• Naar het gelijknamige verhaal hier op Quizlet van Coldest en mij (bloos)



    Drie verhalen.
    Drie scholen.
    Drie bands.
    Drie audities.
    Een droom.

    Drie verschillende scholen hebben allebei een vaste schoolband. Allemaal hebben ze een eigen verhaal, maar ondanks dat hebben ze wel allebei dezelfde droom. Meer zijn dan een schoolband. Een flyer over een wedstrijd word door heel het land bij elke school uitgedeeld alsof de droom gehoord was. De bands twijfelen geen moment en schrijven zich in. Maar niet zonder problemen. De audities zullen dan ook niet vlekkeloos verlopen. Komt het door de concurrentie? Is het meer? En is het eigenlijk wel de haat die speelt? Of speelt liefde hier ook mee?.



    Lijstje dat je in moet vullen :
    Rol:
    Naam:
    Nationaliteit
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Extra:
    In welke band: (Vergeet niet dat de jongens niet allemaal bij elkaar zitten.)



    Rollen:
    -Niall James Horan; Nathness
    -Louis William Tomlinson; Paynelinson
    -Liam James Payne; Paynez
    -Harry Edward Styles; Limits
    -Zayn Javadd Malik; Abelard


    De mede-bandleden:
    (voorlopig zitten de meiden vol, want we hebben JONGENS nodig)
    (Zowel jongens als meiden.)
    - Aphrodite "Aphro" Calita Smith Aquari
    - Skylar Andy Valencia HurtedHeart
    - Jenna Lucy Martens xSunshineee
    - Quincy Jasmine Jones MonkeySwag
    - Camille Kendra Wright. After
    - Mabel Sonny Puckerman Cannibal
    - Max Jared Tommo Cannibal
    - Aidan Liam O'GormanLlamarmy
    - Luke Adams ItsNiall
    - Sean Bradley Andrews Licorne

    De bandindeling:

    Countless:
    - Harry Styles - Zanger
    - Camille Wright. - Zangeres en Bassiste
    - Niall Horan - Zanger en Gitarist
    - Aphrodite "Aphro" Smith. - Zangeres
    - Skylar Valencia - Zangeres en Drummer


    Fall out:
    - Quincy Jones - Zangeres en Bassiste
    - Mabel Puckerman - Drumster
    - Liam Payne - Zanger
    - Louis Tomlinson - Zanger
    - Luke Adams. - Gitarist


    Wishing:
    - Jenna Martens - Zangeres
    - Aidan O'Gorman - Drummer
    - Max Tommo - Zanger en Gitarist
    - Zayn Malik - Zanger
    - Sean Andrews - Bassist en Achtergrondzanger



    Regels:
    -Géén one-liners. Probeer een stukje te schrijven dat ietsjes langer is. Er is geen minimum, maar one-liners zijn wel héél kort.
    -Maximaal twee personages per persoon
    -Geen perfecte personage's!
    -16+ mag, maar hou het wel netjes.
    -Ga niet teveel off-topic en als je wel off-topic gaat, zet het tussen haakjes; ( ), { } of [ ].
    -Meld het even als je voor langere tijd niet kunt reageren.
    - 2 weken niet reageren zonder afmelding, is eruit zonder sorry.
    -Alleen Paynlinson en Aquari maken de nieuwe topics.
    -Geen ruzie ( In de RPG mag het natuurlijk wel )
    - Het is geen sneltrein! Zorg dat iedereen het een beetje kan volgen!.


    Het begin
    Het is een normale schooldag voor iedereen. Gewoon lessen volgen, pauze en aan het einde van de dag repeteren voor een schoolfeest wat eraan komt.
    Maar wat als iemand te laat de binnenkomt bij de repetitie? Niet omdat deze moest nablijven van de leraar bij de laatste les, maar omdat er een flyer werd uitgedeeld voor Battle of the Bands? Een bekende wedstrijd waar onbekende schoolbands van het hele land aan mee kunnen doen, om zo de eerste stap te zetten naar een wereldberoemde band? Zullen de bands de stap wagen en meedoen of is er iemand die tegen zal werken?

    [ bericht aangepast op 10 juli 2013 - 22:55 ]


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    After schreef:
    (...)

    [Daar krijgen wij dus 10 van bij in de klas. -.-]


    [Aw, sterkte!]


