• Jumpers

    Anywhere.
    Anything.
    Instantly.



    Eeuwenlang hebben Jumpers onder ons geleefd - speciale personen met de mogelijkheid om te teleporteren of 'jumpen' naar bijna overal in de wereld. Voor bijna net zo lang, hebben de Paladins, een geheime en machtige orde, ons beschermd tegen deze gevaarlijke en onvoorspelbare individuen, en offeren ze alles om de mensheid veilig te houden.

    Jumpers
    Jumpers zijn eigenlijk gewoon mensen zoals jij en ik, die 'speciaal' zijn door de ene kracht die ze hebben. De kracht om te teleporteren of Jumpen zoals dat word genoemd, Jumpers leven vaak niet meer thuis bij hun ouders en de verstandige Jumpers houden zich gedeisd en proberen zo weinig mogelijk aandacht te trekken.

    Paladins
    Paladins hebben er alles voor over om de Jumpers uit te roeien en zijn dan ook constant bezig met het vinden van Jumpers. Domme Jumpers zijn in het algemeen makkelijk te vinden, hierbij kun je kijken naar rare gebeurtenissen zoals een bankoverval zonder dat er ook maar een deur geopend is. Maar de wat slimmere Jumpers die ook al van het bestaan van de Paladins af weten zijn wat moeilijker te pakken te krijgen, ze verweren zichzelf en zoeken andere Jumpers op.



    Regels
    - Minimaal 4 regels.
    Het liefst meer
    - Houd rekening met elkaar
    Wanneer iemand bijvoorbeeld te druk is met school of een tijdje weg is of iets dergelijks
    - Iedereen speelt met zijn eigen karakter, tenzij je toestemming hebt van de ander.
    - Maak je personage geen Gary Stu of Mary Sue
    Dit betekent dat je personage niet mag leiden aan het Superman-syndroom. Je personage ziet er geweldig uit, iedereen valt voor hem of haar enzovoort.
    - Niet godmoden
    Dit betekent dat je alleen je eigen personage bestuurt, en niet die van een ander tenzij je hier toestemming voor hebt.


    Jumpers
    - Lily Anderson - Macabre
    - Vanity Sky Lowland - Jaimes
    - Olive Sarah Parker Pebble
    - Nicklous 'Nick' Holt WillNotLearn
    - Mike Evans - OhMyZiam
    - Nog vrij.


    Paladins
    - Rosean 'Rose' Lilith Delacroix -Macabre
    - Nog vrij.
    - Nog vrij.
    - Matthew Anderson Jolene
    - James Jason Kirk LostMagic
    - Nog vrij.

    Mensen
    - hayley Melody Lilian LostMagic
    - Isabelle “Belle” McCloud Glucio
    - Esmee Hayden Jessiiicaa
    - Chase Morgan Michaelson - WillNotLearn
    - Oliver Drew Dalton - Jolene
    - Nog vrij.


    # Gebaseerd op de film Jumper
    # Rollentopic

    # Praattopic/TalkTopic

    [ bericht aangepast op 19 feb 2013 - 19:29 ]


    Don't be like the rest of them, darling

    James Jason Kirk
    Ik kijk haar aan. 'Vanity doe niets stoms ok? Paladins zullen je anders zoiezo vinden, het zijn net bloedhonden.' Hm wel een goede vergelijking eigenlijk. 1 teken en we springen er op af. Ik draai haar mijn rug toe en loop naar de badkamer. 'Je laat jezelf wel uit?' zeg ik eigenlijk onnodig. Ik heb zin in een douche. Voor de zekerheid sluit ik de badkamer deur en leg dan de glock op de lavabo. Ik kleed me uit, draai de douchekraan open en verwelkom dan de warme ontspannende stralen op mijn lichaam. Ik pak de zeep en begin me in te zepen. Morgen moet ik maar eens wat meer over Vanity te weten komen, kijken of ze een strafblad of zo heeft.


    'Doubt kills more dreams then failure ever will'

    IanOshea schreef:
    (...)

