• The mad king

    Het jaar 1500, Het hele land staat in rep en roer door de verschrikkelijke heerschappij van een jonge koning wiens dictatuur soms zo ver gaat dat niemand zich nog veilig kan voelen. Hij laat mensen onthoofden, ophangen en folteren om angst te zaaien bij diegene die tegen zijn heerschappij zijn. Iedereen vreest voor zijn eigen leven, zelfs de mensen die de koning persoonlijk kennen. Niemand weet waarom de koning zijn volk zo slecht behandelt, maar de geruchten gaan de ronde dat hij gefrustreerd is door het uitblijven van een waardige troonopvolger. Wanneer zelfs de kinderen niet meer veilig zijn, vindt het volk het te ver gaan en proberen ze bescherming te zoeken in de geheime gangen onder het koninkrijk of in de bossen die zich in het zuiden bevinden. Als de voorraden beginnen te slinken, plant te bevolking een aanslag op de koning om zo voor goed van hem af te zijn, maar wat als de koning achter deze plannen komt? De angst groeit wanneer de koning al zijn manschappen het bos in stuurt.


    Regels:
    • Er is een minimum van 300 woorden, ik controleer. Meer mag altijd.
    • OOC is altijd tussen haakjes, of gebruik het praattopic.
    • Schelden en 18+ is toegestaan.
    • Bespeel alleen je eigen personage en heb respect voor anderen.
    • Personages mogen vermoord worden mits toestemming van de anderen.
    • Naamsveranderingen en afwezigheden altijd doorgeven.
    • Let op spelling en interpunctie.
    • Denk er aan, niemand is perfect.
    • Reserveringen blijven 24 uur staan.
    • Denk goed na voor je meedoet, geen ééndagsvliegen.
    • Max. 3 Personages per persoon.
    • Alleen Gipsy maakt de topics aan.


    Meedoen kan altijd, gewoon even het volgende invullen:
    Rol:
    Naam:
    Leeftijd:
    Geslacht:
    Beroep: ridder, maîtresse van de koning, schoenmaker, hofdame, meid, priester, barman, gouverneur, hertog(in),...wees origineel!
    Uiterlijk mét foto:
    Innerlijk:
    Geschiedenis:
    Mening over de koning:
    Extra:



    Rollen

    Koning: Arthur Alexander Tiberius Lancaster - Raziel
    Koningin: Annabeth Sophia Collins - Tyrion

    Mensen in het kasteel:
    Vrouwen: (Max. 4)
    - Isabelle Olivia Wilson - Courtisane - Praelectio
    - Guinevere Callaster - Hofdame - amy66
    - Catarina Elisabeth Valentin - Kokkin - CrazyLove4
    - Julia Faye Miller - Hofdame - TheseWords

    Mannen: (Max 4.)
    - Cenred Michael Blade - Ridder (Achterneef koning) - Ealdor
    - Samir Zane Saoudi - Lijfwacht - Praelectio
    - Alaric Fabian Lugosi - Rechterhand van de koning - Cas
    - Emilio Del Guerra - Nar - TicTac


    Dorpelingen:
    Vrouwen: (Max. 4)
    - Josselynn Isolde Blackwell - Dochter van de bakker/ werkt in de bakkerij - Lohengrin
    - Daenerys Éowyn Frey - Illegale praktijken - Endure
    -
    -

    Mannen: (Max 3.)
    - Florian Lucifer Bennett - smidsknecht - Ealdor
    -
    -



    Vluchtelingen:
    Vrouwen: (Max. 5)
    - Arcadis Philosophe Tarwell - Dochter gouverneur - Phrases
    - Amaranthe Sarah Dubois - Hertogin Ophilia
    - Amèlie Nina Billington - Maîtresse van de koning - Macabre
    - Eleonore Lyra Eddington - Dochter van een bondgenoot van de koning - Bran
    -

    Mannen: (Max 6.)
    - Caleb Brandon Collins - Ridder - Tyrion
    - Francois de la Croix - CircusartiestOphilia
    - Killian Hellingston - Handelaar - TicTac
    - Blythe Yates - Jager - Cas
    -
    -

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 20 mei 2013 - 18:40 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Raziel schreef:
    Is er nu echt niemand die de koning liefheeft? D:

    I kinda like it. :x

    Zijn koningin?
    Alleen heeft ze wat bang van hem :W


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Rol: Mens uit het kasteel.
    Naam: Samir Zane Saoudi.
    Leeftijd: Eenentwintig jaar.
    Geslacht: Mannelijk.
    Beroep: Lijfwachter.
    Uiterlijk: Samir heeft ravenzwarte haren, chocoladebruine ogen en een lengte van één meter achtenzeventig. Zijn blik staat vrijwel altijd koud en emotieloos terwijl zijn glimlach enkel op zijn gezicht verschijnt als hij een grote taak krijgt. Hoewel zijn glimlach nogal angstaanjagend kan zijn op sommige momenten heeft zijn uiterlijk wel iets schattigs.



