• Ja, net waren ze er over bezig dat hij misschien kans maakt om uit de cel te komen indien hij een enkelband draagt.
    Ik word hier echt zo kwaad van, vooral als je weet dat die kerel levenslang heeft gekregen voor ontvoering, verkrachting en moord op minderjarige meisjes.
    Waarom maakt hij kans als hij levenslang heeft gekregen?
    Hij zit immers nog maar 16 jaar achter de tralies, wat naar mijn mening nog niet lang genoeg is.

    Ik denk dat iedereen Dutroux wel kent, hij is de laatste tijd weer vaak in de media, zeker nadat zijn vrouw, Michele Martin onlangs vervroegd vrijkwam.
    Eigenlijk had ze 30 jaar gekregen, waarvan ze maar 15 heeft uitgezeten...Ze zit nu wel in een klooster, maar dan nog.

    Ergens hoop ik dat als hij vrijgelaten wordt, hij vermoord wordt, niet echt netjes om te zeggen maar ik kots op die man.(cat)
    Waar gaan we naartoe met de wereld?
    En dan verschieten ze er van dat niemand nog veilig over straat kan lopen?
    Als ik wil kan ik dus iedereen vermoorden die ik niet kan uitstaan, ik kan waarschijnlijk toch vervroegd vrijkomen.

    Blegh, ik ben echt serieus pissed nu....Ik haat echt ons Belgisch systeem.(cat)


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Néé, marc Dutroux komt niet vrij. Als je het nieuws een beetje volgt, weet je dat het helemaal niet waar is wat je nu zegt. Jà, hij heeft een aanvraag gedaan - waar hij alle recht toe heeft- en zijn verzoek is voor de rechtbank gekomen. Maar het is niet geldig verklaard omdat hij geen adres heeft, waar hij zou kunnen verblijven met enkelband. Waarschijnlijk was hij anders toch niet vrij gelaten.
    Nee, hij komt dus nog lang niet vrij. En als hij vrij kwam, was er inderdaad wel een grote kans dat iemand het 'recht in eigen handen zou nemen', ja.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Misschien wat uitleg? Ik ken die kerel niet.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Lekker laten wegrotten die man..


    Follow the dream, work hard, inspire and be inspired.


    I'll be ready when that happens.

    Eigenlijk is dit iets heel lelijks om te zeggen, maar mensen zoals die twee verdienen van mij de doodstraf. Of een cel die veel te klein is voor een hond, laat staan een mens, vergrendeld met honderd kettingen en ingemetseld ergens in een kelder -which would be the same, basically, only it would take longer so just scratch that.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Ik denk dat velen onder jullie niet stilstaan wat de doodstraf precies inhoud. Oki, het is heel erg dat mensen vermoord worden voor hun daden ook al verdienen ze het soms, maar is de doodstraf niet een te simpele oplossing? Die mensen hebben er meer aan door levenslang in de gevangenis te zitten dan te worden vermoord naar een paar jaar cel, zeker als ze niet kunnen inzien welke fout ze hebben begaan.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Passerby schreef:
    Ik denk dat velen onder jullie niet stilstaan wat de doodstraf precies inhoud. Oki, het is heel erg dat mensen vermoord worden voor hun daden ook al verdienen ze het soms, maar is de doodstraf niet een te simpele oplossing? Die mensen hebben er meer aan door levenslang in de gevangenis te zitten dan te worden vermoord naar een paar jaar cel, zeker als ze niet kunnen inzien welke fout ze hebben begaan.


    Nee, zo'n mensen hebben gewoon geen plaats meer in de maatschappij. De doodstraf is gewoon de enige oplossing, het is het volk dat tenslotte betaald om de gevangenissen te onderhouden, dus wij blijven maar afdokken voor dat soort psychopaten.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Drogo schreef:
    (...)

