• Jumpers

    Anywhere.
    Anything.
    Instantly.



    Eeuwenlang hebben Jumpers onder ons geleefd - speciale personen met de mogelijkheid om te teleporteren of 'jumpen' naar bijna overal in de wereld. Voor bijna net zo lang, hebben de Paladins, een geheime en machtige orde, ons beschermd tegen deze gevaarlijke en onvoorspelbare individuen, en offeren ze alles om de mensheid veilig te houden.

    Jumpers
    Jumpers zijn eigenlijk gewoon mensen zoals jij en ik, die 'speciaal' zijn door de ene kracht die ze hebben. De kracht om te teleporteren of Jumpen zoals dat word genoemd, Jumpers leven vaak niet meer thuis bij hun ouders en de verstandige Jumpers houden zich gedeisd en proberen zo weinig mogelijk aandacht te trekken.

    Paladins
    Paladins hebben er alles voor over om de Jumpers uit te roeien en zijn dan ook constant bezig met het vinden van Jumpers. Domme Jumpers zijn in het algemeen makkelijk te vinden, hierbij kun je kijken naar rare gebeurtenissen zoals een bankoverval zonder dat er ook maar een deur geopend is. Maar de wat slimmere Jumpers die ook al van het bestaan van de Paladins af weten zijn wat moeilijker te pakken te krijgen, ze verweren zichzelf en zoeken andere Jumpers op.



    Regels
    - Minimaal 4 regels.
    Het liefst meer
    - Houd rekening met elkaar
    Wanneer iemand bijvoorbeeld te druk is met school of een tijdje weg is of iets dergelijks
    - Iedereen speelt met zijn eigen karakter, tenzij je toestemming hebt van de ander.
    - Maak je personage geen Gary Stu of Mary Sue
    Dit betekent dat je personage niet mag leiden aan het Superman-syndroom. Je personage ziet er geweldig uit, iedereen valt voor hem of haar enzovoort.
    - Niet godmoden
    Dit betekent dat je alleen je eigen personage bestuurt, en niet die van een ander tenzij je hier toestemming voor hebt.


    Jumpers
    - Lily Anderson - Macabre
    - Vanity Sky Lowland - Jaimes
    - Olive Sarah Parker Pebble
    - Nicklous 'Nick' Holt WillNotLearn
    - Mike Evans - OhMyZiam
    - Nog vrij.


    Paladins
    - Rosean 'Rose' Lilith Delacroix -Macabre
    - Nog vrij.
    - Nog vrij.
    - Matthew Anderson Jolene
    - James Jason Kirk LostMagic
    - Nog vrij.

    Mensen
    - hayley Melody Lilian LostMagic
    - Isabelle “Belle” McCloud Glucio
    - Esmee Hayden Jessiiicaa
    - Chase Morgan Michaelson - WillNotLearn
    - Oliver Drew Dalton - Jolene
    - Nog vrij.


    # Gebaseerd op de film Jumper
    # Rollentopic

    # Praattopic/TalkTopic

    [ bericht aangepast op 19 feb 2013 - 19:29 ]


    Don't be like the rest of them, darling

    Jared Bruce O'Shea || Jumper


    Eenmaal op de autostrade rijdt ik naar mijn 'portaal', een verlaten weggetje dat ik gebruik voor jumps met auto. Maar daar moet ik eerst heen natuurlijk. Na tien minuten komt er opeens een andere auto in mijn gat rijden*, waar ik een rothekel aan heb. Ik wijk naar een ander rijvak waar niemand reed en trok hard de handrem op dat hij me niet kon volgen. De onbekende auto schoot me voorbij en ik herademde. Ik weet dat ze er zijn, gelukkig zij niet dat ik er eentje ben. Ik laat de handrem weer naar beneden en schakel zodat de maserati op gang komt. Elke keer weer geweldig. Ik laat mijn handen losjes op het stuur liggen en manouvreer tussen het verkeer door. Lelijke auto's die zometeen waarschijnlijk zometeen toeterend in de file terecht zullen komen. Gelukkig moet ik er een van de volgende afslagen af door een klein dorp en zo een slingerende weg volgen tot hij doodloopt. en dat allemaal op hoge sneheid.



