet zo’n watje moest zijn. Scarlet, Memphis en zo’n beetje de overige negentig procent van de mensen van onze leeftijd konden ook tegen wat alcohol – waarom zou ik het dan in godsnaam niet kunnen? Uiteindelijk krijg ik het voor elkaar om in de taxi te kruipen, waar het draaierige gevoel afneemt en ik mezelf concentreer op het patroon van de passagiersstoel.
    ‘Cooper neemt het even over, zoals je waarschijnlijk daarnet al begrepen had. Ik moet even … Mijn gedachten op rij krijgen. En ik moet een vriend kunnen zijn voor degenen die dat nodig hebben, in plaats van een leider. Ik ga Cooper bijstaan en volgens mij zal ik sommige dingen wel blijven doen, alleen minder dominant dan eerst. We zien wel hoe het gaat.’
    Memphis beëindigt zijn verhaal door zijn warme, grote hand zachtjes over de mijne te leggen en met zijn duim over de rug daarvan te strelen. Voor mij op dit moment enkel en alleen een nieuw punt om op te concentreren ; de wazigheid kwam terug, samen met een grote dosis vermoeidheid – maar ik was geenszins van plan om mijn ogen zomaar te sluiten en me van alles af te zonderen. Dit was het punt waarop ik zou moeten laten zien dat ik niet zomaar klein Ro’tje was en niet altijd door iedereen getroost moet worden – ik zou Memphis moeten helpen, evenals Cooper ; die zich natuurlijk rot was geschrokken doordat Memphis plotseling afstand had gedaan van zijn Alfa functie.
    Echter, zonder enige twijfel vertrouwde ik voor de volle honderd procent op Cooper. De functie als Alfa zou hem niet zo gemakkelijk aangaan als Memphis, maar hij had een goede gedachtegang en dat zou ons allemaal op de been houden als dat nodig zou zijn. Daarnaast had hij iets wat veel belangrijker was dan een goede gedachtegang ; het vertrouwen van de roedel, iedereen zou hem blind achterna lopen en al zijn orders opvallen zonder daar maar ook over te twijfelen. Aangezien Memphis hem zou begeleiden zou er helemaal niets verkeerd kunnen gaan, op dit moment stond ik vol achter Memphis’ keuze ; het begon hem op te breken en hij was toe aan een pauze.
    Dankzij de lichte verschuiving die de stof van de achterbank maakt, kan ik opmaken dat Memphis zich heeft bewogen en op dit moment naar me kijkt ; terwijl ik me blijf concentreren op het patroon in de stoel van de passagier en op de zachte streling over de rug van mijn hand.
    ‘Zullen we zo naar een film kijken? We kunnen de anderen bellen en het gezellig maken. Jij mag kiezen, als het moet onderga ik zelfs braafjes zo’n chickflick.’
    De ondertoon in Memphis stem vertelt me dat hij zijn best doet om al het zware van zijn schouders te gooien en zo luchtig mogelijk probeert te doen ; waar hij helaas niet zo goed in blijkt te zijn. Ondanks de mislukte luchtigheid laat ik toch een zacht lachje horen, meegaand in zijn spel om zichzelf beter te voelen over de gehele situatie. De gedachte bij het kijken van een film laat mijn ogen al dichtzakken, waardoor ik mijn handen even tot vuisten bal en ze tegelijkertijd met mijn ogen weer open laat sperren. Erbij blijven, bijt ik mezelf hard in mijn gedachten toe, waarbij ik mijn blik op Memphis richt en een afgezwakte versie van mijn gebruikelijke glimlach laat zien.
    ‘Lijkt me ’n prima idee. Maar wel een of andere actie film, met veel schieten, anders kan ik mijn ogen niet openhouden,’ grinnik ik zachtjes, waarna ik mijn hoofd zachtjes schud om ervoor te zorgen dat Memphis gezicht niet twee keer voor mijn ogen verschijnt maar gewoon de normale één keer. ‘Hmm, doe maar wel een actie film die niet te snel gaat, anders kan ik het niet bij houden. Hoe doe je dat, elke keer dat draaiende beeld voor je ogen,’ mompel ik dan zachtjes terwijl ik met mijn vrije hand even in mijn ogen wrijf. Memphis was degene die er verstand van had, gezien de hoeveelheid lege drankflessen in het huis waar hij woont – die me niet ontgaan waren op de momenten dat ik daar was binnen gelopen. Uit solidariteit had ik er nooit iets van gezegd, het was zijn eigen leven en hij kon doen wat hij zelf graag zou willen doen, als hij uiteindelijk maar op zichzelf bleef letten. Opnieuw glimlach ik naar hem – waarbij mijn ogen niet meedoen en richt mijn blik vervolgens door het raampje van de taxi, de bekende aanblik van de straat waarin Memphis samen met Bonnie woonde schoot voorbij.


