• De eerste tovenaarsoorlog



    Voldemort is net terug van zijn solicitatie bij Perkamentus en heeft de diadeem verstopt of hij begint al aan zijn greep naar de macht. Ongeveer op hetzelfde moment wordt de Orde van de feniks gevormd. Het wordt een strijd die de tovenaarsgemeenschap nooit zal vergeten: De dooddoeners met necroten, reuzen, en mensen onder de imperius vloek tegen de Orde van de feniks en het ministerie van toverkunst. En dan, Na al die jaren wordt Harry Potter geboren en zal Voldemort voor jaren verdwijnen.

    Verreiste om mee te kunnen doen:
    ~Algemene spreukkennis
    ~ Je weet ongeveer wat er in die tijd gebeurd is.
    ~ Een goed gevoel voor teamplay
    Wat als ik op vakantie ga?
    ~Laat dit mij optijd weten en dan verwerken we u afwezigheid in het verhaal
    Regels
    ~We kraken elkaar niet af!
    ~Oftopic minimaal alstublieft.
    ~ Hou je aan je karakter.
    ~ Minimaal 200 woorden gebruiken.
    ~Geen ruzie!
    ~Alleen ik open een nieuw topic
    ~Blijf ten alle tijden in je rol. Als je een vrolijk opgewekt personage hebt moet die niet liggen wenen om de tien minuten.
    ~Naamsveranderingen doorgeven
    ~16+ toegestaan in mindere maten(geen 'bed-verhalen')
    ~Alleen schelden met scheldwoorden uit de toverwereld(bijv. Godverdomme=bij de onderbroek van Merlijn!)
    Wat als ik wil stoppen?
    Dit verhaal is zowieso aan de lange kant, HOU HIER REKENING MEE!
    Moet je toch het verhaal verlaten?
    ~Oftewel verwerken we u vertrek in het verhaal.
    ~ Oftewel zal ik een stand in moeten zoeken.

    De rollen:
    19 rollen beschikbaar

    Het zijn er heel wat, je mag meerdere rollen beheren. Als niet alle rollen opgevuld geraken zullen deze niet gebruikt worden.

    ~Voldemort=Martenvilijn
    *Dooddoeners
    ~Bellatrix van Detta=Macabre
    ~Rodolphus van Detta=Dooddoener
    ~Rabastan van Detta=
    ~Lucius Malfidus=IsA20
    ~Narcissa Malfidus=Requille
    ~Antonin Dolochov=IsA20
    ~Igor Karkarov=
    ~Alecto Kragge=Puzzel
    ~Amycus Kragge=Misscastle
    ~Bartolomeus Krenck JR=Dooddoener
    ~Regulus Zwarts=xAlways
    ~Severus Sneep(uiteindelijk orde)=WillNotLearn

    ~Albus Perkamentus=MistSnitch
    *Orde van de Feniks
    ~Alastor Dolleman(ook schouwer)=MistSnitch
    ~Lies Lubbermans=
    ~Frank Lubbermans=Misscastle
    ~Peter Pippeling(uiteindelijk ook dooddoener)=Dooddoener
    ~Engelbert Dop=
    ~Fabian Protser=
    ~Gideon Protser=
    ~Lily Potter=Macabre
    ~James Potter=xAlways wordt tijdelijk vervangen door Puzzel wegens vakantie
    ~Minerva Anderling=Pom
    ~Remus Lupos=IsA20
    ~Sirius Zwarts=Lizor
    *Ministerie
    Bartolemeus krenck SR=
    Ambtenaar1=
    Ambtenaar2=
    Ambtenaar3=
    Ambtenaar4=
    Schouwer1=
    Schouwer2=
    Schouwer3=
    Schouwer4=
    *Onder imperius
    3 personen
    Cecilé Penelope Merriweathers:Puzzel

    Dit zijn lang niet alle personnages! Maar we spelen met deze, als er echt veel personen zijn die willen meespelen komen er extra personnages.

