• Dat hebben de betrokken autoriteiten zondagavond bevestigd tijdens een persconferentie www.zie.nl/live in Utrecht.

    Bij de persconferentie zijn hoofdofficier Johan Bak, Burgemeester Koos Janssen van Zeist en Miriam Barendse, de politiechef van Midden-Nederland aanwezig.

    De lichamen werden eerder op zondag aangetroffen in een sloot bij de Hoeksedijk, ter hoogte van de Kanaaldijk-Noord in de plaats.

    Een voorbijganger tipte de politie dat er iets in het water lag. Ter plaatse werden twee lichamen aangetroffen. Er was nog niet eerder op die plek gezocht. De lichamen lagen volgens de politie in een duiker van een sloot. Een duiker is een afwateringsbuis onder het wegdek door.

    De Forensische Opsporing deed onderzoek naar de lichamen.


    Helikopter
    Zaterdagavond en -nacht en zondag heeft een helikopter van de politie urenlang bij Wijk bij Duurstede en boven het recreatiegebied Eiland van Maurik rondgevlogen.

    Dat zou erop kunnen duiden dat het rechercheteam over aanwijzingen beschikte dat de vermiste broertjes mogelijk in die buurt gevonden zouden kunnen worden. Cothen ligt ook vlak onder het gebied waar marinezoekers al dagenlang aan het speuren zijn.


    Cothen
    Cothen ligt aan de Rijn, ongeveer 4 kilometer onder Doorn, de plek waar de vader van de vermiste broertjes zichzelf van het leven beroofde.

    In de buurt van de vindplaats is ondertussen een waar mediacircus aan het ontstaan. Er is een enorme toeloop van belangstellenden. De politie vraagt de mensen om niet naar Cothen te komen.


    Afgesloten
    De politie had bij Cothen alle wegen richting de plek waar zondagmiddag twee lichamen zijn gevonden, afgesloten. Ook een deel van het Amsterdam-Rijnkanaal ter hoogte van de vindplaats is afgesloten, evenals het luchtruim boven Cothen in een cirkel van achttien kilometer rond de vindplaats.

    De afzetting was volgens een woordvoerder nodig wegens het onderzoek ter plaatse, maar ook om toeschouwers op een afstand te houden. Kort nadat de vondst bekend werd, ontstond al een file in het landelijke gebied.

    De oproep om niet te komen heeft volgens de woordvoerder effect gesorteerd. Verder hield de politie een buurtonderzoek.


    Bron


    Het is verschrikkelijk. We wisten het allemaal al toen we hoorden dat er twee lichamen gevonden waren. Het is echt ziek.


    Miep

    Ik zie het nu op het nieuws.

    Eigenlijk had ik het al wel verwacht, dat ze dood zouden zijn.


    It sounds like you have a narrow definition about being a hero. - John Diggle, Arrow.

    Gossie, dat vind ik echt heel erg...


    Your make-up is terrible

    Aaawh, wat stom zeg.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Dat was te verwachten.. maakt het niet minder verschrikkelijk, natuurlijk. Gelukkig heeft de moeder nu wel zekerheid.


    ars moriendi

    Ik vind het echt erg zeg!!


    -

    Ik had het al gehoord +

    eigenlijk had ik het al wel verwacht, dat ze dood zouden zijn.


    Some people are art and do art at the same time

    Natuurlijk die man pleegt zelfmoord. Er moest wel een goeie reden voor zijn. Hij heeft hun eerst gedood en daarna heeft hij random zelfmoord gepleegt.

    [ bericht aangepast op 19 mei 2013 - 23:17 ]


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Ik denk dat we allemaal credits mogen geven aan de mensen die zich zo hard hebben ingezet. En heel misschien, al klinkt het nog zo hard, is het beter voor de moeder dat ze gevonden zijn. Zelfs nu ze dood zijn. Ik kan me niet voorstellen hoe het moet zijn als je niets weet. Ik hoop dat ze het weet te verwerken


    Miep

    Ik had het ook wel verwacht, en vind het wel fijn dat ze in elk geval gevonden zijn - ze zouden de lijken maar nooit gevonden hebben. Maar ik vind het echt heel zielig ;(


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Ribery schreef:
    Dat was te verwachten.. maakt het niet minder verschrikkelijk, natuurlijk. Gelukkig heeft de moeder nu wel zekerheid.


    Chaos is a ladder.

    Ik kijk nu naar de persconferentie.
    Afschuwelijk. Echt afschuwelijk.
    Maar heel eerlijk? Ik had niet verwacht dat ze ze nog levend terug zouden vinden, hoe sick het ook klinkt.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Macavity schreef:
    Ik denk dat we allemaal credits mogen geven aan de mensen die zich zo hard hebben ingezet. En heel misschien, al klinkt het nog zo hard, is het beter voor de moeder dat ze gevonden zijn. Zelfs nu ze dood zijn. Ik kan me niet voorstellen hoe het moet zijn als je niets weet. Ik hoop dat ze het weet te verwerken


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

    k zie het jeetje


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Parachutes schreef:
    Ik kijk nu naar de persconferentie.
    Afschuwelijk. Echt afschuwelijk.
    Maar heel eerlijk? Ik had niet verwacht dat ze ze nog levend terug zouden vinden, hoe sick het ook klinkt.


    Do you live, do you die, do you bleed for the fantasy?

    Wat vreselijk, maar ik geloof dat iedereen dit wel verwachtte...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...