• Jumpers

    Anywhere.
    Anything.
    Instantly.



    Eeuwenlang hebben Jumpers onder ons geleefd - speciale personen met de mogelijkheid om te teleporteren of 'jumpen' naar bijna overal in de wereld. Voor bijna net zo lang, hebben de Paladins, een geheime en machtige orde, ons beschermd tegen deze gevaarlijke en onvoorspelbare individuen, en offeren ze alles om de mensheid veilig te houden.

    Jumpers
    Jumpers zijn eigenlijk gewoon mensen zoals jij en ik, die 'speciaal' zijn door de ene kracht die ze hebben. De kracht om te teleporteren of Jumpen zoals dat word genoemd, Jumpers leven vaak niet meer thuis bij hun ouders en de verstandige Jumpers houden zich gedeisd en proberen zo weinig mogelijk aandacht te trekken.

    Paladins
    Paladins hebben er alles voor over om de Jumpers uit te roeien en zijn dan ook constant bezig met het vinden van Jumpers. Domme Jumpers zijn in het algemeen makkelijk te vinden, hierbij kun je kijken naar rare gebeurtenissen zoals een bankoverval zonder dat er ook maar een deur geopend is. Maar de wat slimmere Jumpers die ook al van het bestaan van de Paladins af weten zijn wat moeilijker te pakken te krijgen, ze verweren zichzelf en zoeken andere Jumpers op.



    Regels
    - Minimaal 4 regels.
    Het liefst meer
    - Houd rekening met elkaar
    Wanneer iemand bijvoorbeeld te druk is met school of een tijdje weg is of iets dergelijks
    - Iedereen speelt met zijn eigen karakter, tenzij je toestemming hebt van de ander.
    - Maak je personage geen Gary Stu of Mary Sue
    Dit betekent dat je personage niet mag leiden aan het Superman-syndroom. Je personage ziet er geweldig uit, iedereen valt voor hem of haar enzovoort.
    - Niet godmoden
    Dit betekent dat je alleen je eigen personage bestuurt, en niet die van een ander tenzij je hier toestemming voor hebt.


    Jumpers
    - Lily Anderson - Macabre
    - Vanity Sky Lowland - Jaimes
    - Olive Sarah Parker Pebble
    - Nicklous 'Nick' Holt WillNotLearn
    - Mike Evans - OhMyZiam
    - Nog vrij.


    Paladins
    - Rosean 'Rose' Lilith Delacroix -Macabre
    - Nog vrij.
    - Nog vrij.
    - Matthew Anderson Jolene
    - James Jason Kirk LostMagic
    - Nog vrij.

    Mensen
    - hayley Melody Lilian LostMagic
    - Isabelle “Belle” McCloud Glucio
    - Esmee Hayden Jessiiicaa
    - Chase Morgan Michaelson - WillNotLearn
    - Oliver Drew Dalton - Jolene
    - Nog vrij.


    # Gebaseerd op de film Jumper
    # Rollentopic

    # Praattopic/TalkTopic

    [ bericht aangepast op 19 feb 2013 - 19:29 ]


    Don't be like the rest of them, darling

    Vanity Sky Lowland || Jumper
    Hij trekt een wenkbrauw op. 'Zo heel ver is het niet. Een half uur met de auto ofzo. Ik weet het ook niet precies, maar het duurt niet lang. En ik wilde weg van thuis, zonder iemand.' Hij zegt dat hij lang in 'die business' zit. 'Welke business?' vraag ik dan, aangezien dat nogal vaag klinkt, maar ja, als het erbij hoort kan ik best begrijpen dat hij nu al zakenreizen doet. 'Zo'n 10 minuten,' zeg ik dan, maar besef me dat het veel te kort klinkt als dat betekent dat ik uit een random straat kwam, 'geleden, was ik hier een uur. Dus nu een uur en 10 minuten.' Ik maak de zin gewoon af, daarna. 'Waarom vraag je al die dingen?'


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Nou, het speelt zich in principe af over de hele wereld, aangezien er overal heen gejumpt kan worden....