    Voor dreuzels die een leven zoeken: Je kunt nog meedoen! Ga naar deze link.

    Handige link:http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Eerste_Tovenaarsoorlog

    Vragen? Stel ze maar!

    Veel speelplezier!
    praattopic rollentopic

    [ bericht aangepast op 26 juli 2013 - 16:05 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Voldemort

    Hij ging tientallen kerkhoven af en toen de zon opkwam had hij een leger gecreërd van meer dan 10.000 necroten. Hij wist zeker dat Perkamentus nu wel doorhad wat hij van plan was. En dat maakte hem kwaad. Die oude man was de nagel aan zijn doodskist! Alhoewel hij die niet nodig heeft.' Dacht hij. Hij verdwijnselde terug naar de schuilplaats, en ging naar zijn bureau waar hij een brief schreef, naar niemand minder dan minister Milène Boterberg. Waarom? Hij wist zeker dat Perkamentus haar al op de hoogte heeft gebracht. 'Beste Minister, zoals u gemerkt hebt zijn er veel dreuzels vermoord. Dat is natuurlijk niet fijn, maar u kunt het stoppen! U hoeft alleen maar het ministerschap aan mij door te geven. Groetjes, de heer van het duister' toen de brief klaar was ging hij de gang op naar een andere kamer, hier zat een uil in een kooi. Hij opende de kooi en duwde de brief in haar bek en zette haar in de raamopening. De uil keek hem beledigt aan en vloog weg. Hijzelf ging naar een kamer met een eettafel en riep een dooddoener via het teken, al snel stonden er 10 dooddoeners naast hem. 'Maak wat te eten klaar!' Beveelde hij.' Drie dooddoeners gingen meteen aan de slag, de andere verdwijnselde weer.


    Queer zijn is gewoon alles

    {Cecilé is nu trouwens bij Perkamentus, @MistSnitch}


    Tijd voor koffie.

    Puzzel schreef:
    {Cecilé is nu trouwens bij Perkamentus, @MistSnitch}


    Goed!


    Queer zijn is gewoon alles

    Antonin Dolochov

    Nadat ik nog een stuk of acht huizen ben gepasseerd besluit ik dat het wel welletjes is geweest. Ik loop naar een dreuzelkroeg en neem een glas bier. Vervolgens nog wat mooie groene flitsen en ik stap, drinkend van mijn bier, over het lichaam van een dronken vent, de kroeg uit. Ik ga snel weg, voordat de schouwers er aankomen. Ik heb net mijn glas op als ik het teken voel branden.
    Vliegensvlug verdwijnsel ik naar de Schuilplaats. Daar staan Meester, Malfidus, een van de twee Kragges en nog wat anderen ook. 'Maak wat te eten klaar!' snauwt Meester. Ik, Malfidus en nog iemand sprinten naar de keuken. Gek genoeg ben ik een van de weinige dooddoeners die kan koken. Ik pak een kip en begin die te kruiden, terwijl Malfidus en die andere gast zitten te prutsen met de marinade. Ik zucht en met een paar zwaaien van mijn toverstok is het weer goed. Na tien minuten en wat magie staat de dampende kip op tafel. Ik kniel neer en zeg: 'Hier is uw eten, Meester' en schuifel achterwaarts weg. Ik gloei van trots omdat ik voor Meester lekkere kip heb klaargemaakt. Dat gevoel heb ik altijd als ik iets goeds doe voor Meester, zoals dreuzels en modderbloedjes om zeep helpen en eten koken. Ik ga op de gang staan met Malfidus en de persoon wiens naam ik altijd vergeet.

