• Iedereen die examen heeft gedaan - ooit - zal het vast wel eens meegemaakt hebben: een vraag die je niet kan beantwoorden, simpelweg omdat je het antwoord niet weet. En wat doe je dan? Braaf toch iets invullen, natuurlijk! Niet geschoten is namelijk altijd mis.

    Vandaag, op het werk, kwam er een leuk boekje binnen: "Geslaagde examenblunders" van R. Benson. Hierin staan enkele leuke, onzinnige / niet kloppende examenantwoorden van leerlingen.

    Enkele voorbeelden:








    Hebben jullie ooit een examenblunder gemaakt? Of hebben jullie gehoord van iemand die er een gemaakt had?

    [ bericht aangepast op 12 juni 2013 - 20:57 ]


    We need a bigger boat.

    Een vriendin van me antwoordde twee jaar geleden op een vraag bij Latijn: 'God mag het weten, maar ik ben het vergeten'. :'D


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Vraag op het examen biologie: Geef twee piramides die bij dit voorbeeld van voedselkringloop aansluiten.
    Antwoord:
    -piramide van Maslow
    -piramide van Cheops

    Nog een vraag op hetzelfde examen: Hoe noem je een plant die op andere planten steunt?
    Antwoord: Een plantus handicappus

    Maar toen kreeg ik mijn examen godsdienst voor mij:
    Vraag: Haal uit de onderstaande tekst, een deel uit de brief van Paulus aan de Galaten, wat hij hiermee bedoelde.
    Antwoord: Paulus weet het, maar ik weet het jammer genoeg niet.

    Ik hang echt als die mensen mijn examen voor hun neus krijgen.

    Aansluitend bij domme vertaalzinnen van Frans:
    De voetganger is op het voetpad= Le piéton est dans le trottoir. (De voetganger is in het voetpad.)
    Ik eet een biefstuk met vork en mes= Je mange un steak de boeuf avec fourchette et cuillère. (Ik eet biefstuk met vork en lepel)
    Aiai, ik heb mijn arm gebroken, ik moet naar het ziekenhuis!= Aiai, j'ai cassé mon arbre, je dois aller à l'hôpital! (Aiai, ik heb mijn boom gebroken, ik moet naar het ziekenhuis!)
    Ik heb met mijn vriendje gebroken= J'ai coudre avec mon petit ami. (Ik heb met mijn vriendje genaaid.)

    Jep, deze antwoorden komen allemaal van mij of klasgenoten, je moet het maar voorhebben...


    I'm your worst nightmare, but your best fantasy...





    Deze vond ik nog :P

    [ bericht aangepast op 14 juni 2013 - 22:13 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Thorn schreef:





    Deze vond ik nog :P



    Haha, die laatste is echt goed :p


    I'm your worst nightmare, but your best fantasy...

    ik moet echt wat inspiratie opdoen. ik heb nog een hele week examens. en iets openlaten is zo zielig.

    (duivel)


    Don't cry because it's over, smile because it happened

    Ik ben dat dus ook aant doen :P


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik ben nog bezig voor de komende vakken goede antwoorden te bedenken, ik gok dat de leerkracht chemie niet gaat kunnen lachen met een antwoord als 'pindanoot' zoals op mijn vorige examen. (Ja, ik had honger en er liep een leerkracht door het lokaal die het figuur had van een olifant, dus begon ik spontaan aan pindanootjes te denken...)


    I'm your worst nightmare, but your best fantasy...

    PurpleRose1D schreef:
    Ik ben nog bezig voor de komende vakken goede antwoorden te bedenken, ik gok dat de leerkracht chemie niet gaat kunnen lachen met een antwoord als 'pindanoot' zoals op mijn vorige examen. (Ja, ik had honger en er liep een leerkracht door het lokaal die het figuur had van een olifant, dus begon ik spontaan aan pindanootjes te denken...)


    fantastisch

    ik schrijf random quotes op. dat is altijd leuk


    Don't cry because it's over, smile because it happened

    Mijn broertje wist tijdens zijn examen aardrijkskunde een vraag niet, dus had hij maar gewoon "hakuna matata" ingevuld.
    Hij is wel geslaagd, overigens!


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    bombersweet schreef:
    (...)

    fantastisch

    ik schrijf random quotes op. dat is altijd leuk



    Dat zou ik moeten doen voor Engels, eens in de les toen hij op het bord wilde schrijven, stond dat bord nog vol met ingewikkelde wiskundige tekeningen en formules, zijn heilige quote: "Weg met die vreemde tekens, niemand wordt er gelukkig van!"


    I'm your worst nightmare, but your best fantasy...

    PurpleRose1D schreef:
    (...)


    Dat zou ik moeten doen voor Engels, eens in de les toen hij op het bord wilde schrijven, stond dat bord nog vol met ingewikkelde wiskundige tekeningen en formules, zijn heilige quote: "Weg met die vreemde tekens, niemand wordt er gelukkig van!"


    ik denk dat ik jou engelse leerkracht leuk ga vinden? of totaal niet. haha


    Don't cry because it's over, smile because it happened

    bombersweet schreef:
    (...)

    ik denk dat ik jou engelse leerkracht leuk ga vinden? of totaal niet. haha



    Na die goddelijke uitspraak van hem waren wij (ik en mijn beste vriendinnen) echt zo in een mood van 'Oh, meneer, u bent werkelijk de beste leerkracht Engels die we ooit gehad hebben! Verlaat onze klas a.u.b. nog niet, we willen nog uren naar zo'n uitspraken luisteren...' Daar kwamen onze gedachten op dat moment op neer, best grappig als ik daaraan terugdenk.


    I'm your worst nightmare, but your best fantasy...

    Haha, geniaal. Ik heb niet zo'n onzinnig antwoord gegeven, maar iets is eter dan niets.


    Aan niets denken is ook denken.

    Wij kregen geleerd dat je altijd een antwoord moest invullen, altijd, no matter what.
    Bij de eerstvolgende SO wist ik een antwoord niet, dus heb ik maar 'bamibalkroket.' opgeschreven.


    We need a bigger boat.

    Haha ik ga niet over dus heb nog wat heerlijke onzinnige antwoorden op m'n laatste SE's geschreven. ;p


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.