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    James Jason Kirk
    Ze vraagt me dan in welke business ik zit. 'Ik moet gewoon bepaalde mensen opzoeken en dan vervelen tot ik een telefoontje krijg met de volgende opdracht. Naar waar ik dan moet gaan bedoel ik.' 10 minuten? Dan verandert ze vlug naar 1 uur en 10 minuten. 'Ik verveel me gewoon en jij bent een welkome afleiding.' Er is één manier om te weten te komen of ze een jumper is of niet. Ik kijk even nadenkend naar mijn kop koffie. Is het wel een goed idee? Het ziet er niet uit dat ze een bank wil overvallen of zo maar sommige mensen zijn niet zoals ze lijken. 'Mag ik iets vragen?' zeg ik en buig samenzweerderig naar voren. 'Ben je een jumper?' Ik fluister het zachtjes zodat niemand ons hoort.


    'Doubt kills more dreams then failure ever will'

    Vanity Sky Lowland || Jumper
    Het klinkt nog steeds heel vaag wat Jason allemaal zegt. Ik neem een slok van de cola, aangezien ik redelijk dorstig ben. 'Dat klinkt... CIA-achtig,' merk ik op met mijn hoofd een tikkeltje scheef. Hij zegt dat ik een welkome afleiding ben. 'Dat is ook voor het eerst dat ik dat hoor,' zeg ik dan lachend. Hij vraagt dan of hij me iets mag vragen. 'Dat heb je zojuist gedaan,' zeg ik, een tikkeltje bijdehand. Hij buigt zich naar me toe en vraagt het dan alsnog. 'Ben je een jumper?' fluistert hij. Mijn ogen worden iets groter. Hoe weet hij dat? 'H-hoe-' begin ik dan, maar breek mijn zin af. 'Ben jij ook een jumper?' vraag ik verwondert aan hem. 'Het is zo handig en gaaf om te doen. Gewoon naar een andere plaats toe, wanneer het je uitkomt. Al die irritante mensen versteld doen staan.' En ik grijns nu lichtjes.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Jace Alexander Herondale || Paladin || Chelmsford, Groot-Brittannië.
    "En dom ben je ook. Ik ben zeker dat iemand je dat al heeft verteld, aangezien je het zowat uitstraalt." Jace zuchtte theatraal.
    "Kind, wat zei ik net. Ik denk dat ik mijn eigen leven beter ken dan jij, lief." Jace vroeg haar wat ze hier echt kwam doen. Hierop liet Athene een emotieloze lach horen.
    "Nee, zelfs niet mocht je de laatste persoon op deze wereld zijn," had ze geantwoord.
    "Dan ben jij er ook niet meer, lief," kaatste Jace terug.
    "Noem me niet zo!" Athenes stem klonk enorm geïrriteerd. Ze was naar de kast met Jace' drankverzameling gelopen. Hij hield haar niet tegen, haalde enkel een glas voor haar uit.
    "Dat kan ik zelf wel," mompelde Athene hierop. Ze schonk met haar wenkbrauwen gefronst het glas in, terwijl ze Jace vertelde over de twee Jumpers. Jace liep naar een tweede kast en trok de lade open, waar twee revolvers en een serie messen in lag. Jace zag vanuit zijn ooghoek dat ze nieuwsgierig een stap dichterbij zette en er tekende zich een glimlach om zijn lippen.
    "Heb je hulp nodig bij het vermoorden van twee lieve kleine Jumpers? Ik heb zelf ook een leven, Athena," antwoordde Jace treiterend. Hij legde de nadruk op de laatste letter. Het was duidelijk dat Athene wilde protesteren, maar toch gaf ze geen antwoord. Jace had zich omgedraaid en een mes naar haar gegooid. Deze ving ze behendig iop in haar linkerhand, terwijl ze een slok whiskey nam.
    "Vanity Lowland, ze woont hier niet ver vandaan," zei Jace. Hij liep op Athene toe en keek haar van bovenaf aan. "Vertel me je twee probleempjes maar, lief," voegde hij toe. Athene deed een subtiele stap achteruit en trok een wenkbrauw op. "Ach, wat ben je toch sexy als je een wenkbrauw op trekt," zei Jace geamuseerd grinnikend.
    "Mike Evans," zei Athene. "Hij zit in Nederland momenteel. Ik kreeg een bericht van mijn nicht, Nina. Ik denk niet dat hij weet van Paladins. En Annabeth Dallas, ze woont aan de rand van de stad in een oud herenhuis. Arme meid denkt dat ze daar veilig is." Athene grijnsde. Jace keek haar doodserieus, een beetje verveeld zelfs, aan. "Ik zag dat ze een kruis in haar tuin geplaatst had."
    "Is die Nina van je geen Paladin? Of wil je per se helemaal naar Nederland met de boot om die twee kleine Jumpertjes af te maken? Er zijn toch nog andere Paladins in Nederland?"