    Scarlet

    Wanneer we bij mijn thuis aankwamen kreeg bijna geen adem meer van het lachen. Ik had in geen jaren meer zo gelachen. Deze man liet me echt op mijn gemak voelen. Ik voelde me gelukkig, maar nog steeds was er dat pijnlijk gat in mijn borstkas. Ik voelde het nu niet omdat Adam er was, maar als hij weg zou gaan of mezelf even alleen laat zou de pijn terug keren. Ik ging het hier missen en dat wou ik niet. Dit was niet de plek waar ik hoorde. Iedereen was hier gelukkig voor ik hier kwam met al mijn bagage van het verleden. Het was net een sluier dat over me hing en dat de meeste mensen weg deed schrikken, maar dat was niet zo bij Memphis of Ro geweest. Ja, ik zou ze nooit kunnen vergeten. Het was net hetzelfde dat elke nacht ieder gezicht van elk slachtoffer dat ik ooit heb vermoord me achterna jaagt tot in de eeuwigheid. Die mensen zou ik ook nooit vergeten.
    Mijn lach was opeens weg gestorven als ik de deur open doe van mijn loft. Het gelukkig gevoel was verdwenen. Ik glimlach naar hem als teken dat hij binnen kon komen, maar ik zag dat hij wist dat er iets veranderd was aan mijn houding.
    "Wat dacht je ervan dat jij onze vlucht en hotel rap boekt terwijl ik mijn koffers maak. Aparte kamers." zeg ik met een glimlach tegen hem.
    "Wat als ze nu geen aparte kamers meer hebben?" zegt hij dan en ik wist waar hij naartoe wou gaan.
    "Tja, dan een kamer met aparte bedden en als dat er niet is slaap jij gewoon op de grond," zeg ik dan en steek mijn tong naar hem uit als een klein kind.
    "Zie maar dat jij niet op de grond slaapt. Daarbij zou je het toch niet erg vinden om wat warmte te delen met mij? Hoe lang blijven we daar?" vraagt hij.
    "Boek één dag, dan kunnen we later nog zien of we bij boeken of niet." Ik wijs hem mijn laptop aan en verdwijn mijn kamer in en doe de deur dicht.
    Ik trok andere kleren aan die wat gemakkelijker zitten. Ik was blij dat Adam er niet achter had gevraagd. Wat moest ik hem dan zeggen? Ja, sorry als ik verander in een wolf spring ik letterlijk uit de kleren? Ja, dat zou ik zeggen en dan stak ik in het gesticht voor eeuwig. Ik zucht en trek een koffer onder mijn kleerkast vandaan nadat ik de kleren van Memphis vader op mijn bed leg. Als hij ze wilt hebben moest hij ze maar hier komen halen. Ik begon de belangrijkste dingen erin te steken zoals comfortabele kledij en avondkledij voor als we uit zouden gaan eten. Dan stak ik er mijn toiletzak, shampoo, zeep en handdoeken erin. Als ik zeker wist dat ik niks meer nodig was of ik iets vergeten was schiet er iets bij me te binnen. Mijn leren jack ligt nog in de was bij Memphis grootmoeder, Bonnie. Er was een drang om het te gaan halen, maar ik hield het tegen. Als ik dat ging doen zou ik niet meer weggaan, dat wist ik nu al. Ik moest hier gewoon weg voor een tijdje. Gewoon ontsnappen van alles. Ik zou later mijn broers jack gaan halen bij Bonnie. Misschien zou ik zelf vragen of ze het naar me wou opsturen. Ik wist het nog niet allemaal, maar één ding wist ik zeker. Ik wou hier zo snel mogelijk weg voor iets me kan tegen houden.
    Ik loop mijn slaapkamer uit met mijn koffer op wieltjes en kijk Adam glimlachend aan.
    "Nu kunnen we naar jou gaan?" zeg ik onzeker.
    "Nee, mijn chauffeur heeft mijn koffer al naar het vliegveld gebracht. We kunnen direct door rijden." zegt hij met een schitterende glimlach dat iets raar met me deed.
    Ik knik met een glimlach die echt gemeend was en we verlieten mijn loft. Ik nam er mijn tijd voor, want ik nam afscheid van alles terwijl ik me wijs maakte dat ik niet meer terug zou komen. Eenmaal op het vliegtuig viel ik in slaap tegen Adam aan terwijl hij mijn haar streelde. Dat vond ik leuk en het gaf me ook een veilig gevoel. Ik sliep ook door zonder wakker te worden van een nachtmerrie. Voor de eerste keer in een heel lange tijd sliep ik terug vredig.