    Jared Bruce O'Shea || Jumper

    Ze begint door te vragen over mijn auto. Ik kan toch moeilijk zeggen dat ik hem gestolen heb?! Een lichte paniekaanval vanbinnen, ik hoop dat ze niks merkten.
    "Euhm, geschenk van mijn ouders. Ik vond het ook raar toen ik hem kreeg," zeg ik, leugens uitkramend. Ik zie haar een blik werpen op de bibliotheek achter haar.
    "En wat is jou favoriet dan?" vraag ik nieuwsgierig. Oh nee ik ben weer op dreef.
    "Excuseer me," zeg ik dan "Jared Bruce O'Shea is de naam." Ik steek mijn hand naar haar uit. Normaal doen zeg ik tegen mezelf, ze mogen niks weten.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Vanity Sky Lowland || Jumper
    Hij zegt dan dat ik niet stoms moet doen. 'Eh nee,' zeg ik dan, lichtelijk vaagjes. Bloedhonden... Dan vraag ik me af, waarom ik dan nog niet een paladin ontmoet heb. Ik ben namelijk niet helemaal onschuldig.. Dingen gestolen enzo, één keer ben ik gepakt door de politie. Alleen die zaak is nooit afgerond, aangezien ik onvindbaar was, maar wel te zien op de camera beelden. Toen heb ik glashard staan liegen, aangezien ik niet de bak in wil. 'Ja, ik laat mezelf uit,' zeg ik dan en loop richting de deur. Hij is de badkamer in gegaan en even komt het in me op, om zijn kamer te doorzoeken. Nee, straks hoort hij me. 'Ik jump we,' zeg ik dan tegen hem. Zodat hij het weet. Ik jump dan vanaf hier naar huis en ga daar mijn huis in. Ik roep even door het huis heen dat ik weer thuis ben en loop dan naar boven.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Jaimes schreef:
    Vanity Sky Lowland || Jumper
    Hij zegt dan dat ik niet stoms moet doen. 'Eh nee,' zeg ik dan, lichtelijk vaagjes. Bloedhonden... Dan vraag ik me af, waarom ik dan nog niet een paladin ontmoet heb. Ik ben namelijk niet helemaal onschuldig.. Dingen gestolen enzo, één keer ben ik gepakt door de politie. Alleen die zaak is nooit afgerond, aangezien ik onvindbaar was, maar wel te zien op de camera beelden. Toen heb ik glashard staan liegen, aangezien ik niet de bak in wil. 'Ja, ik laat mezelf uit,' zeg ik dan en loop richting de deur. Hij is de badkamer in gegaan en even komt het in me op, om zijn kamer te doorzoeken. Nee, straks hoort hij me. 'Ik jump we,' zeg ik dan tegen hem. Zodat hij het weet. Ik jump dan vanaf hier naar huis en ga daar mijn huis in. Ik roep even door het huis heen dat ik weer thuis ben en loop dan naar boven.


    Het zou stoer zijn moest ze Jace beginnen te verdenken en het hem dan ooit eens zou vragen.


    help

    Isabelle “Belle” McCloud

    De manier waarop hij reageerde, toen ik vroeg hoe hij aan zijn auto kwam, deed mij even fronsen. Net alsof hij de waarheid niet wilde of kon vertellen. Hetgeen hij zei, klonk ook niet echt waarschijnlijk en dus hield ik het er maar op dat hij het niet wilde vertellen. Ik ging er dan ook niet op verder. Ik kende hem amper en het waren mijn zaken niet. Hoe graag ik het ook wilde weten, nieuwsgierig als dat ik was. Ik beet dus op mijn lip om al mijn vragen binnen te houden, terwijl mijn blik even langs de kentekenplaat ging. Je wist nooit of die nog van pas zou komen. Vooral nu de eigenaar niet leek te kunnen vertellen waar hij hem vandaan had. Hoewel ik het daarin natuurlijk ook helemaal mis kon hebben.
    'En wat is jou favoriet dan?' Ik opende mijn mond om te antwoorden, maar blijkbaar had hij door dat ik mij wel had voorgesteld en dus klapte ik hem weer dicht. 'Excuseer me, Jared Bruce O'Shea is de naam,' stelde hij zich voor en ik schudde met een glimlach om mijn lippen zijn uitgestoken hand.
    'Nou, ik heb natuurlijk niet heel veel verstand, maar ik vind van die Ford Mustangs van ongeveer 1967 wel heel mooi,' antwoordde ik hem nu toch en keek weer even naar de bibliotheek. Ach, wat zou het. Ik had anders toch altijd binnen tien minuten pauze. Alleen die stapel boeken die nu op de balie lag, was nogal onhandig, maar anders kon ik altijd nog zeggen dat die motor meer problemen had gegeven dan ik had verwacht.


