• Naar het gelijknamige verhaal hier op Quizlet van Coldest en mij (bloos)



    Drie verhalen.
    Drie scholen.
    Drie bands.
    Drie audities.
    Een droom.

    Drie verschillende scholen hebben allebei een vaste schoolband. Allemaal hebben ze een eigen verhaal, maar ondanks dat hebben ze wel allebei dezelfde droom. Meer zijn dan een schoolband. Een flyer over een wedstrijd word door heel het land bij elke school uitgedeeld alsof de droom gehoord was. De bands twijfelen geen moment en schrijven zich in. Maar niet zonder problemen. De audities zullen dan ook niet vlekkeloos verlopen. Komt het door de concurrentie? Is het meer? En is het eigenlijk wel de haat die speelt? Of speelt liefde hier ook mee?.



    Lijstje dat je in moet vullen :
    Rol:
    Naam:
    Nationaliteit
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Extra:
    In welke band: (Vergeet niet dat de jongens niet allemaal bij elkaar zitten.)



    Rollen:
    -Niall James Horan; Nathness
    -Louis William Tomlinson; Paynelinson
    -Liam James Payne; Paynez
    -Harry Edward Styles; Limits
    -Zayn Javadd Malik; Abelard


    De mede-bandleden:
    (voorlopig zitten de meiden vol, want we hebben JONGENS nodig)
    (Zowel jongens als meiden.)
    - Aphrodite "Aphro" Calita Smith Aquari
    - Skylar Andy Valencia HurtedHeart
    - Jenna Lucy Martens xSunshineee
    - Quincy Jasmine Jones MonkeySwag
    - Camille Kendra Wright. After
    - Mabel Sonny Puckerman Cannibal
    - Max Jared Tommo Cannibal
    - Aidan Liam O'GormanLlamarmy
    - Luke Adams ItsNiall
    - Sean Bradley Andrews Licorne

    De bandindeling:

    Countless:
    - Harry Styles - Zanger
    - Camille Wright. - Zangeres en Bassiste
    - Niall Horan - Zanger en Gitarist
    - Aphrodite "Aphro" Smith. - Zangeres
    - Skylar Valencia - Zangeres en Drummer


    Fall out:
    - Quincy Jones - Zangeres en Bassiste
    - Mabel Puckerman - Drumster
    - Liam Payne - Zanger
    - Louis Tomlinson - Zanger
    - Luke Adams. - Gitarist


    Wishing:
    - Jenna Martens - Zangeres
    - Aidan O'Gorman - Drummer
    - Max Tommo - Zanger en Gitarist
    - Zayn Malik - Zanger
    - Sean Andrews - Bassist en Achtergrondzanger



    Regels:
    -Géén one-liners. Probeer een stukje te schrijven dat ietsjes langer is. Er is geen minimum, maar one-liners zijn wel héél kort.
    -Maximaal twee personages per persoon
    -Geen perfecte personage's!
    -16+ mag, maar hou het wel netjes.
    -Ga niet teveel off-topic en als je wel off-topic gaat, zet het tussen haakjes; ( ), { } of [ ].
    -Meld het even als je voor langere tijd niet kunt reageren.
    - 2 weken niet reageren zonder afmelding, is eruit zonder sorry.
    -Alleen Paynlinson en Aquari maken de nieuwe topics.
    -Geen ruzie ( In de RPG mag het natuurlijk wel )
    - Het is geen sneltrein! Zorg dat iedereen het een beetje kan volgen!.


    Het begin
    Het is een normale schooldag voor iedereen. Gewoon lessen volgen, pauze en aan het einde van de dag repeteren voor een schoolfeest wat eraan komt.
    Maar wat als iemand te laat de binnenkomt bij de repetitie? Niet omdat deze moest nablijven van de leraar bij de laatste les, maar omdat er een flyer werd uitgedeeld voor Battle of the Bands? Een bekende wedstrijd waar onbekende schoolbands van het hele land aan mee kunnen doen, om zo de eerste stap te zetten naar een wereldberoemde band? Zullen de bands de stap wagen en meedoen of is er iemand die tegen zal werken?

    [ bericht aangepast op 10 juli 2013 - 22:55 ]


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Louis Tomlinson
    Hij gromde, half lachend en vervolgde het liedje toen. Liam was soms een beetje gek, maar wel lief.
    De combinatie daar was zeker niets mis mee. Het past bij elkaar.
    Hij deed wel steeds weer wat ik vroeg en dat zag ik als teken om verder te verzinnen.
    Ondertussen nam ik wel plek op het gras en keek op naar de jongen.
    'Het veiligste is gewoon zitten in de zon, lunchen en praten, maar dat is zo niet iets wat voor problemen zorgt,' mompelde ik. 'Net als inspiratie opdoen voor een nieuw nummer.'


