• The mad king

    Het jaar 1500, Het hele land staat in rep en roer door de verschrikkelijke heerschappij van een jonge koning wiens dictatuur soms zo ver gaat dat niemand zich nog veilig kan voelen. Hij laat mensen onthoofden, ophangen en folteren om angst te zaaien bij diegene die tegen zijn heerschappij zijn. Iedereen vreest voor zijn eigen leven, zelfs de mensen die de koning persoonlijk kennen. Niemand weet waarom de koning zijn volk zo slecht behandelt, maar de geruchten gaan de ronde dat hij gefrustreerd is door het uitblijven van een waardige troonopvolger. Wanneer zelfs de kinderen niet meer veilig zijn, vindt het volk het te ver gaan en proberen ze bescherming te zoeken in de geheime gangen onder het koninkrijk of in de bossen die zich in het zuiden bevinden. Als de voorraden beginnen te slinken, plant te bevolking een aanslag op de koning om zo voor goed van hem af te zijn, maar wat als de koning achter deze plannen komt? De angst groeit wanneer de koning al zijn manschappen het bos in stuurt.


    Regels:
    • Er is een minimum van 300 woorden, ik controleer. Meer mag altijd.
    • OOC is altijd tussen haakjes, of gebruik het praattopic.
    • Schelden en 18+ is toegestaan.
    • Bespeel alleen je eigen personage en heb respect voor anderen.
    • Personages mogen vermoord worden mits toestemming van de anderen.
    • Naamsveranderingen en afwezigheden altijd doorgeven.
    • Let op spelling en interpunctie.
    • Denk er aan, niemand is perfect.
    • Reserveringen blijven 24 uur staan.
    • Denk goed na voor je meedoet, geen ééndagsvliegen.
    • Max. 3 Personages per persoon.
    • Alleen Gipsy maakt de topics aan.


    Meedoen kan altijd, gewoon even het volgende invullen:
    Rol:
    Naam:
    Leeftijd:
    Geslacht:
    Beroep: ridder, maîtresse van de koning, schoenmaker, hofdame, meid, priester, barman, gouverneur, hertog(in),...wees origineel!
    Uiterlijk mét foto:
    Innerlijk:
    Geschiedenis:
    Mening over de koning:
    Extra:



    Rollen

    Koning: Arthur Alexander Tiberius Lancaster - Raziel
    Koningin: Annabeth Sophia Collins - Tyrion

    Mensen in het kasteel:
    Vrouwen: (Max. 4)
    - Isabelle Olivia Wilson - Courtisane - Praelectio
    - Guinevere Callaster - Hofdame - amy66
    - Catarina Elisabeth Valentin - Kokkin - CrazyLove4
    - Julia Faye Miller - Hofdame - TheseWords

    Mannen: (Max 4.)
    - Cenred Michael Blade - Ridder (Achterneef koning) - Ealdor
    - Samir Zane Saoudi - Lijfwacht - Praelectio
    - Alaric Fabian Lugosi - Rechterhand van de koning - Cas
    - Emilio Del Guerra - Nar - TicTac


    Dorpelingen:
    Vrouwen: (Max. 4)
    - Josselynn Isolde Blackwell - Dochter van de bakker/ werkt in de bakkerij - Lohengrin
    - Daenerys Éowyn Frey - Illegale praktijken - Endure
    -
    -

    Mannen: (Max 3.)
    - Florian Lucifer Bennett - smidsknecht - Ealdor
    -
    -



    Vluchtelingen:
    Vrouwen: (Max. 5)
    - Arcadis Philosophe Tarwell - Dochter gouverneur - Phrases
    - Amaranthe Sarah Dubois - Hertogin Ophilia
    - Amèlie Nina Billington - Maîtresse van de koning - Macabre
    - Eleonore Lyra Eddington - Dochter van een bondgenoot van de koning - Bran
    -

    Mannen: (Max 6.)
    - Caleb Brandon Collins - Ridder - Tyrion
    - Francois de la Croix - CircusartiestOphilia
    - Killian Hellingston - Handelaar - TicTac
    - Blythe Yates - Jager - Cas
    -
    -

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 20 mei 2013 - 18:40 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Wat is de functie van de dorpelingen eigenlijk? :3
    Oh, en wat ga je doen als niemand de koning wilt?


    Reading a good book is like taking a journey.

    Praelectio schreef:
    Wat is de functie van de dorpelingen eigenlijk? :3
    Oh, en wat ga je doen als niemand de koning wilt?

    Dorpelingen zijn mensen die gewoon in het koninkrijk wonen, voorstanders van de koning oftewel mensen die te bang zijn om te vluchten of het geld niet hebben.
    Als niemand de koning wilt, laat ik het gewoon open en wordt hij door iedereen gespeeld maar als er, in de loop van de RPG, toch iemand besluit om de koning op zich te nemen, is dat geen enkel probleem.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik twijfel of ik de koning wil, maar zoals ik al zei, denk ik dat ik hem dan ga verwaarlozen. :/


    help

    Mag ik een man op het kasteel reserveren? Ik vul hem vanavond nog in.


