• De stelling van deze week luidt:
    Geen enkele reden is goed genoeg om een moord te plegen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Thorn schreef:
    (...)

    Ik ben het er niet mee eens dat je ze gewoon in een kale cel met enkel een bed moet steken. Dan heb ik liever belastingen te betalen om een deftige cel voor hen te hebben, dan dat ze herrie zitten te schoppen in de gevangenis.

    Dus jij betaalt graag belastingen voor mensen zoals Dutroux?
    Ik betaal liever het dubbele om zo'n mensen te kunnen tegenhouden zodat de ouders van de slachtoffers hun dochters nog levend en wel bij zich hadden.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Ik zeg niet voor niks: "als ze het echt verdienen". Ik zeg niet dat het goed wordt uitgevoerd.

    En natuurlijk, het ligt er dan ook nog eens aan hoe "echt verdiend" wordt opgevat, maar goed. Ik ben voor de doodstraf, als je het daar niet mee eens bent heb je pech :Y)


    Ugh, er is zoveel mis met dat 'echt verdienen'. Je kan wel van mening zijn dat dat mensen het echt verdienen, maar anderen zijn het er niet mee eens. Er zijn mensen die die beslissingen moeten nemen en als dat in de verkeerde handen valt, is het al helemaal fout. Net wat Barnabas zegt, zo word het leven steeds minder en minder waard, tot niemand er meer iets om geeft en het genomen kan worden tot niemand er meer iets om geeft.


    Your make-up is terrible

    Cyborg schreef:
    (...)

    Ik vind het abnormaal dat mensen die andere mensen jarenlang op wat voor manier mishandelen, bijvoorbeeld door vermoorden of opsluiten in kelders en dat dat soort mensen in een luxe cel met tv mogen. Dat is voor mij not done.


    Je weet toch niet wat iemand heeft misdaan, als denk je echt dat dat er zoiets bestaat als een luxe cel moet je jezelf maar een maand opsluiten in je kamer.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Barnabas schreef:
    (...)
    Inderdaad. Zo leren criminelen nooit dat ze verkeerd bezig zijn. Laat ze maar eens ploeteren voor dat voedsel dat ze iedere dag weer vers op hun bordje krijgen!

    Ik ben nog altijd voor het idee om alle overdreven criminelen (zoals Dutroux en massamoordenaars en dergelijke) ergens op een onbewoond -afgelegen- eiland te droppen waar ze wel de middelen krijgen om voor hun eigen voedsel en dergelijke te zorgen maar nooit de mogelijk hebben om er vanaf te geraken. Laat ze daar maar zelf moeite doen te overleven.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Nefretiti schreef:
    (...)
    Ik ben nog altijd voor het idee om alle overdreven criminelen (zoals Dutroux en massamoordenaars en dergelijke) ergens op een onbewoond -afgelegen- eiland te droppen waar ze wel de middelen krijgen om voor hun eigen voedsel en dergelijke te zorgen maar nooit de mogelijk hebben om er vanaf te geraken. Laat ze daar maar zelf moeite doen te overleven.


    Klopt. Zij vinden het niet moeilijk om andere mensen hun leven af te nemen, laat ze het maar eens merken hoe moeilijk het kan zijn om te leven.


    26 - 02 - '16

    Licet schreef:
    (...)

    Je weet toch niet wat iemand heeft misdaan, als denk je echt dat dat er zoiets bestaat als een luxe cel moet je jezelf maar een maand opsluiten in je kamer.


    Je hebt blijkbaar geen idee hoe het eraan toegaat in de westerse gevangenissen, wat die mensen allemaal hebben en mogen.


    Your make-up is terrible

    Nefretiti schreef:
    (...)
    Ik ben nog altijd voor het idee om alle overdreven criminelen (zoals Dutroux en massamoordenaars en dergelijke) ergens op een onbewoond -afgelegen- eiland te droppen waar ze wel de middelen krijgen om voor hun eigen voedsel en dergelijke te zorgen maar nooit de mogelijk hebben om er vanaf te geraken. Laat ze daar maar zelf moeite doen te overleven.

    Zoiets als Alcatraz? Als ik het zo goed spel.
    Zoiets zou eigenlijk een best goed idee zijn.


    Deep inside, I've never felt alive

    Nefretiti schreef:
    (...)
    Ik ben nog altijd voor het idee om alle overdreven criminelen (zoals Dutroux en massamoordenaars en dergelijke) ergens op een onbewoond -afgelegen- eiland te droppen waar ze wel de middelen krijgen om voor hun eigen voedsel en dergelijke te zorgen maar nooit de mogelijk hebben om er vanaf te geraken. Laat ze daar maar zelf moeite doen te overleven.


    Zoiets hadden ze vroeger, namelijk Australië haha.


    Your make-up is terrible

    Mysteria schreef:
    (...)
    Zoiets als Alcatraz? Als ik het zo goed spel.
    Zoiets zou eigenlijk een best goed idee zijn.