    Listen, Smile, Agree And Then Do Whatever The Fuck You Were Gonna Do Anyway..

    [Morrowind -> Sasquatch]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    [Aghra, Cyril en Ayla hebben beide gereageerd, dus jij bent weer.]

    Memphis

    Wanneer ik Ro in mijn hand voel knijpen, kijk ik haar voorzichtig aan. Ook zij lijkt enorm veel moeite te moeten doen om een glimlach op haar gezicht te toveren. Maar ik apprecieer de poging.
    "Lijkt me ’n prima idee. Maar wel een of andere actie film, met veel schieten, anders kan ik mijn ogen niet openhouden. Hmm, doe maar wel een actie film die niet te snel gaat, anders kan ik het niet bij houden. Hoe doe je dat, elke keer dat draaiende beeld voor je ogen."
    Ik frons mijn wenkbrauwen en laat mijn ogen over Aurora's gezicht glijden. Helaas kan ik haar ogen niet zien omdat ze er zit in te wrijven en vervolgens haar gezicht van me weg draait om door het raampje te kijken. Zonder er echt bij stil te staan grijp ik haar gezicht vast met mijn vrije hand en draai het terug naar me toe. Mijn ogen analyseren de hare en ik druk voorzichtig op haar wangen zodat haar mond een stukje open komt te staan. Voorzichtig breng ik mijn gezicht dichter bij het hare, mijn neus naar haar mond toe. Ik ruik even aan haar adem en herken meteen de geur van alcohol, whiskey meer bepaald.
    "Ro," zucht ik gefrustreerd terwijl ik haar gezicht los laat. "Je bent dronken?"
    Ik richt mijn blik naar beneden en schud even mijn hoofd. Bijna meteen word ik weer geplaagd door een vloeiende gedachtenstroom. Wat als ze alleen daarom vriendelijk doet tegen me nu? Wie weet is het zo voorbij als ze weer helder kan denken.
    "En daar heb ik geen last meer van, al lang niet meer. Maar ik raad het je niet aan tot dat punt te komen," antwoord ik nog op haar vraag.
    Pas wanneer ik door het raam kijk besef ik dat de auto tot stilstand is gekomen en dat we thuis zijn. Ik haal mijn portefeuille uit mijn achterzak en betaal de chauffeur. Vervolgens stap ik uit en haast me naar de andere kant van de auto om de deur voor Aurora open te doen. Ik neem haar bij de hand en help haar uit de auto. Wanneer ze veilig op haar voeten staat, trek ik haar mee naar de tuin zodat we meteen mijn kelder binnen kunnen. Ik trek de slaapbank opnieuw uit en geef Ro een klein duwtje zodat ze er op valt. Na wat blikjes cola uit de koelkast gehaald te hebben vlei ik me naast haar neer. Zonder toestemming te vragen, stop ik mijn hand in haar zak om haar mobiel er uit te vissen.
    "Ik leen hem even, om de anderen te smsen. De mijne is kapot," deel ik mee.
    Ik leg mijn vrije arm om haar schouder en laat mijn vingertoppen onbewust over haar arm cirkelen terwijl ik mijn schoenen uit schop.
    "Dit is Memphis. Film bij mij thuis? Volgens mij kunnen we allemaal wel wat ontspanning gebruiken." Ik selecteer alle reden van de roedel, behalve Scarlet omdat ik weet dat het geen zin zou hebben, en druk op verzenden. Vervolgens leg ik Aurora's mobiel in haar schoot en zak een beetje onderuit. Ik neem de afstandsbediening en zet de televisie aan. Na even gezapt te hebben, laat ik hem op MTV staan. Ik leg de afstandsbediening naast me neer en buig me wat opzij over de leuning van de zetel om een deken te nemen dat ik vervolgens over Ro en mij heen leg.
    "Vind je dat Scarlet gelijk heeft, dat ik een eikel ben?" vraag ik dan.
    Het is beter de olifant in de kamer meteen te benoemen. Ten minste, de olifant in mijn gedachten.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Aurora Elizabeth Morningrose


