• De stelling van deze week luidt:
    Geen enkele reden is goed genoeg om een moord te plegen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Dilemma.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Eens, daarom ben ik ook tegen de doodstraf. Als je een moordenaar vermoord ben je geen haar beter.


    Your make-up is terrible

    In eerste instantie zou ik zeggen 'eens', maar er zijn altijd extreme situaties te vinden waarin het wel begrijpelijk is als je iemand om het brengt.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Eigenlijk wel eens, maar er zijn redenen dan ik het wel begrijp als mensen een moord plegen.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Jaimes schreef:
    (...)

    Dus je wilt echt zeggen dat wanneer een terrorist doodgeschoten wordt, dat je daar dan van denkt: ach, dat hadden we echt niet mogen doen, het is toch ook maar een mens.

    En als je dat echt zo denkt, dan vind ik dat prima, maar daar ben ik het dan gewoon niet mee eens.

    Het klinkt een beetje krom om te zeggen, maar in dit geval zou haast "het doel heiligt de middelen" een goede uitspraak zijn.

    Om duidelijk te zijn, ik vind niet dat er over iemand anders besloten mag worden of diegene dood mag of niet. Eerlijk waar niet, maar ik ben toch wel blij of in ieder geval opgelucht als een terrorist dan dood is. En ja, een gevangenis kan ook een alternatief zijn inderdaad.


    Als het doodschieten is om honderde andere levens te redden (dus voor hij zijn actie heeft uitgevoerd) vind ik dat niet echt een probleem. Iedereen zijn gang laten gaat kan natuurlijk ook niet. Maar ik bedoeld iemand doden als straf zoals ze in amerika doen vind ik niet kunnen.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Ik weet het niet zo goed eigenlijk, ik denk dit:

    Nadal schreef:
    Eigenlijk wel eens, maar er zijn redenen dan ik het wel begrijp als mensen een moord plegen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Croyance schreef:
    (...)

    Als het doodschieten is om honderde andere levens te redden (dus voor hij zijn actie heeft uitgevoerd) vind ik dat niet echt een probleem. Iedereen zijn gang laten gaat kan natuurlijk ook niet. Maar ik bedoeld iemand doden als straf zoals ze in amerika doen vind ik niet kunnen.


    Als de doodstraf vind ik het inderdaad toch weer anders. Hoewel terroristen ook de doodstraf kunnen krijgen. Het is gewoon een lastig punt (: je kan iemand beter levenslang geven aangezien diegene dan waarschijnlijk meer lijdt dan wanneer hij of zij dood is


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    In eerste instantie eens. Maar stel je bent al jaren opgesloten door een man en je ziet een kans om zijn hoofd in te slaan. Zou je dat dan geen goede reden vinden?

    same for me


    I tried so hard and get so far but in the end, it doesn't even matter - Linkin Park

    Vasilisa schreef:
    Als een moordenaar mijn hele freaking familie vermoord vind ik dat reden genoeg (cat)
    Aparte stelling trouwens


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Ik vind een levenslange opsluiten erger, of ieder geval even erg als doodstraf; als je het recht hebt iemand levenslang op te sluiten zou je ook het recht moeten hebben iemand doodstraf te geven.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    eens , ookal zijn er soms uitzonderingen

    Jaimes schreef:
    (...)

    Dus je wilt echt zeggen dat wanneer een terrorist doodgeschoten wordt, dat je daar dan van denkt: ach, dat hadden we echt niet mogen doen, het is toch ook maar een mens.

    En als je dat echt zo denkt, dan vind ik dat prima, maar daar ben ik het dan gewoon niet mee eens.

    Het klinkt een beetje krom om te zeggen, maar in dit geval zou haast "het doel heiligt de middelen" een goede uitspraak zijn.

    Om duidelijk te zijn, ik vind niet dat er over iemand anders besloten mag worden of diegene dood mag of niet. Eerlijk waar niet, maar ik ben toch wel blij of in ieder geval opgelucht als een terrorist dan dood is. En ja, een gevangenis kan ook een alternatief zijn inderdaad.


    Agreed.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Oneens. Zie Gotham. Als Batman nou eens wat misdadigers vermoordde, was het binnen no-time de vredigste stad ooit.


    quidquid excusatio prandium pro

    Oneens, sommige mensen zijn het gewoon niet waard om te leven.


    i put the fun in funeral

    Nadal schreef:
    Eigenlijk wel eens, maar er zijn redenen dan ik het wel begrijp als mensen een moord plegen.


    Precies dit.


    Tijd voor koffie.