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Aidan Liam o'Gorman
    Ik skatete rustig het plein op. In mijn ene hand draaide ik een van mijn drumstokjes rond mijn vingers en in de andere hield ik mijn telefoon, waaruit oortjes naar mijn oren liepen. Erom was ik bezig met videochatten met een vriendin thuis in Nieuw-Zeeland. Mijn rugzak hing over mijn schouders, maar op het tweede drumstokje, wat pennen en wat los papier zat er bar weinig in. Ik was druk in gesprek in plat Nieuw-Zeland's Engels terwijl ik halt hield bij de rest. Ik keek even op en zwaaide voor ik een einde aan mijn gesprek breidde. Ik drukte haar na nog even zwaaien weg en borg toen mijn mobiel en oortjes op. "hey dudes en dudet" zei ik vrolijk Ik haalde een hand door mijn haren en keek naar de groep mensen voor me die echt mijn beste vrienden hier waren geworden. Ik was hier nu iets meer dan een jaar. Ik was zeker in het begin heel tegenwerkend geweest om terug te gaan hieer naatoe, maar was toch met mijn ouders mee gegaan. Eenmaal op school was ik een eenling en kende niemqand me. Ik was maar die vreemde nieuwe die half onverstaanbaar sprak. Na een tijdje zag ik een adfiesje. Zij zochten een drummer en ik had auditie gedaan en direct had het geklikt.Sindsdien waren we een hechte club en accepteerden ze me ook, ondanks mijn zware accent van Nieuw-Zeelands en een beetje Iers.


    Bowties were never Cooler

    [Double]

    [ bericht aangepast op 5 juli 2013 - 23:07 ]


    Bowties were never Cooler

    [We hebben een praattopic.]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Sean Bradley Andrews.
    'Zijn we weer aan het zuipen jongens?' hoor ik een bekende stem vragen. 'En het crapul uithangen, Sean?'
    Jenna ploft neer op de tafel.
    'Ik ben ook blij jou weer te zien, Jenn,' antwoord ik vrolijk. Ze begroet ons vriendelijk.
    Het duurt niet lang, of ik hoor ook Aidan's Nieuw-Zeelandse accent door de aula galmen. 'Hey dudes en dudet.'
    Aidan is niet de enige buitenlander, ook ik ben niet hier in Engeland geboren. Ik kom uit Australië.
    'Yo, Aidan' begroet ik ook hem. 'Jullie twee ook een biertje?' vragend gaat mijn blik heen en weer van Aidan naar Jenna.
    Ik snap niet waarom die Zayn-dude niet wil, hoe kun je nu géén zin hebben in een blikje bier? Ik snap ook niet waarom hij er problemen mee heeft dat ik hem 'Zaynie' noem. Klinkt toch leuk? Ach ja, wat maakt het ook uit. Verder is het een goeie gozer.
    'Nu we compleet zijn, zullen we gaan repeteren?' Vragend kijk ik de groep rond.


    "Family don’t end in blood”

    [Mijn naam is anders dan in het begintopic staat. Ik had hem toen ik alles af maakte veranderd :S]
    Skylar Andy Valencia
    Ik fluit en trommel rustig met mijn vingers een leuke maat. Ik wil niet opscheppen maar ik heb ritme als ik een liedje hoor weet ik hem bijna meteen te erummen door alleen maar te luisteren daarom hou ik ook van liedjes te schrijven. Mijn hele liedjesboek zit vol al heeft het een andere titel genaamd: Ain't your business. Niemand hoef te weten dat ik ze schrijf al lijk ik misschien wel was stoerder ik ben vrij onzeker en ik ben bang uitgelachen te worden. Ik ben namelijk de enige Australier op deze school. Van school wisselen was moeilijk vooral omdat alles zo nieuw was. Ik had voor hun een raar accent. Ik kwam hier alleen op school. Austin is namelijk al naar Uni. Hij is twee jaar ouder als mij en was vrij snel klaar met school. Hij zit nu op de uni ook in een band wat echt gaaf is. Hij studeert muziek. Hij kan prachtig zingen en gitaar spelen. Hier op school zitten is niet zo makkelijk. De vrienden die ik nu heb zit ik mee in een band al zit ik er nog niet zo lang bij ik kan het goed met ze vinden. 'Skylar opletten en hou op met dat getrommel.' Zeurt mijn economie lerares. Ik zucht. Ik trommel nog een beetje met mijn vingers en neurie zacht. 'Valencia nog een tik van jou kant en je gaat eruit.' Snauwt ze nu. Ik zucht, maar stop en let op. Dan begint diegene voor me te tikken. Ugh Jennifer. Ik haatte dat kind ze was onuitstaanbaar. Ze was zo gemeen tegen iedereen. 'Skylar eruit.' Zegt Mevrouw Jaess. Ik open mijn mond, maar ze kapt me af. 'ERUIT!!' Schreeuwt ze. Ik pak mijn tas. 'Ik deed niet eens wat.' Snauw ik naar haar. Ze rolt met haar ogen. Ik mocht haar nog wel vooral omdat ze rond onze leeftijd zat met haar 25. 'Alsnog je loopt voor op de stof je bent er nu niet helemaal bij. Ik meld je niet ga maar.' Zegt ze met een zucht. ik glimlach en bedank haar. Een vrij uurtje. Wat kan ik dan doen. Ik pak mijn boekje en schrijf op wat ik in deze les gedaan heb aangezien het goed bedacht is. Een goede maat en ritme voor onze liedjes. Zodra ik het opgeschreven heb loop ik naar beneden in een drafje. Ik fluit zachtjes de melodieën van de liedjes die we meestal repeteren en ik kom aan in de aula. Daar zie ik Harry Camille en Niall al zitten. Niall heeft een blaadje in zijn handen en als ik achter ze sta gris ik het uit izjn handen om het te lezen. Battle of the Bands. O. M. G. 'Hier moeten we aan meedoen.' Zeg ik serieus. Dit kan onze grote kans zijn...