    De snelle beweging van mijn hoofd - nadat het terug gedraaid werd door Memphis grote, warme handen - lijkt tientallen malen vertraagd te worden door de roes waarin ik mijzelf op dit moment lijk te bevinden. Enigszins verbaasd kijk ik vervolgens toe hoe Memphis mijn gezicht uiterst geconcentreerd lijkt te bestuderen, zich zelfs voor een kort moment voorover lijkt te buigen en uiteindelijk een gefrustreerde zucht laat horen door wat hij zojuist heeft ontdekt.
    'Ro. Je bent dronken?'
    Lichtelijk tegen sputterend voel ik mijn wangen vuurrood worden, dit gehele 'dronken' gedoe hoorde voor geen ene meter bij mij, waardoor ik mezelf op dit moment geen enkele houding wist te geven. Deze avond was het een van de allereerste keren geweest dat ik had gedronken - wat direct wel een gehele whiskey fles was gewweest - en daardoor ook een van de allereerste keren dat ik zo dronken was geworden en me zo beroerd had gevoel. De verdoofde toestand waarin ik steeds enkele tijdsprongen leek te maken van eerder op deze avond was al in zijn geheel weggezakt nadat ik had zitten slapen in mijn gevangeniscel. Op dit moment voelde ik me enkel en alleen nog lichtelijk zweverig en leken mijn acties en bewegingen steeds een tikkeltje langzamer uitgevoerd worden dan ik van te voren had berekend. De roes waarin al mijn problemen van de aardbodem verdwenen leken te zijn was uiteindelijk net zo hard weer teruggekomen en leek zelfs alleen maar erger te zijn geworden door de toestanden in mijn gevangeniscel.
    'En daar heb ik geen last meer van, al lang niet meer. Maar ik raad het je niet aan tot dat punt te komen.'
    Geconcentreerd frons ik mijn wenkbrauwen nadat Memphis woorden tot me doordringen en het een antwoord op een gestelde vraag lijkt te zijn. Worstelend met mijn gedachten probeer ik mijn vraag - die ik enkele minuten geleden had gesteld - terug te laten komen en daardoor het antwoord te kunnen thuis brengen. Hoogstwaarschijnlijk had het te maken met het feit dat de wereld rondom mijzelf nog steeds leek te bewegen en niets leek op de dingen die ik in mijn alledaagse leven ook altijd zag ; maar zeer zeker was ik daar ook niet van. Mijn gedachten over mijn gestelde vraag werden ruw weggedrukt op het moment dat ik met een plofje op Memphis' slaapbank terecht leek te komen - de tocht van de taxi naar zijn kelder was me geheel ontgaan door de manier waarop ik naar antwoorden aan het zoeken was. Het voorzichtige, zachte gerommel in een van mijn zakken laat me voor een aantal seconden verstijven - terugdenkend aan het fouileren in de gevangenis - totdat ik Memphis' lichaam naast het mijne voel zakken en enigszin kan ontspannen.
    'Ik leen hem even, om de anderen te smsen. De mijne is kapot.'
    Beelden van een woedende Memphis die zijn mobiele telefoon tegen een muur in het midden van de stad kapot gooit flitsen door mijn gedachten, maar verdwijnen bij de lichte aanraking van Memphis' vingertoppen op mijn arm. De gevoelens van vermoeidheid en slaap overspoelen me zonder enige waarschuwing, waardoor ik mijn ogen laat dicht vallen en voor een kort moment lijk weg te zakken in een beklemmende, zwarte duisternis. Het kleine plofje van mijn telefoon die terug wordt gegooid op mijn schoot zorgt ervoor dat ik mijn ogen weer met een ruk open en alert rond kijk naar wat me zojuist had gewekt. Wakker blijven Ro, bijt ik mezelf dan opnieuw toe - niet alleen door het feit dat ik van het zweverige gevoel af wilde komen, maar ook dankzij het feit dat Memphis het het niet verdiende om op dit moment helemaal alleen te zijn met een slapend persoon. Met opeengeklemde kaken voel ik vervolgens hoe Memphis een warme, zachte deken over onze lichaam legt - terwijl ik de mantra van het 'wakker blijven' in mijn gedachten blijf herhalen.
    'Vind je dat Scarlet gelijk heeft, dat ik een eikel ben?'
    Memphis' vraag laat me voor een kort moment verstijven ; wanhopig op zoek gaand naar een antwoord in mijn gedachten waarvan ik wist dat het ergens zou moeten zitten. Met een lichte, haast onhoorbare zucht ontspan ik me dan weer langzaam, waarna ik mijn hoofd schuin omhoog draai zodat het op Memphis gezicht is gericht. Ik hield er echter angstvallig rekening mee dat ik mijn ogen neergeslagen hield, zodat ik mijn blik op Memphis mond kon richten en hem niet recht in zijn ogen zou moeten aankijken.
    'Nee.'
    Mijn antwoord had feller en duidelijke geklonken dan ik in mijn gedachten had geoefend. Enkele seconden was het antwoord ja door mijn gedachten geflitst - waar wanneer ik de situatie van allerlei kanten ging bekijken kwam ik er toch achter dat dat niet het juiste antwoord zou zijn, dat ik niet eerlijk zou handelen als ik daarvoor zou gaan.
    'Nee,' laat ik er dan iets zachter achteraan volgen. 'Je bent geen eikel, je bent alleen ... Het is gewoon zo dat ... Soms maak je het meisjes moeilijk en laat je ze denken dat ze je onuitstaanbaar vinden terwijl dat helemaal niet zo het geval is,' zeg ik dan langzaam en voorzichtig - enigzins angstig voor zijn reactie. 'Ik bedoel, je kan bepaalde keuzes niet maken en dát kunnen ze niet uitstaan, omdat ze niet willen begrijpen waarom je zo doet ... Maar je bent geen eikel ...' Dat laatste liet ik er fluisterend achteraan volgen, omdat ik goed in de gaten had gekregen dat ik puur over mezelf aan het praten was en het totaal niets meer over Scarlet te maken had. Licht hoofdschuddend richt ik mijn blik dan uiteindelijk toch op zijn ogen ; afwachtend en schuldig. 'Je zou eerder zeggen dat de mensen die jou soms een eikel vinden zélf een stelletje eikels zijn,' glimlach ik dan voorzichtig, waarna ik zachtjes op mijn onderlip bijt.