    help

    Glucio schreef:
    (de motor doet het al weer, maar ja, dan maar een ander onderwerp verzinnen om over te praten )

    Isabelle “Belle” McCloud

    'Volgens mij wel..' zei de jongen, die vervolgens opstond en keek of de motor het weer deed. Er speelde een grijns om mijn lippen, toen die inderdaad weer het juiste geluid maakte en de rook ook weer wegvaagde. Ik had zojuist serieus een jongen geholpen met het repareren van zijn motor. Ik! Hoe mooi was dat. Ik durfde te wedden dat mijn vader nooit zou geloven dat ik iemand met zoiets kon helpen. 'Bedankt voor de hulp.'
    Ik opende mijn mond om te zeggen dat dat graag gedaan was, maar nogal overdreven remgeluid deed mij opschrikken en ik draaide mij met een ruk om naar de weg. Daar was een onwijs gave auto gestopt, waaruit een man, toch wel een stukje ouder dan ik, met donkerblond haar stapte. Mijn blik ging vol bewondering langs zijn rijtuig en kwam uiteindelijk weer bij hem terecht. 'Hallo, kan ik helpen?' vroeg hij vriendelijk.
    'Nope, ik heb hem al geholpen,' zei ik trots en grinnikte zachtjes. 'Waar boeken allemaal wel niet goed voor kunnen zijn.' Ik keek weer naar zijn auto. 'Maar wel een gave auto zeg!'

    (ja ik merkte het)

    Jared Bruce O'Shea || Jumper

    "Aha ze bestaan dan toch," zeg ik meer tegen mezelf dan tegen het meisje.
    "Ja, vindt ik ook, Maserati is geweldig, " zeg ik dan me meer op hun richtend. Ik bekijk de twee kritisch, zoals ik dat altijd doe bij nieuwe mensen. Het meisje heeft donker haar en opvallende ogen die opvallen, de jongen had kort warrig haar hij was hooguit 19 of 20 jaar schatte ik. Ik kijk naar de grond. oeps, remsporen, dat had ik beter niet gedaan.
    "En jij had wel geluk dat je iemand had die je kon helpen kerel," zeg ik nu tegen de jongen met het warrig haar en bezorg hem een knikje.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    James Jason Kirk
    Ik grinnik. 'Ik werk niet voor de geheime dienst, ookal zou dat wel vet zijn.' lach ik. En dan antwoord ze op mijn jumper-vraag. Het is een groentje volgens mij ofwel weet ze niet van ons bestaan af want als ze dat wel zou weten zou ze niet zo onvoorzichtig zijn. 'Ja ik ben ook een jumper. Heb je ooit je krachten misbruikt? Jeweet wel illigale dingen gedaan?' Ik kijk haar iets samenzweerderig aan ook al ben ik alles behalve een jumper. 'En je hebt gelijk het is inderdaad gaaf maar je moet er wel voorzichtig mee zijn.' Ik ben nu blij dat ik mijn glock mee heb, ookal is ze misschien onschuldig, ze is net zoals de anderen, die mijn zus vermoord hebben.