    Innerlijk: Samir is geen lieverdje. Hij is erg koelbloedig, ongeïnteresseerd en lichtelijk agressief. Hij geeft niks om droge humor of grappig momenten, maar actie en bloed dat rijkelijk vloeit. Hij is vrij sadistisch en deinst niet terug voor een gevecht, waar dan ook en met wie dan ook.
    Hoewel hij geen goede eigenschappen lijkt te bezitten is Samir toch vrij behulpzaam en trouw aan zijn leider. Hij vindt het niet erg om mensen te helpen als hij ze mag, maar meer dan dat moeten ze niet van hem verwachten. Liefde en vriendschap lijkt de jongeman niet te kennen, maar wie weet wat er nog op zijn pad komt.
    Egoïstisch is Samir wel. Hij zal altijd zijn eigen hagje als eerste redden en laat anderen daardoor vaker als een baksteen vallen. Hij is niet snel bang te krijgen, maar als de enige kans een ontsnapping is grijpt hij deze met beide handen beet.
    Samir is erg beschermend naar vrouwen toe, iets wat mensen niet van hem zouden verwachten. Sinds de geboorte van zijn zusje is hij erg verandert qua houding, ook al is hij nog steeds een koelbloedige, gemene man die snerende opmerkingen maakt.
    Geschiedenis: Samir werd geboren in een klein gezinnetje waar hij de oudste was. Hij heeft nog een jonger zusje, Aisha. Zijn moeder was erg lieflijk en probeerde zo goed mogelijk voor haar twee kinderen te zorgen, maar zijn vader was erg agressief naar hem toe. Hij maakte gemene opmerkingen en als het hem totaal niet zinde kon hij nog wel eens losse handjes krijgen, waardoor Samir al flinke klappen heeft moeten incasseren. Hij heeft altijd zijn kleine zusje beschermt tegen zijn vader en stond het niet toe dat hij haar met één vinger zou aanraken, waardoor hij een sterke beschermingsdrang voor vrouwen ontwikkelde.
    Op zeventienjarige leeftijd werd zijn vader door de koning vermoordt, waardoor Samir zijn grote held leek te ontdekken. Hij heeft erg hard gewerkt om op het kasteel te mogen werken en de koning te dienen. Zijn moeder en zusje leven vredig in het dorpje en Aisha is zonder enige schade opgegroeid tot een achttienjarige vrouw. Af en toe spreekt Samir haar nog wel eens om te weten hoe het met haar en zijn moeder gaat. Hij is oorspronkelijk van Arabische afkomst.
    Mening over de koning: Samir is erg toegewijd aan de koning en is absoluut niet tegen zijn manier van reageren. Integendeel, hij vindt het een uitstekende manier. Hij zal er ook alles aan doen om deze manier door iedereens keelgat te duwen, op welke manier dan ook. Samir zou de koning nooit afvallen, zelfs niet als hij zijn eigen leven ervoor op het spel zet.
    Extra: Samir heeft al een aantal moorden op zijn geweten omdat hij daar opdracht voor kreeg. Hij vindt moorden geen vreselijke opgave, eerder rustgevend.

    [ bericht aangepast op 29 april 2013 - 10:55 ]


    Reading a good book is like taking a journey.

    Kan ik een vrouw op het kasteel reserveren? ^-^.


    Everyone is perfect in his or her own way.

    Ik zou graag een vrouwelijke vluchteling willen reserveren, als dat nog kan.

    [ bericht aangepast op 25 april 2013 - 16:44 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Kan ik nog een meisje op het kasteel reserveren?

    [ bericht aangepast op 25 april 2013 - 17:43 ]


    Keep your head up, keep your heart strong

    Jon Snow :9~
    Marthe als je niet Kit Harington gebruikt schiet ik je neer.
    Ik zou graag een mannelijke vluchteling reserveren, als dat nog kan. (:


    kindness is never a burden.

    amy66 schreef:
    Rol: Mens in het kasteel
    Naam: Guinevere Callaster
    Leeftijd: 17
    Geslacht: Vrouw
    Beroep: Hofdame, ze is niet erg belangrijk
    Uiterlijk:





