• Will en zijn vrienden bereiden zich voor op de nieuwe komst van de jonge leerlingen.
    Niet alleen grijze jagers zijn benieuwed wie hun nieuwe leerling wordt, ook de andere willen maar al te graag.

    Voor de mensen die niet weten wat Grijze jager is, maar toch mee willen doen:

    Wanneer de 15-jarige Will uitverkozen wordt om Grijze Jager te worden, zet dat zijn wereld op zijn kop. Niet meer het saaie weeshuis waar hij is opgegroeid. Nu beleeft hij het ene avontuur na het andere. Hij en zijn vrienden reizen het hele land en de hele wereld af om anderen te helpen. Zo komen ze in ontzettend gevaarlijke situaties terecht. Met hun pijl en boog en een aantal andere wapens moeten ze met hun vijanden afrekenen

    Grijze jagers:
    -Jayce Williams-Appa
    -Crispin Abraham Blackwood.Smaug
    -Yalen (spreekt uit als jalen) Smalp-Lyra Phoenix
    -Kallan Brennan Gawain
    -Moiyra Edan Zephyr.-Dasskin
    -Hillegonda ,,Hille" Arostogen-Bridgit

    Leerlingen:
    -Allison Wright-After
    - Jaison Woods-ItsNiall
    -Lilith Greenleaf-Silversnow
    -Eliora Greenfield-Marijncraft
    -Daniël Bingley-Dashwood
    -



    Regels:
    • meer dan 5 regels per. Meer mag (het liefst vanaf pagina zeven meer dan 150 woorden.)
    • OOC is altijd tussen haakjes, of gebruik het praattopic.
    • Bespeel alleen je eigen personage en heb respect voor anderen.
    • Personages mogen vermoord worden mits toestemming van de anderen.
    • Naamsveranderingen en afwezigheden altijd doorgeven.
    • Denk er aan, niemand is perfect.
    • Reserveringen blijven 24 uur staan.
    * Om de twee posts posten, dat voorkomt dat iemand achterblijft.


    Kaart:



    Begin:

    We komen allemaal bij elkaar op de jaarlijkse bijeenkomst. De leerlingen weten al dat ze jager zijn en mogen mee naar deze bijeenkomst, de rest bepalen jullie.

    Samenvatting:
    De jaarlijkse bijeenkomst is in volle gang en de jagers zijn eindelijk blij om elkaar weer te zien.
    Het is overal een dolle boel. Moiyra en Jayce komen erachter dat yalen de zoon van Morgorath is.
    Daarover is dan vele ophef over.


    Topic twee = TOPIC 2

    [ bericht aangepast op 29 aug 2013 - 21:13 ]


    Vampire + Servant = Servamp

    [ Is oke hoor]


    Yeah, and people in hell want Slurpees.

    Kallan Brennan

    Wind en regen: twee dingen waar ik totaal niet dol op ben. En jammer genoeg moet mijn aankomst op de jaarlijkse bijeenkomst van de Grijze Jagers dit jaar daarmee beginnen. Ik had de capuchon van mijn jagersmantel ver over mijn hoofd heen getrokken in een poging mijn gezicht en haar nog enigszins droog te houden. Maar zonder succes. De wind rukte telkens mijn capuchon van mijn hoofd en voordat ik die weer terug had kunnen trekken, had de regen toegeslagen en mijn haar en gezicht nat gemaakt. Dit herhaalt zich meerdere keren, totdat ik het maar opgeef. Normaal ben ik niet van het opgeven, maar de strijd tegen de wind en de regen is gewoon hopeloos.
    Ik draai me om in het zadel en zie Daniël op zijn paard, die door de regen voort stapt. Arme stakkers, ook zij hebben flink te lijden onder die regen. Ik draai weer terug en tuur voor me uit in de hoop om iets te zien, wat aangeeft dat we er al bijna zijn. We hebben een lange reis voor de boeg gehad en het liefst wil ik nu lekker droog in een tent zitten en wat pitten. Want een reis, zoals die we vandaag naar de bijeenkomst maken, is vermoeiend.
    Na nog een tijd gereden te hebben door dit rotweer, zie ik eindelijk in de verte een groot kampement opdoemen. We zijn er! Nu hopen dat ik niet eerst nog wat verplichtingen heb. Anders ga ik niet blij zijn.