    [Ik wacht nog op nessje. ]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Beau James Sykes
    “Ik ben Maia en ja, ik ben nieuw. Jij dus denk ik ook?” Ik knik en voor ik verder wat kan vragen gaat de deur open. Net zo snel als Maja staat mijn hoofd in de richting van de deur. "Jullie moeten Maia en Beau zijn." Stelt het meisje in de deuropening vast. “Ja zeker, ik ben Maia.” Voegt Maja erbij. Ik knik kort naar de twee meiden in de deuropening. “Ik ben dus Beau.” Stel ik mezelf voor terwijl ze Maja en mij bekijkt. “Ik ben Aowynn en dit is Marcy.” Stelt Aowynn haar en Marcy voor. Ik glimlach naar beiden en haal even mijn cap van mijn hoofd om hem er opnieuw op te zetten. Aowynn zet een stap opzij en vraagt ons of we het erg vinden als we naar achter gaan. “Dat is zeker niet erg, hoe eerder de meeting begint, hoe beter.” Zegt Maja waarna ze Marcy begroet. Oké, dit zijn ook niet van die namen die je elke dag hoort… Maja vraagt of we al compleet zijn. “Dat denk ik niet, zo weinig mensen zijn er toch niet?” Vraag ik een tikkeltje verbaasd. Er zijn toch wel meer mensen die hunter zijn, puur om die wolfen weg te krijgen? Ik wacht gedulldig tot Aowynn en Marcy beginnen te lopen zodat ik ze kan volgen aangezin ik niet weet waar we heen moeten.


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Cooper

    "En wat nu als ik niet eens weet waar hij precies is? Waarschijnlijk is hij allang weer weg samen met dat meisje dat hem leek te kennen en ze konden het volgens mij goed met elkaar vinden. Ik weet niet eens waar dat is, ik heb Memphis blind gevolgd!"
    Ik vernauwde mijn ogen voor een aantal seconde. Het waren toch een aantal seconde te veel, want voor ik het wist lag ik een aantal meter bij hem vandaan en sprong de jongen boven op mij. Ik probeer me boven hem te krijgen maar het lukt niet. Piepend en grommend rollen we over de vieze grond onder ons. En dan, mijn hartslag schiet omhoog, hij heeft me in mijn hals beet. Ik voel hoe zijn tanden nog net niet mijn vel doorboren. Een korte piep komt uit mijn keel. Dan plots laat hij los en gaat er vandoor. Ik blijf liggen en ik voel hoe mijn vacht op mijn rug nat word, er zit een wond. Mijn ogen zoeken Ayla, maar ik zie haar nergens. Ik til mijn kop iets op en hoor een huil, de huil van Ayla. Kort daarna is ze weer bij me.
    "Alles goed?" vraagt ze dan en duwt met haar snuit tegen mij aan. Dan veranderd ze in haar menselijke vorm en voel ik haar hand over mij heen gaan. Met veel pijn en moeite weet ik mezelf ook terug te veranderen en lig ik op de grond.
    "Ayla... mijn rug..." kreun ik en ik laat mijn hand naar mijn onderrug gaan, ik voel hoe het warme goedje uit de wond komt en ik trek mijn hand terug, die onder het bloed zit. "Het moet ontsmet worden... Maar eerst... ben jij oké?" vraag ik dan en ik duw mezelf iets omhoog. Ik kijk Ayla aan. Ik probeer de brandende pijn die zich in mijn onderrug bevind te negeren, maar ik bijt mijn kiezen op elkaar.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Aowynn

