• De eerste tovenaarsoorlog



    Voldemort is net terug van zijn solicitatie bij Perkamentus en heeft de diadeem verstopt of hij begint al aan zijn greep naar de macht. Ongeveer op hetzelfde moment wordt de Orde van de feniks gevormd. Het wordt een strijd die de tovenaarsgemeenschap nooit zal vergeten: De dooddoeners met necroten, reuzen, en mensen onder de imperius vloek tegen de Orde van de feniks en het ministerie van toverkunst. En dan, Na al die jaren wordt Harry Potter geboren en zal Voldemort voor jaren verdwijnen.

    Verreiste om mee te kunnen doen:
    ~Algemene spreukkennis
    ~ Je weet ongeveer wat er in die tijd gebeurd is.
    ~ Een goed gevoel voor teamplay
    Wat als ik op vakantie ga?
    ~Laat dit mij optijd weten en dan verwerken we u afwezigheid in het verhaal
    Regels
    ~We kraken elkaar niet af!
    ~Oftopic minimaal alstublieft.
    ~ Hou je aan je karakter.
    ~ Minimaal 200 woorden gebruiken.
    ~Geen ruzie!
    ~Alleen ik open een nieuw topic
    ~Blijf ten alle tijden in je rol. Als je een vrolijk opgewekt personage hebt moet die niet liggen wenen om de tien minuten.
    ~Naamsveranderingen doorgeven
    ~16+ toegestaan in mindere maten(geen 'bed-verhalen')
    ~Alleen schelden met scheldwoorden uit de toverwereld(bijv. Godverdomme=bij de onderbroek van Merlijn!)
    Wat als ik wil stoppen?
    Dit verhaal is zowieso aan de lange kant, HOU HIER REKENING MEE!
    Moet je toch het verhaal verlaten?
    ~Oftewel verwerken we u vertrek in het verhaal.
    ~ Oftewel zal ik een stand in moeten zoeken.

    De rollen:
    19 rollen beschikbaar

    Het zijn er heel wat, je mag meerdere rollen beheren. Als niet alle rollen opgevuld geraken zullen deze niet gebruikt worden.

    ~Voldemort=Martenvilijn
    *Dooddoeners
    ~Bellatrix van Detta=Macabre
    ~Rodolphus van Detta=Dooddoener
    ~Rabastan van Detta=
    ~Lucius Malfidus=IsA20
    ~Narcissa Malfidus=Requille
    ~Antonin Dolochov=IsA20
    ~Igor Karkarov=
    ~Alecto Kragge=Puzzel
    ~Amycus Kragge=Misscastle
    ~Bartolomeus Krenck JR=Dooddoener
    ~Regulus Zwarts=xAlways
    ~Severus Sneep(uiteindelijk orde)=WillNotLearn

    ~Albus Perkamentus=MistSnitch
    *Orde van de Feniks
    ~Alastor Dolleman(ook schouwer)=MistSnitch
    ~Lies Lubbermans=
    ~Frank Lubbermans=Misscastle
    ~Peter Pippeling(uiteindelijk ook dooddoener)=Dooddoener
    ~Engelbert Dop=
    ~Fabian Protser=
    ~Gideon Protser=
    ~Lily Potter=Macabre
    ~James Potter=xAlways wordt tijdelijk vervangen door Puzzel wegens vakantie
    ~Minerva Anderling=Pom
    ~Remus Lupos=IsA20
    ~Sirius Zwarts=Lizor
    *Ministerie
    Bartolemeus krenck SR=
    Ambtenaar1=
    Ambtenaar2=
    Ambtenaar3=
    Ambtenaar4=
    Schouwer1=
    Schouwer2=
    Schouwer3=
    Schouwer4=
    *Onder imperius
    3 personen
    Cecilé Penelope Merriweathers:Puzzel

    Dit zijn lang niet alle personnages! Maar we spelen met deze, als er echt veel personen zijn die willen meespelen komen er extra personnages.

    Voor dreuzels die een leven zoeken: Je kunt nog meedoen! Ga naar deze link.

    Handige link:http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Eerste_Tovenaarsoorlog

    Vragen? Stel ze maar!

    Veel speelplezier!
    praattopic rollentopic

    [ bericht aangepast op 26 juli 2013 - 16:05 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    dooddoenervo schreef:
    (...)

    Goed, op 1 ding na
    We zijn veeleisend ik weet het:)
    Droebel was in die tijd nog geen minister, toen was het Milene Boterberg


    (Aangepast.)