    [ bericht aangepast op 6 juli 2013 - 22:03 ]


    Stenenlikker

    Eloria Greenfield

    Ongeduldig loop ik verder, mijn leraar komt naast me. 'Ik wilde je nog gedag zeggen, maar je was er al van door,' zei hij met een harde stem.
    'Oh sorry,' zei ik enkel. 'Ik hoop voor je dat je de tent hebt meegenomen? Zo ja zoek een geschikt plekje uit,' sprak hij toen het groene veld in zicht was. Hij ging zelf ook zoeken naar een plekje, dus ik keek even rond. Ergens waar de wind niet te hard waait, dacht ik.
    Best logisch, zei een stem in me. Ik zag een plekje bij struiken en een grote boom. De boom gaf genoeg schaduw, en ik had geen zin om verder te zoeken. Ik was kletsnat en moest heel ver lopen. Toch maakte me het niet heel veel uit. Bijeenkomsten waren wel leuk. Ze waren ook niet fantastisch geweldig mega super speciaal goed cool. Maar ook niet dat ik ze haatte. Ik kon andere leerlingen en jagers zien. Alleen de regen en wind verpestte het wel een beetje. Maar ik ga ook niet chagereinig doen daarom. 'Daar misschien?' vroeg ik en wees op de plek onder de boom. Vanuit mijn ooghoek zag ik nog een andere plek.
    'Of is die toch beter?' ik wees er naar toe. Nu wachten op wat Yalen zou antwoorden.


    May StarClan light your path.

    Daniël Bingley // leerling

    Het regende. Al een hele tijd. De druppels gleden over mijn wangen, langs mijn kin en onvermijdelijk mijn nek in. Het jagersleven, bedacht ik me enigszins zuur. Zelfs Aurea leek chagrijnig en stampte geïrriteerd met haar hoeven in de bruinige modderplassen die door de aanhoudende neerslag waren ontstaan.
    We waren al een tijdlang onderweg naar de jaarlijkse bijeenkomst van de jagers, de allereerste die ik zou bijwonen. Ik zou de andere leerlingen en jagers zien en aan ze voorgesteld worden. De gedachte alleen al deed me even slikken. Ik was erg nieuwsgierig naar hoe het er aan toe zou gaan maar ik kon niet ontkennen dat het me ook lichtelijk nerveus maakte, hoewel Kallan al meerdere malen had opgemerkt dat daar geen reden voor zou zijn.
    Een koude wind liet me opschrikken uit mijn gedachtes en ik trok mijn doorweekte mantel nog wat dichter om me heen. Normaal deed ik mijn best om een conversatie met mijn leraar gaande te houden, maar in deze omstandigheden had zelfs ik er geen behoefte aan.
    Als ik op kijk en Kallan in de verte zie turen volg ik zijn blik. Iets wat op een groot kampement lijkt doemt op in de verte. Eindelijk...


    She's beauty, she's grace, she'll punch you in the face.

    Hillegonda ,,Hille" Arostogen

    Ik nam het nooit zo nauw met tijd en op de momenten dát ik eens op tijd moest zijn, was ik vertraagd. Nee, niet vertraagd - dat komt door krachten waar jij een invloed op hebt - nee, ik was gewoon te laat. Geen goed goed begin. Ik zucht terwijl ik in een voorwaartse draf met Olivia het las aan de bosrand afrijs. Het is nog enkele kilometers naar mijn bestemming, ervan uitgaande dat dit nog twee en een halve uur zal gaan duren. En de vergadering was nu al begonnen.
    ,,Kom, Ol, stapje meer." Ik klakte met mijn tong zachtjes terwijl Olivia in een zachte galop het het pad overreed die inmiddels het bos in was geleidt. Het regende flink en mijn mantel en Olivia waren doorweekt. Ik vloekte. Niet vanwege mijzelf, maar dat dit lullig was voor Olivia die onder mijn tentzeil had kunnen staan tijdens de vergadering - droog en beschut, terwijl ze nu nat en doorweekt was. Ik twijfelde soms aan mijn Jagerschap, maar gedecideerd herinnerde ik mijzelf eraan dat ik niet voor niets het Eikenblad had toegekend gekregen. Toch?


