• Dat hebben de betrokken autoriteiten zondagavond bevestigd tijdens een persconferentie www.zie.nl/live in Utrecht.

    Bij de persconferentie zijn hoofdofficier Johan Bak, Burgemeester Koos Janssen van Zeist en Miriam Barendse, de politiechef van Midden-Nederland aanwezig.

    De lichamen werden eerder op zondag aangetroffen in een sloot bij de Hoeksedijk, ter hoogte van de Kanaaldijk-Noord in de plaats.

    Een voorbijganger tipte de politie dat er iets in het water lag. Ter plaatse werden twee lichamen aangetroffen. Er was nog niet eerder op die plek gezocht. De lichamen lagen volgens de politie in een duiker van een sloot. Een duiker is een afwateringsbuis onder het wegdek door.

    De Forensische Opsporing deed onderzoek naar de lichamen.


    Helikopter
    Zaterdagavond en -nacht en zondag heeft een helikopter van de politie urenlang bij Wijk bij Duurstede en boven het recreatiegebied Eiland van Maurik rondgevlogen.

    Dat zou erop kunnen duiden dat het rechercheteam over aanwijzingen beschikte dat de vermiste broertjes mogelijk in die buurt gevonden zouden kunnen worden. Cothen ligt ook vlak onder het gebied waar marinezoekers al dagenlang aan het speuren zijn.


    Cothen
    Cothen ligt aan de Rijn, ongeveer 4 kilometer onder Doorn, de plek waar de vader van de vermiste broertjes zichzelf van het leven beroofde.

    In de buurt van de vindplaats is ondertussen een waar mediacircus aan het ontstaan. Er is een enorme toeloop van belangstellenden. De politie vraagt de mensen om niet naar Cothen te komen.


    Afgesloten
    De politie had bij Cothen alle wegen richting de plek waar zondagmiddag twee lichamen zijn gevonden, afgesloten. Ook een deel van het Amsterdam-Rijnkanaal ter hoogte van de vindplaats is afgesloten, evenals het luchtruim boven Cothen in een cirkel van achttien kilometer rond de vindplaats.

    De afzetting was volgens een woordvoerder nodig wegens het onderzoek ter plaatse, maar ook om toeschouwers op een afstand te houden. Kort nadat de vondst bekend werd, ontstond al een file in het landelijke gebied.

    De oproep om niet te komen heeft volgens de woordvoerder effect gesorteerd. Verder hield de politie een buurtonderzoek.


    Bron


    Het is verschrikkelijk. We wisten het allemaal al toen we hoorden dat er twee lichamen gevonden waren. Het is echt ziek.


    Miep

    Heel eerlijk, ik vind de reactie van mensen hierop zeer overdreven. Het is echt ongelofelijk naar dat zoiets gebeurt, maar dan zie je op tv al de mensen die totaal overstuur zijn terwijl zie die kinderen nog nooit gezien hebben. Ik vind het zelf bijna respectloos tegenover de moeder die wel elke dag geconfronteerd wordt met deze gebeurtenis.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Khazix schreef:
    Wat een fucking ophef over deze zaak. Is al weken in het nieuws elke dag ofzo, overal op Facebook. Er gaan elke dag kinderen dood of raken vermist, jonger dan deze 2 jongetjes zijn.. Maar nee, dat wordt genegeerd.

    En het was kinda obvious dat ze toch al dood waren.
    Hopelijk houden ze nu op met deze zaak, ben het echt zat. Hoe hard het ook klinkt... Waarom hier wel zoveel aandacht naar toe gaat, geen idee.
    BULLSHIT.


    okeee ergens snap ik jullie wel. Maar jij kijkt hier wel anders tegen aan als het bijvoorbeeld een kennis of familie van je is dan ben je blij met al die mensen door de media mee helpen met zoeken maar iedereen zijn eigen mening en daarom bestaat ook zoiets als een topic.


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Ik vind dat er teveel ophef gemaakt word over deze shit. Ja, natuurlijk is het erg dat de jongens vermist zijn, maar zo'n zaak komt haast elke dag voor en daar word dan geen bombarie over gemaakt. Waarom zijn deze jongetjes nou zo belangrijk, belangrijker dan de andere vermiste kinderen, die nu misschien al wel dood zijn. Ik ben het zat met deze zaak hoor, ja, ik weet het. Hard... Maar waarom er zoveel aandacht hiernaartoe gaat, weet ik niet. Want het is gewoon allemaal BULLSHIT! Er waren lang geleden ook al kinderen vermist, maar zo'n grote zaak? Nee. Ik persoonlijk denk dat het komt omdat die vader die zelfmoord had gepleegd blijkbaar die jongetjes mishandeld heeft en dat dan die moeder van hun de voogdij kreeg, die vader had dus zelfmoord gepleegd dus ik kan het je op een bordje voorschotelen dat die kinderen allang dood zijn. Logisch. Die vader heeft hun gewoon vermoord. Punt uit. (Nu nie gaan denken he, dat ik het niet erg vind dat die jongens waarschijnlijk dood zijn. Super erg, maar ik vind het gewoon oneerlijk dat deze zaak meer behandeld word dan andere vermissingen. Mijn mening he.)


    A girl from school try's to be tough and mean to be popular. Her name is -----, but I call her a big fail.

