• Pokémon, your turn!




    Nadat Ash alle gymleaders heeft verslagen, is het nu jouw beurt in Peortaw, een onbekende regio voor vele. Peortaw, een regio waar alleen kinderen leven die iemand zijn verloren die veel voor hun betekende, ze werden hier heen gebracht met een Scyther. De Scyther is de stichter van de Peortaw regio. Er zijn maar enkele volwassen in Peortaw en dat zijn de Nurse Joy-sisters en de gymleaders. Word jij de beste trainer van Peortaw en behaal jij alle badges?

    Verhaal.

    *Er was eens een jonge scyther die zijn ouders verloor, hij vloog weg, ver van de Sinnoh regio. Hij ontmoette 2 meisjes die ook mensen van wie ze hielden hebben verloren. Ze sprongen achter op de rug van Scyther en vlogen weg naar een eiland. De kinderen bedachten een naam, ze bedachten de naam Peortaw. En zo ontstond het eiland met een traditioneel verhaal die door word verteld*

    Regels.

    -Vijf regels per character als je een bericht plaatst.
    -Niet te snel achter elkaar posten want dan is het verhaal zo klaar/dood.
    -Twee personages per persoon, jongen & meisje.
    -Alle OOC praatjes in het OOC topic.
    -Alle characters samen gaan een soort van samen op expeditie, ruzies en gevechten mogen komen maar niet zonder reden.
    -Geen mary sue's.
    -Wacht drie posts voordat jij weer post.
    -Meld je niet aan als je geen tijd hebt.

    CHARACTERS - TRAINERS.

    Meiden.
    MAX 4.
    -Delilah Crayon - Totodile - Hiljemark
    -Phoebe Lurlene Darnell - Chikorita - Rider
    -Alicia 'Ally' Winter Lock - Charmander - Kwijt
    -Chatta Claires - Treecko - LyraPhoenix

    Jongens..
    MAX 4.
    -Luke Watson - Oshawott - Baelo
    -Arthur Maxwell Mc.Down - Mudkip - Nyan
    -Jasper Jake ‘JJ’ Wilson - Cyndaquil - Unimaginable
    -Hayden Williams - Torchic - Destined

    VOL!

    CHARACTERS - NURSE JOY & GYMLEADER.
    1NURSE JOY & 8GYMLEADERS.
    - Nurse Joy - Chansey - Cyborg
    -Violet Iris Lohan - Dragon type - Dragonair, Altaria, Garchomp & Fraxure - magicals
    -Heather Greyson - Fire type - Houndoom, Flareon, Arcanine, Ninetales. - Unimaginable
    -Lucy Smith - Normal Type - Skitty, Kangaskhan, Whismur, Loudred - Baelo
    -Tara Rivers - Electric Type - Zebstrika, Pikachu, Electrode, Luxray - Kwijt
    -Darren Nathan Brooks - Dark Type - Sableye, Pawniard, Deino, Absol - Nyan
    -Damion - Fight type - Monferno, Heracross, Riolu, Machamp - Owlsome
    -Lexim Flight - Flying Type - Pidgeot, Tailow, Murkrow, Wingull. - LyraPhoenix
    -Blaine McKaren - Psychic Type - Gardevoir, Espeon, Xatu, Alakazam - huoriel
    -
    -

    Invullijst.

    Naam:
    Leeftijd [MAX 15 ALS TRAINER, NURSE/GYMLEADER 18+]
    Starter: [Kies uit alle starters tot bw]
    Relatiestatus:
    Trainer/nurse/gymleader
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Extra:

    Pokémon worden later meer gevangen.

    [ bericht aangepast op 15 mei 2013 - 16:17 ]


    Giovanni

    Je kunt bijv. Doen dat je een klein verhaaltje verteld over je gevecht, bijv:
    A wild Zebstrika appeared!
    Ally threw in Magikarp!
    Ally used Splash!
    It was super effective! (The Ironie)
    The wild Zebstrika fainted.

    Wat we ook kunnen doen, is dat de aanvaller het gevecht zelf beschrijft, maar dat Baelo zegt of je wint of verliest. Van te voren dus. Dan zou het zo worden:
    Ik: mag Ally winnen van een Pikachu?
    Baelo: Jij hebt al vijf wedstrijden gewonnen, dus nee.
    Ik: No! magikarp!
    En vervolgens beschrijf ik het gevecht.
    A wild Pikachu appeared!
    Ally used Deerling
    Pikachu used derp-attack!
    A critical hit!
    Ally's Deerling fainted!