    Ja, zoiets. Maar dan zonder gebouwen en dergelijke, daar moeten ze zelf maar voor zorgen. En ook geen bewakers, want ik zou het geen enkele eerlijke mens willen aandoen om daar te moeten leven. Oh, en het moet natuurlijk veel verder in de oceaan liggen zodat ze niet kunnen ontsnappen.
    Hoe krijg je de gevangen dan daar? was ik net aan het denken. Drop hen op een bepaalde afstand in een roeiboot met een bom in bevestigt. Ze krijgen een bepaalde tijd om daar te geraken en als dat hen niet lukt, tja pech dan. (En natuurlijk veel haaien rondom zodat uit de boot springen ook geen nut heeft^^)


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Nefretiti schreef:
    (...)
    Ja, zoiets. Maar dan zonder gebouwen en dergelijke, daar moeten ze zelf maar voor zorgen. En ook geen bewakers, want ik zou het geen enkele eerlijke mens willen aandoen om daar te moeten leven. Oh, en het moet natuurlijk veel verder in de oceaan liggen zodat ze niet kunnen ontsnappen.
    Hoe krijg je de gevangen dan daar? was ik net aan het denken. Drop hen op een bepaalde afstand in een roeiboot met een bom in bevestigt. Ze krijgen een bepaalde tijd om daar te geraken en als dat hen niet lukt, tja pech dan. (En natuurlijk veel haaien rondom zodat uit de boot springen ook geen nut heeft^^)


    Ja, gewoon zo'n onbewoond eiland met een jungle.


    26 - 02 - '16

    Cas schreef:
    (...)

    Je hebt blijkbaar geen idee hoe het eraan toegaat in de westerse gevangenissen, wat die mensen allemaal hebben en mogen.


    Dus wat? Omdat mensen die er totaal niks mee te maken hebben wraak willen nemen zou je iemand mogen mishandelen. Ik ben voor doodstraf maar meerdere jaren van mishandeling is iets wat niemand door zou mogen maken.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Oneens


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Nefretiti schreef:
    (...)
    Ja, zoiets. Maar dan zonder gebouwen en dergelijke, daar moeten ze zelf maar voor zorgen. En ook geen bewakers, want ik zou het geen enkele eerlijke mens willen aandoen om daar te moeten leven. Oh, en het moet natuurlijk veel verder in de oceaan liggen zodat ze niet kunnen ontsnappen.
    Hoe krijg je de gevangen dan daar? was ik net aan het denken. Drop hen op een bepaalde afstand in een roeiboot met een bom in bevestigt. Ze krijgen een bepaalde tijd om daar te geraken en als dat hen niet lukt, tja pech dan. (En natuurlijk veel haaien rondom zodat uit de boot springen ook geen nut heeft^^)

    Meh, ik vind dat je al die dingen gewoon achterwege moet laten. Gewoon één cel per persoon, met een bed, wc, wastafel en kledingkast.
    Eetzaal erbij, en laat ze maar werken. Meer hebben ze niet verdiend, minder vind ik onmenselijk worden. Het is en blijft een menseleven, en waar blijf je dan als je zelf net zo onmenselijk wordt, als de persoon die je 'behandeld'?
    Heeft iemand ooit Dead Man Walking gezien? Prachtige film, daar zie je meteen dat het geen zak uitmaakt als diegene die je eigen zoon/dochter vermoordt, zelf dood gaat.

    [ bericht aangepast op 26 mei 2013 - 15:06 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Nefretiti schreef:
    (...)
    Dus jij betaalt graag belastingen voor mensen zoals Dutroux?
    Ik betaal liever het dubbele om zo'n mensen te kunnen tegenhouden zodat de ouders van de slachtoffers hun dochters nog levend en wel bij zich hadden.


    Ik zeg niet dat ik graag betaal voor Dutroux, maar dat doe ik dan toch nog liever zodat ze zich inhouden om weer herrie te schoppen in hun cel, cipiers treiteren,...
    Ja, ik had 10 keer liever dat die meisjes nog leefden, en het is inderdaad verschrikkelijk, maar nu kun je er niets meer aan doen. Het enige wat we nog kunnen doen tegen Dutroux is ervoor zorgen dat hij het niet weer doet.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Licet schreef:
    (...)

    Dus wat? Omdat mensen die er totaal niks mee te maken hebben wraak willen nemen zou je iemand mogen mishandelen. Ik ben voor doodstraf maar meerdere jaren van mishandeling is iets wat niemand door zou mogen maken.


    Ze zouden het heus wel wat mogen verminderen in mijn ogen. Die mensen hebben het daar beter dan veel mensen die hier buiten de gevangenis wonen. Dat vind ik onacceptabel, maar een leven wegnemen is minstens even onacceptabel. Als je dat kan, mag je van mij part wel in de mishandeling terecht komen, eigen schuld, dikke bult.


    Your make-up is terrible