    [ bericht aangepast op 17 juli 2013 - 10:55 ]


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    MissCastle schreef:
    (...)

    (Aangepast.)


    Bedankt! Sorry als ik wat zagerig overkom:)


    Queer zijn is gewoon alles

    dooddoenervo schreef:
    (...)

    Bedankt! Sorry als ik wat zagerig overkom:)


    (maakt niet uit)


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    Cecilé Penelope Merriweather
    Ik zucht, terwijl Hagrid's deur achter me dichtslaat. Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan, maar toch ben ik blij dat ik mijn nieuwsgierigheid niet heb verdrongen. Dumbledore vertelde eerlijk dat er iets fout is gegaan, en dat de kille sfeer die nu al dagen in de lucht hangt niet voor niets hier is. Ik trek nerveus aan een velletje op mijn lip.

    Lily en ik, kennen elkaar al wat langer. Zij en ik zijn beide Gryffindors, en ook allebei 'modderbloedjes'. Zoals de Slytherins maar al te graag zeggen. Ik loop langzaam de trap af en loop richting het enorme schoolgebouw. Mijn lip begint te bloeden, en een roestige smaak vult mijn mond. Wat zal ik doen? In de leerlingenkamer gaan zitten? Ik voel me echter te rusteloos en loop richting het grote meer. Misschien dat ik de reuze-inktvis nog eens zie. Als ik dichterbij kom, zie ik de silhouetten van twee personen. Ik loop naar ze toe, en merk dan dat het Lily en Severus Snape zijn. Severus is een goede vriend van Lily, de reden waarom ik hem accepteer. We zijn absoluut geen vrienden, maar ik praat geen kwaad woord over hem. Roddelen is sowieso niet mijn ding. "Hoi." Begin ik, een beetje onzeker. Ik hoop dat ik geen belangrijk gesprek stoor. "Genieten van het lekkere weer?" Vraag ik, terwijl de frisse bries door mijn kleren waait.


    Tijd voor koffie.

    Lies Lubbermans
    Ik word wakker van Frank die nogal ligt te draaien in bed. Als ik mijn ogen open zie ik dat hij uit bed stapt en naar de badkamer loopt. Als hij weer terug in bed komt liggen ga ik een beetje overeind zitten en kijk hem aan,
    "Kun je niet slapen?" vraag ik hem fluisterent. Waarschijnlijk ligt hij weer te piekeren over die vergagedering van morgen, ik heb er niet veel moeite mee.. Ik laat het wel gewoon op me af komen en dan zie ik wel wie er allemaal komt, wat er besproken word en zo verder.
    "Je moet niet zo piekeren over die vergadering" zeg ik uiteindelijk waarna ik weer ga liggen met mijn hoofd op het kussen "Het komt wel, wat er besproken word en wie er allemaal komen dat zie je morgen wel, daar moet je niet zoveel over na denken" zeg ik zacht terwijl ik hem met een glimlach aankijk.


    [45 woorden te kort x'd
    Sorry daarvoor :')
    Ik weet echt niets meer om meer te schrijven x')
    Hoop dat 't goed is btw :')]


    Little do you know

    Roww schreef:
    Lies Lubbermans
    Ik word wakker van Frank die nogal ligt te draaien in bed. Als ik mijn ogen open zie ik dat hij uit bed stapt en naar de badkamer loopt. Als hij weer terug in bed komt liggen ga ik een beetje overeind zitten en kijk hem aan,
    "Kun je niet slapen?" vraag ik hem fluisterent. Waarschijnlijk ligt hij weer te piekeren over die vergagedering van morgen, ik heb er niet veel moeite mee.. Ik laat het wel gewoon op me af komen en dan zie ik wel wie er allemaal komt, wat er besproken word en zo verder.
    "Je moet niet zo piekeren over die vergadering" zeg ik uiteindelijk waarna ik weer ga liggen met mijn hoofd op het kussen "Het komt wel, wat er besproken word en wie er allemaal komen dat zie je morgen wel, daar moet je niet zoveel over na denken" zeg ik zacht terwijl ik hem met een glimlach aankijk.