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Liam James Payne

    "Het veiligste is gewoon zitten in de zon, lunchen en praten, maar dat is zo niet iets wat voor problemen zorgt," mompelt Louis. "net als inspiratie opdoen voor een nieuw nummer."
    Ik frons en denk diep na, waarna ik ook op het gras ga zitten, zoals Louis even eerder deed.
    "Tja, ik weet ook echt niks," mompel ik dan spijtig. "Sorry, Lou."
    Ik sluit mijn ogen even, genietend van de zon. En kijk Louis dan vragend aan.

    [ bericht aangepast op 6 juli 2013 - 21:11 ]


    Reality's overrated.

    Louis Tomlinson
    Zodra Liam ook in het gras zat, draaide ik me iets, zodat het makkelijk was om hem aan te kijken. Te kijken of hij misschien nog een idee had.
    "Tja, ik weet ook echt niks," mompelde Liam toen spijtig. "Sorry, Lou."
    Het maakte me duidelijk dat we hier nog wel even zonder idee zaten, maar op zich maakte het niet heel veel uit.
    We hadden nog aanspraak en dat maakte het al beter. Dat kwam dan ook terug in mijn volgende woorden.
    'Er heerst geen stilte en de gezelligheid hangt er toch wel. Dat is er altijd te vinden, net als de muziek. Dat is het belangrijkste en dan genieten we toch van de zon?' zei ik met een glimlach. 'Het maak echt niet uit. Je weet hoe het liedje gaat.'
    Het liedje dat jezelf de dag in kan delen. Dat alles anders kon zijn. Elk woord was waar tot de laatste zin.
    Met een zachte plof liet ik me achterover vallen, om erna opzijn te kijken naar Liam en het begin van het liedje te zingen.
    Everyday is like a blank canvas
    You know you can paint it anyway you want it
    You can draw black clouds, you can make the sun shine
    Color in a rainbow, or use black and white
    Open up your eyes and your imagination

    Come on let’s write a song, a little poetry
    Take a photograph, let’s make some memories
    You can make it anything that you want it to be
    If you follow your heart
    Life is a work of art

    [ bericht aangepast op 6 juli 2013 - 21:50 ]


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    [ik ga morgen een week weg. Ik denk dat ik af en toe wel wifi heb. Dus ik kan nog wel reageren, alleen niet elke dag.]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    [Ik ga nu drie weken op vakantie, maar heb waarschijnlijk wel wifi. Anders besturen jullie mijn personage maar (: ]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    [Ik ga zo naar het strand, dus ik kan dan waarschijnlijk tot vanavond niet reageren.]


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

    [ik reageer straks]


    Bowties were never Cooler

    [Ik ga van 19/7 t/m 28/7, 3/8 t/m 10/8 en 16/8 t/m 1/9 weg. Waarschijnlijk komt er nog een half weekje bij. Ik zal dan niet kunnen reageren. I'm sorry.
    Ik reageer trouwens zomenteen weer.]

    [ bericht aangepast op 7 juli 2013 - 11:04 ]


    Reality's overrated.

    Liam James Payne

    "Er heerst geen stilte en de gezelligheid hangt er toch wel. Dat is er altijd te vinden, net als de muziek. Dat is het belangrijkste en dan genieten we toch van de zon?" zegt Louis glimlachend. Ik knik goedkeurend. "Het maak echt niet uit. Je weet hoe het liedje gaat," vervolgt de jongen dan.
    Louis laat zich met een zachte plof achterover vallen en kijkt dan opzij, naar mij. Dan begint hij het liedje te zingen.
    "Everyday is like a blank canvas
    You know you can paint it anyway you want it
    You can draw black clouds, you can make the sun shine
    Color in a rainbow, or use black and white
    Open up your eyes and your imagination

    Come on let’s write a song, a little poetry
    Take a photograph, let’s make some memories
    You can make it anything that you want it to be
    If you follow your heart
    Life is a work of art
    "
    Al na de eerste zin glimlach ik en zing met hem mee. En ik moet toegeven, het klinkt zeker goed.

    [ bericht aangepast op 7 juli 2013 - 11:49 ]


    Reality's overrated.

    [Ik kom dinsdag terug van mijn vakantie, ga op 12 juli naar New york tot 26 juli, en ga 28 juli tot 5 augustus naar Milaan]

    [ bericht aangepast op 7 juli 2013 - 11:57 ]


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Quincy Jasmine Jones

    Ik loop door de school, op zoek naar een paar leden van de band. Ik moet ze dit nieuws vertellen. Ik kan niemand vinden, en loop daarom maar door. In de repetitiezaal is ook niemand... Ik kijk uit het raam en zie Liam en Louis zitten. De flyer pak ik stevig vast en ik loop naar ze toe. 'Hey jongens. Hebben jullie het al gezien? We kunnen meedoen aan battle of de bands!' Zeg ik snel, want ik ben heel erg druk op dit moment. Niet raar, want dit kan onze grote doorbraak zijn.