    (*Iemand in zijn gat rijden is een uitdrukking die wij gebruiken :))

    [ bericht aangepast op 20 feb 2013 - 18:41 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    WillNotLearn schreef:
    Nick
    'Waarom?!' Gromde ze waarna ze haar haren uit haar gezicht streek en me vragend aan keek, 'Ik heb er inderdaad niets aan gedaan toen mijn vriend je vader vond, maar hij was niet de gene die hem vermoorde. Dat was ik.' Zeg ik, 'Waarom? Hij vermoorde mijn ouders, en die verdienden het niet om te sterven. Waarom ik medelijden met jouw heb? Omdat door mijn actie jij jouw vader verloor en toch spijt het me niet dat ik het gedaan heb' Zeg ik waarna ik de kamer uit loop.

    Rosean 'Rose'
    ''Ik heb er inderdaad niets aan gedaan toen mijn vriend je vader vond, maar hij was niet de gene die hem vermoorde. Dat was ik.''
    Mijn mond zakte open. ''WÁT?!'' gilde ik.
    ''Waarom? Hij vermoorde mijn ouders, en die verdienden het niet om te sterven. Waarom ik medelijden met jouw heb? Omdat door mijn actie jij jouw vader verloor en toch spijt het me niet dat ik het gedaan heb,'' verklaarde hij luchtig, en liep toen de kamer uit.
    Ik sprong op en sprintte achter hem aan, wat niet zo'n heel goed idee was; alles begon te draaien en ik leunde tegen de muur.
    ''Mijn vader heeft NOOIT iemand vermoord! Nooit!'' schreeuwde ik. ''Ja, hij was een Paladin, maar het voornaamste wat hij deed was uitzoeken waar de Jumpers zich schuil hielden en hun manier van leven, maar iemand vermoorden- nee, hij zou dat niet over zijn hart krijgen,'' zei ik gebroken. Hij heeft mijn vader vermoord... en hij loopt nog levend rond. Dit keer kon ik mezelf niet weerhouden. Enkele tranen rolden over mijn wangen.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Jessiiicaa schreef:
    Esmee Hayden || mens

    Terwijl ze naar binnen liep en een paar keer om zich heen keek, vroeg ze: 'woon je alleen?'
    'Jazeker.' Ik sloot de deur, gooide mijn huissleutel in het mandje op het kastje en wilde mijn jas uittrekken, totdat ik me bedacht dat ze dan misschien zou schrikken. Dus liep ik de woonkamer in en wees haar op de bank en stoelen. 'Maak het je gemakkelijk, dan zal ik ondertussen wat drinken inschenken. Waar heb je zin in? Iets warms, of juist fris? Of heb je zin in een drankje? Ik heb van alles in huis.'

    [werkse!]

    [Ugh ik ben dood nu, ik ben vakkenvuller en ik had zo veel te doen :'D Damn. *klaagklaagklaag*]
    Lily Anderson
    Ze deed aanstalten om haar jas uit te trekken, maar besloot het niet te doen. Ik trok even een wenkbrauw op.
    Ik ritste enkel mijn leren jasje open, stak mijn handen nonchalant in mijn zakken en liep achter haar aan.
    ''Maak het je gemakkelijk, dan zal ik ondertussen wat drinken inschenken. Waar heb je zin in? Iets warms, of juist fris? Of heb je zin in een drankje? Ik heb van alles in huis,'' zei ze. Ik plofte op de bank.
    ''Doe maar gewoon een glas water,'' zei ik met een glimlachje.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Vanity Sky Lowland || Jumper
    Als ik de steeg in loop, kijk ik in eerste instantie om me heen. Waar ben ik precies terecht gekomen? Ik ben gewoon naar een willekeurige plaats gejumpt. Ineens zegt een jongen, die op een bankje zit, hallo. Even kijk ik om me heen en kom dan tot de conclusie dat hij het tegen mij heeft. 'Eh, hallo?' zeg ik dan terug, ietwat verbaasd dat hij me aanspreekt. Er is even de neiging om te vragen welke plaats dit is, maar dat zou raar overkomen. Mijn hand duwt snel mijn lok achter mijn oor en ik kijk dan verder de straat in. Het is een rustige straat, nagenoeg verlaten. Dan richten mijn lichtbruine ogen zich weer op de jongen. 'Kan ik je ergens mee helpen?' Aangezien hij me gedag zei zonder echt een reden.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Nicklous 'Nick'
    'WÁT?!' Gilde ze toen ik zei dat ik haar vader had vermoord, toen ik vertelde waarom ik medelijden met haar had en de kamer uit was gelopen sprong ze achter me aan. 'Mijn vader heeft NOOIT iemand vermoord! Nooit!' Schreeuwde ze, 'Ja, hij was een Paladin, maar het voornaamste wat hij deed was uitzoeken waar de Jumpers zich schuil hielden en hun manier van leven, maar iemand vermoorden- nee, hij zou dat niet over zijn hart krijgen,' Zei ze en ik hoorde wat in haar stem en toen ik achterom keek zag ik een paar tranen over haar wangen rollen. 'Verklaar dan eens, hoe hij in mijn huis kwam, leunend, met een mes over hun dode lichamen' Zeg ik en keek haar aan met een gezicht vol pijn. Ik was 15, toen ik mijn eigen ouders dood in mijn huis vond, na op een avond terug gekomen van een feest van een van mijn vrienden.