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Jayce Williams

    Lilith zou wel komen. Nors kwam ik aanlopen met Nunta naast me weer op de open plek. Ik stampte op mijn tent af waar een briefje aan vastgebonden zat. Oh, dat ging je niet menen. Ongelovig streelde ik over het papiertje heen. 'Een Jager is trouw aan het kasteel. Zoniet, moet de Eikenbladketting ingeleverd worden' mompelde ik. Ik zou haar nog kunnen inhalen. Dan was ik binnen een uurtje wel weer terug. 'Nunta' zei ik. Het paard keek naar me en kwam langs draven. Net op dat moment zette ik mijn voet in de stijgbeugel en trok mezelf op zodat ik al snel tijdens het rijden onmiddellijk op het zadel zat. 'Naar Moiyra toe' mompelde ik. Mijn Jagersmantel was nog om me heen geslagen en de kap zoals gewoonlijk op. Mijn boog had ik in mijn ene hand, vier pijlen in mijn rechterlaars, werp- en Saksischmes bij de hand in de riem en nog een dolk voor het geval dat. Hard reden we de sporen van Moiyra achterna, hopend dat ik haar zou vinden.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    [Dit gaat best snel. Kan er anders een samenvatting gegeven worden?]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Hillegonda ,,Hille" Arostogen

    Ik hoorde in de verte het doffe gedreun van hoeven op de vochtige grond. Ik week af van de paden en verschool mij samen met Olivia tussen de bomen. Het ging in een razend tempo, maar ik zag overduidelijk een Jagersmantel. Ik herkende de persoon in kwestie; het was de Jager Moiyra. Ik haalde mijn schouders op en net toen ik weer het bospad wou volgen, hoorde ik nog meer gedreun.
    ,,Well alle, wat is dit nu weer?" Mompelde ik verbaasd tegen Olivia toen ik Jayce voorbij zag komen. Het moest niet gekker worden. Ze ging in vliegende vaart over het pad. Ik vermoedde dat Jayce en Moiyra wat van doen hadden met elkaar, maar ik besloot dat het niet mijn zaak was. Ik zou het daar wel horen.
    ,,Kom op, Ol." En we gingen verder.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    ItsNiall schreef:
    [Dit gaat best snel. Kan er anders een samenvatting gegeven worden?]


    (Nou ja het is dat het regent, we aankomen op het veld en dat we ons klaarmaken op een geweldige bijeenkomst.
    Dus iedereen is wat voor zich aan het doen)


    Yalen Smalp//Grijze jager

    Ik keek Eloria aan die zei over twee geschikte plekjes. Ik keek even goed naar de plekjes en zag dat wat ze eerst zei een geweldig plekje was. 'Ik zou die bij die boom nemen, kan je daaruit wat oefeningen doen,' zei ik. 'Ik zit daar bij het kleine watertje, dat is mijn vertrouwlijk plekje,' zei ik er nog achteraan en gebaarde dat ze haar tent moest opzetten.
    'Kom nadat je wat gegeten en je tent hebt opgezet naar mijn tent dan zal ik eens kijken wat je geleerd hebt,' zei ik zonder haar aan te kijken en liep van haar vandaan naar mijn vertrouwde plekje.
    Ik zag dat Gustator er al stond. Even krabte ik achter zijn oren en begon de zadeltassen uit te ruimen. Met een paar seconde had ik mijn kleine tentje opgezet, ging tegen een boom zitten en pakte de koker met pijlen. Ik telde ze, zocht naar beschadigde pijlen en controleerde of ze nog scherp waren.
    Met een zucht trok ik mijn kap over mijn hoofd en sloot mijn ogen.


