• De stelling van deze week luidt:
    Geen enkele reden is goed genoeg om een moord te plegen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Eens. Een mensenleven mag niet afgebroken worden.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    Eens. Een mensenleven mag niet afgebroken worden.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Barnabas schreef:
    Eens. Een mensenleven mag niet afgebroken worden.


    26 - 02 - '16

    Barnabas schreef:
    Eens. Een mensenleven mag niet afgebroken worden.


    Queer zijn is gewoon alles

    Als een moordenaar mijn hele freaking familie vermoord vind ik dat reden genoeg (cat)
    Aparte stelling trouwens


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Soms vind ik van wel


    I'm a girl in the world

    Dus, dan ga je natuurlijk ook weer te maken krijgen met oorlogen. Dan zou er ook geen goed genoege reden zijn om een terrorist te vermoorden en ik denk toch wel dat we blij zijn als een terrorist vermoord wordt zodat hij niet meer schade kan aanrichten.

    Dus ik ben het oneens met de stelling, in sommige gevallen is een reden goed genoeg.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Jaimes schreef:
    Dus, dan ga je natuurlijk ook weer te maken krijgen met oorlogen. Dan zou er ook geen goed genoege reden zijn om een terrorist te vermoorden en ik denk toch wel dat we blij zijn als een terrorist vermoord wordt zodat hij niet meer schade kan aanrichten.

    Dus ik ben het oneens met de stelling, in sommige gevallen is een reden goed genoeg.


    Voor teroristen hebben ze tegenwoordig de gevangenis uitgevonden (cat)

    Ik ben het eens met de stelling, wie zijn wij om een mensenleven zomaar af te pakken. De reden kan begrijpenlijk zijn, maar niet goed genoeg om een moord te plegen.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Ik snap de stelling wel en ben het er ook mee eens, maar ik snap die mensen wel bijvoorbeeld als je je hele leven al gepest word en dan 'wraak' wilt nemen en daardoor met een pistool naar school komt en iemand neerschiet.
    Hiermee probeer ik trouwens niet te zeggen dat het goed is om een moord te plegen.

    [ bericht aangepast op 26 mei 2013 - 9:17 ]

    Barnabas schreef:
    Eens. Een mensenleven mag niet afgebroken worden.

    Maar ook oneens. Ik vind opoffering, bijvoorbeeld voor je hele familie dan minder erg.


    •*• Lululu •*•

    Croyance schreef:
    (...)

    Voor teroristen hebben ze tegenwoordig de gevangenis uitgevonden (cat)

    Ik ben het eens met de stelling, wie zijn wij om een mensenleven zomaar af te pakken. De reden kan begrijpenlijk zijn, maar niet goed genoeg om een moord te plegen.


    Dus je wilt echt zeggen dat wanneer een terrorist doodgeschoten wordt, dat je daar dan van denkt: ach, dat hadden we echt niet mogen doen, het is toch ook maar een mens.

    En als je dat echt zo denkt, dan vind ik dat prima, maar daar ben ik het dan gewoon niet mee eens.

    Het klinkt een beetje krom om te zeggen, maar in dit geval zou haast "het doel heiligt de middelen" een goede uitspraak zijn.

    Om duidelijk te zijn, ik vind niet dat er over iemand anders besloten mag worden of diegene dood mag of niet. Eerlijk waar niet, maar ik ben toch wel blij of in ieder geval opgelucht als een terrorist dan dood is. En ja, een gevangenis kan ook een alternatief zijn inderdaad.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    In eerste instantie eens. Maar stel je bent al jaren opgesloten door een man en je ziet een kans om zijn hoofd in te slaan. Zou je dat dan geen goede reden vinden?


    You are beautiful, you are love.

    Barnabas schreef:
    Eens. Een mensenleven mag niet afgebroken worden.


    No growth of the heart is ever a waste

    Jaimes schreef:
    Dus, dan ga je natuurlijk ook weer te maken krijgen met oorlogen. Dan zou er ook geen goed genoege reden zijn om een terrorist te vermoorden en ik denk toch wel dat we blij zijn als een terrorist vermoord wordt zodat hij niet meer schade kan aanrichten.

    Dus ik ben het oneens met de stelling, in sommige gevallen is een reden goed genoeg.


    Chaos is a ladder.

    Het hangt van de situatie af.


    Reading a good book is like taking a journey.