    Don't be like the rest of them, darling

    James Jason Kirk
    Ze kijkt me verbaasd aan en ik grinnik zachtjes in mezelf eens. Ik richt me terug op mijn krant en hoor dan het meisje vragen of ze me ergens mee kan helpen. Ik kijk op, en vouw mijn krant op. Ik twijfel even over het feit of het wel slim zou zijn maar ik verveel me gewoon te veel. 'Je kan me je laten trakteren op een tas koffie?' stel ik voor en wijs naar de koffieshop wat verder. De krant leg ik naast me en ik gooi mijn lege beker in de vuilbak die naast het bankje staat. Misschien is een leuk gesprek wel de oplossing om me van mijn verveling af te helpen. En wie weet... misschien heeft zij wel nieuwtjes over bizarre dingen die er gebeurt zijn de laatste tijd.


    'Doubt kills more dreams then failure ever will'

    Rosean 'Rose'
    ''Verklaar dan eens, hoe hij in mijn huis kwam, leunend, met een mes over hun dode lichamen,'' zei hij. Zijn gezicht verried dat hij nog elke dag in verdriet was over het verlies van zijn ouders.
    ''Toen h-hij thuis kwam had hij me verteld dat e-er een jumper was v-vermoord, samen met haar man,'' begon ik schor. ''Hij vertelde me dat hij ze nog probeerde te redden- te kijken óf er nog iets viel te redden.''
    Ik pauzeerde even en veegde mijn tranen weg. ''H-hij vroeg zich af of er iets met het mes was, d-dat verklaart waarschijnlijk dat hij het vast hield.''
    Ik snifte even en wendde mijn blik af. Ik vertelde de waarheid, en mijn vader had mij ook de waarheid verteld.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Athene en Jace staan nog niet in de beginpost, Ellielsel. :')


    help

    Vanity Sky Lowland || Jumper
    Hij lijkt zich te amuseren wanneer ik verbaasd ben. En hij kijkt van zijn krant op als ik hem vraag of ik hem kan helpen. Wat had ik anders moeten zeggen? Gewoon doorlopen, terwijl hij me zo ongeveer aanspraken. Hij stelt dan voor dat hij me kan trakteren op een kop koffie en even bijt ik aarzelend op mijn lip. Niet dat ik bang ben of wat dan ook, het is meer gewoon dat ik geen idee heb waar ik ben. Even ga ik met mijn hand in het haar. 'Ik houd niet van koffie,' zeg ik dan en laat mijn hand weer zakken. 'Maar als ze er ook iets van een cola hebben of te eten, dan is dat ook goed.' En ik glimlach dan naar hem. Ik kijk hem dan aan en sta hem een beetje afwachtend aan te kijken, me afvragend of het misschien een grapje is. Als dat zo is, dan kan ik altijd nog wegjumpen.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    James Jason Kirk
    Ik grijns lichtjes. 'Ik denk wel dat ze dat hebben. Ik stop de krant in mijn rugzak die ik altijd bij heb, als ik op pad ga en zwier die over mijn schouder als ik op sta. 'Jason.' zeg ik dan me voorstellend. Bij vreemden gebruik ik altijd mijn 2de naam, dan ben ik minder snel te traceren als het mis gaat, als het een jumper blijkt te zijn of een spion die jumpers wil beschermen of gewoon iemand wiens baas pist op me is. 'En jij bent?' vraag ik dan maar. Ik stop mijn handen in mijn zakken ondertussen en kijk haar afwachtend aan waarna ik al begin te lopen, of ja slenteren, naar de koffieshop ervan uitgaand dat ze wel zal volgen.


