• Schrijfwedstrijd Merrow - De storie
    Ik heb toestemming gekregen van Yoda.


    Regels:
    ~ Houdt je ten alle tijden aan de huisregels van Quizlet.
    ~ De hulp van een bètareader is niet toegestaan.
    ~ Geef naamsveranderingen altijd door in het wedstrijdtopic.
    ~ Inleveren doe je via een PERSOONLIJK BERICHT met daarin de link die doorverwijst naar je verhaal.

    Prijzen:
    1ste plaats – 20 credits
    2de plaats – 15 credits
    3de plaats – 10 credits

    4de tot 10de plaats – 5 credits wanneer je de volledige wedstrijd hebt meegedaan


    Jury: Merrow - Wedstrijdhouder

    Cijfertoewijzing:
    ~ Opdrachtspecificatie. 30 punten
    In hoeverre is er aan de opdracht gehouden? Komt de uitvoering van de opdracht duidelijk naar voren?
    ~ Correctheid. 25 punten
    Is de grammatica, interpunctie en zinsopbouw correct? Is de beheersing van de woordenschat voldoende?
    ~ Inhoud. 20 punten
    Is het verhaal begrijpelijk? Is de tekst pakkend en geloofwaardig genoeg? Heeft de tekst voldoende samenhang? Is er een juiste alinea-indeling en is de volgorde logisch en helder? Is het perspectief en de tijd logisch en consequent?
    ~ Originaliteit. 15 punten
    Is de tekst origineel en creatief genoeg?
    Aantal woorden. 10 punten
    Voor elke 5 woorden teveel gaat er één punt af.

    Beoordelingssysteem:
    Bij de eerste opdracht zal er geen limiet staan op het aantal deelnemers. Dit houdt dus in dat IEDEREEN kan meedoen en een kans maakt op een felbegeerde plek in de top 20.
    Vanaf de tweede opdracht gaat de wedstrijd door met de 20 overgebleven deelnemers en zal er een puntensysteem gebruikt worden.

    De Joker:
    Vanaf de tweede opdracht is er de mogelijkheid om één joker tijdens de gehele wedstrijd in te zetten. Mocht deze niet gebruikt worden, valt het laagste cijfer weg zodat je totaliteit van al je cijfers ten alle tijden gedeeld wordt door 5.

    Deadline en uitstel:
    Uitstel kan enkel gevraagd worden ten laatste 1 dag – exact 24 uur – voor de deadline. Er is een mogelijkheid op een maximum van 4 dagen uitstel.
    Wanneer je te laat bent met inleveren, zal er per dag één punt worden afgetrokken van je cijfer. Heb je twee keer niet ingeleverd, lig je uit de wedstrijd.

    Deelnemers:
    1. Abyss – 9.9 - 8.7 - 9.2 - Joker - 4.8 - Ingeleverd 5
    2. Jaimes – 9.5 - 9.3 - 8.8 - Joker - 8.6 - Ingeleverd 5
    3. Frodo – 9.3 - 9.0 - 9.4 - 9.8 - 8.7 - Ingeleverd 5
    4. Liberacorpus – 8.7 - 9.9 - 9.4 - Joker - 9.5 - Ingeleverd 5
    5. Phantasticae – 8.0 - 8.2 - 8.3 - 7.8 - 8.6 - Ingeleverd 5
    6. Katl1 – 8.0 - 7.8 - 8.7 - 8.8 - 9.1 - Ingeleverd 5
    7. Dyer/Kodaline– 7.0 - 5.9 - 6.7 - 8.9 - 7.5 - 1 punt aftrek 5

    [ bericht aangepast op 26 juni 2013 - 9:18 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Oehw, we zijn nog maar met z'n achten!!!
    Jammer dat er zoveel mensen zijn afgevallen :(


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Wow :O hoe kan het dat we ineens nog maar met 8 personen zijn?


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Jaimes schreef:
    Wow :O hoe kan het dat we ineens nog maar met 8 personen zijn?


    Ik heb het niet gered en blijkbaar zijn er nog twee anderen die het ook hebben opgegeven.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Ik vind het echt spijtig dat er nog zoveel mensjes zijn afgevallen :-\
    Ik ben ook van mening dat het voornamelijk komt doordat het toch net teveel opdrachten zijn geweest... In ieder geval is het een goeie lering voor de volgende keer (: Eerst deze wedstrijd volledig afronden met alle beoordelingen en eindcijfers, en wie weet dat ik daarna nog eens een wedstrijd ga organiseren.
    Ik doe m'n uiterste best om zoiezo één beoordeling per dag te doen, maar zelfs dit lukt me niet echt goed deze week, aangezien er een hoop stressgedoe is wegens veranderingen - GTB (trajectbegeleiding om terug aan het werk te gaan) is deze week officieel van start gegaan waardoor ik al veel heb moeten regelen deze week zoals bijvoorbeeld kinderopvang. Daarbij ben ik nu typisch iemand die niet tegen verandering kan, en niet met stress kan omgaan, en tja, de routine die ik de afgelopen maanden heb opgebouwd, wordt weer eens heftig doorbroken waardoor ik wat vastloop in m'n functioneren.
    Ik doe in ieder geval m'n uiterste best om het toch zo snel, maar ook zo goed mogelijk af te krijgen allemaal. Ik wil het ook niet gaan afraffelen, want dat vind ikzelf ook weer erg zonde.
    En zoiezo op de eerste plaats: Een enorme proficiat voor iedereen die toch de wedstrijd heeft uitgezeten (Y)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Farmiga naar Dyer. (:


    kindness is never a burden.