    ‘Jazeker, ik ben Maia,’ bevestigd het meisje waarna ze Marcy ook begroet. ‘Dat is zeker niet erg, hoe eerder de meeting begint, hoe beter. Zijn wij nu al compleet?’ Nog voor ik kan antwoorden reageert Beau tussendoor, waarna ik even met een opgetrokken wenkbrauw naar beide kijk.
    ‘Voor nu zijn we inderdaad compleet,’ reageer ik en draai me vervolgens om, graai de map van de keukentafel af en de frisdrank van het aanrecht.
    ‘Er schijnt een nieuw soort gas te zijn,’ zei ik tegen Marcy waarna ik de achterdeur opende en even een blik op het tweetal richtte. Vervolgens liep ik door naar het tuinhuisje terwijl ik met een bedenkelijk gezicht rondkeek. Ik was zelf geen fan van alle nieuwe snufjes die er kwamen om de wolven te vangen. Ik deed het het liefste op mijn eigen manier, met pijl en boog. Dat maakte de jacht enigszins nog een beetje leuk.
    ‘Ik ben er alleen nog niet over uit of ik hem door onze groep ook wil laten gebruiken,’ voegde ik er vervolgens aan toe en wierp even een schuine blik op Marcy.
    Bij het tuinhuis aangekomen opende ik de deur en stapte naar binnen toe, daar waar ik de map neerlegde en de fles frisdrank op tafel zetten. Mijn ogen bestudeerde het tweetal weer even, zoekend naar minpuntjes, of juist in oogopslag plus punten. Ik was benieuwd naar waar ze vandaan kwamen, wat hun reden was voor het hunter zijn.

    Ayla

    Het duurt niet lang vo*ordat mijn vingers niet meer door een vacht heen gaan, maar over een warm huid. ‘Ayla… Mijn rug…’ Mijn ogen volgen snel zijn hand, die over een wond op zijn rug heen gaat. ‘Het moet ontsmet worden… Maar eerst… Ben jij oke?’ vraagt hij snel er achterna en ik schud licht met mijn hoofd terwijl ik naar de wond op zijn rug blijf kijken. Het bloedde flink en moest inderdaad nodig verzorgd worden.
    ‘Ik ben oke,’ breng ik uit en help hem voorzichtig met overeind komen. ‘Maar jij niet,’ vervolg ik ietwat moeizaam en merk plots hoe mijn handen trilde. ‘Kun je lopen?’ vraag ik hem dan, nog steeds even moeizaam en hoopte dat het niet al te hoorbaar was dat mijn stem bibberde. Even balde ik mijn handen tot twee vuisten, in de hoop het trillen te doen laten stoppen en met de achterliggende gedachten dat die nieuweling hier niet mee weg ging komen.
    Ik was geen vechter van mezelf, maar hier ging hij zomaar niet mee wegkomen. Als ik er niks aan zou doen, dan zou Memphis hier wel iets aan doen, of andere roedelleden. Even slikte ik, stak mijn handen naar Cooper uit om hem te helpen terwijl ik met mijn blik de zijne zocht.
    Tegenover hunters staan was geen probleem, maar vechten als wolven onderling vond ik vreselijk, ookal was het op dat moment een natuurlijk instinct. Zodra ik terug in mijn menselijke vorm was, was ik er regelmatig behoorlijk van onder de indruk.
    Ik huiverde licht toen vage beelden van een vechtpartij door mijn hoofd heen flitste en schudde vervolgens zacht met mijn hoofd om ze weer van me af te schudden.