    Innerlijk: Guinevere is meestal erg vrolijk, alleen ze wordt meestal depressief als iemand boos op haar is. Ze durft goed voor zichzelf op te komen, maar is verder wel sociaal. Ze is erg behulpzaam, alleen ze heeft niet graag dat iemand anders haar helpt met haar problemen. Die houdt ze liever voor zichzelf. Ze zou best haar leven voor iemand anders wagen, aangezien ze zelf niet meer is dan een van de bediendes van de koning en zijn familie.
    Geschiedenis: Guinevere's hele familie was erg ziek. Om te voorkomen dat ze zelf ziek werd, moest ze tijdelijk ergens anders wonen. Toen ze terugkwam, was iedereen dood. Ze besloot zichzelf op te offeren door in het kasteel te gaan werken, om toch nog onderdak te hebben. Eerst als een stalknecht, daarna keukenhulp en uiteindelijk hofdame. (ze ging erheen toen ze 13 was)
    Extra: Komt


    Ze is zo ongeveer af


    It just takes one negative comment to kill a dream

    Iedereen staat er bij (:


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Meh, ik heb deze week echt geen tijd om iets in te vullen - alleen wat dingen afwerken waar ik al eerder aan was begonnen - dus ik denk dat het pas woensdag of zoiets ga kunnen invullen, want dan heb ik geen school. (:


    help

    Raziel schreef:
    Meh, ik heb deze week echt geen tijd om iets in te vullen - alleen wat dingen afwerken waar ik al eerder aan was begonnen - dus ik denk dat het pas woensdag of zoiets ga kunnen invullen, want dan heb ik geen school. (:

    Ik wil je in dat geval wel uitstel geven (:


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Gipsy schreef:
    (...)
    Ik wil je in dat geval wel uitstel geven (:


    Voor mijn part mag iedereen de koning spelen als het al begonnen is en ik heb hem nog niet ingevuld, hoor, ik wil niet de hele boel vertragen. :')

    Anyway, je moet sowieso niet op mij wachten hoor. (:


    help

    Raziel schreef:
    (...)

    Voor mijn part mag iedereen de koning spelen als het al begonnen is en ik heb hem nog niet ingevuld, hoor, ik wil niet de hele boel vertragen. :')

    Anyway, je moet sowieso niet op mij wachten hoor. (:

    Wachten moet ik sowieso want ik begin pas als de aantallen gelijk lopen.
    Dus kan ik net zo goed wachten tot jouw personage ook klaar is. (:


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Rol: Mens uit het kasteel.
    Naam: Catarina Elisabeth Valentine. -Ze stelt zich zelf voor als Cat omdat dat korter en handiger is om uit te spreken-
    Leeftijd: Twintig jaar.
    Geslacht: Vrouwelijk.
    Beroep: Kokkin.
    Uiterlijk mét foto:
    Catarina heeft donker bruine haren waar een paar lichtere plukken in zitten die een beetje zijn verkleurd door de zon. Catarina heeft licht bruine ogen waar je altijd wel een vrolijke twinkeling in kan vinden. Ze heeft een iets getinte huid door de zon waar ze vaker in zit als ze kruiden zoekt om mee te koken. Verder is ze erg klein waardoor ze soms ook jonger wordt geschat dan ze werkelijk is.


    Innerlijk: Cat is erg kinderlijk wat niet altijd even handig is. Cat is niet bepaald de slimste, maar dat houd haar niet tegen om toch mee te denken met andere mensen al heb je er niet altijd even veel aan. Ze wil mensen graag helpen waardoor ze haarzelf een beetje vergeet. Cat heeft altijd wel een glimlach op haar gezicht en is altijd wel in een vrolijke bui. Als iemand haar een opdracht geeft om bijvoorbeeld iets speciaals te koken doet ze dit meteen en probeert ze die opgeven taak ook zo goed mogelijk te volbrengen al kan dit soms ook helemaal mis lopen door haar onhandigheid. Zo heeft ze ook een keer iemand per ongeluk vergiftigt.
    Geschiedenis: Haar ouders waren beide als beroep kok, zo is Cat dan ook bij de baan kokkin gekomen. Ze heeft het altijd al leuk gevonden om dingen bij elkaar te gooien en zo een heel nieuw gerecht te kunnen crieeën. Cat had ook een oudere zus, maar die is omgekomen in een uit de hand gelopen ruzie. Haar zus wist niet dat de persoon waarmee ze ruzie had een uitstekende smid was en dat die persoon een eigen mes had gemaakt. Haar ouders hebben het erg moeilijk gehad met het verlies van haar zus waardoor ze Cat een beetje vergaten. Haar zus was sowieso altijd al het lievelingetje geweest van iedereen om haar heen. Haar zus was nou eenmaal slimmer, handiger, mooier het leek wel alsof haar zus overal beter in was. Ook al was haar zus Cat haar concurrent toch kan ze altijd weer verdrietig worden als hier over gepraat wordt. Ze heeft de gebeurtenis eigenlijk allemaal verdrongen waardoor het opeens als je het daar over hebt alle emoties vrij kunnen komen. Doordat haar ouders vaak heel erg boos op haar werden en ze zo ook een paar keer zo erg boos waren dat ze Cat sloegen en mishandelden. Ze werd eerder een slaafje dan het kind. Door die gebeurtenis kan ze er ook niet tegen als mensen boos op haar worden, ze is dan bang voor de gevolgen.
    Mening over de koning: Ze steunt de koning al vindt ze het wel soms onnodig om onschuldige mensen te vermoorden. Ze is de koning gaan aanbidden toen de moordenaar van haar zus vermoord werd. Ze zag hem als haar held, een held die toch de slechterik bleek te zijn.
    Extra: Cat houd ervan om buiten te zijn en gaat daarom ook vaak naar buiten voor nieuwe kruiden te vinden die ze kan verwerken in haar gerechten. Ook houd Cat van stenen, ze hebben allemaal iets speciaals net als de mens. De een is glad, de ander ruw etc. Ze ziet stenen dan ook als een soort hulpmiddel en zal als ze ooit een wapen moest kiezen voor stenen gaan, al zijn het niet de beste wapens ooit.

