• Na flink wat werk achter de schermen zijn we eindelijk klaar om Quizlet op een nieuwe server over te zetten! Een exacte datum hebben we nog niet, maar het zal binnen nu en 1 maart zijn.

    Voordelen nieuwe server
    - Flexibeler, dus makkelijk uit te breiden wanneer de site traag is.
    - Meer ondersteuning dus technisch zijn er meer mogelijkheden.
    - Nieuwe mailserver, dus mail zal ook bij hotmail eindelijk weer aankomen

    Ondervinden we hinder van de migratie?
    Waarschijnlijk zal de site er een dag uitliggen. We proberen de downtime tot een minimum te beperken.

    Wanneer is het precies?
    Het onderhoud zal Vrijdag 22 februari plaatsvinden vanaf 10 uur.

    Update
    Verhuizing naar nieuwe server is zonder problemen verlopen (Y) Welkom :D

    We gaan even de performance (snelheid) van Q de komende dagen in de gaten houden. Mocht de site toch nog traag zijn, zullen we even wat moeten uitbreiden. Bij mij is ie nu iig lekker snel.

    Als het goed is zou iedereen nu ook weer mail moeten ontvangen (banana)

    [ bericht aangepast op 22 feb 2013 - 13:58 ]


    Dit is mijn signature...

    Eyes schreef:
    Kreeg net een melding dat er wat met de database was maar na twee keer refreshen deed alles het gewoon weer dus ik vond het een beetje vreemd. Kan dit komen door de verhuizing naar de nieuwe server?

    Waarschijnlijk wel (no_chears)

    Ik ga het morgen even overleggen met de nieuwe host (Y)


    Dit is mijn signature...

    Rutger schreef:
    (...)
    Waarschijnlijk wel (no_chears)

    Ik ga het morgen even overleggen met de nieuwe host (Y)


    Ik heb er alleen die keer last van gehad maar ik vind het fijn dat je het gaat overleggen met de nieuwe host.


    Physics is awesome

    Hmm, ik had gezegd dat de mobiele versie sneller is, maar ik heb ook vaak dat als ik een link aanklik (zoals forum index) hij de pagina niet volledig laadt, maar alleen de bovenste balk.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Hmm, ik had gezegd dat de mobiele versie sneller is, maar ik heb ook vaak dat als ik een link aanklik (zoals forum index) hij de pagina niet volledig laadt, maar alleen de bovenste balk.

    Ik dacht dat het aan mijn mobiel lag of aan het internet op school (Internet op school deed het niet goed) :/. Blijkbaar niet de enige.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Endure schreef:
    Hmm, ik had gezegd dat de mobiele versie sneller is, maar ik heb ook vaak dat als ik een link aanklik (zoals forum index) hij de pagina niet volledig laadt, maar alleen de bovenste balk.


    Bij mij duurt het altijd even maar daarna krijg ik wel gewoon de hele pagina te zien. Ik heb alleen een hekel aan die advertenties, klik ik op een link van een topic bij mijn topics en dan ga ik opeens naar de site van de advertentie.


    Physics is awesome

    Eyes schreef:
    (...)

    Bij mij duurt het altijd even maar daarna krijg ik wel gewoon de hele pagina te zien. Ik heb alleen een hekel aan die advertenties, klik ik op een link van een topic bij mijn topics en dan ga ik opeens naar de site van de advertentie.


    Probeer Adblock eens? Dan heb je geen last van die reclames.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Praelectio schreef:
    (...)

    Probeer Adblock eens? Dan heb je geen last van die reclames.


    Hoort Adblock niet bij goldmember zijn?


    Physics is awesome

    Eyes schreef:
    (...)

    Hoort Adblock niet bij goldmember zijn?


    Nee, da's een losse extensie van je internetbrowser


    26 - 02 - '16

    Eyes schreef:
    (...)

    Hoort Adblock niet bij goldmember zijn?


    Nee, deze kun je gewoon via internet downloaden en installeren op je browser. (:


    Reading a good book is like taking a journey.

    Praelectio schreef:
    (...)

    Nee, deze kun je gewoon via internet downloaden en installeren op je browser. (:


    Ik en downloaden zijn niet zo'n goeie combinatie maar ik ga het proberen. Heb je ook zoiets voor je mobiel? Want daar heb ik heel veel last van dit probleem.


    Physics is awesome

    Q wordt steeds langzamer, alsof iets de webserver ongelofelijk lagt.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Eyes schreef:
    (...)

    Ik en downloaden zijn niet zo'n goeie combinatie maar ik ga het proberen. Heb je ook zoiets voor je mobiel? Want daar heb ik heel veel last van dit probleem.


    Downloaden hierbij is simpelweg op de knop drukken. ;p Volgens mij kan het ook op de mobiel worden toegepast, maar dat zou je even zelf moeten opzoeken. Ik heb hem namelijk gewoon voor Firefox gedownload. x'D


    Reading a good book is like taking a journey.

    DarkSavior schreef:
    Q wordt steeds langzamer, alsof iets de webserver ongelofelijk lagt.


    Ik heb dit heel vaak als ik naar mijn eigen profiel of naar mijn inbox ga. Het forum werkt wel stukken sneller dan voorheen.


    Reading a good book is like taking a journey.

    DarkSavior schreef:
    Q wordt steeds langzamer, alsof iets de webserver ongelofelijk lagt.


    Ik heb vanavond een keer of twee weer die melding gekregen dat de database eruit lag.


    Physics is awesome

    Eyes schreef:
    (...)

    Ik heb vanavond een keer of twee weer die melding gekregen dat de database eruit lag.

    Ik zelfs vaker. D:


    Quiet the mind, and the soul will speak.