    [45 woorden te kort x'd
    Sorry daarvoor :')
    Ik weet echt niets meer om meer te schrijven x')
    Hoop dat 't goed is btw :')]


    Is niet erg.:)


    Queer zijn is gewoon alles

    Lily
    ''Sommige gaan goed, anderen wat minder,'' antwoordde hij simpel, terwijl hij zijn schouders had opgehaald. ''Ben je ook uitgenodigd voor Slughorns etentje?'' vroeg Severus toen. Ik knikte en lachte zachtjes.
    ''Ja. Jij ook?'' glimlachte ik. Ik vond zijn etentjes altijd wel grappig, dus ik ging er gewoon naar toe. Ik keek hem aan en glimlachte even. Vorige maand was hij jarig geweest, en had ik hem een doos met redelijk zeldzame Potion ingrediënten gegeven. Severus was, net als ik, redelijk goed in Potions en we vonden allebei het vak leuk, dus het leek me wel een geschikt cadeautje.
    Een ''Hoi'' liet me voor de tweede keer opschrikken vandaag. De onzekere ondertoon was me niet ontgaan en toen ik opkeek, keek ik in de twee, vertrouwde donkere ogen van Cecilé. Een glimlach sierde mijn lippen.
    ''Hé,'' antwoordde ik nonchalant. Ik kende Cecilé al een tijdje en ze was één van de weinigen die de vriendschap tussen mij en Severus niet afkeurde, gelukkig. Al weet ik niet hoe ze over hem dacht; ze had het er nooit over, dus ik liet het maar voor wat het was. ''Genieten van het lekkere weer?''
    Ik knikte. Ironisch, gezien de meesten binnen bleven en de warmte van de open haard prefereerden boven de kille, ijzige kou van buiten, maar ik vond het heerlijk. ''Jij ook?'' vroeg ik haar met een kleine grijns om een gesprekje te starten. Ik schoof een stukje op waardoor ik wat dichter tegen Severus zat, zodat Cecilé ook kon zitten. De lichaamswarmte van Severus voelde aangenaam tegenover die kou en ik schonk hem een glimlachje, hopend dat hij het niet erg vond.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Severus Snape
    'Ja' antwoorde Severus nadat Lily hem gevraagt had of hij ook was uitegenodigt bij slakhoorns etentje. Wanneer hij een stem hoi hoord zeggen kijk hij om om te zien wie zijn gesprek met Lily onderbrak, een Gryffindor natuurlijk. Zelf andwoorde hij niet op de vragen die ze stelde, ten eerste omdat hij het idee had dat ze meer aan Lily gericht waren en ten tweede betwijfelde hij of ze geinteresseerd was in zijn antwoord. Afgezien van zijn vrienden uit Slytherin was Lily de enigste die hij mocht uit de andere afdelingen, hij kende haar dan ook al van kleins af aan. Net zoals de vriendinnen die zij had in Gryffindor begrepen zijn vrienden van Slytherin niet waarom hij omging met een modderbloedje. Toen Lily wat opschoof zodat Cecile erbij kon komen zitten en keek met een glimlach naar hem op, hij glimlachte terug met een kleine korte glimlach hij vond het feit dat ze dichter bij hem zat totaal niet erg.


    Don't be like the rest of them, darling

    2x

    [ bericht aangepast op 17 juli 2013 - 14:03 ]


    Don't be like the rest of them, darling

    3x

    [ bericht aangepast op 17 juli 2013 - 14:01 ]


    Don't be like the rest of them, darling

    4x
    Xd

    [ bericht aangepast op 17 juli 2013 - 13:59 ]


    Don't be like the rest of them, darling

    Frank Lubbermans
    Als ik bij het ontbijt zit en mijn cracker met ham en kaas opeet vraag ik aan Lies: "Heb je iets gezegd vannacht? Ik hoorde je iets zeggen, maar ik was al te ver weg om te antwoorden." Ik pakte de krant en keek hem door. "Hé, Lies, moet je hier eens kijken. "Massamoorden in Parijs, Venetië enz. Waarschijnlijk de oorzaak door tovenaars." Zoiets, doet men toch niet. Wacht, ik zal het je voorlezen: "In Parijs in Grand Café Lune is iedere bezoeker dood aangetroffen. Zo ook bij de wachtrijen van de Eifeltoren en op het San Marcoplein in Venetië. De dreuzelautoriteiten konden geen doodsoorzaak vinden, dus denkt het Ministerie van Toverkunst dat het gaat om de doodsvloek. Er worden 15 man opgezet, exclusief dreuzelpolitie, om te onderzoeken wie deze massamoorden heeft gepleegd." Schandalig toch?"


