• Die zweedse balletjes, waar we (stiekem) allemaal van houden, van de ikea, zijn uit de schappen gehaald! Omdat ze paardenvlees bevatten.. (huil)
    Wie treurt er hier nog meer om dit vreselijke nieuws?


    Aan niets denken is ook denken.

    fireflower schreef:
    (...) in een vriezer is vlees behoorlijk lang houdbaar 1x per jaar ga ik naar een boerderij en bestel ik het vlees dat einde van het seizoen klaar is (klinkt crue maar die beesten hebben echt een goed leven gehad). en als dat op is dan moet ik over op supermarkt vlees, maar dat merk ik dan wel aan mn gestel.
    hormonen en shit reageert mijn lichaam heel heftig op.
    Ik ben zeker millieubewust maar ik kan niet alles doen... want inderdaad anders ben ik blut en levenloos xD

    Sorry.. ik moet deze discussie zo vaak aan gaan dat ik eigenlijk meteen al vijandig reageer


    Haha. Maakt niet uit hoor :'D

    Maar oké, ik vind het goed van je dat je het vlees zo haalt. Ik moet je dan maar op je woord geloven hè. Als je maar wel weet dat deze manier vlees produceren vele malen slechter is voor ons milieu. De dieren mogen dan wel een mooi leven hebben gehad, maar door de grote aantallen zijn ze wel veel schadelijker. Het is waar hier dan je prioriteiten liggen: dieren of milieu. Persoonlijk kies ik voor mijn buik :Y)


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Boira schreef:
    (...)

    Haha. Maakt niet uit hoor :'D

    Maar oké, ik vind het goed van je dat je het vlees zo haalt. Ik moet je dan maar op je woord geloven hè. Als je maar wel weet dat deze manier vlees produceren vele malen slechter is voor ons milieu. De dieren mogen dan wel een mooi leven hebben gehad, maar door de grote aantallen zijn ze wel veel schadelijker. Het is waar hier dan je prioriteiten liggen: dieren of milieu. Persoonlijk kies ik voor mijn buik :Y)
    mwa ja ik vind dat moeilijk... maar ik ben zelf claustrofobisch dus ik denk dat het ook een beetje daar van komt.
    Dit jaar word alleen ff zoeken de boer die dit deed is er mee gestopt maar ik vind vast wel een manier haha, anders ga ik stukken minder vlees eten omdat ik anders ruzie krijg met mn lijf.
    ik koop eigenlijk wel altijd vrije uitloop eieren hoewel ik nooit op zo'n veld ben geweest, en sinds ik in een scharrelschuur ben geweest ben ik van mening dat je beter legpatrijeieren kan kiezen i.p.v. scharreleieren.

    buik is een goede ik proef serieus meteen of het supermarkt vlees of echt slagers vlees is, de textuur de smaak. het is echt merkbaar.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Wacht, een van mijn moeder's vriendinnen werkt bij IKEA en zij heeft het mij precies uitgelegd waarom het uit de schappen is.

    'We weten niet zeker of er paardenvlees in zit, dus is alles uit de schappen gehaald om getest te worden. Als het getest is, en het blijkt zo te zijn, moet dit op de verpakkingen komen. Is het niet zo, dan is het geen enkel probleem. We hebben dit gedaan omdat er zo'n hele heisa over is, en wij ook zeker ervan willen zijn of dat niet in onze gehaktballen zitten.' < tadaaaa, dat is wat ze heeft gezegd.

    Bieberen schreef:
    Wacht, een van mijn moeder's vriendinnen werkt bij IKEA en zij heeft het mij precies uitgelegd waarom het uit de schappen is.

    'We weten niet zeker of er paardenvlees in zit, dus is alles uit de schappen gehaald om getest te worden. Als het getest is, en het blijkt zo te zijn, moet dit op de verpakkingen komen. Is het niet zo, dan is het geen enkel probleem. We hebben dit gedaan omdat er zo'n hele heisa over is, en wij ook zeker ervan willen zijn of dat niet in onze gehaktballen zitten.' < tadaaaa, dat is wat ze heeft gezegd.

    Aaah, dat maakt het een stuk duidelijker en op zich is dat wel erg logisch.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Aaah, dat maakt het een stuk duidelijker en op zich is dat wel erg logisch.