    (nu ik erover nadenk klink hij echt heel erg huis-elf-achtig xD)


    -

    Das niet zo gek hoor, hij behandelde zijn dooddoeners ook als slaven:)


    Queer zijn is gewoon alles

    Alecto Kragge
    Ik sta in de keuken met een bord in mijn handen, tegen het aanrecht aangeleund, als Antonin Dolochov binnenkomt. "Hey Tony!" Roep ik hard, en sla hem vriendschappelijk hard op zijn rug. Ik duw het bord in zijn handen, en gooi een theedoek naar hem. "Afdrogen, meneertje, of is het alleen goed als de Dark Lord dat zegt?" Ik lach hardop, en por Malfidus. Mijn goede humor is niet stuk te brengen, en ik begin lachend twee wortels te snijden. "En, wat hebben jullie uitgevoerd, vandaag?" Zonder op antwoord te wachten, vervolg ik; "Weet je wat me tof lijkt? Dreuzelkunde te geven. Een hele les over de meest simpele wezens op deze wereld." Ik grinnik, en ga verder met de worteltjes. "Ik had niet verwacht dat de Dark Lord niet aangenomen zou worden. Ach nou ja, ik zie hem dan ook weer niet lesgeven." Ik trakteer Malfidus en Dolochov op nog een lachsalvo. Nu de spanning eindelijk is gebarsten, en de oorlog voor de deur staat, kan niks me meer tegenhouden. "Nee maar, effekes serieus. Wat hebben jullie uitgespookt op jullie schoolreisje?" Vraag ik aan Malfidus en Dolochov.


    Tijd voor koffie.

    Voldemort

    Dolochov bracht zijn eten en ging terug weg. Terwijl hij zat te eten vroeg hij zich af waarom alleen Dolochov kon koken van de drie. Toen hij klaar was zwaaide hij met zijn toverstok, en het bord was weg. Hij ging naar de keuken waar Malfidus, Kragge en dolochov stonden te praten en lachen. Met zijn hoge kille stem sprak hij. 'Dolochov, je kunt gaan.' Dolochov schuifelde de kamer uit. 'Ik vraag aan jullie drie om eten klaar te maken en jullie twee zitten te prutsen!' Dit had totaal geen nut, maar hij vond het heerlijk om ze zo bang te zien. 'Kniel voor je meester!' Allebei knielde ze, en hij sprak verder. 'We staan op voet van oorlog, dan kan ik geen prutsers gebruiken! Heer Voldemort moet jullie straffen.' Hij trok zijn toverstok en richte die op Malfidus. 'CRUCIO!!!' Hij gilde het uit als een speenvarken. Hijzelf lachte kill.' Na tien minuten stopte hij, en richte zijn toverstok op Kragge. 'CRUCIO!' Ook hij gilde het uit, tien minuten lang. Hij stopte en stak zijn toverstok terug in zijn gewaad. 'Ik hoop dat jullie je les geleerd hebben.' Na dat gezegd te hebben verdwijnselde hij. Hij kwam terecht in Zweinsveld, in de verte zag hij Zweinstein al. Hij liep de dorpsstraat uit richting Zweinstein. Toen hij op het terrein kwam zag hij een meisje lopen ze kwam van het hutje van die dikzak. Hij liep naar het meisje, ze zag hem niet. Hij trok zijn toverstok en zei. 'Imperio!' Ze verstijfde meteen. Hij sprak. 'Je zult alles doen wat het meisje Bellatrix Van Detta jou zegt, vraagt ze jou haar eten te snijden doe je dat, vraagt ze jou een moord te plegen doe je dat. Kortom alles, maar je doet ook alles wat ik zeg volg je lessen normaal, doe normaal, en ga nu naar je leerlingenkamer!' En hij zweeg. Hij zelf vertrok weer. Hij ging Rodolphus zeggen wat hij aan haar dochter moest zeggen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Lucius Malfidus