    [ bericht aangepast op 20 feb 2013 - 9:09 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Marcy Jarvis
    Ik stond nogal onoplettend in de gang, terwijl ik zachtjes met mijn vingers aan het verband om mijn hand plukte. Ik had opgevangen dat het meisje Maia heette en de jongen Beau.
    "Voor nu zijn we inderdaad compleet," hoorde ik Aowynn zeggen, waardoor ik opkeek. Er bleven er niet veel van ons over. Waren het allemaal zo'n sissi's of lag het gewoon aan ons? Ik was in ieder geval niet van plan weg te gaan voor ik de moordenaar van mijn ouders had gevonden en misschien daarna ook niet. Dat wist ik nog niet. Ik schuifelde een stukje naar achteren toen Aowynn terug richting de woonkamer liep. Ik had geen zin om me te verplaatsen. Riley had zelf gezegd dat ik er niet te veel op mocht bewegen of steunen, maar ik leek zijn advies niet serieus te nemen. Ook al schrikte zijn opmerking over het afnemen van mijn been me wel af.
    Aowynn grabbelde wat spullen van tafel. "Er schijnt een nieuw soort gas te zijn," vertelde ze. Ik strompelde achter haar aan, waarmee ik waarschijnlijk ook de rest ophield, omdat ik niet bepaald snel kon gaan nu ik mijn knie overbelast had door het naar hier rennen. Al leek het meer op strompelen en uitglijden dan rennen. Ik raakte wat achter toen we richting het tuinhuisje liepen. Met een verbeten gezicht hinkte ik erachter aan. Ik had een hoge pijngrens, maar dit leek er toch wel over te gaan. Misschien werd het toch wel een keer tijd om naar de dokter te gaan en ik wist niet of ik morgen wel naar school zou gaan. Behalve dat moest ik ook eens dringend opzoek naar mijn vaders krukken. Hij had ze nogal vaak nodig als hij terug kwam van het jagen en zoals het nu ging, trad ik precies in zijn voetsporen. Ik snapte echt niet hoe hij nu vermoord had kunnen worden, samen met mijn moeder. Ze waren sterk en lieten zich heus niet zo snel in de val lokken.
    "Ik ben er alleen nog niet over uit of ik hem door onze groep ook wil laten gebruiken," ging Aowynn verder toen ik eindelijk bij de deur aankwam. Dit strompelen was vermoeiend zeg.
    Ik keek haar aan en haalde mijn schouders op. "Ik zeg niet dat ik niet open sta voor nieuwe dingen, maar ik moet wel zeggen dat ik het gewoon liever op de oude manier doe. Ik zie mezelf nog niet rondlopen met een gasfles." Aowynn stapte naar binnen. Ik strompelde achter haar aan en nestelde me in de zetel, terwijl ik mijn voet op het tafeltje dat in het midden stond legde. Het was niet dat ik zo onbeleefd was, maar het was de enige houding waarbij ik niet constant steken kreeg.
    Aowynn's blik bleef schattend op de twee nieuwen hangen. Ik volgde haar voorbeeld en liet mijn blik ook in hun richting glijden. Ze zagen er wel aardig uit en ik hoopte maar dat ik ze kon vertrouwen. Niet dat ik zo snel mensen vertrouwde, maar voor de jacht kon ik niet anders.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    [Gancanagh -> Roane]