    Ik heb in ieder geval al wel een idee hoe gevechten bij mijn Gym eruit gaan zien. De kansen of je wint of verliest zijn eerlijk verdeelt, maar ook compleet willekeurig.

    [ bericht aangepast op 13 mei 2013 - 21:06 ]


    Tijd voor koffie.

    Kwijt schreef:
    Je kunt bijv. Doen dat je een klein verhaaltje verteld over je gevecht, bijv:
    A wild Zebstrika appeared!
    Ally threw in Magikarp!
    Ally used Splash!
    It was super effective! (The Ironie)
    The wild Zebstrika fainted.

    Wat we ook kunnen doen, is dat de aanvaller het gevecht zelf beschrijft, maar dat Baelo zegt of je wint of verliest. Van te voren dus. Dan zou het zo worden:
    Ik: mag Ally winnen van een Pikachu?
    Baelo: Jij hebt al vijf wedstrijden gewonnen, dus nee.
    Ik: No! magikarp!
    En vervolgens beschrijf ik het gevecht.
    A wild Pikachu appeared!
    Ally used Deerling
    Pikachu used derp-attack!
    A critical hit!
    Ally's Deerling fainted!

    Ik heb in ieder geval al wel een idee hoe gevechten bij mijn Gym eruit gaan zien. De kansen of je wint of verliest zijn eerlijk verdeelt, maar ook compleet willekeurig.

    Ik zie het dan liever op de anime manier, dus niet alleen saai aanvallen, maar ook ontwijken, tactiek door bijvoorbeeld thundershock te doen op een rots, enz.
    We moeten dan alleen ff kijken wie het mag schrijven ja.


    It sounds like you have a narrow definition about being a hero. - John Diggle, Arrow.

    Owlsome schreef:
    (...)
    Ik zie het dan liever op de anime manier, dus niet alleen saai aanvallen, maar ook ontwijken, tactiek door bijvoorbeeld thundershock te doen op een rots, enz.
    We moeten dan alleen ff kijken wie het mag schrijven ja.


    Ik bedoel ook niet dat dit het is. Je mag zelf je aanvallen helemaal uitbreiden, met ook Berry's, en inderdaad ontwijking, etc. Dit is alleen een voorbeeld, niet het eindproduct. We kunnen het ook als een doorlopend verhaal schrijven.

    [ bericht aangepast op 13 mei 2013 - 21:13 ]


    Tijd voor koffie.

    Je kan best wel met zijn tweeën afspreken wie er wint denk ik. En dan kan één van de twee het gevecht schrijven met een aantal voorwaarde van de ander. als je het dan echt niet eens bent met hoe het gevecht gaat kan je dat zeggen toch? Niet? Het is maar een idee


    We've lived in the shadows for far too long.

    Unimaginable schreef:
    Je kan best wel met zijn tweeën afspreken wie er wint denk ik. En dan kan één van de twee het gevecht schrijven met een aantal voorwaarde van de ander. als je het dan echt niet eens bent met hoe het gevecht gaat kan je dat zeggen toch? Niet? Het is maar een idee

    Dit lijkt me het beste ja.

    Bovendien vind ik wel dat gymleaders altijd de gevechten mogen schrijven, ze zijn tenslotte gymleaders, en dan hebben ze meer te doen.


    It sounds like you have a narrow definition about being a hero. - John Diggle, Arrow.

    Wat Unimaginable zegt lijkt inderdaad het best.

    Wat ik als Gymleader ga doen, is gewoon op zo'n random nummer-ding een getal onder de tien te laten raden, en dat even is dat de Trainer wint, en oneven dat de Gymleader wint. Dan je heb je geen problemen met of het partijdig/oneerlijk gaat of niet.


    Tijd voor koffie.

    Kwijt schreef:
    Wat Unimaginable zegt lijkt inderdaad het best.

    Wat ik als Gymleader ga doen, is gewoon op zo'n random nummer-ding een getal onder de tien te laten raden, en dat even is dat de Trainer wint, en oneven dat de Gymleader wint. Dan je heb je geen problemen met of het partijdig/oneerlijk gaat of niet.