    LeannAapje schreef:
    Ik vind dat er teveel ophef gemaakt word over deze shit. Ja, natuurlijk is het erg dat de jongens vermist zijn, maar zo'n zaak komt haast elke dag voor en daar word dan geen bombarie over gemaakt. Waarom zijn deze jongetjes nou zo belangrijk, belangrijker dan de andere vermiste kinderen, die nu misschien al wel dood zijn. Ik ben het zat met deze zaak hoor, ja, ik weet het. Hard... Maar waarom er zoveel aandacht hiernaartoe gaat, weet ik niet. Want het is gewoon allemaal BULLSHIT! Er waren lang geleden ook al kinderen vermist, maar zo'n grote zaak? Nee. Ik persoonlijk denk dat het komt omdat die vader die zelfmoord had gepleegd blijkbaar die jongetjes mishandeld heeft en dat dan die moeder van hun de voogdij kreeg, die vader had dus zelfmoord gepleegd dus ik kan het je op een bordje voorschotelen dat die kinderen allang dood zijn. Logisch. Die vader heeft hun gewoon vermoord. Punt uit. (Nu nie gaan denken he, dat ik het niet erg vind dat die jongens waarschijnlijk dood zijn. Super erg, maar ik vind het gewoon oneerlijk dat deze zaak meer behandeld word dan andere vermissingen. Mijn mening he.) En ja, ik lees net op teletekst dat de jongens dood zijn. De lichamen waren van hun. Kaarsje aan voor Julian en Ruben. (huil):(

    [ bericht aangepast op 20 mei 2013 - 10:03 ]


    A girl from school try's to be tough and mean to be popular. Her name is -----, but I call her a big fail.

    Het is echt heftig, ik woon zelf ook in de buurt waar alles heeft afgespeeld dusja.
    En het was te verwachten, en het is niet leuk maar misschien wel beter ook voor de mama dat ze hun kan begraven en de gedachte, het is fijner dan dat ze nog niet gevonden zijn want dan weetje niet wat er gebeurd kan zijn.

    Maar het blijft erg, en ik heb medelijden met de moeder, dat die vader zich van het leven wilt beroven oke, maar gun je kinderen dan gewoon een leven..


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Vreselijk. :c


    •*• Lululu •*•

    Ik ging er eigenlijk al niet meer vanuit dat ze nog zouden leven, maar het is wel verschrikkelijk erg. Vooral voor de moeder.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Echt vreselijk voor de familie en die jongetjes.. Ik vind het wel raar dat er een file ontstond van mensen die zonodig naar de 'plek' moesten komen. Vind dat echt wat tè nieuwsgierig. Kunnen mensen het niet gewoon netjes thuis op de bank op tv volgen?

    [ bericht aangepast op 20 mei 2013 - 10:44 ]


    You are beautiful, you are love.

    Khazix schreef:
    (...)Wat? Truth. Er gaan elke dag kinderen dood of raken vermist, daar gaat niet zoveel aandacht naar dan deze 2 jongetjes. Waarom is dit zo speciaal dat ze alle aandacht krijgen? Het is verschrikkelijk dat het is gebeurd, natuurlijk. Erg rot voor de moeder en die vader is gewoon een lul. Maar kom op... Ik vind dat ze overdrijven.


    Ik vind jou reactie (en een aantal reacties van anderen) echt belachelijk. Ja, niet iedere vermissing komt op tv. Maar ik denk dat deze vermissing bewust wel op tv gekomen is, omdat er zoveel mensen bij betrokken zijn geweest (heel veel mensen in die omgeving hebben naar de jongens gezocht). En het was een behoorlijk grote omgeving. En dan vind jij het overdreven dat al die mensen (+de rest van het meelevende Nederland) op de hoogte gehouden willen worden? Aan andere vermissingen word ook aandacht besteed. Betekend niet dat die meteen ook op tv komen. Dat maakt die vermissingen niet minder belangrijk.

    [ bericht aangepast op 20 mei 2013 - 10:52 ]


    You are beautiful, you are love.

    Ik had 't eigenlijk wel verwacht en ik vermoed dan ook dat de vader een aandeel heeft in de dood van de jongetjes. Wat verschrikkelijk erg voor die moeder. Zij moet doorleven met alle shit die ze nu maar moet proberen te verwerken. Als mij zoiets zou overkomen zou ik niet eens willen leven, dat meen ik.


    26 - 02 - '16

    Sommige reacties hier maken me ronduit misselijk.


    ars moriendi

    Eigenlijk wil ik hier al niet meer op reageren nu ik bepaalde reacties uit dit topic heb gelezen, sommige mensen reageren hier ronduit respectloos op.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Licet schreef:
    Heel eerlijk, ik vind de reactie van mensen hierop zeer overdreven. Het is echt ongelofelijk naar dat zoiets gebeurt, maar dan zie je op tv al de mensen die totaal overstuur zijn terwijl zie die kinderen nog nooit gezien hebben. Ik vind het zelf bijna respectloos tegenover de moeder die wel elke dag geconfronteerd wordt met deze gebeurtenis.


    Ik ben het hier wel een klein beetje mee eens. Voor de moeder is het het ergst. Ik heb dit hele nieuws, vanaf het begin, gevolgd op tv en ik vind het heel erg. Maar voor de moeder is dit het aller ergst.


    26 - 02 - '16

    Zo verschrikkelijk zonde van twee zulke jonge levens. Ze hadden normaal op moeten groeien en zelf keuzes moeten maken, in plaats van zo wreed uit de wereld getrokken te worden door een egoïstische vader.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ribery schreef:
    Sommige reacties hier maken me ronduit misselijk.


    Iedereen heeft hier denk ik wel respect hoor!


    A girl from school try's to be tough and mean to be popular. Her name is -----, but I call her a big fail.