    'Doubt kills more dreams then failure ever will'

    Nicklous 'Nick'
    'Toen h-hij thuis kwam had hij me verteld dat e-er een jumper was v-vermoord, samen met haar man,' zei ze schor, 'Hij vertelde me dat hij ze nog porbeerde te redden- te kijken óf er nog iets viel te redden' zegt ze vervolgens en veegt de tranen op haar wangen weg, 'H-hij vroeg zich af of er iets met het mes was, d-dat verklaart waarschijnlijk dat hij het vast hield.' Zegt ze en ze wende haar blik af. Het schuld gevoel bouwde zich alleen maar meer op en ik zocht naar iets, wat dan ook. 'Aangezien ik weet dat je me nu alleen maar meer dood wilt doe het dan nu direct' Zeg ik zonder haar aan te kijken.


    Don't be like the rest of them, darling

    Athene Clarisse Valentin - Paladin.
    "Athene, alweer zo majestueus en prachtig als anders," zei Jace geamuseerd en nam een lok van Athene's haren tussen zijn vingers. Athene negeerde het gebaar en zijn woorden, hoe vervelend ze die ook vond en stapte naar binnen. Ze gooide haar haren over haar schouders waardoor de lok meteen van tussen Jace' vingers gleed. De man nam zijn glas van de tafel waar Athene haar vingers over liet glijden. "Je poetsvrouw doet haar werk niet goed genoeg." Ze hief haar hoofd op en keek Jace recht in zijn twee bruine ogen.
    "Ze doet het beter dan de jouwe," zei Jace. "Of wacht..." Athene keek Jace emotieloos aan en zei met opeen geklemde kaken: "Je bent een klootzak, Jace. Weet je dat?" Ze onderdrukte de neiging hem een klap te verkopen. Hij verdiende het zeker. Athene draaide zich om, zonder te wachten op zijn antwoord en liep door de gang naar de eerstvolgende kamer.
    "Nu, wat kom je hier echt doen? Of ben je echt zo hopeloos verveeld dat je mijn gezelschap komt opzoeken?"
    Athene lachte zonder emotie,"Nee. Zelfs niet mocht je de laatste persoon op deze wereld zijn." Athene liep naar een kast waar een mooie collectie drank stond en haalde een fles met goudkleurige vloeistof uit.
    "De echte reden waarom ik hier ben," sprak ze terwijl Athene een glas vol schonk,"is omdat ik twee Jumpers op het spoor ben en geen zin heb om er alleen achter te gaan." Ze zette de fles terug in de kast en draaide zich naar Jace om met het glas in haar hand.


    kindness is never a burden.

    Glucio schreef:
    Isabelle “Belle” McCloud || Mens

    Ik sloeg mijn armen over elkaar en keek toe hoe hij het drukventiel en de oliefilter controleerde. Eigenlijk best wel grappig dat hij het ook meteen deed en niet eens aan mij twijfelde. 'Ben je zo iemand die gewoon alle boeken leest omdat je de rest allemaal al hebt gelezen of echt iemand die geïnteresseerd is in motors repareren?' vroeg hij daarna. Ik haalde mijn schouders op. Ja, ik las veel, maar ik hetgeen dat ik las, interesseerde mij ook wel. Ik vond het gewoon leuk om dat soort dingen te weten. Het veraste mensen vaak en bovendien was ik zo ook een stuk zelfstandiger en kon ik bijvoorbeeld in dit geval nog eens helpen ook.
    'Hmmm, van allebei een beetje. Ik lees wel heel veel, maar wat ik lees interesseert mij op zich wel. Ik vind het gewoon leuk om dingen te weten en te kunnen en lezen is voor mij een fijne manier om te leren, denk ik,' antwoordde ik uiteindelijk. 'En, heb je de oorzaak gevonden?'


    Happy Birthday my Potter!

    -dubbelpost-

    [ bericht aangepast op 20 feb 2013 - 19:28 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Rosean 'Rose'
    ''Aangezien ik weet dat je me nu alleen maar meer dood wilt doe het dan nu direct,'' zei hij.
    Ik fronste.
    ''Je jumpt niet weg? Je maakt geen domme opmerkingen? Je probeert me niet half te vermoorden?'' mompelde ik. Leefde ik in een parallelle wereld, of zo?
    Ik leunde nog steeds tegen de muur aan, maar de duizeligheid was grotendeels weggetrokken. Ik wist, dat als ik weer recht ging staan, ik waarschijnlijk door mijn benen zou zakken.
    Ik keek hem aan.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''