    Nee, zo'n mensen hebben gewoon geen plaats meer in de maatschappij. De doodstraf is gewoon de enige oplossing, het is het volk dat tenslotte betaald om de gevangenissen te onderhouden, dus wij blijven maar afdokken voor dat soort psychopaten.
    Dus jij vindt de doodstraf een betere straf dan heel je leven te boeten voor je daden? Ik vind de doodstraf gewoon gemakzucht.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik snap de kant van Passerby ook heel goed, want ik vind aan de ene kant ook dat ze er dan "makkelijk" vanaf komen. Maar aan de andere kant heb ik ook iets van; je stopt ze in een gevangenis en alsnog zijn ze een last voor de maatschappij want raad eens waar ons belastingsgeld naartoe gaat? Juist ja, ze krijgen er eten, drinken, schone kleren en als ze ziek zijn is de staat wettelijk verplicht hen van de juiste medicatie te voorzien.
    Daarbij komt nog eens dat de ouders van Ann en Eefje en Julie en Melissa steeds maar weer met die verschrikkelijke man, die overigens geen enkel teken van spijt toont, geconfronteerd worden als hij een beroep aantekent, of moeten horen dat Michelle Martin gezien is buiten het klooster toen ze naar de kapper ging.
    Dan betaal ik graag de kogel, ja.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    En daarbij geloof ik niet dat Dutroux, zelfs na veertig jaar in een cel, zal inzien wat hij gedaan heeft.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Gancanagh schreef:
    En daarbij geloof ik niet dat Dutroux, zelfs na veertig jaar in een cel, zal inzien wat hij gedaan heeft.
    En dat is ook zo, want hij is er van overtuigd dat hij vrijkomt. En eerlijk gezegd betaal ik liever om mensen zoals hem in de gevangenis te houden dan voor mensen die eens iets gestolen hebben.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Passerby schreef:
    (...)En dat is ook zo, want hij is er van overtuigd dat hij vrijkomt. En eerlijk gezegd betaal ik liever om mensen zoals hem in de gevangenis te houden dan voor mensen die eens iets gestolen hebben.


    Ja maar dat is ook het miserable aan een rechtssysteem. Er is altijd de kans dat iemand vrijkomt. Stel dat een leipe advocaat binnen tien jaar een procedurefout ontdekt, komt hij vrij. Stel dat hij zich goed gedraagt, kan hij misschien binnen twintig jaar onder voorwaarden vrijkomen. Hij kan werken in de gevangenis en geld verdienen, en gezien hij daar amper uitgaven zal hebben kan hij sparen voor een huis, heeft hij een domicilie en kan hij alsnog een enkelband aanvragen.
    Eens je in een kist onder de grond zit, dan is er weinig vrijkomen aan.
    Ik ga echt niet licht over de doodstraf, want in sommige zaken zijn de bewijzen gewoon niet duidelijk genoeg en ik zou ook helemaal niet willen dat iemand ter dood wordt veroordeeld en men pakweg dertig jaar later ontdekt dat hij/zij onschuldig was.
    Maar wat Dutroux gedaan heeft is meer dan eens bewezen, en daarbij komt dat hij nog eens helemaal geen berouw toont en nu nog eens het slachtoffer van zijn jeugd gaat uithangen. Ik kan best begrijpen dat die man niet normaal is opgegroeid en een verstoord beeld van de werkelijkheid heeft, omdat hij jarenlang verminkt en vernederd werd door zijn eigen ouders maar dan zou hij juist nog meer moeten inzien dat de dingen die hij gedaan heeft niet kunnen. Net als Martin, ze gebaarde zich gewoon van de domme. Voor dat soort mensen heb ik echt geen sympathie en daar blijf ik bij.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Gancanagh schreef:
    (...)