    Happy Birthday my Potter!

    Jared Bruce O'Shea

    Ik kijk weer nieuwsgierig naar het meisje en wacht geduldig op antwoord.
    "Nou, ik heb natuurlijk niet heel veel verstand, maar ik vind van die Ford Mustangs van ongeveer 1967 wel mooi," antwoord ze. Ik geef haar een goedkeurend knikje.
    " Goede keuze ook geweldig," antwoord ik, "maar niet mijn ding ik hou vooral van snel." Ik zie haar weer naar de biblliotheek kijken. Haar gezicht betrekt even maar er komt dan toch een onverschillige blik op haar gezicht. Ik merk plots op dat de jongen bij de motor nog geen woord had gezegd.
    "En wie ben jij?" richt ik me tot hem. Ik kijk ook hem -alweer- kritisch aan en wacht geduldig op antwoord.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    [Kunnen jullie alsjeblieft quoten? <3]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    IanOshea schreef:
    Jared Bruce O'Shea

    Ik kijk weer nieuwsgierig naar het meisje en wacht geduldig op antwoord.
    "Nou, ik heb natuurlijk niet heel veel verstand, maar ik vind van die Ford Mustangs van ongeveer 1967 wel mooi," antwoord ze. Ik geef haar een goedkeurend knikje.
    " Goede keuze ook geweldig," antwoord ik, "maar niet mijn ding ik hou vooral van snel." Ik zie haar weer naar de biblliotheek kijken. Haar gezicht betrekt even maar er komt dan toch een onverschillige blik op haar gezicht. Ik merk plots op dat de jongen bij de motor nog geen woord had gezegd.
    "En wie ben jij?" richt ik me tot hem. Ik kijk ook hem -alweer- kritisch aan en wacht geduldig op antwoord.


    Chase Michealson
    Toen er een jongen bij kwam hadden hij en het meisje die me geholpen had met de motor het een hele tijd over zijn auto, waar hij hem vandaan had, welke ze zelf het mooiste vonden enzovoort, aan dit gesprek bestede ik echter weinig aandacht en keek om me heen terwijl ik mijn handen afveegden aan een doek die ik uit de tas om mijn schouder had gehaalt. Toen het meisje en de jongen elkaar -meer aan zichzelf dan aan mij- hadden voorgesteld vroeg de jongen die blijkbaar Jared hete met een kritische blik om mijn naam, 'Chase Michaelson' Antwoordde ik vervolgens.

    [ bericht aangepast op 22 feb 2013 - 14:43 ]


    Don't be like the rest of them, darling

    WillNotLearn schreef:
    (...)

    Nicklous 'Nick' Holt
    Toen we in haar huis aankwamen zag ik dat ze haar armen om haar maag sloeg en een tijdje met haar ogen knipperde, toen ze zag dat we bij haar thuis waren leunde ze tegen de muur en leek ze bijna over te geven. 'Fijn dat je dat even eerder had gezegd,' Zegt ze schor, 'Ik dacht dat ik dat ik het ruim op tijd had gezegt' antwoord ik en kijk even om me heen, het huis was niet heel veel verandert zins de laatste keer.. Waarschijnlijk bestede ze er ook weinig tijd aan, ik keek nog even naar Rose en maakte vervolgens aanstalten weer weg te Jumpen.