    [Stom stukje, kon niks beters verzinnen.]


    Spoiler alert: you will save yourself

    Aidan Liam o'Gorman
    Ik trok een wenkbrauw op toen Jenna over skippen begon. Dat was echt niets voor haar. Ik zie in haar ogen dat ze zich nu stoer vind, iets wat ik echt niet vind kunnen bij een meisje, in ieder geval niet dit soort stoer doen. Bij jongens vond ik het ook niet echt iets, maar dat lag toch anders. Ik grijnsde breed bij Max zijn woorden. "Nice." Ik liet mijn drumstokjes rond mijn vingers draaien onder het praten. Het was een tik. Even keek ik naar Sean. "Waar blijft dat blikje pils nou?" vroeg ik. Meestal deed ik veel moeite toch verstaanbaar te praten en mijn accent zo veel mogelijk af te zwakken, waarna het nogsteeds vrij zwaar was, maar tegen Sean niet. Die aussie wist echt wel wat ik als kiwi zei. Ik gooide mijn ene stokje op en ving hem met mijn andere hand terwijl ik een hand door mijn haren haalde. "Zullen we gaan dan, of willen jullie hier gaan oefenen?" Hoe sneller we konden beginnen hoe eerder we Max zijn nummer hadden uitgewerkt en hoe eerder die dus ook in de setlist kon verschijnen.


    Bowties were never Cooler

    Louis Tomlinson

    Vrolijk zong ik door en toen Liam na de eerst zin ook mee begon te zingen, klonk het zeker goed. Maar ja, zongen niet voor niets vaker samen, dus het kwam ook niet al een verassing.
    Het maakte volgens mij ook echt niet uit welk nummer we voor ons neus kregen.
    Nadat het laatste woord gezongen was, nam een stilte weer de overhand. Alleen deze was van korte duur door een bekende stem, Ik kwam omhoog bij de woorden van Quincy en steunde op mijn ellebogen, om haar zo aan te kunnen kijken.
    'Hiiii. Hebben jij wat gezien en Battle of the bands?' vroeg ik met verbaasd, maar in mijn ogen was de nieuwsgierigheid toch te lezen. Dit maakte volgens mij ook wel duidelijk dat ik geen idee had waar het overging.
    'Weet jij er iets van? Of hebben we beide meer uitleg nodig?' vroeg ik aan Liam en richtte mijn blik weer op hem.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Sean Bradley Andrews.
    Ik zag dat Aidan een wenkbrauw optrok toen Jenna het over skippen had. Zelf was ik ook verbaasd, spijbelen paste totaal niet bij haar. Aidan keek me even aan. 'Waar blijft dat blikje pils nou?' vroeg hij.
    Oh ja, ik had hem bier aangeboden. Lekker aan het opletten, Sean.
    'Sorry, mate,' grijnsde ik en wierp hem het blikje toe.
    Aidan gooide zijn ene stokje de lucht in en ving hem met zijn andere hand weer op, waarna hij een hand door zijn haren haalde.
    'Zullen we gaan dan, of willen jullie hier gaan oefenen?' vroeg hij.
    'Sounds like a plan. Kom op, let's go!' riep ik. Ik schopte het platgetrapte blikje naar de andere kant van de aula, waar hij hard tegen een tafel aankwam, waar een paar brugpiepers zaten te leren, waarschijnlijk voor de toets die ze ergens vandaag hadden. Ze keken me geïrriteerd aan. Ik wierp ze een arrogante blik terug. Ik had een hekel aan brugklassers; ze waren de jongste op deze school, maar dachten dat ze al heel wat waren.


    "Family don’t end in blood”

    Max Jared Tommo
    Ik nam nog een slok van mijn bier en zette het op de tafel om vervolgens mijn tas open te ritsen. Deze was een grote bende, door losliggende blaadjes en pennen, lege snoeppapiertjes en nog meer rotzooi. Ik viste er mijn schrift alvast uit en riste de rugzak weer dicht. 'Zullen we gaan, of willen jullie hier gaan oefenen.' Ik grinnikte even. 'Ja, op je luchtdrumstel zeker.' Grijnsde ik. Ik sloeg mijn tas om mijn schouder en pakte mijn gitaar koffer en blikje bier. Ik gaf een zachte schop tegen Zayn zijn stoelpoot. 'Ga je mee, of is dat te druk voor je?' Ik atte het blikje bied, zodat hij op was en en gooide het dezelfde kant uit, als Sean de Zijne had opgeschopt. Zo tegen het hoofd van een klein jongetje, dat diep met zijn neus in de boeken zat.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''