    I'm finally back, Finally after a Year break

    Aphrodite 'Aphro' Smith.
    Met een soort huppeltje liep ik door de gangen een liedje zacht te zingen, Only Teardrops van Emmelie de Forest om precies te zijn. sloeg mijn schooltas beter om mijn schouder en draaide grijnsend een piroutte. Ik skipte een les, zoals wel vaker de laatste tijd waarna ik overal en nergens door de school dwaal. Dit keer skipte ik economie, een vreselijk vak. Ik vond bijna alle vakken vreselijk, dus ik moest niet zeuren.
    Ik liep sloffend naar de aula en zag Niall, Harry, Camille en Skylar zitten, waarna ik er vrolijk naar toe rende. "Aloha," bergoette ik ze en sprong onhandig op Nialls rug. "Hier moeten we aan mee doen," zei Skylar serieus, waardoor ik nieuwsgierig haar kant op keek. "Met wat mee doen?" vroeg ik en woelde even expres door Niall zijn haar.


    [Slecht stukje, ik zit op mijn tablet en ben kápot. Vraag me niet waarom ik nu dan nog op ben x3]


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

    Aidan Liam o'Gorman
    Ik grijnsde breed toen ik Sean hoorde praten. Hij kwam net als ik niet hier uit de buurt, maar volgens mij was hij er wel een tijdje langer, want zijn accent was ook een stuk minder dan het mijne. Misschien klikte het daarom ook zo goed, we waren allebei jongens ver van huis. Ik ging met een hand door mijn haren en knikte. "Waarom niet. Ik mag vandaag toch wel nablijven want ik heb mevrouw Turner. Dat mens haat me echt." Eigenlijk alle leraren mochten me heel erg, op het feit na dat ik altijd zat te tikken, maar bij haar had ik nog geen les uitgezeten. Wonderlijk genoeg haalde ik wel altijd 8en en 9s voor het vak. Ik haalde mijn tweede drumstokje uit mijn tas en stopte mijn mobiel in het vakje waar die uit kwam. Ik ritste het vakje dicht. Mijn skateboard schoof ik achterin mijn rugzak onder een elastiek wat mijn moeder over de breedte van de rug had genaait zodat ik hem daar tussen kon doen. Daarna ging ik zitten en begon vrolijk te tikken op mijn knieen. Ik luisterde ondertussen naar de rest. "Ik heb wel tweede uur les, maar dan ben ik waarschijnlijk binnen 10 minuten weer terug omdat dat mens me eruit heeft gestuurt." Ik ging vrolijk door met het trommelen op mijn knieen. In het begin waren ze altijd blauw geweest omdat ik dit deed, maar nu voelde ik er niets meer van.


    Bowties were never Cooler

    Liam James Payne

    Louis laat mijn hand los en verplaatst deze richting mijn schouder. Waar hij zijn arm omheen slaat.
    "Ah oké, op die manier. Maar aangezien je zegt dat het niets ergs is, dan het komt echt wel goed. Misschien wilde ze nu gewoon weten hoe het met je was en zo niet dan hoor je het snel genoeg. Tot die tijd gaan we voor gezelligheid zorgen en deze keer zonder problemen," zegt Louis, lachend natuurlijk want zo is hij.
    Ik knik grijnsend. "Helemaal!"


    Reality's overrated.

    Max Jared Tommo
    Ik ving het toegeworpen blikje bier behendig en klikte het open. Het was hier nooit te vroeg voor. Gulzig nam ik een slok en begroeten vrolijk Jenna. Met een harde trap schoot ik het platgetrapte blikje, terug naar Sean en begroeten ook Aiden die er nu bij was komen staan. Ik vond zijn acent nog altijd leuk, maar was er zo aan gewent geraakt dat ik af en toe vergat dat hij hier niet vandaan kwam. net al Sean. Zayn zijn sacherijnige gedrag negeerde ik en ik nam nog een slok van mijn bier. 'Repeteren is goed. Ik heb trouwens een nieuw nummer geschreven, dus dat kan ik dan meteen laten horen.' Merkte ik op. Dan konden we weer eens wat nieuws spelen, in plaats van het oude riedeltje.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Louis Tomlinson
    Liam knikte grijnzend. "Helemaal!"
    Ik was natuurlijk niet m'n vrolijke , drukke zelf, als er bij mij ook geen grijns op mijn gezicht verscheen.
    Ik bleef de jongen naast me aankijken terwijl ik iets bedacht wat we konden doen. De vreemdste dingen kwamen normaal bij me op, alleen nu moest ik echt goed nadenken. Deze keer het zonder problemen verlopen.
    'Zing iets voor me.' Verliet mijn mond waarna ik gelijk mijn puppy oogjes opzette. 'Dan kan ik beter nadenken en je kan gewoon goed zingen. Maar dat laatste wist je al heel lang.'


