• Die zweedse balletjes, waar we (stiekem) allemaal van houden, van de ikea, zijn uit de schappen gehaald! Omdat ze paardenvlees bevatten.. (huil)
    Wie treurt er hier nog meer om dit vreselijke nieuws?


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik vind het echt zonde.

    Maar ik vind ook dat het gewoonweg niet kan dat er iets anders in een product zit, dan dat op het etiket vermeldt staat. Het kan gewoon niet dat je je klanten voor liegt.Je wil weten wat je eet en als je geen paard wil eten doe je dat onbewust toch. Waarom je geen paard wilt eten, die reden is helemaal niet van belang, je wordt gewoon voor gelogen zonder dat je het door hebt. En stel je voor dat je allergisch bent voor paardenvlees / stoffen die daar veel in voorkomen ( geen idee of die allergie voorkomt)


    Aan niets denken is ook denken.

    fireflower schreef:
    (...)ik ben een soort van allergisch voor varkensvlees (minder voor het varkensvlees dat van de slager komt) dus dat eet ik al niet xD
    groente is vaak wel lekker te maken met bepaalde kruiden maar daar moet je dan ook weer van houden.

    owja wat ik me nog bedacht voor alle meisjes die roepen iel ik eet geen paarden vlees.
    gelatine is vermalen bot en dus ook paarden botten.
    gelatine zit in heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeel snoep en pudding enzo ˆˆ duzz...

    Dat betekend dat je geen bacon kan eten -waar ik dus heel gek op ben-
    Mij maak het niet uit als er paardenvlees in zit, als het maar smaakt!


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Scabbia schreef:
    Ik heb ze nog nooit gegeten c:


    'Dear girls: a compliment is actually not an invitation to explain how ugly you think you are' - Lisa Cimorelli

    Scabbia schreef:
    (...)
    Dat betekend dat je geen bacon kan eten -waar ik dus heel gek op ben-
    Mij maak het niet uit als er paardenvlees in zit, als het maar smaakt!
    ik kan wel wat varkensvlees eten maar een karbonaatje is zeg maar al te veel.
    avondje spareribs eten vind mijn buik niet leuk xD


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Waarom zetten ze er niet gewoon op dat er paardenvlees in zit.
    Dan moet het toch weer gewoon kunnen?


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Waarom zetten ze er niet gewoon op dat er paardenvlees in zit.
    Dan moet het toch weer gewoon kunnen?


    Dat dacht ik ook al, want dat zou een logischere oplossing zijn.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Ik heb de zweedse balletjes ook gegeten maar ik vind het echt niet boeiend of er wel of geen paardenvlees in zit. Maar ik heb sowieso geen moeite ermee om paardenvlees te eten.

    [ bericht aangepast op 26 feb 2013 - 15:10 ]


    Physics is awesome

    Anarose schreef:
    (...)

    In heel Europa worden ze uit de schappen gehaald: http://www.telegraaf.nl/binnenland/21324379/__Ikea_staakt_verkoop_ballen__.html


    Kut man, gelukkig hebben wij nog een aantal zakken in de vriezer :Y)


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    fireflower schreef:
    pff ik houd ontzettend van paarden, heb tien jaar lang gereden en nog steeds word ik gevraagd om voor mensen hun paard te zorgen.
    maar dat gezeik van die penny meisjes over nee ik eet geen paard want dat is zielig?

    denk aan een scharrelkip die in een donkere schuur worden opgesloten voor hun eieren ze hebben nauwelijks ruimte om te bewegen pikken elkaar kaal, schijten op elkaar en kunnen vaak niet bij de voerbakken.

    of de varkens die in het zelfde probleem zitten maar nog gruwelijker?

    paarden hebben vaak het beste leven van elk diersoort.


    pfff ik heb 0 respect voor die penny figuren =) ik eet liever paard dan varken of kip....
    daarbij als het even kan koop ik biologisch (wat tegenwoordig ook niet veel meer zegt)


    Haha, ik dacht dat jij zo begaan was met de natuur :'D
    Biologisch eten is naast dat het ook niet heel veel uit maakt voor de dieren - tien scharrelkippen krijgen i.p.v. 10 vierkantemeter, 11 vierkantenmeter zodat het voldoet aan Europese norm dus dat is echt niets - hierbij is biologisch vlees veel schadelijker voor het milieu.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Boira schreef:
    (...)