    Ja maar dat is ook het miserable aan een rechtssysteem. Er is altijd de kans dat iemand vrijkomt. Stel dat een leipe advocaat binnen tien jaar een procedurefout ontdekt, komt hij vrij. Stel dat hij zich goed gedraagt, kan hij misschien binnen twintig jaar onder voorwaarden vrijkomen. Hij kan werken in de gevangenis en geld verdienen, en gezien hij daar amper uitgaven zal hebben kan hij sparen voor een huis, heeft hij een domicilie en kan hij alsnog een enkelband aanvragen.
    Eens je in een kist onder de grond zit, dan is er weinig vrijkomen aan.
    Ik ga echt niet licht over de doodstraf, want in sommige zaken zijn de bewijzen gewoon niet duidelijk genoeg en ik zou ook helemaal niet willen dat iemand ter dood wordt veroordeeld en men pakweg dertig jaar later ontdekt dat hij/zij onschuldig was.
    Maar wat Dutroux gedaan heeft is meer dan eens bewezen, en daarbij komt dat hij nog eens helemaal geen berouw toont en nu nog eens het slachtoffer van zijn jeugd gaat uithangen. Ik kan best begrijpen dat die man niet normaal is opgegroeid en een verstoord beeld van de werkelijkheid heeft, omdat hij jarenlang verminkt en vernederd werd door zijn eigen ouders maar dan zou hij juist nog meer moeten inzien dat de dingen die hij gedaan heeft niet kunnen. Net als Martin, ze gebaarde zich gewoon van de domme. Voor dat soort mensen heb ik echt geen sympathie en daar blijf ik bij.
    En dat begrijp ik ook. Dat vrouwmens is ook echt een kal. Ik begrijp ook gewoon niet waarom die in Knokke haar haar moet komen knippen en dan nog eens aan de uitbaatster moet vragen of ze kinderen heeft. Precies of ze er een spelletje van maken. Ik kan me wel inbeelden dat de ouders van de slachtoffers niet liever hebben dan dat die twee de nek worden opgedraaid, maar ik blijf er bij de de doodstraf te simpel zou zijn. Ik blijf er ook bij dat die man waarschijnlijk nooit vrij zal komen en indien hij vrijkomt zullen zijn dagen geteld zijn.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    DamnBieber schreef:
    Misschien wat uitleg? Ik ken die kerel niet.

    Normaal doe ik dit niet maar..




    @ Passerby; Je hebt gelijk dat hij er met de doodstraf makkelijk van af zou komen, maar ik denk niet dat hij ooit zal begrijpen wat hij heeft gedaan en er al helemaal nooit spijt van zal hebben. Hij zit dan wel in afzondering in de gevangenis, maar hij heeft eten, drinken, tv en een computer in zijn cel. Hij kreeg zelfs een speciaal dieet.. Dat hadden die meisjes allemaal niet, daarom dat ik vind dat ze hem moeten laten rotten in een cel of hem de doodstraf moeten geven. Alleen dan hebben de ouders en de overlevende slachtoffers en alle andere mensen op de wereld de zekerheid dat hij nooit vrij zal komen en dit dus nooit meer bij iemand kan proberen.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Amused schreef:
    (...)
    Normaal doe ik dit niet maar..




    @ Passerby; Je hebt gelijk dat hij er met de doodstraf makkelijk van af zou komen, maar ik denk niet dat hij ooit zal begrijpen wat hij heeft gedaan en er al helemaal nooit spijt van zal hebben. Hij zit dan wel in afzondering in de gevangenis, maar hij heeft eten, drinken, tv en een computer in zijn cel. Hij kreeg zelfs een speciaal dieet.. Dat hadden die meisjes allemaal niet, daarom dat ik vind dat ze hem moeten laten rotten in een cel of hem de doodstraf moeten geven. Alleen dan hebben de ouders en de overlevende slachtoffers en alle andere mensen op de wereld de zekerheid dat hij nooit vrij zal komen en dit dus nooit meer bij iemand kan proberen.
    Dat is waar, die man is zo ziek in zijn hoofd dat hij nooit zal beseffen wat hij verkeerd deed. Net zoals Kim de Gelder trouwens. Maar ergens vind ik niet dat de gewone bevolking zou mogen kiezen wat er met hem gebeurt. Stel dat de doodstraf ooit terug wordt ingevoerd in ons land - wat me zou verbazen - zou het de keuze van de ouders moeten zijn wat er met hem gebeurt. Maar nogmaals, het ligt er zo dik op dat die man nooit vrij zal komen, zo dom zijn ze hier nu ook weer niet.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Passerby schreef:
    (...)Dat is waar, die man is zo ziek in zijn hoofd dat hij nooit zal beseffen wat hij verkeerd deed. Net zoals Kim de Gelder trouwens. Maar ergens vind ik niet dat de gewone bevolking zou mogen kiezen wat er met hem gebeurt. Stel dat de doodstraf ooit terug wordt ingevoerd in ons land - wat me zou verbazen - zou het de keuze van de ouders moeten zijn wat er met hem gebeurt. Maar nogmaals, het ligt er zo dik op dat die man nooit vrij zal komen, zo dom zijn ze hier nu ook weer niet.


    Daar ben ik nog niet zo zeker van. België is meer en meer naar de kloten aan 't gaan, er kan hier nog van alles gebeuren.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.