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Liam James Payne

    "Zing iets voor me," zegt Louis en hij zet puppyoogjes op. "Dan kan ik beter nadenken en je kan gewoon goed zingen. Maar dat laaste wist je al heel lang."
    Een lichte blos verschijnt op mijn wangen, om zijn compliment, het was een compliment toch? Dan zucht ik. "Omdat jij het bent, Boobear" zeg ik terwijl ik mijn ogen ter hemel sla en nadenk over wat ik moet zingen.
    "On a day like today
    the whole world could change
    the sun's gonna shine
    shine thru the rain
    on a day like today
    ya never wanna see the sun go down
    ya never wanna see the sun go down
    ," zing ik dan maar.
    Als ik het stukje af heb gezongen kijk ik Louis vragend aan. "Heb je al een idee?"


    Reality's overrated.

    Jenna Lucy Martens

    "Ik ben ook blij jou weer te zien, Jenn." zegt Sean. Ik grinnik, gelukkig zijn ze het gewoon als ik zoiets zeg. De enige die we nu nog missen is Aiden, alleen die hoor ik al snel aankomen met zijn accent, ik vind het wel cute. "Hey dudes en dudet." groet hij ons. "Hey." groet ik hem glimlachend terug en zwaai eens. "Jullie twee ook een biertje?" vraagt Sean kijkend naar mij en Aiden om de beurt. Ik schud mijn hoofd met een vies gezicht. "Ieuw nee, dankje." Ik lust helemaal geen bier, zo vies, ik snap niet dat zij het steeds kunnen drinken. Ik hou het bij echt vrouwenbier, kriek. Als Sean vraagt om te repeteren knik ik. "Is goed." antwoord ik. "Waarom niet. Ik mag vandaag toch wel nablijven want ik heb mevrouw Turner. Dat mens haat me echt." zegt Aiden. "Ohjee .." zucht ik en rol met mijn ogen. Als Aiden ook nog zegt dat hij het tweede uur les heeft kijk ik naar de jongens. "Ik heb normaal ook les, maar niet dat we veel gaan doen dus ik skip het tweede uur, ze missen me vast niet." Wow, nu voel ik me stoer, ik ga een les skippen. Haha, ok nee. Als Max zegt dat hij zijn nieuwe nummer wil laten horen kijk ik hem glimlachend aan. "Leuk."


    16 - 09 - '17

    Louis Tomlinson
    Een zachte lach verliet mijn mond toen een lichte blos bij Liam op zijn wangen verscheen. 'En daarom is het zo leuk om complimenten te geven,' zei ik en prikte zachtjes in zijn wang. De woorden "Omdat jij het bent, Boobear" die niet veel later zijn mond verlieten, zorgde voor twinkelde oogjes van mijn kant, want dat was toch altijd goed om te horen?
    Het gezang liet me langzamer lopen en luisteren. Niet dat dit de eerste keer was dat ik Liam hoorde zingen, maar dat hij goed kon zingen was zeker een feit.
    Ondertussen dacht ik zoals beloofd nadacht over een idee. Er kwamen wel wat ideeën bij me op, maar ik durfde niet met zekerheid te zeggen of het goed ging dan. Er zou wel iets goeds komen, want daar was ik van overtuigd.
    Maar door het eerst schudde i mijn hoofd bij de vraag van de jongen naast me. 'Nee, ik denk dat je nog maar een paar regeltjes moet zingen.'


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Liam James Payne

    Louis prikt zachtjes in mijn wang als ik bloos, blijkbaar had hij het dus door. Bij mijn woorden komen er twinkelingetjes in zijn ogen.
    Bij mijn vraag, als ik gezongen heb, schud Louis zijn hoofd. "Nee, ik denk dat je nog maar een paar regeltjes moet zingen," zeg hij.
    Ik grom, half lachend en vervolg het liedje dan.
    "Somewhere - there's a place for you
    I know that you believe it too
    Sometimes if you wanna get away
    All ya gotta know is what we got is here to stay
    All the way
    ."

    [ bericht aangepast op 6 juli 2013 - 19:36 ]


    Reality's overrated.