    [ bericht aangepast op 26 april 2013 - 16:11 ]


    Everyone is perfect in his or her own way.

    Bran schreef:
    Rol: Vluchteling, dochter van Henry Eddington en zusje van Lord Eddington, een goede vriend van Arthur.
    Naam: Eleonore Lyra Eddington
    Eleonore betekent stralend licht en Lyra betekent Lyre.
    Aan de andere vluchtelingen stelt ze zich voor als Lyra, omdat ze bang is dat ze anders de link naar Lord Eddington zullen kunnen leggen.
    Leeftijd: 19
    Geslacht: Vrouwelijk
    Beroep: x
    Uiterlijk mét foto:



    Eleonore heeft een lengte van 165 centimeter, wat in die tijd erg normaal was. Haar lichaam is slank en heeft mooie, vrouwelijke vormen. Haar gezichtje ziet er onschuldig uit, mede door haar grote duifblauwe ogen, die omlijst zijn door lange, zwarte wimpers en volle lippen. In haar zwartbruine lokken zit een behoorlijke slag. Toen ze op het kasteel woonde droeg ze vaak mooie, luxueuze kleding, maar sinds ze op de vlucht is en in het bos verblijft draagt ze simpelere jurken, deels omdat ze dan minder opvalt, maar ook omdat ze daarin gemakkelijker kan bewegen. Eleonore beweegt van nature erg sierlijk.
    Innerlijk: Eleonore is altijd al rebels geweest, zelfs als klein meisje. Ze wilde nooit luisteren naar haar ouders en tijdens de etiquettelessen kon ze niet stil zitten. Door de jaren heen ging ze wel wat beter luisteren en lette ze op tijdens de etiquettelessen, maar ze heeft nog steeds haar rebelse randje en doet nog steeds niet altijd wat haar gevraagd wordt. Iemand zal haar met een harde hand moeten aanpakken wil hij haar iets laten doen wat ze absoluut niet wilt.
    Ze is daarnaast ook ongeduldig en houdt er niet van als ze lang op iets moet wachten.
    Eleonore heeft soms wat een scherpe tong en kan sarcastisch uit de hoek komen, in enkele gevallen zelfs bij mensen die een hogere komaf als haar hebben. De lieve glimlach die daarna op haar gezicht verschijnt zorgt er echter voor dat mannen die woorden meestal wel vergeten, of dat ze het lichter opvatten.
    Ze gebruikt haar “gave” om mannen rond haar vinger te winden vaak om te krijgen wat ze wilt. Ze flirt regelmatig met ze, speelt wat met ze, maar ze zal echter niet met zomaar met iemand tussen de lakens duiken. Ze is dan ook nog een maagd.
    Haar scherpe tong gebruikt ze voornamelijk naar mensen die ze niet mag. Tegen de mensen die een plekje in haar hart hebben, is Eleonore erg warm en ze heeft veel voor die mensen over. Mensen die ze niet mag zal ze echter nooit opzettelijk fysiek pijn doen, ze heeft zelfs al moeite met het vermoorden van een spin -wat wel deels komt doordat ze er bang voor is-.
    Voor de rest is Eleonore erg wantrouwig en duurt het een tijdje voordat ze mensen vertrouwt, mensen écht vertrouwen dat komt bij haar zelden voor.
    Hoewel je het misschien niet verwacht bij Eleonore, is ze behoorlijk romantisch. Ze zou willen dat ze zelf zou mogen kiezen met wie ze trouwt, maar ze weet maar al te goed dat dat niet mogelijk is.
    Op spinnen -en Arthur- na is ze niet echt bang voor iets, alleen voor het onbekende. Eleonore kan er niet tegen als ze ergens niet veel verstand van heeft of dat ze niet weet wat er gebeurd of wat er gebeuren zal.
