• Jumpers

    Anywhere.
    Anything.
    Instantly.



    Eeuwenlang hebben Jumpers onder ons geleefd - speciale personen met de mogelijkheid om te teleporteren of 'jumpen' naar bijna overal in de wereld. Voor bijna net zo lang, hebben de Paladins, een geheime en machtige orde, ons beschermd tegen deze gevaarlijke en onvoorspelbare individuen, en offeren ze alles om de mensheid veilig te houden.

    Jumpers
    Jumpers zijn eigenlijk gewoon mensen zoals jij en ik, die 'speciaal' zijn door de ene kracht die ze hebben. De kracht om te teleporteren of Jumpen zoals dat word genoemd, Jumpers leven vaak niet meer thuis bij hun ouders en de verstandige Jumpers houden zich gedeisd en proberen zo weinig mogelijk aandacht te trekken.

    Paladins
    Paladins hebben er alles voor over om de Jumpers uit te roeien en zijn dan ook constant bezig met het vinden van Jumpers. Domme Jumpers zijn in het algemeen makkelijk te vinden, hierbij kun je kijken naar rare gebeurtenissen zoals een bankoverval zonder dat er ook maar een deur geopend is. Maar de wat slimmere Jumpers die ook al van het bestaan van de Paladins af weten zijn wat moeilijker te pakken te krijgen, ze verweren zichzelf en zoeken andere Jumpers op.



    Regels
    - Minimaal 4 regels.
    Het liefst meer
    - Houd rekening met elkaar
    Wanneer iemand bijvoorbeeld te druk is met school of een tijdje weg is of iets dergelijks
    - Iedereen speelt met zijn eigen karakter, tenzij je toestemming hebt van de ander.
    - Maak je personage geen Gary Stu of Mary Sue
    Dit betekent dat je personage niet mag leiden aan het Superman-syndroom. Je personage ziet er geweldig uit, iedereen valt voor hem of haar enzovoort.
    - Niet godmoden
    Dit betekent dat je alleen je eigen personage bestuurt, en niet die van een ander tenzij je hier toestemming voor hebt.


    Jumpers
    - Lily Anderson - Macabre
    - Vanity Sky Lowland - Jaimes
    - Olive Sarah Parker Pebble
    - Nicklous 'Nick' Holt WillNotLearn
    - Mike Evans - OhMyZiam
    - Nog vrij.


    Paladins
    - Rosean 'Rose' Lilith Delacroix -Macabre
    - Nog vrij.
    - Nog vrij.
    - Matthew Anderson Jolene
    - James Jason Kirk LostMagic
    - Nog vrij.

    Mensen
    - hayley Melody Lilian LostMagic
    - Isabelle “Belle” McCloud Glucio
    - Esmee Hayden Jessiiicaa
    - Chase Morgan Michaelson - WillNotLearn
    - Oliver Drew Dalton - Jolene
    - Nog vrij.


    # Gebaseerd op de film Jumper
    # Rollentopic

    # Praattopic/TalkTopic

    [ bericht aangepast op 19 feb 2013 - 19:29 ]