    You can’t hammer tin into iron, no matter how hard you beat it, but that doesn’t mean tin is useless. -Jon Snow

    Raziel schreef:
    Ik twijfel of ik de koning wil, maar zoals ik al zei, denk ik dat ik hem dan ga verwaarlozen. :/

    Neem je tijd (:


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Rol: Mens op het kasteel
    Naam: Cenred Michael Blade
    Leeftijd: 19
    Geslacht: Mannelijk
    Beroep: Ridder, achterneefje van de koning
    Uiterlijk mét foto:



    Cenred is voor een ridder smal gebouwd en met zijn 1,84 is hij ook zeker niet de langste maar toch is hij sterker als hij eruit ziet. Hij heeft kort, zwart haar en eveneens zwarte ogen. Hij heeft een ontwapenende lach maar door de situatie in en rondom het kasteel is die veel minder vaak te zien. Cenred heeft ook een klein litteken boven zijn linkeroog, dit heeft hij ooit met een val opgelopen maar is intussen nog maar amper zichtbaar en meestal valt zijn haar eroverheen.
    Innerlijk: Cenred was altijd een zorgeloze ziel de altijd van het positieve uit kon gaan. De grimmige en angstige stemming die het land in zijn greep heeft haalde de serieuze kant in Cenred naar boven. Hij heeft groot respect voor de koning maar hij had ook respect voor een gedeelte van de mensen die op de vlucht geslagen of vermoord zijn in opdracht van de koning, hierdoor is hij in een tweestrijd beland. Hij heeft een warm hart en heeft medelijden met de mensen die onderdrukt en vervolgt worden maar het ontbreekt hem aan de moed om tegen zijn achter-oom op te staan. Cenred is een geweldige zwaardvechter en een praktische denker. Zijn grootste zwakte is het feit dat hij nogal simpel en rechtlijnig denkt. Door zijn hoge afkomst en redelijk knappe uiterlijk krijgt Cenred veel aandacht van meisjes aan het hof maar verder als een kus in een van de vele donkere hoeken van het kasteel gaat het nooit.
    Geschiedenis: Cenred was de tweede en jongste zoon van de neef van de koning en diens vrouw. Zijn vader stuurde hem op zijn elfde naar het hof voor een opleiding tot ridder. Hij heeft deze opleiding intussen voltooid maar hij bleef aan het hof van zijn achter-oom. Zijn vader is intussen gestorven en zijn broer heeft de leiding over het hertogdom overgenomen.
    Mening over de koning: Cenred heeft jarenlang tegen de koning opgekeken maar de huidige situatie doet zijn loyaliteit wankelen. Hij weet dat de koning slecht bezig is maar kan het idee dat de koning zijn macht van god heeft gekregen nog niet loslaten.
    Extra:

    [ bericht aangepast op 24 april 2013 - 20:07 ]


    You can’t hammer tin into iron, no matter how hard you beat it, but that doesn’t mean tin is useless. -Jon Snow

    Als we nu nog 2 mannen zouden vinden, lopen we gelijk:Y)


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Grmpf.

    Je maakt het echt moeilijk voor me, want ik vind de verhaallijn echt leuk. :/


    help

    Raziel schreef:
    Grmpf.

    Je maakt het echt moeilijk voor me, want ik vind de verhaallijn echt leuk. :/

    Just say yes*O*
    En als het fout afloopt, dan zie je wel wat je ermee gaat doen.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Morgen heb ik wel geen tijd om hem in te vullen...

    Oké dan. Gimme da king. ^^

    Ik schrijf tegenwoordig gigantische posten en loop over van inspiratie, dus dat deel zal sowieso geen probleem zijn. :')

    School, daarentegen...


    help

    Raziel schreef:
    Morgen heb ik wel geen tijd om hem in te vullen...

    Oké dan. Gimme da king. ^^

    Ik schrijf tegenwoordig gigantische posten en loop over van inspiratie, dus dat deel zal sowieso geen probleem zijn. :')

    School, daarentegen...

    Heuj (bloos)
    School gaat natuurlijk voor, zeker wanneer de examens voor de deur staan.
    Maar ik zal er wel op toezien dat de RPG niet als een sneltrein gaat.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    amy66 schreef:
    Rol: Mens in het kasteel
    Naam: Guinevere Callaster
    Leeftijd: 17
    Geslacht: Vrouw
    Beroep: Hofdame, ze is niet erg belangrijk
    Uiterlijk:





    Innerlijk:
    Geschiedenis:
    Extra:

    De rest vul ik nog in


    Ik heb er alvast afbeeldingen bij gedaan


    It just takes one negative comment to kill a dream

    Gipsy schreef:
    Als we nu nog 2 mannen zouden vinden, lopen we gelijk:Y)


    Oké, geef mij maar een mannelijk personage in het kasteel erbij. Want de vluchtelingen zijn nu net gelijk.

    [ bericht aangepast op 24 april 2013 - 21:35 ]


    Reading a good book is like taking a journey.

    Is er nu echt niemand die de koning liefheeft? D:

    I kinda like it. :x


    help

    Raziel schreef:
    Is er nu echt niemand die de koning liefheeft? D:

    I kinda like it. :x

    Als ik tijd heb wil ik later misschien nog wel een voetenlikkertje van de koning maken. :W


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''