    'Doubt kills more dreams then failure ever will'

    Vanity Sky Lowland || Jumper
    'Zo klinkt het anders wel,' glimlach ik, 'waar werk je dan wel voor?' Ik kijk hem vragend aan, aangezien ik daar best wel benieuwd naar ben. Jason vraagt me dingen zoals of ik verkeerde dingen gedaan heb met mijn krachten en ik denk even terug. 'Ach, ik ben een tiener,' zeg ik dan met een lachje. 'Dus ik heb de gave weleens misbruikt, maar niet echt illegale dingen.' Gewoon dingen op school gesaboteerd of toetsen "geleend". Zo werd school een stuk makkelijker. Hij zegt dat ik er voorzichtig mee moet zijn en ik knik. 'Dat weet ik, ik ben een keer op een hek geland en daar heb ik nu een litteken van op mijn rug.' Het is zo gaaf om iemand te ontmoeten die net zo is als ik.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    James Jason Kirk
    Mijn job.... even wat verzinnen. Ik grinnik zachtjes. 'Ik moet nieuwe smaken zoeken voor verschillende firma's. Voor dus Lays, Coca Cola, Sprite, Fanta. Dus het bedrijf waar ik voor werk, probeert smaken te maken? Of ja ze proberen gewoon van alles en een paar werknemers moeten over de wereld reizen om mensen te bezoeken die misschien een smaak heeft die zou kunnen aanslaan. Mensen die experimenteren en zo.' Het zou kunnen in feite? 'Wat weet je van Paladin's?' vraag ik haar dan en drink wat van mijn koffie. Het valt me op hoe rustig ik ben, in feite zou ik uit mijn vel moeten schieten aangezien ze zou dichtbij is. Ik zou mijn glock kunnen trekken, haar neerschieten en dat zonder dat ze een kik gegeven heeft.


    'Doubt kills more dreams then failure ever will'

    Vanity Sky Lowland || Jumper
    Hij vertelt over welk werk hij doet en ik knik dan. 'Allerlei smaken, klinkt wel als een gaaf beroep, hoewel je volgens mij dan wel veel moet sporten, wil je niet dik worden.' Zelf ben ik hartstikke dun, eigenlijk mager, maar ik vind het mooi dun. Ondanks dat ik te weinig weeg voor mijn leeftijd en lengte. 'Het lijkt me wel lastig, als je dus al dat eten moet proeven.' Ik drink mijn cola op. Hij vraagt dan weer iets aan me en ik denk na. 'Ik heb er nog nooit van gehoord,' zeg ik dan bedenkelijk. Wat zou een paladin kunnen zijn, klinkt als een vis. 'Misschien dat ik maar terug moet gaan naar huis, voordat ze zich daar ongerust gaan maken, over waar ik uithang,' zeg ik dan glimlachend. 'Terugjumpen naar huis is echt de makkelijkste plek, aangezien ik daar altijd naar terug jump.'


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    James Jason Kirk
    'Paladins zijn de mensen waar jij voor moet opletten.' Ik voel even aan mijn glock maar laat mijn hand dan weer vallen. Ik kan haar altijd een andere keer opsporen. Ik ken haar volledige naam en moet gewoon kijken hoeveel stadjes er op 47 km van Londen en dan gewoon kijken in het gemeentebestand of er een familie met haar achternaam is. Heel simpel. Ik drink de laatst koffie op en sta dan recht. Ik heb toch al betaald. 'Leuk je te ontmoeten.' zeg ik even glimlachend en ik probeer vrolijk te kijken aangezien ze anders iets door zal hebben. Ik gooi de rugzak terug over mijn rug.


    'Doubt kills more dreams then failure ever will'

    [Ze heeft ook gezegd dat ze in Chelmsford woont (;]