    Geschiedenis: Eleonore is opgegroeid in rijkdom, als enigste dochter van Lord Eddington en naast een oudere broer, Keaton heeft ze ook nog een jonger broertje, Irwin. Haar ouders waren gelukkig getrouwd, tenminste daar gaat ze vanuit aangezien haar vader -voor zover ze het weet- geen maîtresses heeft gehad. Ze kon het altijd erg goed met haar vader vinden en het was dan ook een steek in haar hart toen haar vader stierf aan een hartaanval. Keaton nam de macht van haar vader over. Ondanks dat ze elkaar absoluut niet liggen, is hij erg beschermend tegenover haar.
    Keaton wilde Eleonore naar het kasteel van Arthur sturen, omdat ze steeds rebelser tegenover hem begon te doen en steeds minder naar hem ging luisteren. Hij hoopte dat ze in het kasteel was meer opgevoed zou worden. Dat is ook één van de redenen waarom hij haar uitgehuwelijkt heeft aan de rechterhand van de koning, Alaric Lugosi, in de hoop dat hij haar ook wat zou kunnen temmen (natuurlijk zitten er ook nog andere redenen aan verbonden). Ze weet dat ze zichzelf gelukkig mag prijzen dat ze met een rijke, hoogaanstaande en ook nog eens goed uitziende man moet trouwen, maar net als Arthur bezorgt Alaric haar rillingen.
    Eleonore was het niet met haar broer eens, maar veel kon ze er niet tegen in brengen. De plannen waren al gemaakt. Daarop maakte Eleonore haar eigen plan, een plan om tijdens de reis naar het kasteel te ontsnappen. Keaton ging haar persoonlijk naar Arthur's kasteel brengen. Toen ze ergens overnachten zorgde ze ervoor dat een paar knappe dames op hem af zouden gaan, zodat hij niet meer op haar zou letten en zij de kans kreeg te ontsnappen, wat lukte.
    Wat haar echter niet lukte, is het vinden van eten en goede beschutting tegen de koude nachtwind, daar had ze ook niet over nagedacht toen ze haar plan maakte. Op een gegeven moment leed dat er toe dat ze flauwviel. Gelukkig werd ze gevonden door Caleb Collins.
    Caleb is de enige die weet wie ze is.
    Mening over de koning: Eleonore kreeg al de rillingen van Arthur Lancaster toen hij nog geen koning was en nog regelmatig bij hun thuis kwam omdat hij bevriend was met haar broer, iets wat uitzonderlijk is aangezien Eleonore niet snel bang is voor mensen. Toen liep ze nog snel de andere kant op wanneer hij er aankwam lopen, maar wanneer ze hem nu zou zijn, dan zou ze hem juist recht in zijn ogen kijken. Ze is nog steeds wat bang voor hem, maar dat laat ze niet merken. De afkeer voor hem begon pas echt toen ze de armoede in de dorpen rond hun kasteel zag. Zelfs mensen die het eerst gemakkelijk hadden, hebben het nu moeilijk om rond te komen en Arthur doet er niks aan. Arthur hoeft van haar niet perse dood te gaan, maar wel wilt ze iemand anders op de troon zien.
    Ze vindt het daarnaast ook een raar idee dat hij koning is, aangezien ze hem vroeger gewoon Arthur kon noemen.
    Extra: Wat bijna niemand van Eleonore weet, is dat ze regelmatig oefende met zwaardvechten. Alleen haar vader weet dat. Haar vader was er niet echt een fan van, maar hij wilde wel dat Eleonore zichzelf zou kunnen beschermen wanneer het nodig was. Ze kan nu redelijk zwaardvechten, maar tegen ridders kan ze lang niet opboksen.
    Toen ze weg glipte van haar broer had ze een zwaard en een dolk meegenomen, die laatste draagt ze altijd bij zich.

    [ bericht aangepast op 20 mei 2013 - 22:41 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Dit doet me echt aan een boek van Stephen King denken, awesome. :Y).


    Quiet the mind, and the soul will speak.