    Ik vroeg me af hoe lang het ongeveer nog gaat duren voordat alle opdrachten nagekeken zijn en de winnaar bekend is. Ik begrijp dat je d.m.v. persoonlijke omstandigheden niet optimaal je tijd kunt benutten en de wedstrijd op de tweede plaats valt, maar misschien zou je dit op kunnen lossen door wat minder aandachtig na te kijken?

    xx


    Chasing goals.

    Phantasticae schreef:
    Ik vroeg me af hoe lang het ongeveer nog gaat duren voordat alle opdrachten nagekeken zijn en de winnaar bekend is. Ik begrijp dat je d.m.v. persoonlijke omstandigheden niet optimaal je tijd kunt benutten en de wedstrijd op de tweede plaats valt, maar misschien zou je dit op kunnen lossen door wat minder aandachtig na te kijken?

    xx


    Ik ben halverwege nu met opdracht 2 - die muziekopdracht zeg maar. Ik doe m'n best, ook om het minder uitgebreid uit te schrijven, maar het lukt niet altijd even goed, al probeer ik dat zeker wel om tijd te winnen en iets meer nagekeken te krijgen op een kortere periode. Ik durf er echt geen datum op te plakken wanneer ik alle cijfers heb, hoe graag ik dat ook zou willen. Ik probeer deze week de cijfers te hebben van opdracht 2, maar dat had ik me vorige week ook al voorgenomen dus in die kan ik ook niks beloven. Ik ben er in ieder geval wel mee bezig en ben de wedstrijd ook zeker niet vergeten.

    Wat evt een mogelijkheid is om het nakijken te versnellen, is dat ik een simpele samenvatting maak van alle punten samen, in één stukje, in plaats van dat ik alle vijf de punten afzonderlijk uitschrijf zoals ik tot dusver gedaan heb. Betreft de puntentelling zal het hetzelfde blijven, maar met uitschrijven is het dan aanzienlijk verkort.
    In dat laat ik jullie dan beslissen, want opzicht zijn de cijfers zo wel rapper bekend. Het is maar net waar jullie voorkeur ligt en wat jullie zelf willen... Wat natuurlijk ook nog een optie is, is dat ik de beoordeling in één stukje samenvat, en voor degenen die een uitgebreidere beoordeling willen, dat ik die achteraf geef, wanneer alle cijfers bekend zijn + winnaar(s).

    Ik zie zelf dat laatste redelijkerwijs nog wel zitten en is ook haalbaarder om de cijfers eerder te hebben, maar natuurlijk, iedereen moet daarmee akkkoord zijn. Je moet er namelijk ook rekening mee houden dat het moeilijker is voor jullie - als deelnemer - om de cijfers discutabel te stellen.

    [ bericht aangepast op 5 mei 2013 - 19:28 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik ben ermee akkoord (:


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Jaimes schreef:
    Ik ben ermee akkoord (:


    kindness is never a burden.

    Akkoord :D


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Ik vind het ook een goed idee (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Ik vind het ook een goed idee (:


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Dat zijn dus al 5 van 8 die akkoord zijn, wat de meerderheid is ^_^ Dan ga ik het vanaf deze week zo aanpakken en dan moeten de beoordelingen rap klaar zijn. Toch al veel rapper dan hoe het nu gaat XD


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik ben ook akkoord (:


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    En ik heb nog een manier gevonden om het nakijken te versnellen (: Ik probeer toch mee te denken, aangezien ik het zelf ook echt vervelend vind dat het zo lang duurt.
    Ik doe eerst alles nakijken en beoordelen van de mensen die over zijn, en wanneer alle cijfers bekend zijn en er een winnaar is, ga ik de ingezonden verhalen beoordelen van de mensen die tijdens de wedstrijd zijn afgehaakt. Dat scheelt ook al zeker de helft van de tijd voor het afsluiten van de wedstrijd.
    Wat inhoudt dat ik dus nog maar 3 beoordelingen hoeft te doen voor opdracht 2. Nu, de kleine en m'n vriend zijn thuis vanwege de feestdagen, maar ik ga proberen om tussendoor de beoordelingen te doen. Ik kan niet zozeer iets beloven, aangezien belofte schuld maakt, maar ik ga m'n uiterste best doen om ze voor zondag bekend te maken (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”