    Don't be like the rest of them, darling

    Graymark schreef:
    Jace Alexander Herondale || Paladin || Chelmsford, Groot-Brittannië.
    "En dom ben je ook. Ik ben zeker dat iemand je dat al heeft verteld, aangezien je het zowat uitstraalt." Jace zuchtte theatraal.
    "Kind, wat zei ik net. Ik denk dat ik mijn eigen leven beter ken dan jij, lief." Jace vroeg haar wat ze hier echt kwam doen. Hierop liet Athene een emotieloze lach horen.
    "Nee, zelfs niet mocht je de laatste persoon op deze wereld zijn," had ze geantwoord.
    "Dan ben jij er ook niet meer, lief," kaatste Jace terug.
    "Noem me niet zo!" Athenes stem klonk enorm geïrriteerd. Ze was naar de kast met Jace' drankverzameling gelopen. Hij hield haar niet tegen, haalde enkel een glas voor haar uit.
    "Dat kan ik zelf wel," mompelde Athene hierop. Ze schonk met haar wenkbrauwen gefronst het glas in, terwijl ze Jace vertelde over de twee Jumpers. Jace liep naar een tweede kast en trok de lade open, waar twee revolvers en een serie messen in lag. Jace zag vanuit zijn ooghoek dat ze nieuwsgierig een stap dichterbij zette en er tekende zich een glimlach om zijn lippen.
    "Heb je hulp nodig bij het vermoorden van twee lieve kleine Jumpers? Ik heb zelf ook een leven, Athena," antwoordde Jace treiterend. Hij legde de nadruk op de laatste letter. Het was duidelijk dat Athene wilde protesteren, maar toch gaf ze geen antwoord. Jace had zich omgedraaid en een mes naar haar gegooid. Deze ving ze behendig iop in haar linkerhand, terwijl ze een slok whiskey nam.
    "Vanity Lowland, ze woont hier niet ver vandaan," zei Jace. Hij liep op Athene toe en keek haar van bovenaf aan. "Vertel me je twee probleempjes maar, lief," voegde hij toe. Athene deed een subtiele stap achteruit en trok een wenkbrauw op. "Ach, wat ben je toch sexy als je een wenkbrauw op trekt," zei Jace geamuseerd grinnikend.
    "Mike Evans," zei Athene. "Hij zit in Nederland momenteel. Ik kreeg een bericht van mijn nicht, Nina. Ik denk niet dat hij weet van Paladins. En Annabeth Dallas, ze woont aan de rand van de stad in een oud herenhuis. Arme meid denkt dat ze daar veilig is." Athene grijnsde. Jace keek haar doodserieus, een beetje verveeld zelfs, aan. "Ik zag dat ze een kruis in haar tuin geplaatst had."
    "Is die Nina van je geen Paladin? Of wil je per se helemaal naar Nederland met de boot om die twee kleine Jumpertjes af te maken? Er zijn toch nog andere Paladins in Nederland?"


    help

    LostMagic schreef:
    James Jason Kirk
    Ik ga in de zetel zitten en glimlach terwijl ik naar haar luister. 'En jij?' vraagt ze dan. 'Wel, ik heb een jumper ontmoet.' zeg ik. 'Heb je haar vermoord?' hoor ik haar door mijn gsm zeggen. 'Nee volgens mij is het een groentje, ze weet niet eens wat Paladin's zijn.' Het is even stil. 'Ze kan gevaarlijk zijn, ze denkt dat ze niet gestopt kan worden. Waarom heb je haar niet vermoord?' 'Ze leek me onschuldig en mijn gedachten stonden er niet helemaal naar. Kom je naar Londen vanavond?' vraag ik haar dan. Ze zucht. 'Nee sorry James. Ik kan niet, er zijn hier Jumpers gesignaleerd die een bank hebben leeg gehaald.' Ik zucht teleurgesteld. 'Oke bye dan....' mompel ik en druk af.


    Vanity Sky Lowland || Jumper
    Als ik heel goed luister, kan ik er een beetje van horen wat hij zegt. Mijn oor en handen liggen tegen de deur aan om goed te kunnen luisteren. Ik hoor hem dan praten over een jumper en besef me dan na even dat hij het over mijn heeft. Hij spreekt over iets van paladins en ik vraag me echt af wat dat zijn. Dan vang ik nog iets vaags op over onschuldig en dat hij iets niet kan. Wanneer hij ophangt, blijf ik even verbaasd staan voor zijn deur. Wat is hij precies? Dan klop ik aan, voordat ik er erg in heb. Ik wil dingen aan hem vragen.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    James Jason Kirk
    Ik hoor plots geklop en spring recht. Ik pak snel de glock die ik terug in mijn broeksband steek en mijn shirt er netjes over trek. Ik loop naar de deur en open die dan. Ik trek mijn wenkbrauwen op als ik de jumper zie staan. Haar had ik niet verwacht. Nou ja ik had niemand eigenlijk verwacht. 'Vanity? Wat doe jij hier? Hoe weet je dat ik hier logeer?' zeg ik verbaast. Het kan niet anders dat ze me gevolgd is maar om welke reden? Ik kijk haar aan en wacht even met haar binnen te laten. Het lijkt me niet slim een vreemde binnen te laten, en al zeker als die een jumper is. Ik leun wat tegen de deurpost op haar antwoord wachtend.


    'Doubt kills more dreams then failure ever will'

    Glucio schreef:
    (...)

    (Chase, where are you?)