    Don't be like the rest of them, darling

    Rosean 'Rose'
    ''Ik dacht dat ik dat ik het ruim op tijd had gezegd,'' zei hij. Ik keek hem nors aan.
    Ik keek even naar het huis en voelde een steek in mijn hart. Na de dood van mijn vader was ik hier zo snel mogelijk weggegaan; het was een tijdje geleden dat ik hier was geweest. Ik reisde voornamelijk rond om naar Jumpers te zoeken, en het feit dat ik hier weer was zorgde voor vele herinneringen. Waarschijnlijk dacht Nick dat ik hier nog woonde, maar ondanks dat ik het huis nooit had verkocht was dat niet zo. Officieel wel, maar ik kwam er nooit meer.
    Mijn blik kruiste die van Nick weer en ik ging tegen de muur op de grond zitten. Alle emoties van vandaag werden me gewoon even te veel. Waarschijnlijk jumpte Nick zo toch weer weg, en was mijn hele zoektocht voor niks geweest. Dan was heel mijn leven voor niks, aangezien ik dan waarschijnlijk dood werd gemarteld.
    Ik sloeg mijn armen om mijn opgetrokken knieën en keek bedroefd naar de hechtingen. Ik wilde niet naar binnen... ik wist niet of ik het kon. De studeerkamer van mijn vader zat waarschijnlijk nog vol met alle krantenartikelen en boeken...


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Jessiiicaa schreef:
    (...)

    Esmee Hayden || mens

    Ik greep de laptop van mijn bureau en liep in het vervolg traag de trap af. Ik vroeg me af wat ik in godsnaam aan het doen was, een onbekende meenemen naar huis. Maar als mijn gevoel me niet bedroog, moest ze wel een Jumper zijn en ik wilde graag helpen om ze te beschermen. Zij zag eruit als een vechter en dat kon ik wel gebruiken tegen mijn strijd tegen de Paladin's.
    Ik liep de woonkamer weer in en ging naast haar zitten, terwijl ik de laptop voorzichtig op de tafel zette. De latop startte zich langzaam op en ik stopte ook een koekje in mijn mond.
    'Vind je ze lekker?' vroeg ik, terwijl ik naar het koekje in haar hand gebaarde.

    WillNotLearn schreef:
    (...)

    Chase Michealson
    Toen er een jongen bij kwam hadden hij en het meisje die me geholpen had met de motor het een hele tijd over zijn auto, waar hij hem vandaan had, welke ze zelf het mooiste vonden enzovoort, aan dit gesprek bestede ik echter weinig aandacht en keek om me heen terwijl ik mijn handen afveegden aan een doek die ik uit de tas om mijn schouder had gehaalt. Toen het meisje en de jongen elkaar -meer aan zichzelf dan aan mij- hadden voorgesteld vroeg de jongen die blijkbaar Jared hete met een kritische blik om mijn naam, 'Chase Michaelson' Antwoordde ik vervolgens.


    Jared Bruce O'Shea

    "Chase Michaelson" zegt de onbekende jongen.
    "Sorry voor de late voorstelling," zeg ik, "maar euhm, ik ga vertrekken, dag," zeg ik. Daarna ga ik weer naar mijn auto en start de motor weer. Met het geluid van piepende banden rijd ik weg en vervloek mezelf. Stom stom stom, geen vriendschappen sluiten. Zeker niet met meisjes. Ik herinner me alle vriendinnen die ik gehad had. HAD. Ik zucht elke relatie die ik had, kreeg een wending die niemand wilde. Elke keer liep hij op een dramatische wijze af. Zelfs moord ben ik al tegen gekomen.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Athene Clarisse Valentin - Paladin - Chelmsford, Groot-Brittannië.
    Toen Athene spottend een pruillip trok zei Jace, "Je ziet er belachelijk uit als je dat doet." Athene rolde met haar ogen,"Dat is het punt niet! En kijk niet zo." Athene keek Jace even geïrriteerd aan en richtte haar blik toen op de muur achter hem, die veel interessanter was.
    "Nou, ik kwam enkel hierheen omdat ik geen zin had alleen naar Nederland te reizen, maar blijkbaar is meneer te lui om me te vergezellen." mompelde Athene en stond op.
    "Waarom zou je mijn gezelschap willen?" vroeg Jace geïrriteerd en het werd enkel vriendelijker,"Ik heb wel wat beters te doen dan naar Nederland te gaan. Met jou."
    Athene keek de man ziedend aan. "Omdat ik nu eenmaal niet de meest sociale Paladin ben." Daar kwam het wel op neer. Athene was niet erg aardig tegen mensen waardoor haar vriendengroep nogal select was. Athene wierp haar haar naar achteren en bewoog zich in de richting van de deur.
    "Ik hoop dat je stikt in je eenzaamheid, Jace. Je bent een klootzak," sprak ze. Athene opende de deur ruw en stampte naar buiten waarna ze de deur met een harde dreun toewierp.


    kindness is never a burden.