    In dat geval moet je ook wel gaan kijken naar pokémon.
    Stel dat je een vuurgym bent een trainer komt met alleen gras pokémon, dan is de kans niet 50/50.


    It sounds like you have a narrow definition about being a hero. - John Diggle, Arrow.

    Owlsome schreef:
    (...)
    In dat geval moet je ook wel gaan kijken naar pokémon.
    Stel dat je een vuurgym bent een trainer komt met alleen gras pokémon, dan is de kans niet 50/50.


    Oh ja, slim! Wa s ik even vergeten inderdaad. Dan moet je dat inderdaad erbij rekenen. Dan kun je als getal 5 nemen, want dan heb je maar twee kansen dat je wint. Dit zijn trouwens alleen ideëen, nog geen echte plannen (:


    Tijd voor koffie.

    Owlsome schreef:
    (...)
    Dit lijkt me het beste ja.

    Bovendien vind ik wel dat gymleaders altijd de gevechten mogen schrijven, ze zijn tenslotte gymleaders, en dan hebben ze meer te doen.



    Klinkt als een plan, ik denk niet dat we allemaal zo goed over onszelf denken dat we een battle schrijven waar de gymleaders en hun pokemon nog net geen goden zijn.


    En ik denk dat ik nog even een strategie moet gaan bedenken om te kijken welke trainers wel en niet winnen


    We've lived in the shadows for far too long.

    Kwijt schreef:
    (...)

    Oh ja, slim! Wa s ik even vergeten inderdaad. Dan moet je dat inderdaad erbij rekenen. Dan kun je als getal 5 nemen, want dan heb je maar twee kansen dat je wint. Dit zijn trouwens alleen ideëen, nog geen echte plannen (:

    Klopt, hahaha.
    Maar ik ga dan wel echt naar van alles kijken..
    Aantal pokémon, welke evolutie, type, vermoeidheid (Pas veel gevochten), Motivatie (Laatste gevechten van de speler), enz.


    It sounds like you have a narrow definition about being a hero. - John Diggle, Arrow.

    ik kijk gewoon wat eruit komt en wat er verzonnen wordt, ik zag een aantal bladzijdes terug een kaart van Peortaw en ik dacht, misschien kan ik het nog beter maken, met bossen en bergen.

    Ik wil niet opdringerig zijn, maar ik wil het wel proberen of het wat word.


    Vampire + Servant = Servamp

    LyraPhoenix schreef:
    ik kijk gewoon wat eruit komt en wat er verzonnen wordt, ik zag een aantal bladzijdes terug een kaart van Peortaw en ik dacht, misschien kan ik het nog beter maken, met bossen en bergen.

    Ik wil niet opdringerig zijn, maar ik wil het wel proberen of het wat word.

    Probeer maar. (:


    It sounds like you have a narrow definition about being a hero. - John Diggle, Arrow.

    LyraPhoenix schreef:
    ik kijk gewoon wat eruit komt en wat er verzonnen wordt, ik zag een aantal bladzijdes terug een kaart van Peortaw en ik dacht, misschien kan ik het nog beter maken, met bossen en bergen.

    Ik wil niet opdringerig zijn, maar ik wil het wel proberen of het wat word.


    Idd, probeer maar :P.


    Giovanni

    Nogmaals, ik wil wel een 1 time appearance gymleader maken voor de eerste gym. Die komt verder niet voor. (Aangezien bijna niemand die wil, denk ik).
    Ik had voor Violet gym 5 gevraagd, maar daar nog geen antwoord op gehad.

    [ bericht aangepast op 14 mei 2013 - 10:52 ]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Magicals schreef:
    Nogmaals, ik wil wel een 1 time appearance gymleader maken voor de eerste gym. Die komt verder niet voor. (Aangezien bijna niemand die wil, denk ik).
    Ik had voor Violet gym 5 gevraagd, maar daar nog geen antwoord op gehad.


    En referenties naar jouw gymleider? :P
    Mag dat wel? Want technisch gezien kom je dan ook voor, maar dan zonder dat je er echt bent.
    Zo kun je indirect toch personages bij het verhaal betrekken en ze een grote rol geven.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.