    Vanity Sky Lowland || Jumper
    Hij zegt dat paladin de mensen zijn waar ik voor moet opletten. 'Eh.. Hoezo?' Vraag ik dan aan hem, 'waarom moet ik voor die mensen oppassen?' Het klinkt namelijk nogal.. dreigend. Ik zie zijn hand naar iets gaan en heb er zo mijn bedenkingen bij. Het ziet er gewoon niet natuurlijk uit. Dan kijk ik hem weer aan. Hij zegt, even glimlachend, dat het leuk was om mij te ontmoeten. 'Ja, insgelijks,' zeg ik dan en sta ook op. Ik haal weer een hand door mijn haar. 'En bedankt voor de cola,' zeg ik nog. Dan verlaat ik de koffieshop en kijk nog even achterom. Ik heb een raar gevoel bij hem. Zodra ik buiten ben, jump ik weg, maar niet naar huis. Ik ga naar het dak tegenover de koffieshop. Daar buk ik en kijk richting de deur van de shop. Wie is die Jason.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    James Jason Kirk
    Ik loop de koffieshop uit en besluit naar het hotel terug te gaan, ver is het niet. Ik steek mijn handen terug in mijn zakken en slenter terug naar het hotel in gedachten verzonken. Ik haal mijn gsm uit en bel naar mijn ouders. Het is te lang geleden dat ik dat gedaan heb. 'Hi mam... Ja alles gaat hier goed.' 'Ik mis jullie ook.' 'Natuurlijk breng ik een souvenir voor Baily mee.' 'Doe de groetjes daar. Bye.' Baily, mijn kleine zusje, of ja het zusje dat mijn ouders kregen 3 jaar nadat ze mijn grote zus vermoord hadden. Ik kom bij het hotel en loop door de schuifdeuren en dan naar de lift. De sleutel zit in mijn zak.


    'Doubt kills more dreams then failure ever will'

    Vanity Sky Lowland || Jumper
    Hij komt al snel ook naar buiten en ik zie niet echt iets wat raar is. Hoewel ik niet snap dat hij gaat lopen. Waarom dat, als je ook kan jumpen?
    Maar goed, dat ligt misschien aan mijn gevoel. Via de daken loop ik mee, aan de overkant.
    En telkens blijf ik goed verstopt, hoewel dat ook niet zo moeilijk is met mijn lengte. Hij belt dan met iemand, maar ik kan het gesprek niet verstaan. Daarvoor ben ik te ver weg. Hij gaat dan een hotel binnen en ik jump van het dak af, naar beneden. Shit, nu kan ik hem niet meer goed volgen. Ik besluit om gewoon het hotel ook naar binnen te gaan. Waar is hij heen? Ik kijk even rond en zie hem dan bij de lift. Rustig blijf ik op een afstand staan, achter een hoekje, en wacht totdat ik de trap op kan stormen, om te kijken of hij dan eindigt op een bepaalde verdieping.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    WillNotLearn schreef:
    Nicklous 'Nick'
    'Je jumpt niet weg? Je maakt geen domme opmerkingen? Je probeert me niet half te vermoorden?' Mompelde ze, 'Tsja, wat heeft het voor zin als je me daarna toch weer vind?' Vraag ik haar, het was waar toch? 'En het is duidelijk dat ik het verdien, aangezien ik te dom was om na te denken' Voeg ik er aan toe. Ik hate mezelf op dit moment, ik had iemand vermoord en gewoon aangenomen dat hij het gedaan had.

    Rosean 'Rose'
    ''Tsja, wat heeft het voor zin als je me daarna toch weer vind?'' vroeg hij. Ik keek hem aan. Mijn ogen hadden een soort... lege blik. De vrolijke twinkeling die er altijd in te zien was, was verdwenen sinds mijn vader zijn dood en zíjn baan mijn leven volledig had overgenomen.
    Het was vaak voorgekomen dat ik bijna oververmoeid raakte door het vele slaapgebrek.
    ''Dan martel jij me toch weer,'' siste ik, doelend op de littekens op mijn benen en polsen.
    ''En het is duidelijk dat ik het verdien, aangezien ik te dom was om na te denken,'' vervolgde hij. Ik snoof even.
    ''Mooi dat je -je dat zelf realiseert,'' gromde ik. Ik streek mijn haren uit mijn gezicht en met moeite stond ik weer recht. Ik leek net een zombie met al die hechtingen, het bloed en mijn verwilderde gezichtsuitdrukking, maar voor één keer in mijn leven kon het me even niks schelen.
    Wankelend en met een mank been passeerde ik Nick terwijl ik hem een verduisterde blik toe wierp. Ik sjokte naar buiten.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''