    Yep, vind ik ook. Ze vertelde dat er zelfs boze klanten in de winkel liepen of gillende kinderen die die gehaktballen wouden D: en al die werknemers hebben er zoveel vragen over gehad, terwijl de werknemers op de vloer daar niks mee te maken hebben..

    fireflower schreef:
    (...)mwa ja ik vind dat moeilijk... maar ik ben zelf claustrofobisch dus ik denk dat het ook een beetje daar van komt.
    Dit jaar word alleen ff zoeken de boer die dit deed is er mee gestopt maar ik vind vast wel een manier haha, anders ga ik stukken minder vlees eten omdat ik anders ruzie krijg met mn lijf.
    ik koop eigenlijk wel altijd vrije uitloop eieren hoewel ik nooit op zo'n veld ben geweest, en sinds ik in een scharrelschuur ben geweest ben ik van mening dat je beter legpatrijeieren kan kiezen i.p.v. scharreleieren.

    buik is een goede ik proef serieus meteen of het supermarkt vlees of echt slagers vlees is, de textuur de smaak. het is echt merkbaar.


    naar je lichaam luisteren is altijd belangrijk. Het kan best zijn dat je overgevoelig bent voor bepaalde hormonen in het vlees. En met het slager vlees ben ik het trouwens eens. Wij halen ook altijd vlees bij de slagerij. Het is daar veel lekkerder, al weet ik niet of het ook een goed dierlijk leven was :')


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Boira schreef:
    (...)

    naar je lichaam luisteren is altijd belangrijk. Het kan best zijn dat je overgevoelig bent voor bepaalde hormonen in het vlees. En met het slager vlees ben ik het trouwens eens. Wij halen ook altijd vlees bij de slagerij. Het is daar veel lekkerder, al weet ik niet of het ook een goed dierlijk leven was :')
    het schijnt (ik heb me er nooit helemaal in verdiept) aanzienlijk beter te zijn dan supermarkt dieren.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Dat vind ik wel erg jammer:|
    Ik vond die dingen altijd super lekker, maar wat is dat toch een moeilijk gedoe over paarden vlees? We eten toch ook paardenworst allemaal? :S


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Scabbia schreef:
    Ik heb ze nog nooit gegeten c:


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    nerveus schreef:
    Dat vind ik wel erg jammer:|
    Ik vond die dingen altijd super lekker, maar wat is dat toch een moeilijk gedoe over paarden vlees? We eten toch ook paardenworst allemaal? :S


    Aangezien nooit is vermeldt dat er paardenvlees in zit moesten ze het uit de schappen halen.


    Reading a good book is like taking a journey.

    nerveus schreef:
    Dat vind ik wel erg jammer:|
    Ik vond die dingen altijd super lekker, maar wat is dat toch een moeilijk gedoe over paarden vlees? We eten toch ook paardenworst allemaal? :S

    Lees mijn bericht aan het begin van de pagina, daar leg ik het helemaal uit waarom ze eruit zijn gehaald. :Y)

    fireflower schreef:
    pff ik houd ontzettend van paarden, heb tien jaar lang gereden en nog steeds word ik gevraagd om voor mensen hun paard te zorgen.
    maar dat gezeik van die penny meisjes over nee ik eet geen paard want dat is zielig?

    denk aan een scharrelkip die in een donkere schuur worden opgesloten voor hun eieren ze hebben nauwelijks ruimte om te bewegen pikken elkaar kaal, schijten op elkaar en kunnen vaak niet bij de voerbakken.

    of de varkens die in het zelfde probleem zitten maar nog gruwelijker?

    paarden hebben vaak het beste leven van elk diersoort.


    pfff ik heb 0 respect voor die penny figuren =) ik eet liever paard dan varken of kip....
    daarbij als het even kan koop ik biologisch (wat tegenwoordig ook niet veel meer zegt)

    haha same, ik rijd ook paard /nogsteeds. Maar t maakt me echt niet uit wanneer ik paardenvlees eet ofzo. En mn broer me er maar mee proberen te pesten :W

    Ik heb overigens die zweedse balletjes nooit gegeten


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

    Snik.


    In my life I had so many setbacks, but oh darling, recovery is so much better.

    Ik vond ze altijd al naar een frikadel smaken waar ook paardenvlees in bleek zitten :\


    Do what people say you can't.

    Ik vond ze altijd heel vies, dus ik ben blij c:


    26 - 02 - '16