    Isabelle "Belle" McCloud

    'Aha ze bestaan dan toch.' Ik keek even fronsend naar de blonde man met de blauwe ogen, maar zei er niks op, aangezien het niet echt tegen mij leek gericht. 'Ja, vindt ik ook, Maserati is geweldig,' zei hij uiteindelijk wel tegen ons en ik merkte dat hij ons kritisch bekeek. Ik wipte even heen en weer van mijn ene voet naar mijn anderen. Ik hield er niet bepaald van als ik zo bekeken werd, het maakte mij zenuwachtig. Hoe logisch het ook was dat hij dat deed, aangezien hij ons voor het eerst zag. Wacht, ik wist van beiden niet eens de naam. Wat onbeleefd om mij niet voor te hebben gesteld.
    'En jij had wel geluk dat je iemand had die je kon helpen kerel,' zei de blonde tegen de motorgast, waarop ik even grinnikte. Ik haalde mijn haar naar achter en keek even naar de bibliotheek. Eigenlijk moest ik zo wel weer terug, maar Clarissa zou mij nu vast nog niet missen.
    'Weet je, ik heb mij helemaal nog niet voorgesteld. Ik ben Isabelle, maar iedereen noemt mij Belle,' zei ik uiteindelijk maar tegen de heren. 'En het is niet mijn favoriet maar Maserati is ook geweldig. Hoe kom je er in godsnaam aan?' ging ik verder op te auto.


    Jared Bruce O'Shea || Jumper

    Ze begint door te vragen over mijn auto. Ik kan toch moeilijk zeggen dat ik hem gestolen heb?! Een lichte paniekaanval vanbinnen, ik hoop dat ze niks merkten.
    "Euhm, geschenk van mijn ouders. Ik vond het ook raar toen ik hem kreeg," zeg ik, leugens uitkramend. Ik zie haar een blik werpen op de bibliotheek achter haar.
    "En wat is jou favoriet dan?" vraag ik nieuwsgierig. Oh nee ik ben weer op dreef.
    "Excuseer me," zeg ik dan "Jared Bruce O'Shea is de naam." Ik steek mijn hand naar haar uit. Normaal doen zeg ik tegen mezelf, ze mogen niks weten.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Athene Clarisse Valentin - Paladin - Chelmsford, Groot-Brittannië.
    Jace kwam gevaarlijk dicht bij Athene stap en subtiel deed ze een stap naar achter, waarbij ze een wenkbrauw optrok. Jace grinnikte en sprak: "Ach, wat ben je toch sexy als je een wenkbrauw op trekt."
    Athene rolde met haar ogen maar regeerde er verder niet op. Toch liep ze om Jace heen en ging op een stoel zitten. Ze sloeg sierlijk haar been over de andere en nipte van de whiskey.
    De vrouw vertelde Jace over de twee jumpers. Terwijl zijzelf grijnsde keek Jace haar enkel serieus, met een beetje verveling, aan. "Is die Nina van je geen Paladin? Of wil je per se helemaal naar Nederland met de boot om die twee kleine Jumpertjes af te maken? Er zijn toch nog andere Paladins in Nederland?"
    Athene snoof,"Nina is een gewoon mens. Ze is op de hoogte van mijn leven als Paladin en weet van de Jumpers." Athene zette haar elleboog op haar knie en plaatste haar kin in haar hand,"Te bang om twee kleine Jumpertjes af te maken?" vroeg ze pesterig en trok een pruillip. Vervolgens stond ze weer recht en duwde het glas in Jace' handen.
    "Nou, ik kwam enkel hierheen omdat ik geen zin had alleen naar Nederland te reizen, maar blijkbaar is meneer te lui om me te vergezellen."


    kindness is never a burden.

    Vanity Sky Lowland || Jumper
    Al snel wordt de deur open gedaan en Jason lijkt verbaasd te zijn wanneer hij mij ziet. Hij heeft mijn naam onthouden en vraagt wat ik hier doe en hoe ik weet dat hij hier logeert. 'O, eh, nu klinkt het misschien alsof ik je gestalkt heb, maar in eerste instantie ging ik weg, maar toen bedacht ik me dat ik je nog dingen wilde vragen.' Ik kijk hem aan. 'Aangezien jij ook een jumper bent.' Nee, dat is hij niet, zoals het gesprek daarstraks klonk. 'En toen draaide ik me om en zag ik je deze kant op gaan. En nu sta ik hier.' Ik haal een hand door mijn haar, misschien dat het niet zo slim was om hier heen te komen, bedenk ik me nu.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    James Jason Kirk
    Ik knik en laat haar binnen. Aangezien het mijn werk is Jumpers te bestuderen kan ik haar wel wat waarheden zeggen. Jade heeft gelijk, ze kan gevaarlijk zijn maar ik zie het zo. Nu heeft ze nog geen misstap begaan, vanaf dat ze die van plan is te begaan schiet ik haar neer. 3 kogels in de borst, een mooie dood denk je dan. Ik ga in de zetel zitten en kijk haar aan. 'Kom maar binnen.' zeg ik en drink van mijn cola. 'En vraag maar raak, ik antwoord zover ik kan.' zeg ik en neem nog een slokje. De hotelkamer is niet zo groot maar het is iets en ik moet al die luxe niet hebben aangezien ik in andere landen op de grond moet slapen.