    Vampire + Servant = Servamp

    Eloria Greenfield

    'Ik zou die bij die boom nemen,' zei Yalen 'Ik zit daar bij het kleine watertje, dat is mijn vertrouwelijk plekje,' hij gebaarde dat ik de tent moest op zetten. 'Kom nadat je wat gegeten hebt en je tent hebt opgezet naar mijn tent dan zal ik eens kijken wat je geleerd hebt,' hij keek me niet meer aan toen hij dat laatste zei en liep naar zijn plekje. Ik liep naar de boom en liet de tent vallen. Na een tijdje stond er een tent. Ik at ook snel wat eten, en begon daarna aan de training. Ik zette de kap van mijn grijsgroene mantel op en pakte een pijl uit de pijlenkoker. Daarna stond ik tegenover de boom. Ik legde een pijl op de pees en spande het touw. Daarna richtte ik op de boomstam.
    Ik schoot, door simpel het touw los te laten, en de pijl vloog vooruit. Voor ik het wist vloog de pijl tegen de boomstam en trilde kort. Ik liet mijn boog rustig zakken en liep naar de boom. Ik trok de pijl er met een klein beetje moeite uit, maar dat was niet goed te zien. Ik herhaalde het een paar keer, en ging daarna de boom in klimmen. Ik hield van klimmen. Ik was er goed in. Voorzichtig en behendig ging ik van tak naar tak. Stiekem hoopte ik dat Yalen me niet kon vinden. Maar goed: Grijze Jagers kijken ook omhoog, ze zijn niet zo dom. Voor de gewone burgers kun je je gemakkelijk verstoppen in een boom. Ik vond een makkelijke tak en rustte even uit van de reis, terwijl ik naar beneden keek.


    May StarClan light your path.

    [ik ga morgen een week weg. Ik denk dat ik af en toe wel wifi heb. Dus ik kan nog wel reageren, alleen niet elke dag.]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    [Ik ga nu drie weken op vakantie, maar heb waarschijnlijk wel wifi. Anders besturen jullie mijn personage maar (: ]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    || Moiyra Edan Zephyr ||

    Het was stil in het bos, alleen het gefladder en gefluit van de vogeltjes was te horen. Het was een fijn gevoel om even alleen te zijn. Waarschijnlijk nu voor altijd aangezien ik geen plek had om ergens heen te gaan. Mijn ouders hadden me uit huis gegooid nadat ik had verteld dat ik een Grijze Jager was. Langzaam stappend liepen Eorar en ik over een pad, toen ik een ander paard met diens ruiter zag. Ze had ook een mantel aan, alleen dan korter. Een leerling dus. Veel aandacht besteedde ik er niet aan, want even later hoorde ik duidelijk andere hoeven achter me. Ik zette Eorar schuin neer zodat ik me niet helemaal om hoefde te draaien en zag dat het Jayce was. Ja Nunta herkende ik zo, dus wist ik zeker dat het Jayce was. Boos grommend keerde ik Eo en liet hem doorstappen. Ik ging niet met hem praten. Dit is wat hij duidelijk tegen me had gezegd dus als hij het zo wilde kon hij het ook zo krijgen. Met mijn hand onder mijn mantel op het gevest van het zwaard wachtte ik tot hij dichterbij was. Nee ik ging het zwaard niet gebruiken naar hem toe, maar was wel op mijn hoede.


    Yeah, and people in hell want Slurpees.

    Jayce Williams

    Snel gaf ik Nunta de sporen om nog iets harder te gaan tot dat we bij Moiyra waren. Eerst liet ik mijn ogen rond haar gaan. 'Waarom doe je dit, Moiyra? Ik zei alleen maar dat je terug moest. En trouwens, ik heb niet te zeggen over zeventienjarigen. Ik was negentien toen ik klaar was. Je krijgt de vijf jaar opleiding niet zo maar, hoor. Dus ik weet niet wat je van plan bent om je hebt een leerling, je bent lid van het korps en er schijnt weer gevaar in Araluen te komen. Ik had het niet moeten zeggen, het spijt me. Kom je alsjeblieft terug?' vroeg ik met wat tegenzin. Toch vond ik dat ik gelijk had, alleen Moiyra mocht niet weg. Hopend keek ik haar aan onder mijn kap.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    [Guys, gaan er nog mensen reageren, want aangezien de helft volgensmij op vakantie is.. En je maar om de 3 andere posts mag posten x.x]


    Yeah, and people in hell want Slurpees.