    [Ik ga in de paasvakantie naar Amerika. :Y)]

    Jace Alexander Herondale || Paladin || Chelmsford, Groot-Brittannië.
    Athene rolde met haar ogen wanneer Jace zei dat ze er belachelijk uit zag wanneer ze een pruillip trok. "Dat is het punt niet!" zei ze geïrriteerd. "En kijk niet zo!" Jace kreeg een uitdagende blik in zijn ogen en staarde haar aan. Athene richtte haar blik op de muur achter Jace.
    "Nou, ik kwam enkel hierheen omdat ik geen zin had alleen naar Nederland te reizen, maar blijkbaar is meneer te lui om me te vergezellen," mompelde het meisje. Ze stond op. Jace raakte geïrriteerd door haar bazige, nogal dwingende toon.
    "Waarom zou je mijn gezelschap willen? Ik heb wel wat beters te doen dan naar Nederland te gaan. Met jou."
    Athenes blik werd ziedend. "Omdat ik nu eenmaal niet de meest sociale Paladin ben," zei ze kwaad.
    "Misschien moet je proberen het slimmer te spelen, Athene. Misschien moet je er eens over denken om niet altijd meteen zo gemeen tegen mensen te doen. Ooit al eens bedacht dat dat veel impact op je leven kan hebben?" zei Jace. Zijn stem klonk koud en staalhard, vermengd met waarschuwing en dreiging.
    "Ik hoop dat je stikt in je eenzaamheid, Jace. Je bent een klootzak," sprak Athene terwijl ze de deur opende en naar buiten ging. Jace gooide het ding nog tegen en leunde tegen de deurpost.
    "Oh ja, helemaal vergeten," zei hij luid, duidelijk en giftig. "Jij bent een achterbakse trut. Je hebt geen idee hoe je vriendelijk moet zijn." Jace' ogen hadden zich vernauwd en hij keek haar met een ijzige, enge kalmte na. "Aangezien je me toch zo'n klootzak vindt, waarom ging je dan niet meteen alleen naar Nederland? Of heb je geen geld? Ben je bang? Kan je het niet alleen aan? Geef me één goeie reden waarom ik mijn hele plan voor een paar dagen moet laten varen, alleen maar om met jou mee te gaan. Ik kan even goed een andere Paladin voor je bellen. Ik ken er genoeg."

    [ bericht aangepast op 23 feb 2013 - 14:27 ]


    help

    Isabelle "Belle" McCloud

    Jared keurde mijn keuze voor de mustang goed, wat mij ook niet verbaasde. Die dingen waren vet en bovendien totaal niet meisjesachtig, zoals sommige andere auto's die ik er op zich wel leuk uit vond zien. Nadat hij zei dat hij toch meer van het "snelle gebeuren" hield, vroeg hij nogmaals naar de naam van de motorgast. Hij had inderdaad nog helemaal niet gereageerd. Ik richtte daarom ook mijn blik op hem en keek hem verwachtingsvol aan.
    'Chase Michaelson,' antwoordde de jongen die dus Chase heette. Ik wist niet echt iets meer te zeggen en keek even van de ene man naar de andere. Jared zei echter dat hij weg moest en voor ik überhaupt normaal gedag kon zeggen, zat hij al in zijn auto en scheurde weg.
    'Okeeeeej,' kwam er uit mijn mond, terwijl ik de wagen nakeek. 'Ben ik de enige die denkt dat hij niet op een legale manier aan die auto is gekomen?' mompelde ik en keek even naar Chase. 'Ik bedoel, hij antwoordde wel heel vaag, toen ik vroeg hoe hij er aan kwam en nu gaat hij opeens vandoor,' ging ik verder. Toch maar even het kenteken van de auto en zijn naam intypen in google straks. Gewoon voor de zekerheid.

    [ bericht aangepast op 23 feb 2013 - 15:32 ]


    Happy Birthday my Potter!