    Ik sta af te wassen in de keuken als terwijl ik nadenk over wat er vandaag is gebeurd. Vanochtend moesten we naar Zweinsveld om daar te wachten op de Heer van het Duister. Toen we daar waarschijnlijk een uur hebben gewacht kwam hij binnen en vertelde dat hij niet was aangenomen als docent Verweer Tegen De Zwarte Kunsten. Het plan wordt nu dus vroeger in werking gezet. Het plan bestaat eigenlijk vooral uit dreuzels en modderbloedjes vermoorden en ik snap dat niet. Oké, ze zijn minderwaardig, maar ik zou ze gewoon als een soort huis-elfen houden. Maar ja, ik hou mijn mening liever voor me. Ik heb geen zin om gemarteld en vermoord te worden. Het enige wat ik vandaag dan ook heb gedaan is in Zweinsveld wat imperiusvloeken uitspreken.
    Ik schrik op als ik Kragge hoor roepen.
    "Hey Tony! Afdrogen, meneertje, of is het alleen goed als de Dark Lord dat zegt?" Hij barst in lachen uit en port me in mijn zij. Ik trek een wenkbrauw op. Dolochov zwaait met zijn toverstok en de theedoek begint de borden af te drogen. Zelf blijft hij met een emotieloos gezicht staan. Ik krijg er een beetje de kriebels van.
    "En, wat hebben jullie uitgevoerd, vandaag?" vraagt Kragge. Ik heb geen zin om dat te vertellen, maar dat hoeft gelukkig niet, want Kragge ratelt meteen weer verder.
    "Weet je wat me tof lijkt? Dreuzelkunde te geven. Een hele les over de meest simpele wezens op deze wereld Ik had niet verwacht dat de Dark Lord niet aangenomen zou worden. Ach nou ja, ik zie hem dan ook weer niet lesgeven. Nee maar, effekes serieus. Wat hebben jullie uitgespookt op jullie schoolreisje?" Dolochov lijkt niet van plan zijn mond open te doen, dus ik begin. 'Nou, ik-' verder kom ik niet, want dan komt Heer Voldemort zelf de keuken in. 'Dolochov, je kunt gaan.' Dolochov schuifelt achterwaarts de keuken uit. Zijn ogen op de vloer gericht. 'Ik vraag aan jullie drie om eten klaar te maken en jullie twee zitten te prutsen!' zegt Heer Voldemort tegen mij en Kragge. Ik buig mijn hoofd. Dit voorspeld niet veel goeds. 'Kniel voor je meester!' Ik en Kragge knielen. Ik knijp mijn ogen dicht en bereid me voor op het ergste.
    'CRUCIO!!!' Een brandende pijn verspreid zich door mijn lichaam. Het voelt alsof er duizenden messen ieder plekje op mijn lichaam bewerken. Ik gil het uit van de pijn. Ik bijt op mijn kiezen maar het gaat maar door. Op een gegeven moment zie ik niets meer en voel ik niets meer. Slap blijf ik op de koude keukenvloer liggen, wachtend tot het ophoud.


    -

    Amycus Kragge
    Ik zit in de Drie Bezemstelen, als de Dark Lord binnen komt, ik kijk mijn zus veel betekenend aan en zij kijkt terug. "Perkamentus heeft mij de baan niet gegeven." zegt HIJ. Een zachten 'Aah' trekt door de groep. “Dus moeten we onze plannen vroeger in werking zetten.” vervolgt HIJ. Het blijft enkele ogenblikken stil en dan begint iedereen te juichen. Ik juich zo hard als ik kan mee, en ik kijk naar mijn zus, zij doet hetzelfde. Iedereen krijgt drank en ik drink dat van mij in een teug leeg. Zo dat is lekker. Ik wenk Rosmerta voor nog een ze kijkt mij boos aan en ze geeft het aan mij. Ik drink het op en kijk iedereen voldaan aan.

    (Sorry voor de korte reactie)

    [ bericht aangepast op 16 juli 2013 - 19:38 ]


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    ^
    Is niet erg:)