    Memphis

    Ik voel Ro een beetje van houding veranderen en krijg opeens het gevoel dat ik bekeken wordt. Voorzichtig draai ik mijn gezicht naar haar toe en ik schrik een beetje als haar eigen gezicht een heel stuk dichter bij het mijne blijkt te zijn dan ik had gedacht. Ik zit bevroren tussen mijn hoofd weg trekken of dichter bij het hare brengen waardoor mijn lichaam als vanzelf de gulden middenweg lijkt te kiezen en geen enkele van de twee bewegingen uitvoert. Wanneer ik door krijg dat Aurora naar mijn lippen zit te staren, lik ik er uit pure nervositeit even over. Mijn ogen glijden over haar gezicht heen, in de hoop af te kunnen lezen of ze iets van plan is en wat er in haar omgaat op dit moment.
    "Nee."
    Hoewel dit absoluut niet het antwoord is dat ik had verwacht, en hetgene waar ik wel op hoopte ben ik totaal niet opgelucht. Ik heb namelijk het gevoel dat er nog een "maar" achter komt en ergens weet ik zelf ook wel dat ik meisjes niet juist behandel. Maar het feit is gewoon dat ik gek zou worden mocht Ro me haten. Samen met Cooper en Scarlet is ze zo'n beetje een van de weinige constanten in mijn leven en zeker nu ik die laatste kwijt ben, zou het me heel erg zwaar vallen mocht ook zij nu besluiten dat ik haar tijd niet waard en vriendschap niet waard ben.
    '"Nee. Je bent geen eikel, je bent alleen ... Het is gewoon zo dat ... Soms maak je het meisjes moeilijk en laat je ze denken dat ze je onuitstaanbaar vinden terwijl dat helemaal niet zo het geval is. Ik bedoel, je kan bepaalde keuzes niet maken en dát kunnen ze niet uitstaan, omdat ze niet willen begrijpen waarom je zo doet ... Maar je bent geen eikel .... Je zou eerder zeggen dat de mensen die jou soms een eikel vinden zélf een stelletje eikels zijn."
    Ondanks de ernst van het gesprek moet ik zachtjes lachen. Ik trek Aurora wat dichter tegen me aan en druk een kus op haar voorhoofd. Ik moest maar eens ophouden zo aan haar te twijfelen. Zelfs nu ik geen alfa meer ben is Ro nog loyaal aan me. Dat wil volgens mij heel wat zeggen.
    "Het is heel lief dat je me zo verdedigt, maar ik weet dat ik met momenten niet altijd even vriendelijk ben en al zeker niet tegen mensen buiten de roedel. Sommigen mogen me best een eikel vinden maar ik zou echt kwaad op mezelf zijn mocht jij dat vinden." Ik zucht even en weeg mijn woorden af. Nog nooit heb ik me zo teer tegenover Ro opgesteld en ik voelde me er beter bij toen ik het aan Scarlet vertelde- het voelde natuurlijker aan om een of andere reden- maar toch vind ik dat ze een uitleg verdient over waarom ik me gedraag tegenover meisjes zoals ik doe.
    "Mijn moeder mishandelde me," flap ik er dan uit. "En mijn zus liet zich ombrengen terwijl ik haar hard nodig had." Ik pauzeer even en haal een hand door mijn haren terwijl ik moeite moet doen om Aurora aan te blijven kijken. "Het is niet evident voor mij om van vrouwen te houden, Ro. Niet nadat degenen van wie ik het meeste hield me in de steek lieten. Ik kwets hen liever voor ze te dichtbij komen en de kans krijgen mij te kwetsen."
    Uit pure schaamte richt ik mijn ogen naar het plafond. Die paar zinnen sommen zo'n beetje op hoe mijn hersenen mijn hart sturen. Je kunt het zelfs een beetje vergelijken met de honden van Pavlov. Zij leerden een lichtje of een bel associëren met eten en gingen bij het zien of horen ervan kwijlen als een malle. Ik heb van jongs af aan ingeprent gekregen dat van vrouwen houden pijn betekent.
    Nog een beter voorbeeld zijn eigenlijk de muizen in het doolhof; als ze een elektrische schok krijgen omdat ze een verkeerde afslag namen zullen ze die de volgende keer dat ze in het doolhof worden geplaatst ten stelligste vermijden. Vrouwen zijn mijn elektrische schokken waar liefde mijn doolhof is.
    Waarschijnlijk had Aowynn zich afgevraagd waarom ik mezelf niet verdedigde tegenover de meiden die enkel zuur over me spuwen en hun reputatie graag op het spel zetten om de mijne te doen zinken, maar het antwoord is zo simpel als koude pap; hoe lager vrouwen me inschatten, hoe minder snel ze verliefd op me zullen worden en hoe sneller ze naar mij zullen komen als ze zelf enkel uit zijn op een pleziertje. En zo zijn er genoeg. Probleem opgelost, iedereen tevreden. Nouja, bijna iedereen. Je hebt altijd uitzonderingen, mensen die je weten te verbazen.
    Langzaam glijden mijn ogen weer naar Aurora toe.
    "Over vrouwen gesproken," probeer ik het onderwerp een beetje te veranderen. "Ik ben heel blij dat jij in betrekkelijk goede staat bent, enorm blij, maar mag ik vragen wat je met mijn Gladys hebt gedaan?"
    Onbewust hou ik Aurora nog wat dichter tegen me aan. Haar warmte werkt ontspannend op mijn lichaam en misschien wil ik ook mijn punt dat blikschade niks is vergeleken met haar gezondheid kracht bij zetten. Maar ik ben gewoon nieuwsgierig in welke staat ik mijn auto aan zal treffen en ik ben als de dood dat ze dieper op het vorige onderwerp in zou gaan.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.