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    Barto Krenck JR

    Barto liep de klas uit hij moet zich om 5 uur melden bij professor van de zwarten kunsten. Pfff ja dag.. echt niet. Er moet hier echt iets aan gedaan worden aan deze school. Barto letten niet op en botste tegen een klein onzekere jongen uit huffelpuf op . kijk uit waar je loopt stinkende Modderboedje!! nu moet ik weer in bad! spuugte Barto in het gezicht van de kleine Huffelpuffer. de jongen krabbelde van de grond en liep snel huilend weg. Loser ze denken dat ze alles kunnen maken die stinkende modderbloedjes Barto hees zijn schooltas over zijn schouder en liep naar de volgende les bezweringen van professor Filius Banning. Barto zat in zijn gedachten toen hij paar een paar worden op pikte van 3 griffoendors die langs liepen. heb je al gehoord?..... ja er zouden dreuzes vermoord zijn.... Barto werd even terug naar tijd van nu geroken. Dat is het ik voeg me toe bij je weet wel.



    hoop dat het goed is met de professor van bezweringen. en sorry voor kort stukje, ben inspratiloos


    Als je een boom was dan zal ik je omhelzen als een koala beertje.

    Remus Lupos

    'Waar blijven ze nou?' vraag ik aan James. Ongeduldig kijk ik naar de deur van de Grote Zaal. Ik kijk op mijn horloge. 'De les begint over twee minuten.'
    Ik kijk nog een keer of ik Sirius en Peter ergens zie. Als ik ze nog steeds nergens kan vinden pak ik mijn tas en loop de Grote Zaal uit. Ik ga er van uit dat James achter me aankomt. Ik ben net de deur uit als ik tegen Sirius aanloop. 'Waar waren jullie nou?' vraag ik lichtelijk geïrriteerd. Sirius slikt zijn brood door en doet een uitgebreid verslag over hoe Peter van de trap af is gedonderd. Ik zucht. Soms wordt ik echt gek van mijn vrienden. Zo'n drie seconden voordat de les begint komen we hijgend het lokaal binnenstormen. Ik laat me op de dichtstbijzijnde vrije plaats neerploffen en luister naar waar het verhaal over gaat. Weerwolven.
    Ik grijns naar Sirius, James en Peter. Dit proefwerk wordt echt een eitje.
    Na een minuut of vijf begin ik te gapen. Kaaiman blijft doorleuteren over de tanden van weerwolven en ik laat mijn veer rondjes door het lokaal vliegen. Ik kijk even naar mijn buurman die met een glazige blik voor zich uit staart.
    Na een oersaai verhaal en zwevende veren krijgen we huiswerk op. Een werkstuk over de gevolgen van een weerwolfbeet. Ik bedenk me dat het vanavond weer volle maan is. Op de gang zie ik de jongen die naast me zat op een Huffelpuf schelden.
    'Kijk uit waar je loopt stinkend Modderboedje!! Nu moet ik weer in bad!'
    Hier kan ik dus zo kwaad om worden. 'Hé!' roep ik terug. 'Sinds wanneer ga jij überhaupt in bad? En laat dat kleine jochie met rust.' Ik bal mijn vuisten en kijk naar de reactie van de jongen.


    -

    Cecilé Penelope Merriweather
    Ik glimlach naar Severus en Lily als ik erbij kom zitten. "En jij?" Vraagt Lily. Ik knik, terwijl ik zacht 'Ja' mompel. Ik voel me raar. Zweverig. Toch merk ik maar al te goed hoe Lily dicht bij Severus zit, en dat Severus zich daar niks van aan trekt. De relatie tussen Lily en James heb ik nooit echt begrepen. Ze hebben een hekel aan elkaar, maar toch zoeken ze elkaar op. Severus en Lily daarentegen, zijn vaker bij elkaar. Ook al lijkt het zo tegenstrijdig. Ik sluit mijn ogen en laat de wind met mijn haren spelen, tot ik ineens een flits zie. Ik grijp naar mijn hoofd, en ik kom weer overeind uit mijn serene pose. Als ik mijn ogen open doe, merk ik dat er eigenlijk helemaal geen flits is geweest.
    "En ga nu naar de leerlingenkamer." Ik kijk langzaam om me heen. Dit is niet de leerlingenkamer. Misschien moet ik maar naar de leerlingen kamer; waarom zou ik niet gaan? Iets dat moet, moet. Toch? "Bellatrix." Mompel ik hardop.
    "Excuseer, ik moet denk ik naar de leerlingenkamer." Zeg ik verontschuldigend tegen de twee leerlingen, die ik vaagjes herken als Lily en Severus, die naast me zitten. Ik draai me om, en zwalk richting het kasteel.

    [ bericht aangepast op 17 juli 2013 - 20:53 ]


    Tijd voor koffie.