    Haha, ik dacht dat jij zo begaan was met de natuur :'D
    Biologisch eten is naast dat het ook niet heel veel uit maakt voor de dieren - tien scharrelkippen krijgen i.p.v. 10 vierkantemeter, 11 vierkantenmeter zodat het voldoet aan Europese norm dus dat is echt niets - hierbij is biologisch vlees veel schadelijker voor het milieu.
    -.- tja misschien moet je even het geheel lezen voor je oordeelt ik ga dus naar een bio boerderij waar ik de koetjes nog heb zien lopen op een groot weiland.
    maar goed mensjes kan ik niet eens van hun VERoordelende mening afhelpen dus ga ik dat ook niet proberen =)


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    fireflower schreef:
    (...)-.- tja misschien moet je even het geheel lezen voor je oordeelt ik ga dus naar een bio boerderij waar ik de koetjes nog heb zien lopen op een groot weiland.
    maar goed mensjes kan ik niet eens van hun VERoordelende mening afhelpen dus ga ik dat ook niet proberen =)

    En zij moet dat weten hoe? Het staat nergens in je verhaal hoor, alleen dat biologische dingen koopt. Niet iedereen heeft zin om alles van iedereen te lezen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    En zij moet dat weten hoe? Het staat nergens in je verhaal hoor, alleen dat biologische dingen koopt. Niet iedereen heeft zin om alles van iedereen te lezen.
    weer niet goed gelezen ik koop biologisch wanneer het even kan.
    maar gezien ik niet rijk ben kan ik helaas niet leven op bio vlees =)


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    fireflower schreef:
    (...)weer niet goed gelezen ik koop biologisch wanneer het even kan.
    maar gezien ik niet rijk ben kan ik helaas niet leven op bio vlees =)

    Dat was niet belangrijk voor wat ik wilde zeggen, dus kon ik dat weglaten :Y)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    fireflower schreef:
    (...)-.- tja misschien moet je even het geheel lezen voor je oordeelt ik ga dus naar een bio boerderij waar ik de koetjes nog heb zien lopen op een groot weiland.
    maar goed mensjes kan ik niet eens van hun VERoordelende mening afhelpen dus ga ik dat ook niet proberen =)


    Misschien heb ik daar overheen gelezen :'D. Je hoeft mijn mening niet te veranderen, niet nodig. Ik waardeer jouw mening, jij de mijne hopelijk ook. Haha. Mijn mening is niet veroordeeld. Met onderwerp biologisch ben ik vaak genoeg bezig.

    Maar wat ik me dan af vraag. Ga jij dagelijks - ik neem aan dat je het vlees dan ook vers wilt - naar een boer en je kijkt hoe die beesten erbij lopen. Daarna haal jij bij diezelfde boer een stuk vlees? Als je op die manier boodschappen doet, houd je geen leven over lijkt me.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Boira schreef:
    (...)

    Misschien heb ik daar overheen gelezen :'D. Je hoeft mijn mening niet te veranderen, niet nodig. Ik waardeer jouw mening, jij de mijne hopelijk ook. Haha. Mijn mening is niet veroordeeld. Met onderwerp biologisch ben ik vaak genoeg bezig.

    Maar wat ik me dan af vraag. Ga jij dagelijks - ik neem aan dat je het vlees dan ook vers wilt - naar een boer en je kijkt hoe die beesten erbij lopen. Daarna haal jij bij diezelfde boer een stuk vlees? Als je op die manier boodschappen doet, houd je geen leven over lijkt me.
    in een vriezer is vlees behoorlijk lang houdbaar 1x per jaar ga ik naar een boerderij en bestel ik het vlees dat einde van het seizoen klaar is (klinkt crue maar die beesten hebben echt een goed leven gehad). en als dat op is dan moet ik over op supermarkt vlees, maar dat merk ik dan wel aan mn gestel.
    hormonen en shit reageert mijn lichaam heel heftig op.
    Ik ben zeker millieubewust maar ik kan niet alles doen... want inderdaad anders ben ik blut en levenloos xD

    Sorry.. ik moet deze discussie zo vaak aan gaan dat ik eigenlijk meteen al vijandig reageer


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.