    'Doubt kills more dreams then failure ever will'

    Vanity Sky Lowland || Jumper
    Hij laat me binnen en nodigt me dan binnen uit, vanuit zijn zetel. Ik knik en stap naar binnen, een beetje onzeker. 'En vraag maar raak, ik antwoord zover ik kan,' zegt hij dan. Ik neem plaats in een andere zetel en kijk hem dan met een glimlachje aan. 'Dank je,' zeg ik dan. 'En sorry dat ik je gevolgt ben naar het hotel,' hoewel me da eigenlijk niet echt spijt, maar dat weet hij niet. 'Ik wilde gewoon dingen weten, zoals hoe lang jij al weet van je gave?' ik kijk hem aan. 'En jump je vaak?' Even bijt ik afwachtend op mijn lip, dit is toch wel spannend. Iemand ontmoeten die ook kan jumpen. Ik moet eerlijk toegeven, eigenlijk heb ik al een beetje tegen Jason gelogen. Dankzij mijn gave heb ik weleens dingen geleend en niet teruggeven die niet mijn ding waren, maar dat hoeft hij niet te weten.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Jace Alexander Herondale || Paladin || Chelmsford, Groot-Brittannië.
    Athene rolde met haar ogen op Jace' opmerking. Ze reageerde er niet echt op, maar ze liep om Jace heen en ging op een stoel zitten, waarbij ze haar ene been over de andere sloeg. Jace bekeek even haar figuur, haar uiterlijk. Hij verstopte het niet en nam er zijn tijd voor, alsof hij haar aan het keuren was voor het één of ander. Niet dat hij iets van plan was met haar, ze was er te saai voor.
    Athene snoof bij Jace' opmerking over haar nicht. "Nina is een gewoon mens. Ze is op de hoogte van mijn leven als Paladin en weet van de Jumpers." Athene plaatste een elleboog op haar knie en plantte haar kin in haar hand. Jace leunde tegen de muur aan. "Te bang om twee kleine Jumpertjes af te maken?" vroeg ze pesterig. Ze trok een pruillip.
    "Je ziet er belachelijk uit als je dat doet."
    "Nou, ik kwam enkel hierheen omdat ik geen zin had alleen naar Nederland te reizen, maar blijkbaar is meneer te lui om me te vergezellen."
    "Waarom zou je mijn gezelschap willen?" zei Jace geïrriteerd, met een scherp randje gif aan zijn toon. "Ik heb wel wat beters te doen dan naar Nederland te gaan. Met jou." Het klonk nogal beledigend en spottend. Jace toon was hard en sommigen zouden misschien zeggen angstaanjagend.

    [ bericht aangepast op 21 feb 2013 - 20:04 ]


    help

    James Jason Kirk
    Persoonlijke vragen, die zijn het moeilijkste te beantwoorden omdat je een waterdicht antwoord moet geven. 'Van mijn 12de denk ik. En nee, ik doe het niet meer. Ik weiger nog te jumpen.' Ik drink van mijn cola en kijk haar aan. 'Er zijn dingen gebeurt die mijn schuld zijn.' geef ik als verklaring voor het niet jumpen. Jade zou me nu eens moeten horen ze zou gewoon strike gaan van het lachen. 'Andere vragen dan ervaringen of zo?' zeg ik met een glimlachje. Ik drink nog eens en voel kippenvel op mijn huid als het koude ijzer tegen mijn buik aan gedrukt word. Ik verzet me iets zodat de druk minder word.