    Queer zijn is gewoon alles

    Antonin Dolochov

    Als ik de keuken weer inloop krijg ik meteen een vaatdoek in mijn gezicht.
    "Hey Tony! Afdrogen, meneertje, of is het alleen goed als de Dark Lord dat zegt?" roept Kragge. Ik trek een wenkbrauw op. Ik hou er niet van als mensen met Meester spotten. Ik mompel een paar spreuken en de vaatdoek begint de borden af te drogen. "En, wat hebben jullie uitgevoerd, vandaag?" Wat een bemoeizuchtig mens, denk ik in stilte. Geluk ratelt ze meteen door. "Weet je wat me tof lijkt? Dreuzelkunde te geven. Een hele les over de meest simpele wezens op deze wereld. Ik had niet verwacht dat de Dark Lord niet aangenomen zou worden. Ach nou ja, ik zie hem dan ook weer niet lesgeven. Nee maar, effekes serieus. Wat hebben jullie uitgespookt op jullie schoolreisje?" Ik kijk naar Malfidus, die onzeker begint te praten. Verder dan twee woorden komt hij niet, want dan komt Meester binnen. 'Dolochov, je kunt gaan.' Ik buig mijn hoofd en schuifel achterwaarts de keuken uit. 'Natuurlijk, Meester' mompel ik.
    Als ik weer in de woonkamer sta hoor ik het gegil van Malfidus. Ik loop naar de deur en loop naar buiten. Ik heb geen zin om te verdwijnselen als ik ook kan lopen.

    (Iemand voor Dolochov?)


    -

    Lily
    Langzaam liep ik over de uitgestrekte grasvelden van Hogwarts. Het was februari en ijzig koud, wat er voor zorgde dat ik mijn gewaad strakker om me heen sloeg. Mijn rode haren wapperden langs mijn gezicht door de wind en ik tuurde in de verte, terwijl mijn voeten stappen zetten over het gras, waar stukjes ijs aan het dooien waren, die vannacht waren ontstaan.
    Een rilling kroop over mijn rug, maar de kou deerde me helemaal niet. Ik vond het heerlijk om soms buiten rond te lopen en af en toe, zoals nu, vergat ik de tijd waardoor ik enkele lessen miste. Ik had een spoor achtergelaten in het gras, waar een witte waas door het ijs overheen zat.
    Ik haalde ze wel in, het maakte op dit moment niks uit. De natuur ontspande me; het schakelde mijn gedachten even uit. Ik sjokte langzaam verder en ging op een bankje zitten, zodat ik uitzicht had op The Great Lake. Het water was ijzig koud en reflecteerde de grijze lucht. Lichte golfjes ontstonden door de lichte, kille wind en een tevreden zucht rolde over mijn lippen. Ik streek wat plukjes haar uit mijn gezicht, die steeds weer terugvielen en mijn zicht braken. Ik sloeg mijn armen rond mijn middel om de warmte te behouden terwijl een klein, haast onzichtbaar glimlachje mijn lippen sierde toen een paar oude bladeren naar beneden dwarrelden en vredig rond dreven op de oppervlakte van het water.
    Ja, hier kon ik nog wel even blijven zitten.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    MissCastle schreef:
    Alecto Kragge
    Ik zit in de Drie Bezemstelen, als de Dark Lord binnen komt, ik kijk mijn zus veel betekenend aan en zij kijkt terug. "Perkamentus heeft mij de baan niet gegeven." zegt HIJ. Een zachten 'Aah' trekt door de groep. “Dus moeten we onze plannen vroeger in werking zetten.” vervolgt HIJ. Het blijft enkele ogenblikken stil en dan begint iedereen te juichen. Ik juich zo hard als ik kan mee, en ik kijk naar mijn zus, zij doet hetzelfde. Iedereen krijgt drank en ik drink dat van mij in een teug leeg. Zo dat is lekker. Ik wenk Rosmerta voor nog een ze kijkt mij boos aan en ze geeft het aan mij. Ik drink het op en kijk iedereen voldaan aan.

    (Sorry voor de korte reactie)


    {Eh, Ik ben Alecto}


    Tijd voor koffie.

    IsA20 schreef:
    Antonin Dolochov

    (...)

    (Iemand voor Dolochov?)


    (Amycus Kragge misschien?)

    (Zit Frank Lubbermans nog op Hogwarts?)


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    Puzzel schreef:
    (...)

    {Eh, Ik ben Alecto}


    Hoi, ik ben je broer, Amycus


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||