    'Doubt kills more dreams then failure ever will'

    Vanity Sky Lowland || Jumper
    Zijn twaalfde? Jemig, ik wist het pas op mijn achttiende. 'Dat is vroeg,' zeg ik dan. Het verbaast me als hij zegt dat hij weigert om nog te jumpen. 'Hoezo?' vraag ik, verbaasd. Hij zegt dan dat er dingen gebeurt zijn die zijn schuld zijn. 'Hoe bedoel je?' Ik denk na over nog andere vragen dan ervaringen en ik bijt even op mijn lip. 'Eh ja, ik geloof van wel,' zeg ik dan. 'Ken je nog andere jumpers? En wie zijn die paladins precies, die dingen waarvoor je zei dat ik moest oppassen?' Ik weet niet eens of het dingen zijn, of mensen of wat dan ook. Jason is een beetje afstandelijk, geloof ik, maar dat ben ik zelf ook. Jason is volgens mij niet, wie hij zegt dat hij is. 'Heb jij ook wel eens iets slechts gedaan met je gave?'


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    James Jason Kirk
    Ze vraagt of ik andere jumpers ken. 'Ja ik ken er wel een paar... ze hebben mijn zus vermoord.' De eerste waarheid die ik volgens mij haar vertel. 'Ik kon haar gered hebben als ik gejumpt had maar ik was bang, jumpte weg en kwam in een totaal ander land terecht terwijl ze mijn zus aan het folteren waren. Ik was net 13.' en dat is dan weer een halve leugen. 'Daarom wil ik ook niet meer jumpen. En iets slechts? Behalve lafheid? Nee.' Ik denk na over haar vraag over mijn beroep eigenlijk. 'Paladins zijn mensen die opgeleid zijn om jumpers te doden.' zeg ik dan simpel en drink nog wat cola.


    'Doubt kills more dreams then failure ever will'

    Vanity Sky Lowland || Jumper
    Ik word weer met stomheid geslagen. 'Waarom hebben ze je zus vermoord?' vraag ik dan. 'En bedoel je niet, als je niet gejumpt had?' Dus het is zijn schuld dat hij zijn zus dood is. Dat is best wel naar voor hem, maar ik kan er ook vrij weinig voor hem aan doen. 'Hoe oud ben je nu?' vraag ik aan hem, aangezien ik daar echt geen idee van heb. Hij vertelt me dan wat paladins zijn. Mijn ogen worden iets groter. 'Jumpers doden?' vraag ik dan met een lichtelijk open mond. 'Mij doden?' Ik word er gewoon zenuwachtig van en kijk de kamer rond. Als ik wil, kan ik mezelf zo wegjumpen. Dat kan gewoon. Rustig in en uit ademen. 'Wanneer vindt jij dat een jumper iets slechts doet?' vraag ik aan hem. Misschien dat er wel een paladin achter me aan zit, voor de dingen die ik gestolen heb.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    James Jason Kirk
    'Omdat jumpers, met uitzondering van mij en hopelijk jij ook, wrede mensen zijn die hun krachten gebruiken voor moorden en diefstallen en als hen iets niet aanstaat mensen vermoorden of laten vermoorden.' zeg ik met een kille klank in mijn stem. Een bittere smaak komt in mijn mond die ik tracht weg te spoelen met een slok cola. 'Elk wezen heeft zijn vijand. Voor dieren zijn dat roofdieren, voor mensen zijn dat andere mensen of ziekte, voor jumpers zijn dat paladin's.' zeg ik. 'Het is de levenscyclus, je word geboren en sterft.' Dan vraagt ze wanneer ik vind dat een jumper iets slechts doen. 'Illigale dingen doen voor eigen doel.' zeg ik simpel


    'Doubt kills more dreams then failure ever will'

    Vanity Sky Lowland || Jumper
    Diefstallen... Ik blijf gewoon rustig kijken, dat hoop ik tenminste, dat ik dat doe. Om de aandacht af te leiden, haal ik een hand door mijn haar. 'Niet alle jumpers zijn hetzelfde,' zeg ik dan gewoon. Ik moet toch iets zeggen, want anders valt het op. Ik hoorde namelijk die kille klank in zijn stem. 'En in dit geval zou het sterven zijn door een paladin,' zeg ik dan. Hij zegt dan, alsof het niets is, wat hij verstaat onder slechte dingen die een jumper doet. Weer voel ik me eigenlijk een soort van aangesproken, maar ik probeer het gewoon van me af te zetten. Hier moet ik echt gauw weg. 'Eh-. Ik weet genoeg,' zeg ik dan gauw. 'Ik moet maar weer eens gaan.' En ik sta dan op.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.